Peugeot/Citroen B71 2290
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
A nebol by lepší práve ten 40-ový napr. na tie dialnice? Škoda,že nemá PSA normu.
1.Citroen Berlingo, 1.6 HDI, 68kW, 2013 /predaný/
2.Citroen C5, 2.0 HDI, 80kW, 2002 /nákupná taška,stále fachčí/
3.Citroen C5, 2.0 BlueHDI,110kW, 2015 /zlikvidoval ukroš na križovatke/
4.Citroen C5 2.0 BlueHDI, 110kW,2017 /miláček,dialničný expres/
2.Citroen C5, 2.0 HDI, 80kW, 2002 /nákupná taška,stále fachčí/
3.Citroen C5, 2.0 BlueHDI,110kW, 2015 /zlikvidoval ukroš na križovatke/
4.Citroen C5 2.0 BlueHDI, 110kW,2017 /miláček,dialničný expres/
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Mě už to nebaví psát pořád dokola přečti si tohle a podle toho se zařiď.peterp píše:A nebol by lepší práve ten 40-ový napr. na tie dialnice? Škoda,že nemá PSA normu.
http://www.citroeny.cz/forum/viewtopic. ... &start=195
A tady máš,co ještě před pár lety ten samý výrobce doporučoval do motorů HDI s FAP filtrem.
https://picasaweb.google.com/1104432348 ... 7130993906
Takže,když už chceš mít nějakou PSA normu,dej Total Quartz 9000 5W-40 a je to.
http://www.oleje.cz/p/total-quartz-9000-5w-40-5-l--1945
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Praveze ide o ten vymenny interval. Ak niekto trva na 15.000km (peterp to nepisal) tak 5W30 je vhodnejsia lebo pri tych 15tis.km je 5W40 trochu nadnesene napisane uz nepouzitelna. 5W40 u mna tak na max. 5-6000km OK tych tvojich 10.000 jedine tak so zavretymi ocamilengy60 píše:Nebo taky Tigrol,Q8,Yacco,Shell atd. A jinak bych řekl,že víc než olej škodí FAP(DPF) filtru skákání kolem komína se studeným motorem.A dovolím si nesouhlasit s kolegou,na ten provoz po okreskách a dálnicích je dle mého soudu lepší ta -W40,-W30 spíše pro městský provoz a krátké jízdy.Ale dost záleží na tom,co si kdo představuje pod pojmem dálniční provoz.U někoho to může být klidně ráno 10 km tam a večer 10 km zpátky. A ještě jedna věc,olej bych měnil po max.10 tis.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Co je na tom oleji tak extra, když má Api SM, což je ještě víc omezený než C2 nebo C3?lengy60 píše:......peterp píše:A nebol by lepší práve ten 40-ový napr. na tie dialnice? Škoda,že nemá PSA normu.
Takže,když už chceš mít nějakou PSA normu,dej Total Quartz 9000 5W-40 a je to.
http://www.oleje.cz/p/total-quartz-9000-5w-40-5-l--1945
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
V čempak je omezený?Návštěvník píše:Co je na tom oleji tak extra, když má Api SM, což je ještě víc omezený než C2 nebo C3?lengy60 píše:......peterp píše:A nebol by lepší práve ten 40-ový napr. na tie dialnice? Škoda,že nemá PSA normu.
Takže,když už chceš mít nějakou PSA normu,dej Total Quartz 9000 5W-40 a je to.
http://www.oleje.cz/p/total-quartz-9000-5w-40-5-l--1945
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
My co máme auta pracující s normálními otáčkami motoru můžeme olej měnit po 10 tis. Ti co mají motory s otáčkami zubařské vrtačky holt musí měnit dříve.jerome píše:Praveze ide o ten vymenny interval. Ak niekto trva na 15.000km (peterp to nepisal) tak 5W30 je vhodnejsia lebo pri tych 15tis.km je 5W40 trochu nadnesene napisane uz nepouzitelna. 5W40 u mna tak na max. 5-6000km OK tych tvojich 10.000 jedine tak so zavretymi ocamilengy60 píše:Nebo taky Tigrol,Q8,Yacco,Shell atd. A jinak bych řekl,že víc než olej škodí FAP(DPF) filtru skákání kolem komína se studeným motorem.A dovolím si nesouhlasit s kolegou,na ten provoz po okreskách a dálnicích je dle mého soudu lepší ta -W40,-W30 spíše pro městský provoz a krátké jízdy.Ale dost záleží na tom,co si kdo představuje pod pojmem dálniční provoz.U někoho to může být klidně ráno 10 km tam a večer 10 km zpátky. A ještě jedna věc,olej bych měnil po max.10 tis.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tak jsem dnes po delší době prubnul spotřebu na svém voze a nestačil se divit.
