Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
jamesK_23

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jamesK_23 »

ještě bych se zeptal jestli se může míchat olej Total Quartz 9000 5w40 s olejem Shell Helix Ultra 5w40...oba mají normu psa 2296 a acea a3/b4. Tak jestli můžu dát na dolití ten shell když mam motor plnej totalu...dolití cca půl litru
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Můžeš. Bez obav....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jamesK_23

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jamesK_23 »

jinak teda jsem doteď najel 5800 km a nalil jsem tam dva litry 5w40 totalu 9000 5w40. olej většinou ubývá až na dálnici kde člověk žene motor kolem 3,5-4 tis. ot./min. při 120-130 km. S vyšší rychlostí motor víc žere olej. Tim se mi zase potvrzuje moje myšlenka, že to chce lepší olej s vyšší tepelnou odolností a ne total vodu:) i 5w40 je trošku řidší a má zřejmě horší základ. olej tim pádem míň vydrží. Obecně tříválce, jako muj 1.2 VTi 60kw, jsou namáhány daleko více páč tam prostě jeden válec chybí:) takže se budou i víc zahřejvat a když se k tomu přidá kat blízko motoru (800°c) tak je průser na světě.a navíc muj motor žere olej i snad díky nesmyslným intervalům výměny oleje měnil jsem po cca 18-20 tis km...motor je teď 4 roky starý a najeto 85 tis km

já budu zkoušet 5w50 od mobil 1 peak life:)nic jinýho zatim nevidim:)

jinak teda ten total budu měnit za chvíli po cca 6-6,5 tkm...po najetých 5tkm se motor docela zhlučnil a olej už neni jako po výměně takže je to podle mě prostě sračka a pujde z motoru ven...přitom po vyměně byl motor krásně tichej bez kovovýho zvuku. toť moje poznatky:)
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Mám neblahý pocit,že to nezachrání ani 10W-60.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

to jamesK_23: Ten motor je už dalek tomu čemu se říká dobrý :( A můžou za to nejen ty oleje Cněco a se sníženou HTHS viskozitou, ale i ty nesmyslně dlouhé intervaly výměn. Vidíš sám jak ten olej vypadá po 5-ti tkm. 5w40 nejsou špatné - jenom olej v motoru dostává "na prdel", a je normální že provozem "zřídne" - k hodnotě olejů "30". Stavem motoru pak po různě kilometrech (5 - 10tkm).
Ten motor je už "načatý".... Jak napsal lengy, žádným olejem ho neopravíš, ale s 5w50 může ještě "chvíli" sloužit. Ono je totiž lepší i levný "obyčejný" olej vyměnit dřív, než přejíždět "echtolej", a jen se Ti teď vrací ta "úspora" při výrobcem auta (a třeba i v dobré víře) používaných předepsaných intervalech výměn a olejů pro filtry pevných částic v benziňáku :( Vivat Cněco a LL :cry:
A úplně klidně bych dával na 6-7 tkm Elf 5w50, neboť tento (výrobcem motoru sice neschválený) olej tomu motoru už určitě neublíží víc, než olej a výměny výrobcem motoru stanovené. Ba naopak.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Je otázkou,kolik se na motoru podepsal olej,intervaly i samotný james.Na jeho omluvu budiž řečeno,že od prodejce dostal info jezděte normálně,žádný záběh se nekoná a za rok nebo 20.000 přijeďte na výměnu.A napadla mě ještě jedna věc,co takhle místo 5W-50 zkusit 10W-40,slyšel jsem od pár lidí,že jim to při zvýšené spotřebě oleje pomohlo.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Vždyť píšu že v dobré víře. Je možné že to dělal "jen" tak jak mu výrobce / prodejce řekl. O to je to možná ale smutnější....
Je možné že s olejem 10w40 bude motor "tišší" než s 5w40 protože nedegraduje tak rychle, ale obávám se že u tohoto motoru bude '40' už málo :cry:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Je to celé divné,ač po noční šichtě,tak jsem znovu prohledával internet a nikde ani zmínka o zvýšené spotřebě oleje u tohoto motoru.Navíc má motor vodou chlazené svody a tady si může james počíst něco o ročním testu sice Peugeotu,ale se stejným motorem.
http://www.auto.cz/peugeot-208-1-2-60-k ... ozek-81733
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Shi
Příspěvky: 1340
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Shi »

jamesK_23 píše: po najetých 5tkm se motor docela zhlučnil

olej většinou ubývá až na dálnici kde člověk žene motor kolem 3,5-4 tis. ot./min. při 120-130 km. S vyšší rychlostí motor víc žere olej. Tim se mi zase potvrzuje moje myšlenka, že to chce lepší olej s vyšší tepelnou odolností a ne total vodu:)
Pokud se motor zhlučnil, tak to znamená, že je olej za zenitem.

Všichni výrobci "plně syntetických" olejů postupně přechází na oleje s levnějším základem, což se projeví mj i na odparnosti oleje a dost možná i na snížení odolnosti proti ředění palivem. Opravdovou plnou syntetiku, aby dnes člověk hledal s lupou v ruce. Pokud olej stojí méně jak 200 Kč/litr, tak plná synetika bude napsaná na obalu, ale v lahvi bude přinejlepším směs syntetiky a hydrokraku.

Pokud je podezření na to, že olej mizí především pod zátěží, tak za pokus stojí dívat se po olejích, které mají nízký odpar - v katalogových listech "Noack" - oleje s trochu kvalitním základem to mají pod 10%, excelentní hodnota je kolem 7%. Této hodnotě se dostupných olejů blížíval např Shell Helix Ultra 5w-40, zatímco Total se držel těsně u hodnoty 10%. Navíc mám pocit, že Shell recepturu oleje s nezměněným obchodním názvem Shell Helix Ultra mění k lepšímu, zatímco Total mi ji u mého oblíbeného oleje potichu změnil k horšímu.
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara@ »

Chybička se vloudila, asi. Jamesk_23: Nejsi jediný, kdo má problém se spotřebou oleje. Kámoš si dovezl, asi před deseti léty, VW Golfa 1,6 benziňáka. Vzal si litr oleje na 1000/km. A bylo jedno jakého. Tak se toho zase rychle zbavil. :?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

to Shi: A možná proto se objevily vedle Shell Helix Ultra 5w40 i HX6, 7 a 8.... Ale je to jen domněnka, z čeho všeho uvařeno se asi nedozvíme....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara@ »

To byl ale VW. U Francouze bych ještě zkusil něco, jak píše Pitris, nebo Shi.
Shi
Příspěvky: 1340
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Shi »

Pitris píše: z čeho všeho uvařeno se asi nedozvíme...
Spousta informací se dá (minimálně zpětně) najít u rusů, protože dělají laboratorní rozbory nových olejů. Člověk se občas nestačí divit. Jenomže jak výrobci neustále inovují složení, tak člověk stejně neví co se mu nakonec podaří koupit.

Takhle jsem tam zpětně dohledal, že můj oblíbený Fuchs Supersyn 0w-30 byl směsí PAO+Esterů a aditivační balíček rovněž vypadal velmi solidně. Olej nebyl zrovna levný, ale bylo příjemné překvapení zjistit, že za peníze člověk tak nějak dostal to, co očekával.

A nebo se tam dá najít, že už před pár lety v oleji Motul X-cess 8100 5w40 nebyla po PAO, esterech nebo přísadách na bázi molybdenu ani stopa (http://www.oil-club.ru/forum/topic/6713 ... 0-svezhee/). Při ceně 150 Kč/litr (5L balení) mě mělo napadnout, že to bude slušný 5w-40 olej za poněkud nadsazenou cenu, protože platím za značku Motul.
Dnes bych dal před tímto Motulem přednost Shell Helix Ultra - nejspíš nebude horší (možná dokonce naopak) a je o třetinu levnější.

Případně bych si vybral u Ravenolu, který má mé sympatie za to, že v katalogovém listu zveřejňuje konkrétní hodnoty mnoha měřitelných parametrů, navíc ty parametry vůbec nebývají špatné a když Ravenol napíše, že v oleji je PAO+estery, tak je tam rusové při analýze opravdu najdou.
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od PavelRS »

Nechci zakládat nové téma zbytečně, dyštak Pitris vytvoří. Chci se klucí zeptat, kdo máte zkušenost s Francouzi.

Kamarád si koupil Peugeot 2008 1.2 Pure Tech 81 kW.

Samozřejmě má interval 25 000 km. Olej tam má buď 0W-30, nebo 5W-30.

Jestli jsem dobře koukal, tak tomuhle motoru by neměl vadit olej A3 a to jsem kamarádovi taky doporučil aby tam dal. Nějaké Yacco asi. Doporučil jsem mu a on to chce také tak udělat, vyměnit si ho na tajňačku po 1500 km max. Mám tedy dvě otázky. Může být olej A3 5W-40, interval max 10 tisic km a pak otázka pro majitele, kdo si koupil třeba nové FR auto od Peugeotu.

Nemají nějak označený barvou výpušťák, kde pak případně poznají, zda si tam někdo měnil olej, či ne? Jde nám o to, aby nepřišel o záruku zbytečně. Díky. :wink:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Má ten samý motor(PSA-Douvrin) jako já a protože jsme to tady probírali,tak to jen zopakuji.Olej jsem měnil po 2.500,5.500 a teď pojedu na ofiko servis po roce a najetých 15.000 km.Olej jsem tam zatím dával na doporučení rady starších ten co tam přijde,jen jsem si ho koupil sám za jiné peníze než nabízí servis.
Předepsaný olej jsem tam dával proto,aby nedošlo k podtržení záběhu,jak zde bylo několikrát zmiňováno Jerrym3.Příští rok na jaře tam potom dám jiný olej,ale nebudu nejspíš tak odvážný,abych tam nacpal rovnou A3,ale použiji buď 0W-30 nebo 0W-40 C3-10. :wink: Co se týče nějakého označení na výpustném šroubu,tak o tom nic nevím,ale také jsem se po tom nepídil.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Odpovědět