Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
zdenami
Příspěvky: 8
Registrován: úte úno 09, 2010 20:06
Bydliště: Rožnov

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od zdenami »

Mám peugeot 307 2.0 Hdi s Fapem rok výroby 2003.Ať dám kterýkoliv mazací plán (Total,Mogul atd.)všude je mě podsouván olej 5w-30 většinou C2 např.Total quartz Ineo ECS 5W-30, ACEA C2, B71 2290, TOYOTA, ACEA A1/B1, ACEA A5/B5.
A zde cituji z mého manuálu,který je k vozu.
Minimální kvalita:benzínové motory ACEA A3 a API SH/SJ,mottory diesel ACEA B3 a API CF/CD.
Při používání oleje neodpovídajícího normě ACEA A3-B3 je nutno se řídit plánem intenzivní údržby ,,Ztížené provozní podminky'',který má zkrácené intervaly kontrol.
Energeticky úsporný olej je možné používat jen u k tomu určených motorů (zde si dovolím poznámku,že tak označili pánové od Peugeotu olej Total Quartz Future 5w-30).
Pro turbodieselové motory HDI s filtrem pevných částic pužívejte výhradně syntetický olej 5w-40.
Konec citátu.
Čím se tedy řídit?Já jsem zatím dával Total 9000 5w-40,v poslední době se objevili oleje 5w-40 s C3,takže jem tam poslední dvě výměny dal Total Quartz Ineo MC3 5W-40.Teď mám v hledáčku Rowe multi formula 5W-40-VW 502 00 , VW 505 00, VW 505 01 (čerpadlo-tryska), MB 229,31, ACEA C3, ACEA A3 / B4–04,API SM / CF, BMW LL-04, BMW LL-01 / –98, FORD WSS M2C917-A, GM 2 Dexos, GM-LL-A / B-025, Renault RN 0700, Renault RN 0710.Že chybí norma PSA ignoruji,protože myslím,že kdybych ji dodržoval,tak půjde auto brzy do kytek.Peugeot asi potřebuje dostat stará auta do šrotu,aby mu lidi kupovali nové.Jaký je máte názor na dodržení PSA B71 2290?
zdenami
Příspěvky: 8
Registrován: úte úno 09, 2010 20:06
Bydliště: Rožnov

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od zdenami »

Ještě bych k tomu dodal,že auto má najeto 220 000 km,turbo původní a Fap jsem nechal vyčistit za 2700 Kč u mého garážového opraváře při nájezdu 205 000 km.A zatím ťuk,ťuk,se kontrolka motoru nerozsvěcí a nápis unblock diesel filter na palubním pc nesvítí,jako dřív při jízdě do delšího kopce,nebo po dálnici.Sice to vždy samo zhaslo,ale člověk byl přece jen nervózní.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Vybral bych 5w40 ACEA C3 a měmil po 10-ti tkm.
PS1: 2290 C2 je jen pro úsporu několika mililitrů paliva, a tím nižší emise - kvalitní mazání a ochrana motoru není na prvním místě :cry:
PS2: Ten FAP nebyl "vyčištěn" wapkou, že ne :?:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
zdenami
Příspěvky: 8
Registrován: úte úno 09, 2010 20:06
Bydliště: Rožnov

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od zdenami »

Vapkou ne,říkal že se demontovaný Fap ponoří do nějakého roztoku a pak se musí řádně vysušit přes noc v peci.Trvalo to dva dny a po montáži diagnostika ukázala,že čistý na 98%,Před touhle operací byl zaplněn z 87%.Moc jsem tomu napřed nevěřil,Pořád jsem očekával,že se rožne kontrolka,ale fakt od té doby nic a už jsem ujel 15 000 km od opravy.
Ještě dotaz ten Rowe multi formula 5w-40 můžu použít?Je levnější jak Total ineo MC3 a je to Německo.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Píšeš že Rowe je C3. Pak použít lze....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jerome »

zdenami píše:Vapkou ne,říkal že se demontovaný Fap ponoří do nějakého roztoku a pak se musí řádně vysušit přes noc v peci.Trvalo to dva dny a po montáži diagnostika ukázala,že čistý na 98%
Ano niekedy veľký problém zvaný DPF filter sa dá už takto celkom jednoducho poriešiť :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
pezot2ste7
Příspěvky: 6
Registrován: úte bře 13, 2018 22:36

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pezot2ste7 »

Zdravím, mám stejný problém s olejem u Peugeot 207 1.6 88kw. Už čtu toto téma asi dvě hodiny, tak jsem se rozhodl jestli bude dobrý nápad nalít do něj 10w40 když 5w30 zbaští asi litr na 2500.. díky za odpověď
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Ba. Olej 10w40 je oproti oleji 5w30 viskóznější (hustší) jak za studena, tak i za provozní teploty motoru. A 10w40 se dá - jen když by bylo hodně studených startů a krátkých popojížděk, byl by vhodnější 5w40.

PS: A děkuji za vyhledání příslušného vlákna :wink: Většina z "nadlidí" s VW to neumí....:roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
pezot2ste7
Příspěvky: 6
Registrován: úte bře 13, 2018 22:36

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pezot2ste7 »

Jezdím spíš město, ale chtěl bych se toho problému zbavit tak jsem vybral tu 10w40 tak aby to dobře a bez problémů mazalo i za studena. A jiné doporučení třeba aditiv um do oleje nebo tak něco? Výměna filtru je jistá a koukám po vypláchnuti motoru.
abc
Příspěvky: 1072
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od abc »

Aditiva do olejů jsou nesmysl a čistý marketing. Teda rozhodně NE. :D
Žádný Horst Fuchs.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

pezot2ste7 píše:Jezdím spíš město, ale chtěl bych se toho problému zbavit tak jsem vybral tu 10w40 tak aby to dobře a bez problémů mazalo i za studena. A jiné doporučení třeba aditiv um do oleje nebo tak něco? Výměna filtru je jistá a koukám po vypláchnuti motoru.
Pokud jezdíš spíše město,tak bych zvolil spíš 0W-40 než 10W-40.A docela mě tedy překvapuje ta spotřeba oleje,kolik to má najeto?Mně i jiným to spíš bralo olej spíš v zátěži,dálnice otáčky přes 4.000 atd.,při couračkách po městě nebo jízdě po okreskách téměř nic.Jinak v zemi neomezených možností do těchto motorů dávali na férovku 5W-50,mně se nejvíc osvědčila po zkoušení různých 5W-40 právě 0W-40 C3,s tou měl motor nejhladší chod i nejmenší spotřebu oleje. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

pezot2ste7 píše:....doporučení třeba aditiv um do oleje nebo tak něco? Výměna filtru je jistá a koukám po vypláchnuti motoru.
Něco na "vylepšení" oleje je blbost a jen to tahá peníze z portmonky. A pokud byl olej měněn v rozumných intervalech (což rovná se kratších než výrobcem předepsaných), tak je zbytečný i proplach. To když už, tak raději jednu dvě výměny oleje udělat po 3 tkm....

A ano, 10w40 se dá, ale na krátké jízdy v zimě je vhodnější 5w. Ona i ta "pětka" je za studena dost hustá na to aby tekla kam nemá, a ta vyšší spotřeba oleje bude nejspíš "až" za tepla....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
pezot2ste7
Příspěvky: 6
Registrován: úte bře 13, 2018 22:36

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pezot2ste7 »

Najeto necelých 170tis a olej mĕněn podle předpisu. Koupil jsem to jako jetinu se serviskou od spolehlivého zdroje. A jezdím za studena max 2500 výjimečně podle potřeby 3000 ot. se zahratym motorem vytočím taky přes 4000. V zimě je pravda to pokleslo a nemusel jsem dolevat,ale přišlo jaro a zase hláška dolijte olej. Nejdelší pravidelná trasa asi 50 km. Tak jsem hledal až jsem našel tuto debatu. A ta 0w40 je hustější než 5w30 a 5w40 ale řidší než 10w40 ? Takhle jsem to pochopil. Chtěl bych tam nalít něco co nebude mizet a ani škodit motoru a ten výplach teda udělat nebo je zbytečnost?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Čím nižší číslo před "w", tím čerpatelnější olej a rychlejší náběh plného tlaku a mazání při startu v mrazu, a čím vyšší číslo za "w", tím olej lépe odolává vysokým teplotám a event. i lépe dotěsní již větší vůle v motoru.
Takže 0w40 je sice při startu tekutější než 10w40, ale při provozní teplotě budou zhruba stejně viskózní (řídké/husté - jak chceš).
A při startu budou 5w30 A3 i 5w40 v motoru stejně rychle, ale za tepla bude "40" lépe dotěsňovat motor....
Pak jsou ještě "řidší" oleje 0w30 a 5w30 s ACEA A1/A5 nebo C2, ale ty jsou v prvé řadě eko a vhodné jen pro krátké popojížďky kdy se olej nestačí pořádně prohřát a zřídnout natolik, že se může trhat olejový film - což má pak za následek vyšší opotřebení motoru a onu vysokou spotřebu oleje.
Ale olej Ti motor neopraví - jen může vhodně zvolená SAE tu spotřebu oleje snížit. A jestli měněno podle předpisu (20-30 tkm??), tak se taky té spotřebě nediv, bo je to PŘÍLIŠ a olej ke konci už nedělal to co měl (chránit motor) a naopak dělal to co neměl (zvyšoval opotřebení).
Já osobně bych dal teď po zimě na 3 tkm 10w40, a pak zkusil 5w40 a měnil do 10-ti tkm nebo po roce. A asi bez výplachu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
pezot2ste7
Příspěvky: 6
Registrován: úte bře 13, 2018 22:36

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pezot2ste7 »

Tak jsem se byl podívat na láhev co přesně tam leju podle toho co tu čtu asi není každá 5w30 stejná a je to nejlevnější prej pro Peugeot vhodná Sunoco synturo Crystal c2 sae 5w30 api sm/cf acea c2 & a5/b5. Takže za studena by moc trpěl s 10w40? A když ten 0w40 tak nejakej znackovej ?
Odpovědět