Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Návštěvník »

Jediným zdrojem karbonu v oleji původem ze samotného oleje je přepálený olej. Pokud je pístový motor konstruován odpovídajícím způsobem a použit odpovídající olej, pak k jeho přepalování nedochází. Všechny ostatní případy výskytu karbonu v motoru a tím pádem i v oleji připadají na druh použitého paliva, způsob přípravy směsi, kompresní poměr/stupeň přeplňování a podíl EGR (tj. teplota spalování) a v neposlední řadě míra zatěžování motoru. Dnes k tomu navíc přistupuje ještě i použitý systém regenerace FAPu. Záměrně teď opomíjím mechanický stav motoru, tedy jeho opotřebení, a také dodržování/nedodržování přiměřených výměnných lhůt oleje.

Z právě řečeného vyplývá, že i všechny ostatní faktory ovlivňující tvorbu karbonu a jeho výskyt v motoru a v oleji, s výjimkou způsobu zatěžování motoru, opět souvisejí výhradně s jeho konstrukcí, nikoli se samotným olejem.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

svara píše:Aditivum VIF do benzinu přidávám 3 roky. Do auta i do sekaček. Do sekaček tankuji u místní
čerpačky, auto mi nato nejelo. Ani s VIFem ani bez VIFu. To je oč mi jde. Když natankuji břečku
nepomůže ani VIF. Možná trochu přimaže, možná trochu čistí, ale v kombinaci s tím benzinem
neznámého původu, kdo ví. U auta mě šla spotřeba na tenhle benzin minimálně o 0,5 litru
nahoru na 100 km o proti třeba 95 OMV. Když dám OMV Max Mtion 100, je to požitek i bez
veškeré dodatečné aditivace. Moje zkušenost? - Když natankuji slušně řečeno břečku, přidám
aditivum a myslet si, že mám prémiovku - to bych byl bláhový.
Jinak VIF nezavrhuji a do 95 dávám. V přesným poměru podle návodu, předávkování nic podle mých
zkušeností nepřinese. Maximálně líný motor.
Peugeot 207 1,4i TU3 A 54 Kw. Total Quartz ineo ecs 5W/30, po celý rok.
Mě spíš překvapuje,že to auto ještě jezdí. :shock: Tedy pokud jsi se nepřeklepl v údajích o tom motoru nebo oleji. :D Ineo totiž nemá v motoru TU3 co dělat,nebo máš v servisce předepsán olej PSA B71 2290 A5/B5 C2?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
svara

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara »

Z prstu jsem si to nevycucal. Mám rok výroby 2012, od 2008 možná už 2007 je tento olej povolený.
V mém motoru byl jako originální náplň. Přesně tak. B71 2290. Teď budu měnit, už mám koupený
Mobil 1 esp Formula 5W/30. Má lepší vizk. index.164 o proti totalu který má 157. bod tuhnutí -45° C
total -36° C. Bod vzplanutí 254 total 236. Takže motor de jak hodinky. Mám SW . dle techničaku
1258 kg. docela slušný na tu váhu.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

svara píše:Z prstu jsem si to nevycucal. Mám rok výroby 2012, od 2008 možná už 2007 je tento olej povolený.
V mém motoru byl jako originální náplň. Přesně tak. B71 2290. Teď budu měnit, už mám koupený
Mobil 1 esp Formula 5W/30. Má lepší vIzk. index.164 o proti totalu který má 157. bod tuhnutí -45° C
total -36° C. Bod vzplanutí 254 total 236. Takže motor de jak hodinky. Mám SW . dle techničaku
1258 kg. docela slušný na tu váhu.
No oni to Ineo rvou fakt úplně do všeho,to mě po..r. :shock: U toho oleje nejde ani tak o bod vzplanutí,ale o HTHS viskozitu,která je u toho Mobilu normální.Já ten Mobil zkoušel v mém VTI,bylo to mnohem lepší než ten Total,ale při jízdě po dálnici a využití celého rozsahu otáček olej přeci jen ubýval,takže teď je v motoru Mobil 5W-40.Ty asi moc pod plynem a po dálnicích nejezdíš,viď?A kolik máš najeto?Tož držím pěsti,ať to dloho vydrží. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
svara

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara »

Tož pěsti drž hlavně sám sobě. Já mám v servisní knížce pro 1,6 VTI OLEJ 5W/40 jako nepovolený.
A to že 1,6 VTI olej berou víc než zdrávo je známé. Pravda je že přes 130 km/h až tak často nejezdím,
ale tohle auto na závody fakt není, ale taky se dá držet 150, i to jsem zkoušel. Žádný problém. Co se
týká oleje 0,2 l na 10 000 km. Olej 5W/30 mám jako doporučený, 5W/40 jako alternativní.Nemám
důvod na tom něco měnit. No, když ale vidím co dneska lidi z motorama dovedou, tak se fakt divím
že jim to ještě jezdí.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

No tyhle pohádky o oleji mi vyprávěli před 2 lety v Citroenu taky. :D Dnes už mimo záznam,doporučují 5W-40.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
svara

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara »

Nejsem začátečník. Jezdím přes 40 roků. Hned první výměnu tam šel TOTAL 9000 5W/40. Rukama mi prošlo dost aut benzínový i dieslový. Tak vím že hustějším by se nic zkazit nemělo. Asi jsem nic
nezkazil, ale motor šel ztuha bylo to úplně cítit jak ho olej brzdí, i spotřeba šla nahoru. Nevím ,
asi je hodně těsnej, tak po 500 km šel ven a do motoru onen ineo ecs 5W/30. Na zajíždění
jsem si dal záležet. Jestli někdo říká že dneska motory nejsou třeba zajet, není to pravda.
Ta spotřeba oleje je možná ještě menší. Při výměně 1 dílek pod MAX A Teď po 10 000 km
bez dolívání 3 dílky pod. na mé měrce rozdíl asi 2 mm. Kdybych dolil 2 decky tak budu na
maximu. Možná přijde doba kdy tam 5W/40 dám, teď to ale ještě není.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Nejsem si vědom,že bych tě nazval začátečníkem,takže jaksi netuším,proč to zmiňuješ,ale to nevadí.Já taky nejsem žádný novicián,a proto jsem by velmi(nemile)překvapen,když mi zánovní motor(44tis.km) spotřebovával olej ,takže jsem hledal řešení a naštěstí jsem natrefil na tohle fórum. :wink: Já mám zkušenosti přesně opačné,tedy při užití Inea měl motor ostrý kovový zvuk a bídný výkon,s olejem 5W-40 je to jiná píseň a spotřeba paliva je stejná,či spíše nižší. :wink: On je ten můj motor taky dost konstrukčně odlišný,má jiný výkon atd.On je ale rozdíl hlavně v tom,jak se auto používá,ale to jsi se mohl dočíst v tom vlákně na které jsem odkazoval.Pakliže jezdíš po městě nebo okresních silnicích,tak je vše OK,ale jakmile s autem vjedeš na dálnici nebo točíš motor do vyšších otáček,tak ten olej mizí kosmickou rychlostí. :twisted: A to není jen má zkušenost,ale celé řady uživatelů a to i u jiných značek.Prostě tyhle nízkoviskózní oleje mají za cíl jediné,snížit spotřebu paliva,ovšem na úkor životnosti motoru.Jsi s ním spokojen,tak fajn,lij si do motoru co uznáš za vhodné,jen aby pak už nebylo pozdě. :idea: To nepíši proto,že bych ti přál něco zlého,ale tyhle pleťové vody stojí fakt za starou belu.Někdy si zkus auto pořádně protáhnout a vytáčet motor do vyšších otáček a pak otevři víčko nalévacího hrdla a pak napiš,co jsi viděl. :D
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
svara

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara »

Ten začátečník byla než moje úvaha. Že se právě nedám oblafnout nějakým řídkým olejem.
Proto jsem dal ten 5W/40, který jsem pak po 500 km vypustil, a dal znovu ineo 5W/30. Teď mám
31 000 km. Je pravda že jezdím okolo komína. Město okresky a když jedu dál je to stejně okolo tý
stovky. Ale i tak si motor asi docela sednul. První výměnu jsem dělal po 7 000 km a úbytek oleje
byl větší než teď PO 10 000 km. Plný plyn pokud si vzpomínám jsem měl asi 3 x a to chvilku při
předjíždění. Motor si ale vytočím někdy i 5 000 otáček s lehkým plynem. Ono se potom už stejně
moc neděje. Ten motor má při daných otáčkách dané možnosti, a nemá význam tlačit ho dál do
podlahy. Právě na ineo 5W30 se motor krásně lehce točí. 5W/40 doporučujou až po cca 100 000 km.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Tak v tom případě je ta 5W-30 OK. :wink: Jen bych dával ten Mobil místo Inea,i když údajně je teď nějaké nové s jinou specifikací.Tož ať ti to jezdí. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
svara

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara »

Jo jo. teď dám ten mobil. Taky se mi zdá to ineo sakra řídký. Ale když na to jezdí turbodiesel
a specifikace A5/B5/C2 to by mělo být to nejlepší. Zdar peugeotům a hodně šťastnejch kilomertů.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

svara píše:....Mám rok výroby 2012, od 2008 možná už 2007 je tento olej povolený. V mém motoru byl jako originální náplň. Přesně tak. B71 2290....
lengy60 píše:No oni to Ineo rvou fakt úplně do všeho,to mě po..r. :shock:
A víš proč to Ineo dávají všude :?: Protože je to olej, kterej v každým motoru být může a ve fabrice se nespletou - je to to samé jako u VW olej 504/507. Je to "kočkopes" pro všechno - a nikoho v té fabrice nezajímá (a proč taky?) že jsou oleje pro ten který motor i vhodnější.... A jinak
to svara: ten Mobil1 ESP Formula 5w30 je opravdu vhodnější - a jak zmínil lengy60 - hlavně kvůli té HTHS; a oleje 5w40 se neboj: ten je oproti Ineo horší jenom z hlediska emisí.... A když dáš B71 2296, bude to :wink:
svara píše:....specifikace A5/B5/C2 to by mělo být to nejlepší....
Je to použitelné, leč není pravda že je to to nejlepší - a obzvláště ne pro 1.4 benzin.... tam B71 2296,
protože když mrkneš sem tak zjistíš, že B71 2290 je low saps olej hlavně pro diesely s filtrem pevných částic a že "vychází" z ACEA C2/C3. A že pro 1.4 benziňák úplně klidně můžeš i A3 a tu B71 2296.... :shock:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
svara

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara »

No tak dobře. Proč ale na obalu uvádí že je INEO ECS 5W/30 vhodný pro všechny motory, benzinové
i dieselové a všechny režimy - dálnice, město, a pro velmi zetížené motory. A druhá věc, štítek na
kapotě hovoří jasně: A5/B5. pro doplnění stačí A3/B3. A další věc, syn má Megana 1,6 16 ventil.
3,5 roku starý. Několikrát jsem sním jel hned po koupi, pak asi po 2 letech. to už měl za sebou 2x
výměnu oleje v autorizovaném servisu. Hned sem poznal že je něco jinak. zvedl jsem kapotu a taky
bylo. Štítek výměny oleje a na něm ELF 10W/40. Takovýhle olej sem lil před 23 lety do dieselové
fiesty. A spotřeba u megana- s továrním olejem dlouhodobě 6,5 a s olejem po výměně 10W/40 7,3 l.
Nehledě na to že olej 10W40 má i nišší vizk. index. A to i o proti ineu ecs to má 157 a Elf 10W40
asi 147. Tak rozumě bez emocí prostě nevim co je pro motor lepší.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jerome »

Co je pre motor najlepsie ? Dodrzat specifikaciu vyrobcu a menit ho v rozumnych intervaloch tj podla typu jazd.
Ked synovi naliali v servise 10W40 je jasne ze spotreba bude o nieco vyssia jak keby dali 5W30 ale motoru nim nijako neublizia. Aj ked pre 3,5 rocny tj zanovny motor je urcite vhodnejsia nizsia SAE trieda :idea:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Jestli je pro motor nejlepší držet se specifikace výrobce nejsem až přesvědčen.Něco jiného by bylo,kdyby výrobce uvedl na férovku,že pleťová voda je vhodná na krátké jízdy,časté starty a volnější tempo.Současně s tím doporučuje výměnu po max.10 tis.km.Pokud však bude uživatel chtít využít celý rozsah otáček motoru a jezdit po dálnici,tak je vhodnější použít olej jiné specifikace.
V prvním případě lze dosáhnout i nějaké úspory paliva,ale pokud se zkombinuje pleťová voda s druhým způsobem užívání,tak se stanou 2 věci.Motor není dobře mazán a spotřeba paliva je vyšší,než když se použije olej normální viskozitou.Tolik mé zkušenosti s olejemi specifikace A5/B5 C2 a A3/B3 v mém stroji.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Odpovědět