Jel jsem trasu UL-Nový Bor a zpět,což je cca 110 km poměrně vlnitým terénem a naměřená průměrná spotřeba je 6.8 l. Loni jsem tuhle trasu jel asi 3x a ani jednou jsem se nedostal pod 7.4 l.
A to jsem se s tím tentokrát ani nemazal a Kameničák jsem vylétl za pomoci celého spektra otáček motoru během chvilky a totéž serpentiny z Nového Boru do Kamenického Šenova.Proti loňskému roku má auto nové svíčky a nový olej v převodovce(také správné množství),ale jestli jen tohle může za snížení spotřeby si nejsem jist.Spíše se přikláním k tomu, že za to "může" olej 5W-40 místo 5W-30 co byla v motoru loni. Takže klobouček,klobouček a ještě jednou klobouček pánové.
P.S.Okamžitá spotřeba při jízdě 90-95 km/h podél vody 5.7 l/100 km.
Jel jsem trasu UL-Nový Bor a zpět,což je cca 110 km poměrně vlnitým terénem a naměřená průměrná spotřeba je 6.8 l. Loni jsem tuhle trasu jel asi 3x a ani jednou jsem se nedostal pod 7.4 l.
A to jsem se s tím tentokrát ani nemazal a Kameničák jsem vylétl za pomoci celého spektra otáček motoru během chvilky a totéž serpentiny z Nového Boru do Kamenického Šenova.Proti loňskému roku má auto nové svíčky a nový olej v převodovce(také správné množství),ale jestli jen tohle může za snížení spotřeby si nejsem jist.Spíše se přikláním k tomu, že za to "může" olej 5W-40 místo 5W-30 co byla v motoru loni. Takže klobouček,klobouček a ještě jednou klobouček pánové.
P.S.Okamžitá spotřeba při jízdě 90-95 km/h podél vody 5.7 l/100 km.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ve fosforu.lengy60 píše:V čempak je omezený?Návštěvník píše:Co je na tom oleji tak extra, když má Api SM, což je ještě víc omezený než C2 nebo C3?lengy60 píše: ......
Takže,když už chceš mít nějakou PSA normu,dej Total Quartz 9000 5W-40 a je to.
http://www.oleje.cz/p/total-quartz-9000-5w-40-5-l--1945
V motorových a dalších mazacích olejích se fosforové sloučeniny používají jako poměrně levné a velmi účinné protioděrové a antioxidační přísady. A fosfor je v Api SM omezen ještě více než v Acea C. viz
Autoxxxrady píše:Našel jsem limity i pro API normy. Zatim jsem měl jen tabulky pro ACEA.
Napíšu tady pro srovnání limity fosforu a síry API SL, SM a SN a norem ACEA C1 až C4. Jsou to nejnovější rok 2010.
tzv. Low Saps C1 a C4
C1 fosfor 0,05max, síra 0,2max
C4 fosfor 0,09max, síra 0,2max
tzv. Mid Saps C2 a C3
C2 fosfor 0,09max, síra 0,3max
C3 fosfor 0,07min až 0,09max, síra 0,3max
API SL fosfor 0,10max, síra neni uvedena
API SM fosfor 0,06min až 0,08max, síra 0,5max pro 0W a 5W a 0,7max pro 10W
API SN fosfor 0,06min až 0,08max, síra 0,5max pro 0W a 5W a 0,6max pro 10W
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
To v akom rozsahu otacok kto jazdi nie je az tak smerodatne k urceniu intervalu vymeny. Kratkymi jazdami a neprehriatim oleja olej degraduje skor ako ked jazdis dlhsie trasy. Tj aj pripad peterp. Kludne moze jazdit na ten 5W30 nejakych 15.000 km Tym ze sa olej pravidelne prehreje plni stale funkciu na ktoru je urceny. Samozrejme skorsou vymenou nic nepokazilengy60 píše:My co máme auta pracující s normálními otáčkami motoru můžeme olej měnit po 10 tis. Ti co mají motory s otáčkami zubařské vrtačky holt musí měnit dříve.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Návštěvník:Jen tak mimochodem,ten Total Quartz 9000 je SN,což je v podstatě co se fosforu týče nastejno jako SM.A ty hodnoty dokazují co,ty víš kolik je v tom oleji fosforu?Technický list o tom nic neříká.
http://catalog.lubricants.total.com/sit ... 3%20EN.pdf
Takže klidně může mít C2 i SM/SN fosforu stejně,ale u síry už je to malinko jinak,že?A stoporocentně ta omaštěná voda C2 bude motoru škodit více než SM/SN.A jinak,já ten olej neuvedl jako nějaký extra,ale jako běžný olej s normou PSA,který uživatelé dlouhodobě používají v motorech HDI,aniž by tyto utrpěly nějakou újmu o což tazateli zjevně jde.
