Peugeot/Citroen B71 2290
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ups... Som to pochopil tak že s Totalom si dolieval viac ako 2l.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Pochopils to správně,doléval jsem víc,ale záleží na tom o jaké viskozitě se bavíme.5W-30 bylo snad jediné,co je u obou olejů stejné.Zatím co Total je vyloženě omaštěná voda,tak Mobil je olej už více.Pořád však málo na to,aby se ve vyšších otáčkách a teplotách udržel tam kde má.jerome píše:Ups... Som to pochopil tak že s Totalom si dolieval viac ako 2l.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
velmi sa mi paci slovo, Omastena voda
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Název je dobrý,ale ty konce.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Taky vlastním C4 1.6 VTi. Aktuálně najeto 87.000 (převážně dálniční provoz) a motor se chová přesně jak tu již bylo mnohokrát napsáno. Pokud jezdí na výrobcem předepsný Total Ineo ECS tak se spotřeba oleje pohybuje kolem 3,5 - 4,5 l !!! na 15.000 km. Od novoty jsem olej měnil max po 15.000 (v servisu na mě koukali jak na vola, že prý je to zbytečné a na tu jejich "vodu" to přeci těch 30000 krásně vydrží) Ale kvůli záruce jsem tam musel chvíli jezdil. Co jsem tam začal lít 5W40 na stídačku Motul X-CESS nebo Millers oils tak se nemusí mezi výměnama dolívat ani deci. Motor je navíc při provozu mnohem tižší.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Můžeš trošku upřesnit typy olejů jmenovaných výrobců?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Dávám tam buď Motul 8100 X-CESS 5W40 a nebo Millers oils EE Longlife 5W40. Výměna většinou v rozmezí 10.000 - 15.000 km.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ano je to zbytecne lebo je to LL Trapne oleje,trapni výrobci áut a trapne servisy... Cela táto doba je jeden veľký odrb...Jufa píše: Od novoty jsem olej měnil max po 15.000 (v servisu na mě koukali jak na vola, že prý je to zbytečné a na tu jejich "vodu" to přeci těch 30000 krásně vydrží).
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
to sosko: dal jsem to do příslušného vlákna http://www.oleje.cz/forum/olej-mondeo-2 ... 13-24.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ahoj olejáři,
Nedávno jsem se bavil se spolužákem co dělá v autorizovaném servisu a po tom co mi řekl jsem se rozhodl, že si olej a věci co zvládnu si budu radši měnit sám, toť k mé motivaci..
Mám Pážo 207 1.4 vti 95k (PSA B71 2290, A3/B3), najeto 50tis., olej měněn vždy do 15tis, jezdí se průbežně všechno, dálnice do 130km (90%), ale občas ho protáhnu v létě po okreskách nebo v zimě na sněhu a to tak že pořádně. Olej se dolívá velmi málo cca 0.5l/15k, tedy průměr až podprůměr. Na druhou stranu mám kamaráda co má stejnou motorizaci a ten dolíva 0.5l/1500 km a je neštastný (čepuje ale u no-name benzínek a olej mění dle servisu tzn. "30k v pohodě šéfe", najeto má asi 80k).
Aktuálně je v mém motoru Shell Helix Ultra Extra 5W-30 a předtím Castrol Magnatec 5W-30 (na doporučení mekányka). Změnu jsem nepozoroval, nemohu soudit co je lepší..
Přiznávám se, že jsem diskuzi pročetl, ale je to na mě moc informací a jsem zmatený. Každý říká něco jiného.. Asi bych to potřeboval celé nějak sumarizovat.
V jednom z témáte někdo píše, že je 5w-40 silně nevhodné mazivo a já se v tom fakt už nevyznám.. http://www.oleje.cz/forum/post88913.html#p88913
Můj dotaz zni, jaký olej a jakou značku byste mi doporučili, co je nejlepší?
Děkuji)
Nedávno jsem se bavil se spolužákem co dělá v autorizovaném servisu a po tom co mi řekl jsem se rozhodl, že si olej a věci co zvládnu si budu radši měnit sám, toť k mé motivaci..
Mám Pážo 207 1.4 vti 95k (PSA B71 2290, A3/B3), najeto 50tis., olej měněn vždy do 15tis, jezdí se průbežně všechno, dálnice do 130km (90%), ale občas ho protáhnu v létě po okreskách nebo v zimě na sněhu a to tak že pořádně. Olej se dolívá velmi málo cca 0.5l/15k, tedy průměr až podprůměr. Na druhou stranu mám kamaráda co má stejnou motorizaci a ten dolíva 0.5l/1500 km a je neštastný (čepuje ale u no-name benzínek a olej mění dle servisu tzn. "30k v pohodě šéfe", najeto má asi 80k).
Aktuálně je v mém motoru Shell Helix Ultra Extra 5W-30 a předtím Castrol Magnatec 5W-30 (na doporučení mekányka). Změnu jsem nepozoroval, nemohu soudit co je lepší..
Přiznávám se, že jsem diskuzi pročetl, ale je to na mě moc informací a jsem zmatený. Každý říká něco jiného.. Asi bych to potřeboval celé nějak sumarizovat.
