Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Tak olej vyměněn, použit Mobil Formula ESP 5W30. Tedy musím říct, že jsme při povolení vypouštěcího šroubu s kámošem oba čuměli jak puci. :shock: Takovou sračku jsem ještě z auta po 8000 km téct ještě neviděl a to jsem 2x litr doléval, naposled pře 500 km. To ať jdou výrobci s celou ekologií do zádele. :(
No jsem zvědav jak se bude chovat ten nový olej a dám určitě vědět.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Autoxxxrady

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Autoxxxrady »

Jak tam píšete příspěvky o oleji ACEA C2 jestli je nebo není se sníženou viskozitou. Tak pokuď vím oleje ACEA C1 a C2 jsou oleje se sníženou viskozitou. Žádný ACEA A5/B5 o tom nerozhoduje. Pokuď máte na lahvi jen ACEA C1 nebo C2 je to snížená viskozita.
ACEA C1 a C2 jsou economy fuel. Jeden je low a druhý mid saps.

C3 a C4 jsou s normální viskozitou. Není v tom potřeba hledat nic složitýho.
Pokuď máte na obalu C2/C3 má normální viskozitu, protože C3 musí mít normální.
Moc nechápu proč se dává C2 a C3 zároveň. Podle mě tam má být jen C3, protože C2 má být právě economy fuel se sníženou HTHS a to při normální HTHS ztrácí smysl. Cpát na flašky za každou cenu všechny sepcifikace je někdy proti logice.

Takže oleje C1 a C2 jsou se sníženou HTHS a je jedno jestli je u nich ACEA A5/B5 nebo ne.
e1H

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od e1H »

Predpokladám že sa bavíme a hodnote HTHS viskozite a nie o kynematickej, alebo SAE.
Ak áno, potom nemáš úplne pravdu. ACEA C1 a C2 nie sú oleje ktoré majú zníženú HTHS viskozitu, ale ktoré ju môžu mať zníženú. Hodnota HTHS viskozity je konkrétne definovaná tak, že musí byť 2,9 alebo viac. C3 musí mať HTHS viskozitu 3,5 alebo viac. Takže ak bude mať olej ACEA C2 aj C3 triedy, je jasné, že jeho viskozita je 3,5 alebo viac.

Čo sa týka A5/B5, tam je zase definované, že HTHS viskozita by mala byť nižšia ako (a nie rovná!) 2,9, takže teoreticky by A5/B5 by nemalo existovať v žiadnej kombinácii okrem A1/B1 (HTHS 2,6 alebo viac).
Autoxxxrady

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Autoxxxrady »

To je v pořádku, že C1 a C2 mají rovno nebo větší než 2,9. Ale tyto třídy jsou právě fuel economy. Pokuď někdo značí olej C2 a má normální viskozitu nedává to smysl .) Pak má být označen C3.
Proto každý olej C2 je se sníženou HTHS. Právě proto ta třída existuje. Stejně jako C1.
Máme C1 a C2 fuel economy a pak C3 a C4 s normální HTHS.
Je C1 a C4
C2 a C3
mám low SAPS fuel economy a mid SAPS fuel economy
s normální HTHS low SAPS a s normální HTHS mid SAPS

Mám všechny možnosti proto ty kategorie jsou. Tak není důvod oleje s normální HTHS označovat C2 nebo C1 .) Doufám, že to je k pochopení.
e1H

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od e1H »

Problém je v tom, že ty definuješ tie oleje v parametroch od-do. Ale tie ACEA triedy sa prekrývajú, takže ak sa výrobca oleja posnaží, tak dokáže vyrobiť olej ktorý vyhovuje súčasne viacerím triedam.
Miroslav Lengyel

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Miroslav Lengyel »

Podstata věci je, že oleje se sníženou viskozitou HTHS jsou sprostý podfuk na majitele vozu. Spolu s Long Life intervaly a doporučením jezdit trvale s podtočeným motorem tlačí majitele vozů ke zkrácení životnosti motoru. A docela by mě zajímalo jak dalece je tohle řešení ekologické, pokud během 2 let a 30tis.km spálím v motoru 6 l oleje.
e1H