http://catalog.lubricants.total.com/sit ... 3%20EN.pdf
Takže klidně může mít C2 i SM/SN fosforu stejně,ale u síry už je to malinko jinak,že?A stoporocentně ta omaštěná voda C2 bude motoru škodit více než SM/SN.A jinak,já ten olej neuvedl jako nějaký extra,ale jako běžný olej s normou PSA,který uživatelé dlouhodobě používají v motorech HDI,aniž by tyto utrpěly nějakou újmu o což tazateli zjevně jde.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Když to bude do tak 30-ti km naráz, klidně ten Mobil, při delších jízdách bych (já) zvolil ten Motulpeterp píše:Moje Hdi ma zatial 21 000 km,aby som bol uprimný,bojím sa tam dať tu 40-ku(zatiaľ/prozatím).Po meste moc nejazdím,viac okresky a dialnice,takže by sa ta 40-ka hodila,ale bojím sa ju tam dať,kvôli tomu FAPu.
....a při běžném stylu ježdění měnit do 15-ti tkm, když bys "šlapal na pilu", tak raději po 10-ti tkm....jerome píše:Su aj 5W40 urcene pre DPF (FAP) napr. 8100 X-clean takze co sa tyka zanesenia filtru 5W40 olejom netreba stresovat
Ale na tie tvoje jazdy (okresky,dialnice) by bol skor vhodnejsi ten Mobil 1 ESP Formula 5w-30 a vymena po 10-15tis.km
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Mám ešte jednu otazku,včera som sa bavil s pánom,ktorý má C5 2.0 Hdi,FAP,r.v. 2002.
V serviske má písaný olej total quartz 9000 5w-40,na tento olej mu ten FAP filter vydržal 250 000km.
Pritom tento olej podľa terajších noriem je nevhodný,že by sa zmenila konštrukcia tých filtrov?Alebo zase ten Brusel?Tak teraz babo raď.Ja olej mením okolo 10-11 tisíc a nerobí mi problém olej menit aj 2x do roka,pokiaľ je cena oleja na normalnej úrovni.
V serviske má písaný olej total quartz 9000 5w-40,na tento olej mu ten FAP filter vydržal 250 000km.
Pritom tento olej podľa terajších noriem je nevhodný,že by sa zmenila konštrukcia tých filtrov?Alebo zase ten Brusel?Tak teraz babo raď.Ja olej mením okolo 10-11 tisíc a nerobí mi problém olej menit aj 2x do roka,pokiaľ je cena oleja na normalnej úrovni.
1.Citroen Berlingo, 1.6 HDI, 68kW, 2013 /predaný/
2.Citroen C5, 2.0 HDI, 80kW, 2002 /nákupná taška,stále fachčí/
3.Citroen C5, 2.0 BlueHDI,110kW, 2015 /zlikvidoval ukroš na križovatke/
4.Citroen C5 2.0 BlueHDI, 110kW,2017 /miláček,dialničný expres/
2.Citroen C5, 2.0 HDI, 80kW, 2002 /nákupná taška,stále fachčí/
3.Citroen C5, 2.0 BlueHDI,110kW, 2015 /zlikvidoval ukroš na križovatke/
4.Citroen C5 2.0 BlueHDI, 110kW,2017 /miláček,dialničný expres/
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Dával jsem ti sem odkaz na citroen fóru,koukal jsi tam?Víc informací než jsi dostal zde nebo je tam už nedostaneš.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tak fajn lengy60,pojde tam total 5w-40 a výmena 2x za rok
1.Citroen Berlingo, 1.6 HDI, 68kW, 2013 /predaný/
2.Citroen C5, 2.0 HDI, 80kW, 2002 /nákupná taška,stále fachčí/
3.Citroen C5, 2.0 BlueHDI,110kW, 2015 /zlikvidoval ukroš na križovatke/
4.Citroen C5 2.0 BlueHDI, 110kW,2017 /miláček,dialničný expres/
2.Citroen C5, 2.0 HDI, 80kW, 2002 /nákupná taška,stále fachčí/
3.Citroen C5, 2.0 BlueHDI,110kW, 2015 /zlikvidoval ukroš na križovatke/
4.Citroen C5 2.0 BlueHDI, 110kW,2017 /miláček,dialničný expres/
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Co lengy60,je to tvoje auto. Já ti jen přetlumočil jaké zkušenosti s tím mají ostatní. Pokud máš nějaké pochybnosti,tak dej 5W-40,ale s normou pro FAP(DPF). Také počítej s tím,že ne s každým olejem si motor sedne,to tady kluci popisují také.Ale pokud auto provozuješ v režimu jak jsi to popsal a budeš měnit olej 2x ročně po 8-10 tisících nebo dokonce dříve,tak to bude.peterp píše:Tak fajn lengy60,pojde tam total 5w-40 a výmena 2x za rok
P.S.Ono na to zanesení filtru má také vliv použité palivo,takže pokud někdo krmí motor z levných zdrojů,tak se pak nemůže moc divit.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW