Dare_ píše:TEC2000 je asi to samé co jsem chtěl od Gold Eagle.Přijde mi to účinější než VIF který čistí především palivové cesty.
Píšou,že rozpouští úsady a v motoru a sacích ventilů.
A jak ten kolega dopadl? Nějaké změny nebo problémy?
Kolega zatím nijak nedopadl,teprve se chystá k výměně oleje co vím.
Mám koupený ten Total 5W40 B71 2296 ale zvažuju že ho vrátím a nejdřív zkusím MOBIL 1 ESP Formula 5W-30 (ten doufám nemá sníženou viskozitu?)
Mobil ESP Formula mám vyzkoušený, není to omaštěná voda,ke snížení spotřeby došlo,ale ještě to není zcela dle mých představ,takže tam teď vrazím tu 5W-40.Jinak kolega plánuje,že se plácne přes kapsu a dá do motoru tohle: http://www.millersoils.cz/xf-longlife-5w40
Případně bych ho tam dal jen na chvíli (5000km) po tom výplachu a pak teprve ESP Formula (ale je celkem drahý).
Takové zbytečné starosti jsem nikdy s žádným autem neřešil, rozhodně do rodiny už nikdy žádný francouz nepůjde, vždy to byl krok vedle s následnými výdaji.
Tohle je třetí Francouz co mám,s předchozími žádný podobný problém nebyl.Takže opakuji,problém není motor nýbrž olej,ekoteroristi....Jestli žiješ v přestavě,že koupí jiné značky si polepšíš,tak si přečti jiná vlákna zde a uvidíš,že problémy mají téměř všichni.Olej neubývá pouze těm,kdo jezdí téměř na volnoběh,ty ovšem časem čekají stejně problémy a mnohem horší. Zkrátka a dobře motor musí být dobře mazán,olej včas vyměňován,musí se využívat v celém rozsahu otáček a nesmí se věřit těm udávanýn nesmyslům co se spotřeby paliva týče.
lengy60 píše:Někde vedle ve vlákně kluci doporučovali nějakou značku oleje,který fantasticky uvolnil zřejmě připečené kroužky.Mám taky ten dojem,že docela dobře vypucuje motor E85....
Hodně lidí tady na zapečené kroužky doporučovalo Mobil1 5w50. A řekl bych, že stejné "čisticí" schopnosti bude mít i Mobil1 0w40, protože u obou je při výrobě použita technologie SuperSyn.
A na zapečené kroužky by mohl fungovat i Valvoline MaxLife 5w40 - a určitě spíš a líp než E85....
Dare_ píše:Mám koupený ten Total 5W40 B71 2296 ale zvažuju že ho vrátím a nejdřív zkusím MOBIL 1 ESP Formula 5W-30 (ten doufám nemá sníženou viskozitu?)....
Nevracej ho a kdyžtak ho dej po tom Mobilu ESP, který má NORMÁLNÍ HTHS viskozitu: 3,58mm2/s.
On ten Total ale má také normální HTHS viskozitu nebo ne?Jak se stále probírám těmi informacemi o olejích,tak se nemohu ubránit dojmu,že klíčové hodnoty budou zejména viskozita při 100 °C a viskozitní index.
Ono těch Totalů INEO je víc - MC3 s ACEA C3 a potom ECS (s onou B71 2290) s ACEA C2, což zde (podle dostupných údajů, neboť přímo hodnotu HTHS jsem nenašel*) bude zřejmě snížená HTHS viskozita, protože je to "fuel economy". Jinak viskozitní index důležitý je - spíš však na teplotní rozpětí, ale na spotřebu oleje důležitější než hodnota viskozity při 100°C (která se stejně provozem dost mění) je právě ta viskozita HTHS. Ono ale do celkové spotřeby oleje mimo stavu motoru kecají i jiné vlastnosti oleje jako např. jeho odparnost.
Edit: *) Není to důkaz - spíš indicie (z anglických stránek k oleji Total INEO ECS 5w30)
C2 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DIESEL PARTICULATE FILTER (DPF) and THREE WAY CATALYST (TWC) in high performance car and light van diesel and gasoline engines designed to be capable of using low friction, low viscosity oils with a HTHS higher than 2.9 mPa.s. These oils will increase the DPF and TWC life and provide fuel economy benefit.
to Pitris: Já měl na mysli Total 5W-40 co je zač Ineo ECS vím dostatečně včetně toho co uvádíš v editu. Ty hodnoty těch viskozit,jsem spíš vztahoval k tomu,že při vyšších otáčkách docházelo ještě k úbytku i při použití Mobilu ESP s normální HTHS. Pokud je tedy skutečně klíčová viskozita HTHS,tak jsem zahlédl i hodnoty 4-4.5 mm2/s. Dnes jsem brouzdal na německých fórech a tam jeden maník popisoval,že nalil do motoru na férovku olej 10W-50 a má klid.
No samozřejmě jsem myslel 5W-50,už k vůli proslavenému zvuku VTI v chladném období.Já jsem sice žádné dramatické zvuky v zimě nezaznamenal,ale na druhou stranu žádná pořádná zima nebyla.
Já jsem zase četl na různých zahraničních fórech, že tam dali místo totalu esc 5W-30 co doporučuje výrobce rovnou 0W-40 většinou Mobil1 a taky mají klid co na zdejší odborníci? (myšleno v dobrým )
kuba píše:Já jsem zase četl na různých zahraničních fórech, že tam dali místo totalu esc 5W-30 co doporučuje výrobce rovnou 0W-40 většinou Mobil1 a taky mají klid co na zdejší odborníci? (myšleno v dobrým )
Kubo, když vrátíš kousek v čase v tomhle vlákně, tak se tam tohle všechno dočteš. Včetně toho, že třeba 0W...je skoro zbytečná, ale nic proti ničemu, protože zpočátku byl v servisce uveden u těchto motorů olej 0W-30 se specifikací B 71 2296. Jinak teď se testuje v několika vozech 5W-40 s normou B 71 2296 a na citroen fóru jeden maník píše, že tento olej používá 5 let v motorech 1.4 VTI a 1.4 HDI, na kterém má natočeno 180000 km a bez problému.
lengy60 píše:On ten Total ale má také normální HTHS viskozitu nebo ne?....
lengy60 píše:Já měl na mysli Total 5W-40
Všechny "40" (a výš) mají HTHS viskozitu normální - většinou tak od 3,6 do 4 mm2/s;
je pár "čtyřicítek" co mají i víc, a třeba oleje xw/50 nebo xw/60 mají i přes 5 nebo i přes 6 mm2/s.