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od e1H »

Mám pocit, že sme trochu odbočili od tématu a búchaš na nesprávnu bránu.
Autoxxxrady

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Autoxxxrady »

Ty tvrdíš, že C2 jsou i s normální HTHS a já ti tvrdím, že nejsou. Když má normální HTHS je to C3. To je ta podstata. Výrobce tam může dát i C2 protože jsou stejný. Ale když ji tak oznáčí C2/C3 nemá to logiku a je to jen pro diváky. Je to prostě C3. Ale pro běžný uživatele to berte klidně jako i C2.
Ale C2 má být se sníženou HTHS. To je podstata tý C2 kategorie.
Ten kdo se v tom vyzná tak ví, že C3 se může použít tam kde C2. Ale někdo to tam radši píše pro ty co to nevědí. A pak vzniká dojem, že C2 jsou s normální HTHS.
Autoxxxrady

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Autoxxxrady »

C2 teoreticky může mít velkou HTHS, ale pak nemá smysl to tak označovat je to C3. Protože jinak jsou stejný .) Neumím to líp vysvětlit.
Autoxxxrady

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Autoxxxrady »

Protože kdyby byl C2 s normální HTHS, tak pak by neměla kategorie C3 smysl. Ty kategorie jsou jinak stejný. C1 a C2 byly vytvořeny pro fuel economy oleje.
že tam mají v normě rovno nebo větší než 2,9 ok. To teoreticky dává možnost dělat je s normální HTHS. Prakticky je to nesmysl. Protože pak je to C3 nebo C4 ty mají HTHS normální .)
Pokuď najdete olej C2 nebo C1 s normální HTHS rád se na něj podívám.
e1H

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od e1H »

Ja som nič také netvrdil. Ja som napísal ako je definovaná daná trieda z pohľadu HTHS viskozity, nič viac. Ale pre zaujímavosť, naštuduj si tento odkaz: http://www.oilspecifications.org/acea.php.

Neodporuje tomu čo píšeš, ale je tam jeden veľký rozdiel v chápaní ACEA tried. Tie sú totiž definované z pohľadu toho, pre aký druh motora sú oleje určené.
Ak má motor povolenú C2-ku, to znamená, že môže použiť olej s HTHS viskozitou od hodnoty 2,9.
Takže ak výrobca motora povedal, že treba dávať oleje s HTHS 2,9 alebo vyššie, tak stačí aby definoval pre zákazníka, že do motora má ísť olej ACEA C2, a nemusí písať, že olej C2 alebo C3.
Tým pádom Jožko Mrkvička ktorý sa olejov nevyzná, zájde do obchodu a vybere si zo všetkých olejov ktoré sú ACEA C2 a nemusí rozmýšlať, že či by nebolo lepšie zobrať olej C3, alebo naopak.

Háčik je tu vlastne v tom, že ty sa tu snažíš tie oleje zaškatulkovať a C2-ku definovať ako olej s HTHS od 2,9 do 3,49, čo je pre teba už olej s nízkou HTHS viskozitou. Výrobcovia motorov takto nerozmýšľajú.
ACEA triedy totiž nemajú škatuľkovať oleje, ale triedy olejov z pohľadu potrieb motorov, pričom nie sú definované hodnoty od-do, ale iba minimá, prípadne maximá pre jednotlivé parametre.

"Aktualizuj si v hlave" definíciu C2-ky z pohľadu minimálnych/maximálnych potrieb motora, a zistíš že je v poriadku ak je olej označený zároveň C2 aj C3. Je to totiž olej ktorý spĺňa podmienky pre dva rôzne druhy motorov súčasne.
Autoxxxrady

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Autoxxxrady »

To máš pravdu, že nemusí definovat C2 nebo C3. Máš buď motory co zvládnou oleje se sníženou HTHS. Tam můžeš dávat všechny oleje a nebo motory co zvládnou normální HTHS tam můžeš dávat jen s normální. Takže když máš v návodu C2 můžeš dávat i C3 a nemusí ti to tam nikdo psát, to je jasné.

Co je v pořádku na označení C2/C3 ???

Pro jaký dva druhy motorů? Buď mám C2 snížená HTHS a nebo C3 normální HTHS. Olej C3 tak můžu dát i do motoru kam patří C2. Olej C2 nemůžu dát do motoru kam patří C3.
Já ti píšu, že označení flašky C2/C3 je nesmysl stačí tam jenom C3. Vzhledem ještě k tomu, že C2 má vykazovat nižší spotřebu paliva a nevím jestli to C3 s normální HTHS může zvládnout, tak jestli to je vůbec možný toto označení podle reality. Ale většinou oleje toto označení společně nemají.
Autoxxxrady

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Autoxxxrady »

e1H píše:HTHS viskozita nie je uvedená ani u jedného z nich, ale nakoľko sú ACEA C2 a nemajú ACEA A1/B1/A5/B5, dá sa predpokladať že nebudú mať zníženú HTHS viskozitu.
Ten předpoklad je omyl. Tohle neplatí.

Kvůli tomuhle jsem to psal. Chtěl jsem to uvést na pravou míru. Oleje C2 vznikly jako fuel economy. Jako oleje mid SAPS co budou mít sníženou HTHS to je celá podstata.
Mid SAPS s normální HTHS jsou C3. A ty se ty kategorie snažíš smotat do sebe a psát na obaly všechny C. Což pak nedává logiku. Pak tedy udělejme jen kategorii C 2,5 a budou to oleje mid SAPS s HTHS rovno nebo větší 2,9 a je to vyřešené.
Do té doby trvám na tom co píšu že C2 je mid SAPS snížená HTHS a C3 mid SAPS normální HTHS
To, že tam máš u C2 HTHS rovno nebo větší 2,9 ještě neznamená, že jsou to oleje s normální HTHS. Dej na stůl olej C2 s normální HTHS. Musí mít viskozitu při 100°C kolem 12.
Naposledy upravil(a) Autoxxxrady dne sob črc 05, 2014 16:13, celkem upraveno 1 x.
Autoxxxrady

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Autoxxxrady »

Nemusíš mně věřit. Prostě si napiš někam jinam a zeptej se, že scháníš olej ACEA C2 s normální HTHS ať ti nějáký doporučí. Co ti na to poví.
e1H

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od e1H »

Olej ktorý má zároveň C2/C3 je dobrý do dvoch rôznych motorov. U jedného výrobca definoval potrebný olej triedy ACEA C2-ku, u druhého C3. Olej ktorý má na obale ACEA C2/C3 tým pádom môžeš naliať do motora auta A aj B. Ak by tam bolo iba C3, tak by si ho do auta ktoré má povolený olej C2 nenalial, pritom ten olej špecifikácii C2 vyhovuje tiež.

Preto opakujem. Tie ACEA triedy nie sú parametre olejov, ale triedy ktoré zahrňujú niekoľko minimálnych a maximálnych nárokov samotných motorov, ktorým tie oleje vyhovujú.

Takže C2-ka nie je fuel economy olej, ale olej ktorý sa môže dávať do motorov prispôsobených aj pre redšie oleje (HTHS 2,9 a vyššie). Ak to takto nechápeš, tak inak ti to už vysvetliť nedokážem.

P.s.: Ak by medzi C2 a C3 bol rozdiel iba v minimálnej HTHS (sú tam ďalšie rozdiely), dalo by sa povedať, že s pohľadu nárokov motorov C2 v sebe zahrňuje aj C3-ku. Pravda to ale nie je, lebo sú tam ďalšie rozdiely v povolených hodnotách fosforu a minimálnej TBN.
Odpovědět