Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

renal píše:Takže můžu dát na léto do motoru PSA (1.4 VTI, 72kw, 40.000km) Yacco Galaxie RS 0W40 , nebo Mobil1 0W-40 New Life....
Asi můžeš - výkonnostně oleje 0w40 normu PSA 2296 určitě plní i když 1) tam jde i o snášenlivost oleje s materiály použitými v motoru a i když 2) ani tam bych problém neviděl, ale přijde mi to až zbytečné.
"Nulu" využiješ (pokud vůbec, tak) velice málo, takže se dá i 1) buď třeba Sunoco či Millers EE 5w40, nebo 2) když není zvýšená spotřeba oleje nebo třeba cesta v létě do Chorvatska, klidně ten Mobil1 ESP 5w30.
Doporučit konkrétní olej je skoro nemožné a výběr bude vždy tak trochu kompromis -> mezi zatížením, výkonem, venkovní teplotou, cenou, oblíbenou nebo dostupnou značkou, tím co chceš nebo můžeš, ....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
renal
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 26, 2014 9:36

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od renal »

Díky pánové :-)
NOP

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od NOP »

Sázka na jistotu je sice pěkná věc, ale proč nezkusit také něco jiného. Když je to "frantík", tak třeba toto: http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=& ... 0519,d.d24
http://www.oleje-online-shop.cz/yacco+l ... 30-327796/
A nebo moji oblíbenou značku Q8, která nikdy nezklamala.
http://pds.q8research.com/sheetcommerci ... 207&taal=E
http://www.oleje-online-shop.cz/motorov ... 30-328825/
HT HS viskozitu jsem ovšem nikde nenašel....
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Problém je,že motory VTI s těmi oleji 5W-30 prostě nefungují a je téměř jedno a jakého se jedná výrobce.Tedy abych byl přesný,fungují za podmínek,že vozidlo jezdí převážně městský provoz nebo rychlostní limit 90km/h a to dědkostylem. :D V okamžiku,kdy se vyjede na dálnici(3800 ot/min)nebo se začne využívat plného rozsahu otáček motoru je zle.Olej se specifikací C2/3 např.Mobil 1 .....není takový průser jako Total Ineo s C2,ale při tomhle zatížení se zkrátka v motoru spaluje. :? Naopak ty "obyčejné" 5W-40 se zatím osvědčují. :wink:
Obrázek
Když už jsem sem vrazil ten graf,je zde někdo,kdo by uvedené hodnoty rozklíčoval?Jde mi o to,zda má úvaha o tom,že ideální otáčky motoru by se měly pohybovat někde kolem průsečíku křivek výkon/kroutící moment je správná či nikoliv.Pokud by tomu tak bylo,tak je výrobce pako a v autě skutečně chybí 6-ka,která pokud by byla,tak by s největší pravděpodobností nedocházelo k takovému úbytku oleje.Ptám se proto,že u motorů 2.0 16V a 1.6 16 V je ten průsečík v mnohem vyšších otáčkách.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
NOP

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od NOP »

Nevím, kam jsem koukal, jestli někam jinam a potom to nacpal sem, ale já měl dojem, že se jedná o diesel. Takto jsem samozřejmě zcela "mimo mísu". Přiště si dám napřed po ránu kafe......
wilcz

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od wilcz »

pročetl jsem celé forum a zjistil, že nejsem jediný ubožák co jezdí kromě benzínu i na olej s motorem 1,4 VTI v C3 Picasso. A´t už jsou důvody spotřeby oleje jakékoliv vede mě to jen k jednomu a to, že to je první a zároveň poslednífrancouzské auto v rodině!!!
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Pak jsi to pročetl velmi nedbale, :D jinak bys zjistil,že problém není ve francouzském autě,nýbrž v nevhodném oleji a nesmyslném intervalu mezi výměnami,což trápí uživatele motorů všech výrobců,kteří doporučují tento druh olejů v honbě za "nízkými" náklady na údržbu,spotřebu paliva a emisemi. :twisted: Při užití normálního oleje a normálním intervalu výměny oleje je vše OK. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jerome »

lengy60 píše:Problém je,že motory VTI s těmi oleji 5W-30 prostě nefungují a je téměř jedno a jakého se jedná výrobce.Tedy abych byl přesný,fungují za podmínek,že vozidlo jezdí převážně městský provoz nebo rychlostní limit 90km/h a to dědkostylem. :D V okamžiku,kdy se vyjede na dálnici(3800 ot/min)nebo se začne využívat plného rozsahu otáček motoru je zle.Olej se specifikací C2/3 např.Mobil 1 .....není takový průser jako Total Ineo s C2,ale při tomhle zatížení se zkrátka v motoru spaluje. :? Naopak ty "obyčejné" 5W-40 se zatím osvědčují. :wink:
Obrázek
Když už jsem sem vrazil ten graf,je zde někdo,kdo by uvedené hodnoty rozklíčoval?Jde mi o to,zda má úvaha o tom,že ideální otáčky motoru by se měly pohybovat někde kolem průsečíku křivek výkon/kroutící moment je správná či nikoliv.Pokud by tomu tak bylo,tak je výrobce pako a v autě skutečně chybí 6-ka,která pokud by byla,tak by s největší pravděpodobností nedocházelo k takovému úbytku oleje.Ptám se proto,že u motorů 2.0 16V a 1.6 16 V je ten průsečík v mnohem vyšších otáčkách.
Zaujimavy prispevok :wink: Nejako podobne to chapem aj ja ze od vyroby tam ide olej hlavne aby splnil emisie,priblizil sa k deklarovanej spotrebe ozaj este do toho mesta pouzitelny.
Co sa tyka tych idealnych otacok mohlo by to byt tak ako pises tych 2500 na benzin ideal :wink: len v novych autach montovany poradca radenia rychlosti drzi motor pod tymito otackami co je tiez na skodu motora. :?
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

jerome píše:Co sa tyka tych idealnych otacok mohlo by to byt tak ako pises tych 2500 na benzin ideal :wink:
Ano, většina benzinových motorů v osobních autech má optimální otáčky tak někde okolo 2200 - 2500.
A počítač, který radí řadit nahoru už ani ne při 2000, bych nejraději odpojil.... :( :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jerome »

Presne jak pises Pitris. Poodpajat to :mrgreen:
Ked nie je za volantom nejaka ovca alebo jak Navstevnik pise "tupy ovladac" tak vie ze tych pocitacovych rad nehodno drzat :D
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Tak nový olej Mobil Super 3000 X1 5W-40 vnořen do motoru,tak jsem zvědav co se bude dít. :D
První dojem,že motor má ještě o pisl tišší a hladší chod než s Mobilem 1 ESP Formula 5W-30.Ten měl již najeto 11 tis. km a během doby jsem dolil cca 2 l oleje,což je určitě lepší výsledek než s původním Total INEO ECS.Během výměny jsme zjistili drobný únik oleje(pravděpodobně kolem řemenice)ale nic dramatického to nebylo, plast pod motorem v podstatě suchý.Uvidím co se do podzimu bude dít.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jerome »

Spotreba oleja by mala klesnut a mozno aj ziaden unik uz nebude vidno 8)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

No v to pevně doufám,ale pokud to neklapne,tak přijde na řadu buď Mobil 1 Peak Life™ 5W-50,Mobil 1 New Life™ 0W-40 a možná Sunoco SYNTURO GOLD 5W40 nebo Sunoco SYNTURO SPORTIVO 5W50. :D
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jerome »

Niekedy staci k poklese spotreby oleja zmenit znacku. Viskozita moze zostat :wink: Vid tvoje skusenosti s 5W30
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Tak rozdíl mezi Totalem a Mobilem byl hlavně v HTHS viskozitě.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Odpovědět