Peugeot/Citroen B71 2290
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Jediným zdrojem karbonu v oleji původem ze samotného oleje je přepálený olej. Pokud je pístový motor konstruován odpovídajícím způsobem a použit odpovídající olej, pak k jeho přepalování nedochází. Všechny ostatní případy výskytu karbonu v motoru a tím pádem i v oleji připadají na druh použitého paliva, způsob přípravy směsi, kompresní poměr/stupeň přeplňování a podíl EGR (tj. teplota spalování) a v neposlední řadě míra zatěžování motoru. Dnes k tomu navíc přistupuje ještě i použitý systém regenerace FAPu. Záměrně teď opomíjím mechanický stav motoru, tedy jeho opotřebení, a také dodržování/nedodržování přiměřených výměnných lhůt oleje.
Z právě řečeného vyplývá, že i všechny ostatní faktory ovlivňující tvorbu karbonu a jeho výskyt v motoru a v oleji, s výjimkou způsobu zatěžování motoru, opět souvisejí výhradně s jeho konstrukcí, nikoli se samotným olejem.
Z právě řečeného vyplývá, že i všechny ostatní faktory ovlivňující tvorbu karbonu a jeho výskyt v motoru a v oleji, s výjimkou způsobu zatěžování motoru, opět souvisejí výhradně s jeho konstrukcí, nikoli se samotným olejem.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Mě spíš překvapuje,že to auto ještě jezdí. Tedy pokud jsi se nepřeklepl v údajích o tom motoru nebo oleji. Ineo totiž nemá v motoru TU3 co dělat,nebo máš v servisce předepsán olej PSA B71 2290 A5/B5 C2?svara píše:Aditivum VIF do benzinu přidávám 3 roky. Do auta i do sekaček. Do sekaček tankuji u místní
čerpačky, auto mi nato nejelo. Ani s VIFem ani bez VIFu. To je oč mi jde. Když natankuji břečku
nepomůže ani VIF. Možná trochu přimaže, možná trochu čistí, ale v kombinaci s tím benzinem
neznámého původu, kdo ví. U auta mě šla spotřeba na tenhle benzin minimálně o 0,5 litru
nahoru na 100 km o proti třeba 95 OMV. Když dám OMV Max Mtion 100, je to požitek i bez
veškeré dodatečné aditivace. Moje zkušenost? - Když natankuji slušně řečeno břečku, přidám
aditivum a myslet si, že mám prémiovku - to bych byl bláhový.
Jinak VIF nezavrhuji a do 95 dávám. V přesným poměru podle návodu, předávkování nic podle mých
zkušeností nepřinese. Maximálně líný motor.
Peugeot 207 1,4i TU3 A 54 Kw. Total Quartz ineo ecs 5W/30, po celý rok.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Z prstu jsem si to nevycucal. Mám rok výroby 2012, od 2008 možná už 2007 je tento olej povolený.
V mém motoru byl jako originální náplň. Přesně tak. B71 2290. Teď budu měnit, už mám koupený
Mobil 1 esp Formula 5W/30. Má lepší vizk. index.164 o proti totalu který má 157. bod tuhnutí -45° C
total -36° C. Bod vzplanutí 254 total 236. Takže motor de jak hodinky. Mám SW . dle techničaku
1258 kg. docela slušný na tu váhu.
V mém motoru byl jako originální náplň. Přesně tak. B71 2290. Teď budu měnit, už mám koupený
Mobil 1 esp Formula 5W/30. Má lepší vizk. index.164 o proti totalu který má 157. bod tuhnutí -45° C
total -36° C. Bod vzplanutí 254 total 236. Takže motor de jak hodinky. Mám SW . dle techničaku
1258 kg. docela slušný na tu váhu.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
No oni to Ineo rvou fakt úplně do všeho,to mě po..r. U toho oleje nejde ani tak o bod vzplanutí,ale o HTHS viskozitu,která je u toho Mobilu normální.Já ten Mobil zkoušel v mém VTI,bylo to mnohem lepší než ten Total,ale při jízdě po dálnici a využití celého rozsahu otáček olej přeci jen ubýval,takže teď je v motoru Mobil 5W-40.Ty asi moc pod plynem a po dálnicích nejezdíš,viď?A kolik máš najeto?Tož držím pěsti,ať to dloho vydrží.svara píše:Z prstu jsem si to nevycucal. Mám rok výroby 2012, od 2008 možná už 2007 je tento olej povolený.