V jednom z témáte někdo píše, že je 5w-40 silně nevhodné mazivo a já se v tom fakt už nevyznám.. http://www.oleje.cz/forum/post88913.html#p88913
Můj dotaz zni, jaký olej a jakou značku byste mi doporučili, co je nejlepší?
Děkuji)
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Důležité je přizpůsobit jízdu a interval výměny jízdním podmínkám (proto je kamarád nešťastný)
A jestli chceš fakt "to "nejlepší " pro motor", tak rozhodně olej A3/B3 a je v podstatě jedno, zda-li 5w30 či 5w40 a jestli Castrol nebo Shell - to se pak raději dívat po olejích s estery nebo s nanotechnologií ale ty jsou cenově někde jinde. Oleje A1/B1/A5/B5 jsou fakt jen kvůli pochybným desetinkám u měření emisí; a B71 2290 je hlavně pro motory s filtry pevných částic....u 1.4 benzinu klidně můžeš i B71 2296. A pokud jde o značku: třeba Elf, Eni, Millers, Mobil, Motul, Q8, Repsol, Sunoco, Total, Valvoline, Yacco.
A při krátkých (nebo ostrých) jízdách ho měnit po 10-ti tkm, při běžných po 15-ti tkm (a i s filtrem)....
A jestli chceš fakt "to "nejlepší " pro motor", tak rozhodně olej A3/B3 a je v podstatě jedno, zda-li 5w30 či 5w40 a jestli Castrol nebo Shell - to se pak raději dívat po olejích s estery nebo s nanotechnologií ale ty jsou cenově někde jinde. Oleje A1/B1/A5/B5 jsou fakt jen kvůli pochybným desetinkám u měření emisí; a B71 2290 je hlavně pro motory s filtry pevných částic....u 1.4 benzinu klidně můžeš i B71 2296. A pokud jde o značku: třeba Elf, Eni, Millers, Mobil, Motul, Q8, Repsol, Sunoco, Total, Valvoline, Yacco.
A při krátkých (nebo ostrých) jízdách ho měnit po 10-ti tkm, při běžných po 15-ti tkm (a i s filtrem)....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Drobná oprava,norma B71 2290 je A5/B5-C2 což je právě ta omaštěná voda. A3/B3 je norma B71 2296 ,tedy stará dobrá benzínová ještě nepodléhající všeobjímajícímu ekoterorismu.filipu píše:Mám Pážo 207 1.4 vti 95k (PSA B71 2290, A3/B3), najeto 50tis., olej měněn vždy do 15tis, jezdí se průbežně všechno, dálnice do 130km (90%), ale občas ho protáhnu v létě po okreskách nebo v zimě na sněhu a to tak že pořádně. Olej se dolívá velmi málo cca 0.5l/15k, tedy průměr až podprůměr. Na druhou stranu mám kamaráda co má stejnou motorizaci a ten dolíva 0.5l/1500 km a je neštastný (čepuje ale u no-name benzínek a olej mění dle servisu tzn. "30k v pohodě šéfe", najeto má asi 80k).
Pokud ti ta 5W-30 z motoru při vyšší zátěži nemizí,tak ji můžeš bez obav nechat.Já mám poněkud těžší auto a motor nechávám nahlédnout až k maximálním otáčkám,takže tam je ta třicítka málo.Když jsem použil olej Mobil 1 5w-30,tak sice olej nemizel jako slavný Ineo,ale teď s 5W-40 je to ještě lepší.Pochopitelně olej měním max. po 12 tisících.filipu píše:Aktuálně je v mém motoru Shell Helix Ultra Extra 5W-30 a předtím Castrol Magnatec 5W-30 (na doporučení mekányka). Změnu jsem nepozoroval, nemohu soudit co je lepší..
Hned tam jdu tomu rozumbradovi něco pěkného napsat.filipu píše:Přiznávám se, že jsem diskuzi pročetl, ale je to na mě moc informací a jsem zmatený. Každý říká něco jiného.. Asi bych to potřeboval celé nějak sumarizovat.
V jednom z témáte někdo píše, že je 5w-40 silně nevhodné mazivo a já se v tom fakt už nevyznám.. http://www.oleje.cz/forum/post88913.html#p88913
Tady ti už odpověděl Pitris.filipu píše:Můj dotaz zni, jaký olej a jakou značku byste mi doporučili, co je nejlepší?
Naposledy upravil(a) lengy60 dne sob dub 18, 2015 11:39, celkem upraveno 2 x.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
lengy60: Výsledné grafické provedení způsobu, jakým komentuješ citace z jiného příspěvku, jeví se poněkud nepřehledným, příteli...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Jak to? Dal jsem Quote a do toho vepsal odpověď jako vždy.
Už lepší?
Už lepší?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
filipu: A ještě malý dodatek k tomu benzínu.Nevím co myslíš tím no name,ale já tankuji u Prim nebo ONO,samozřejmě s VIF a nemám sebemenší problém. Při tankování u Benziny,ÖMW,Agip,Shell a dalších nebo prémiových benzínů jsem žádný zázrak v chodu motoru nebo spotřebě nezpozoroval.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW