Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

renal píše:Děkuju pánové :-) asi zůstanu u toho Mobilu1 5W-30 formula, sice má C3, C2 :-( ale někde jsem tady četl, že dokonce snese vyšší teplotní zatížení, než kdejaká 40ka, ale nevím co je na tom pravdy....
Sice nevím kde jsi to četl,ale pokud by to tak bylo,tak nebudu dávat do motoru 5W-40. :D
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
renal
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 26, 2014 9:36

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od renal »

lengy60 píše:
renal píše:Děkuju pánové :-) asi zůstanu u toho Mobilu1 5W-30 formula, sice má C3, C2 :-( ale někde jsem tady četl, že dokonce snese vyšší teplotní zatížení, než kdejaká 40ka, ale nevím co je na tom pravdy....
Sice nevím kde jsi to četl,ale pokud by to tak bylo,tak nebudu dávat do motoru 5W-40. :D
Myslím, že to tady kdysi napsal e1H :-) možná, že to ještě upřesní :-)
e1H

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od e1H »

Mobil 1 ESP 5W-30 má podľa technických listov nadštandartne vysoký bod vzplanutia, až 254°C, čo nemávajú ani oveľa drahšie oleje s vyššou viskozitou. Otázkou ostáva, či to má aj nejakú vypovedajúcu hodnotu. Skôr sa mi páči jeho HTHS viskozita, ktorá je 3,58, čo je aspoň o málo viac ako mávajú bežne oleje tejto viskozity.
Návštěvník

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Návštěvník »

No, usuzovat z bodu vzplanutí na teplotní odolnost při zatížení, nevím, nevím...
e-panolin.cz

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od e-panolin.cz »

A za provozu můžete mít bod vzplanutí i pod 180°C.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

e1H píše:Mobil 1 ESP 5W-30....Skôr sa mi páči jeho HTHS viskozita, ktorá je 3,58....
Ano, těch 3,58mPa.s je důležitých a Mobil ESP 5w30 jako jeden z mála C2/C3 má HTHS nesníženou :wink:
....a když ho budeš měnit po 10-ti tkm, tak vůbec nevadí že už je to i "mid saps" olej s ACEA C2/C3....
Právě ta hodnota HTHS viskozity (dynamická viskozita při 150-ti°C) je podstatná pro teplotní zatížení a oleje xw/40 ji mívají od 3,5 do (většinou) 4mPa.s - ty "lepší" i víc.... oleje xw/30 v A3/B3 mívají okolo 3,6mPa.s.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
renal
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 26, 2014 9:36

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od renal »

Pánové co když dám na léto místo Mobilu1 Formula 5W-30 do motoru (1.4 VTI, 72kW) tento PAO olej s velkým podílem esterové složky:
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... S-0W-40-2l

Sice neplní žádnou PSA normu, ale určitě je překračuje :-) v autě se střídá plno řidičů a dostává docela zabrat...myslíte, že je to to pravé ořechové? :-) Samozřejmě výměna po 10.000 km i s filtrem. Díky.
e1H

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od e1H »

Ďalší prípad, keď stránka predajcu tvrdí niečo, čo výrobca oleja v technickom liste neuvádza. Ja totiž tie estery nikde nevidím: http://www.znackoveoleje.cz/fotky303/fo ... 4-2012.pdf.
renal
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 26, 2014 9:36

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od renal »

e1H píše:Ďalší prípad, keď stránka predajcu tvrdí niečo, čo výrobca oleja v technickom liste neuvádza. Ja totiž tie estery nikde nevidím: http://www.znackoveoleje.cz/fotky303/fo ... 4-2012.pdf.
Hmmm :( je to možný...na http://www.yacco.com/ taky nic. Prodejce má docela dobrou fantazii :-) No ale aspoň PAO to je :-)
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

No mně spíš nejde do hlavy,proč chceš dávat na léto nulku? Rozuměl bych tomu,kdybys dal na léto 5W-40 místo té 5W-30,třeba tenhle http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... 1-5W-40-5l Za předpokladu,že auto jezdí po dálnici nebo z motoru olej v létě mizí.Pokud tomu tak není,tak bych nechal tu 5W-30,která je v motoru nyní. :wink:
Naposledy upravil(a) lengy60 dne stř úno 11, 2015 8:41, celkem upraveno 1 x.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od alfi166silver »

e1H píše:Ďalší prípad, keď stránka predajcu tvrdí niečo, čo výrobca oleja v technickom liste neuvádza....
Já tě vezmu jako editora :D, díky tomu budu mít na eshopu vždy aktuální informace :wink: .
renal
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 26, 2014 9:36

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od renal »

lengy60 píše:No mně spíš nejde do hlavy,proč chceš dávat na léto nulku? Rozuměl bych tomu,kdybys dal na léto 5W-40 místo té 5W-30,třeba tenhle http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... 1-5W-40-5l Za předpokladu,že auto jezdí po dálnici nebo z motoru olej v létě mizí.Pokud tomu tak není,tak bych nechal tu 5W-30,která je v motoru nyní. :wink:
Asi tak, hlavně že to je 40ka :-) ta 0 už je jenom bonus :-) a určitě to bude o dost lepší olej, než Mobil X1 3000...já chci pro auto co možná ten nejlepší olej a Mobil X1 3000 (HC) mezi ně určitě nepatří...
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Colommbo »

renal píše:...já chci pro auto co možná ten nejlepší olej...
Tož proč tam cpeš ACEA C3-07... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
renal
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 26, 2014 9:36

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od renal »

renal
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 26, 2014 9:36

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od renal »

Colommbo píše:
renal píše:...já chci pro auto co možná ten nejlepší olej...
Tož proč tam cpeš ACEA C3-07... :)
to je právě to co mě ještě odrazuje od koupi :-(
Odpovědět