V mém motoru byl jako originální náplň. Přesně tak. B71 2290. Teď budu měnit, už mám koupený
Mobil 1 esp Formula 5W/30. Má lepší vIzk. index.164 o proti totalu který má 157. bod tuhnutí -45° C
total -36° C. Bod vzplanutí 254 total 236. Takže motor de jak hodinky. Mám SW . dle techničaku
1258 kg. docela slušný na tu váhu.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tož pěsti drž hlavně sám sobě. Já mám v servisní knížce pro 1,6 VTI OLEJ 5W/40 jako nepovolený.
A to že 1,6 VTI olej berou víc než zdrávo je známé. Pravda je že přes 130 km/h až tak často nejezdím,
ale tohle auto na závody fakt není, ale taky se dá držet 150, i to jsem zkoušel. Žádný problém. Co se
týká oleje 0,2 l na 10 000 km. Olej 5W/30 mám jako doporučený, 5W/40 jako alternativní.Nemám
důvod na tom něco měnit. No, když ale vidím co dneska lidi z motorama dovedou, tak se fakt divím
že jim to ještě jezdí.
A to že 1,6 VTI olej berou víc než zdrávo je známé. Pravda je že přes 130 km/h až tak často nejezdím,
ale tohle auto na závody fakt není, ale taky se dá držet 150, i to jsem zkoušel. Žádný problém. Co se
týká oleje 0,2 l na 10 000 km. Olej 5W/30 mám jako doporučený, 5W/40 jako alternativní.Nemám
důvod na tom něco měnit. No, když ale vidím co dneska lidi z motorama dovedou, tak se fakt divím
že jim to ještě jezdí.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
No tyhle pohádky o oleji mi vyprávěli před 2 lety v Citroenu taky. Dnes už mimo záznam,doporučují 5W-40.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Nejsem začátečník. Jezdím přes 40 roků. Hned první výměnu tam šel TOTAL 9000 5W/40. Rukama mi prošlo dost aut benzínový i dieslový. Tak vím že hustějším by se nic zkazit nemělo. Asi jsem nic
nezkazil, ale motor šel ztuha bylo to úplně cítit jak ho olej brzdí, i spotřeba šla nahoru. Nevím ,
asi je hodně těsnej, tak po 500 km šel ven a do motoru onen ineo ecs 5W/30. Na zajíždění
jsem si dal záležet. Jestli někdo říká že dneska motory nejsou třeba zajet, není to pravda.
Ta spotřeba oleje je možná ještě menší. Při výměně 1 dílek pod MAX A Teď po 10 000 km
bez dolívání 3 dílky pod. na mé měrce rozdíl asi 2 mm. Kdybych dolil 2 decky tak budu na
maximu. Možná přijde doba kdy tam 5W/40 dám, teď to ale ještě není.
nezkazil, ale motor šel ztuha bylo to úplně cítit jak ho olej brzdí, i spotřeba šla nahoru. Nevím ,
asi je hodně těsnej, tak po 500 km šel ven a do motoru onen ineo ecs 5W/30. Na zajíždění
jsem si dal záležet. Jestli někdo říká že dneska motory nejsou třeba zajet, není to pravda.
Ta spotřeba oleje je možná ještě menší. Při výměně 1 dílek pod MAX A Teď po 10 000 km
bez dolívání 3 dílky pod. na mé měrce rozdíl asi 2 mm. Kdybych dolil 2 decky tak budu na
maximu. Možná přijde doba kdy tam 5W/40 dám, teď to ale ještě není.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Nejsem si vědom,že bych tě nazval začátečníkem,takže jaksi netuším,proč to zmiňuješ,ale to nevadí.Já taky nejsem žádný novicián,a proto jsem by velmi(nemile)překvapen,když mi zánovní motor(44tis.km) spotřebovával olej ,takže jsem hledal řešení a naštěstí jsem natrefil na tohle fórum. Já mám zkušenosti přesně opačné,tedy při užití Inea měl motor ostrý kovový zvuk a bídný výkon,s olejem 5W-40 je to jiná píseň a spotřeba paliva je stejná,či spíše nižší. On je ten můj motor taky dost konstrukčně odlišný,má jiný výkon atd.On je ale rozdíl hlavně v tom,jak se auto používá,ale to jsi se mohl dočíst v tom vlákně na které jsem odkazoval.Pakliže jezdíš po městě nebo okresních silnicích,tak je vše OK,ale jakmile s autem vjedeš na dálnici nebo točíš motor do vyšších otáček,tak ten olej mizí kosmickou rychlostí. A to není jen má zkušenost,ale celé řady uživatelů a to i u jiných značek.Prostě tyhle nízkoviskózní oleje mají za cíl jediné,snížit spotřebu paliva,ovšem na úkor životnosti motoru.Jsi s ním spokojen,tak fajn,lij si do motoru co uznáš za vhodné,jen aby pak už nebylo pozdě. To nepíši proto,že bych ti přál něco zlého,ale tyhle pleťové vody stojí fakt za starou belu.Někdy si zkus auto pořádně protáhnout a vytáčet motor do vyšších otáček a pak otevři víčko nalévacího hrdla a pak napiš,co jsi viděl.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ten začátečník byla než moje úvaha. Že se právě nedám oblafnout nějakým řídkým olejem.
Proto jsem dal ten 5W/40, který jsem pak po 500 km vypustil, a dal znovu ineo 5W/30. Teď mám
31 000 km. Je pravda že jezdím okolo komína. Město okresky a když jedu dál je to stejně okolo tý
stovky. Ale i tak si motor asi docela sednul. První výměnu jsem dělal po 7 000 km a úbytek oleje
byl větší než teď PO 10 000 km. Plný plyn pokud si vzpomínám jsem měl asi 3 x a to chvilku při
předjíždění. Motor si ale vytočím někdy i 5 000 otáček s lehkým plynem. Ono se potom už stejně
moc neděje. Ten motor má při daných otáčkách dané možnosti, a nemá význam tlačit ho dál do
podlahy. Právě na ineo 5W30 se motor krásně lehce točí. 5W/40 doporučujou až po cca 100 000 km.
Proto jsem dal ten 5W/40, který jsem pak po 500 km vypustil, a dal znovu ineo 5W/30. Teď mám
31 000 km. Je pravda že jezdím okolo komína. Město okresky a když jedu dál je to stejně okolo tý
stovky. Ale i tak si motor asi docela sednul. První výměnu jsem dělal po 7 000 km a úbytek oleje
byl větší než teď PO 10 000 km. Plný plyn pokud si vzpomínám jsem měl asi 3 x a to chvilku při
předjíždění. Motor si ale vytočím někdy i 5 000 otáček s lehkým plynem. Ono se potom už stejně
moc neděje. Ten motor má při daných otáčkách dané možnosti, a nemá význam tlačit ho dál do
podlahy. Právě na ineo 5W30 se motor krásně lehce točí. 5W/40 doporučujou až po cca 100 000 km.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tak v tom případě je ta 5W-30 OK. Jen bych dával ten Mobil místo Inea,i když údajně je teď nějaké nové s jinou specifikací.Tož ať ti to jezdí.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Jo jo. teď dám ten mobil. Taky se mi zdá to ineo sakra řídký. Ale když na to jezdí turbodiesel
a specifikace A5/B5/C2 to by mělo být to nejlepší. Zdar peugeotům a hodně šťastnejch kilomertů.
a specifikace A5/B5/C2 to by mělo být to nejlepší. Zdar peugeotům a hodně šťastnejch kilomertů.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
svara píše:....Mám rok výroby 2012, od 2008 možná už 2007 je tento olej povolený. V mém motoru byl jako originální náplň. Přesně tak. B71 2290....
A víš proč to Ineo dávají všude Protože je to olej, kterej v každým motoru být může a ve fabrice se nespletou - je to to samé jako u VW olej 504/507. Je to "kočkopes" pro všechno - a nikoho v té fabrice nezajímá (a proč taky?) že jsou oleje pro ten který motor i vhodnější.... A jinaklengy60 píše:No oni to Ineo rvou fakt úplně do všeho,to mě po..r.
to svara: ten Mobil1 ESP Formula 5w30 je opravdu vhodnější - a jak zmínil lengy60 - hlavně kvůli té HTHS; a oleje 5w40 se neboj: ten je oproti Ineo horší jenom z hlediska emisí.... A když dáš B71 2296, bude to
Je to použitelné, leč není pravda že je to to nejlepší - a obzvláště ne pro 1.4 benzin.... tam B71 2296,svara píše:....specifikace A5/B5/C2 to by mělo být to nejlepší....
protože když mrkneš sem tak zjistíš, že B71 2290 je low saps olej hlavně pro diesely s filtrem pevných částic a že "vychází" z ACEA C2/C3. A že pro 1.4 benziňák úplně klidně můžeš i A3 a tu B71 2296....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
No tak dobře. Proč ale na obalu uvádí že je INEO ECS 5W/30 vhodný pro všechny motory, benzinové
i dieselové a všechny režimy - dálnice, město, a pro velmi zetížené motory. A druhá věc, štítek na
kapotě hovoří jasně: A5/B5. pro doplnění stačí A3/B3. A další věc, syn má Megana 1,6 16 ventil.
3,5 roku starý. Několikrát jsem sním jel hned po koupi, pak asi po 2 letech. to už měl za sebou 2x
výměnu oleje v autorizovaném servisu. Hned sem poznal že je něco jinak. zvedl jsem kapotu a taky
bylo. Štítek výměny oleje a na něm ELF 10W/40. Takovýhle olej sem lil před 23 lety do dieselové
fiesty. A spotřeba u megana- s továrním olejem dlouhodobě 6,5 a s olejem po výměně 10W/40 7,3 l.
Nehledě na to že olej 10W40 má i nišší vizk. index. A to i o proti ineu ecs to má 157 a Elf 10W40
asi 147. Tak rozumě bez emocí prostě nevim co je pro motor lepší.
i dieselové a všechny režimy - dálnice, město, a pro velmi zetížené motory. A druhá věc, štítek na
kapotě hovoří jasně: A5/B5. pro doplnění stačí A3/B3. A další věc, syn má Megana 1,6 16 ventil.
3,5 roku starý. Několikrát jsem sním jel hned po koupi, pak asi po 2 letech. to už měl za sebou 2x
výměnu oleje v autorizovaném servisu. Hned sem poznal že je něco jinak. zvedl jsem kapotu a taky
bylo. Štítek výměny oleje a na něm ELF 10W/40. Takovýhle olej sem lil před 23 lety do dieselové
fiesty. A spotřeba u megana- s továrním olejem dlouhodobě 6,5 a s olejem po výměně 10W/40 7,3 l.
Nehledě na to že olej 10W40 má i nišší vizk. index. A to i o proti ineu ecs to má 157 a Elf 10W40
asi 147. Tak rozumě bez emocí prostě nevim co je pro motor lepší.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Co je pre motor najlepsie ? Dodrzat specifikaciu vyrobcu a menit ho v rozumnych intervaloch tj podla typu jazd.
Ked synovi naliali v servise 10W40 je jasne ze spotreba bude o nieco vyssia jak keby dali 5W30 ale motoru nim nijako neublizia. Aj ked pre 3,5 rocny tj zanovny motor je urcite vhodnejsia nizsia SAE trieda
Ked synovi naliali v servise 10W40 je jasne ze spotreba bude o nieco vyssia jak keby dali 5W30 ale motoru nim nijako neublizia. Aj ked pre 3,5 rocny tj zanovny motor je urcite vhodnejsia nizsia SAE trieda
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Jestli je pro motor nejlepší držet se specifikace výrobce nejsem až přesvědčen.Něco jiného by bylo,kdyby výrobce uvedl na férovku,že pleťová voda je vhodná na krátké jízdy,časté starty a volnější tempo.Současně s tím doporučuje výměnu po max.10 tis.km.Pokud však bude uživatel chtít využít celý rozsah otáček motoru a jezdit po dálnici,tak je vhodnější použít olej jiné specifikace.
V prvním případě lze dosáhnout i nějaké úspory paliva,ale pokud se zkombinuje pleťová voda s druhým způsobem užívání,tak se stanou 2 věci.Motor není dobře mazán a spotřeba paliva je vyšší,než když se použije olej normální viskozitou.Tolik mé zkušenosti s olejemi specifikace A5/B5 C2 a A3/B3 v mém stroji.
V prvním případě lze dosáhnout i nějaké úspory paliva,ale pokud se zkombinuje pleťová voda s druhým způsobem užívání,tak se stanou 2 věci.Motor není dobře mazán a spotřeba paliva je vyšší,než když se použije olej normální viskozitou.Tolik mé zkušenosti s olejemi specifikace A5/B5 C2 a A3/B3 v mém stroji.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW