Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

tonny píše:
lengy60 píše: tonny: A na to jsi přišel jak,že C3 je městské vozítko, :lol: já mám poslední dobou dojem,že městské vozítko je Q7 a podobní mastodonti,jejichž majitelé to neumí ani pořádně zaparkovat. Pokud je mi známo,tak jediný městský vůz,který Citroen vyrábí je C1.Ach ano,ten marketing,jak to nemá aspoň 5 m na délku2,5 m na šířku a 1.90 m na výšku,tak je to městské vozítko.
Lengy60, u mne jsou městské vozítka jakékoli s nesmyslně malým motorem, mohu mít i poměrně velký výkon. Ano, výrobci na Vás už vyzkoušeli, že ta auta záruku přežijí, bohužel. Důvody jsou jasné.
A jaký motor bys chtěl asi tak do C3 narvat,2.0 ? :mrgreen: První generace C3 měla motory 1.1,1.4 a 1.6,druhá generace pak motory 1.1.1.4(nahrazen 1.2 VTI-Puretech),který je určitě lepší než ta původní 1.4.A já ti nevím,ale příbuzní mají auto už dávno po záruce a ten motor bez problémů funguje,přestože v něm natahali spoustu materiálu na chatu. :D A mám ten dojem,že běžný smrtelník těžko najede s jedním autem 360.000 km,jako naše služebáky a světe div se,ony do poslední chvíle jezdily.Já vidím problém jinde,jamesK_23 si z nějakého důvodu koupil auto s motorem 1.2 60kW a požaduje od něj výkony jako by tam měl 80kW,což jaksi nejde i kdyby se na hlavu postavil. :lol: Zkrátka musím přizpůsobit jízdu tomu,co mám pod kapotou. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

svara@ píše:I u současných motorů je důležité "dobře motor zajet". Motor si sedne až tak po 10 000 km.
Opatrně se studeným motorem. Ať už se jezdí na jakýkoli olej, nenechat klesnout hladinu
pod polovinu na měrce. Olej, filtr, i vzduchový měnit hodně včas. Nechá se jezdit "svižně"
a přitom motor pošetřit. Běžně točím čtyřku na 90 i víc a pak? 100 - 110 -120 km/h. Někdy
i ve čtyřech. Důležitá, docela hodně,pro kondici motoru, je práce s plynem. Určitě nejsem
brzda a plný plyn jsem měl jednou asi tři vteřiny. Spotřeba benzinu stále pod průměrem
co uvádí výrobce a olej, "co naliju, to vypustím". A jezdím na 5W/30 B71 2290.
Nedávat motoru čočku "bezohledně" :evil: , ubrat, nechat motor ochladit. Jezdím tak 42 let. :wink:
Ty rychlosti co uvádíš jsou po okresce? :lol: No já tuhle vytočil 2 na 110 a hnedle jsem vyletěl čelním sklem. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
jamesK_23

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jamesK_23 »

lengy60 píše:jamesK_23:
Obávám se,že pokud s autem jezdíš jak popisuješ,tak tomu motoru nepomůže ani svěcená voda.
Já nevím o nikom z fóra( chodí tam s každým prdem :D ),že by si stěžoval na zvýšenou spotřebu oleje a to se ty motory dávají i do C-Elyseé a Cactusu.
Nicméně se zeptám já...
1/měl motor nějaký záběh nebo jsi provedl první servis a výměnu oleje dle předpisu výrobce?
2/vzduchový filtr měníš dle předpisu výrobce nebo 1 x za rok jako já?
3/svíčky jsou byly měněny nebo jsou ještě původní?
4/hladinu oleje kontroluješ průběžně nebo čekáš až se rozsvítí kontrolka a vyskočí hláška?
5/tankuješ běžnou BA 95,prémiové palivo nebo BA 95+aditiva?
6/máš nahuštěné pneumatiky na stanovenou mez,při dálniční jízdě spíš malinko přes?
Ono totiž pokud chci od auta maximální výkon,tak mu také musím poskytnout maximální péči,což rozhodně není to,co doporučuje výrobce.Ještě donedávna výrobce jen mlhavě zmiňoval ztížené podmínky bez bližší specifikace,dnes tak již činí a dálniční jízda je jednou z nich.
tonny: A na to jsi přišel jak,že C3 je městské vozítko, :lol: já mám poslední dobou dojem,že městské vozítko je Q7 a podobní mastodonti,jejichž majitelé to neumí ani pořádně zaparkovat. :wink: :twisted: Pokud je mi známo,tak jediný městský vůz,který Citroen vyrábí je C1.Ach ano,ten marketing,jak to nemá aspoň 5 m na délku2,5 m na šířku a 1.90 m na výšku,tak je to městské vozítko. :mrgreen:
Tak motor neměl prakticky žádný záběh. Ve "značkovém" servisu Auto Hrubý (Vysoká Pec u Chomutova) mě přesvědčovali, že jakýkoliv záběh není zapotřebí a první výměna oleje proběhla po cca 18 tis. km.
Vzduch. filtr byl snad měněný i s olejem po roce. Svíčky byli měněny po cca 56 tis. km. Hladinu oleje kontroluju průběžně, jen snad dvakrát ze začátku mi vyskočila hláška...teĎ s 5W40 už doplňuju pravidelně když mam čtvrt rysky tak doleju 3-4 deci abych měl rysku zase nad polovinou ne-li plnou.
Tankuju běžnej natural 95 u Tesca v Mostě nebo občas plná nádrž Robin Oil Hrušovany u Žatce. Tank ONO jsem bral snad jen jednou...mam k nim odpor. No a jinak pneu mam všude cca na 2.3 to asi problém nebude.
Poídle mě je problém v přehřívání hlavy motoru a následně i oleje...možná i ty měnící intervaly k té spotřebě oleje přispěly ale nechce se mi tomu věřit když jezdím trasy do Loun cca 25 min jedna jízda a pak zase s vychladnutým motorem zase 25 min do Mostu tak mi olej neubývá...tak to přece nemůže bát písty...kdyby ten motor žral olej tak by ho žral furt a ne jen při přehřátí motoru:) ToŤ muj názor no...tim pádem pomůže olej s vyšší viskozitou nebo vyšší tepelnou odolností. Přece když ten motor olej nežere dokud se nepřehřeje (krátké trasy ok i když jedu 110-130 do Loun) tak tak to neni motorem ale spíš olejem vhodným pro dálniční provoz. A jen ještě upřesním styl jízdy: nejedu s tim pořád 130 jen třeba z kopce nebo kde je hodně dlouhá rovinka. Na plyn šlapu s citem a plný plyn dávám jen zřídka zejména při předjíždění nebo při rychlém startu na křižovatce:)
to Tonny: jaképak městské vozítko? Vždyť s 1.2 60kw se dá jezdit i daleko za hranici 130 km...výrobce uvádí maximálku 175 km/h což jsem s tim už jednou na rovině udělal takže nevidim problém v 130 na dálnici a cca čtvrt plynu na rovince. Do kopce musí člověk přidat ale z kopce to zas jede samo.
Jen ještě podotknu spotřebu: tu jsem nijak neměřil ale PP ukazoval 6,0l průměrnou spotřebu, 6.2l jízda po dálnici (trasa Most-jižní morava Lednice a z5) a když jsem to šetřil tak se dá jet i za 5.0-5.5l průměrnou v 90-100 km/h. akorát ten olej prostě pořád ubejvá jen na dálnici nebo při hodně dlouhý trase zejména v létě...v zimě si myslim že to bude s 5W40 lepší:)
jamesK_23

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jamesK_23 »

lengy60 píše:Já vidím problém jinde,jamesK_23 si z nějakého důvodu koupil auto s motorem 1.2 60kW a požaduje od něj výkony jako by tam měl 80kW,což jaksi nejde i kdyby se na hlavu postavil. :lol: Zkrátka musím přizpůsobit jízdu tomu,co mám pod kapotou. :wink:
Na lepší motor nebyli peníze a ono když se ten 1.2 motor zahřeje tak nemá problém tahat po rovince i přes 130 km/h takže ten motor zas tak slabý není v kombinaci s opravdu lehkým autíčkem jako je C3-2013 po Fliftu...nemyslím si že bych ten motor nějak mučil. Jedu s lehkou nohou...jen občas přidám...vždyť mam spotřebu pořád okolo 6l i s hustším olejem. Problém neni v nedostačujícím výkonu motoru ale ve špatném doporučení oleje od výrobce, který nevydrží dálniční podmínky:) A na nějaký normy se můžu taky vykašlat když PSA lidi akorát balamutí. Když tam můžou lidi lejt olej Mogul Racing 5w40 a motor si jen přede tak tam můžu nalejt i a3/b4 olej 5w50 s vyšší odolností přece...normy jsou podle mě z části jen maketingové usměrnění nákupu olejů:) s vhodností použítí pro konkrétní motor nemají mnohdy nic společného...to by pak musel bejt 1 druh oleje pro 1 motor což se tak neděje:) takže automobilky jen oblbují lidi a ty pak řeší zvýšenou spotřebu oleje způsobenou nevhodností použití těch olejů...to je muj názor no

edit: někde jsem tu na netu četl, že i 5w40 od totalu (quartz 9000) je pěkně řídká sračka a že po nalití castrolu nebo mobil 1 té samé vizkozity byl olej mnohem hustší...tak tam asi bude problém trošíčku
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Kurde ty to máš vždycky jak slohovou práci,kdo se tím má prokousávat? :lol: Snad jsem to přečetl a pochopil správně,ale je ti snad jasné,že 25 km trasa Louny-Most je drobet něco jiného než jízdy po dálnici v délce 250 km nebo ne?Mně také v motoru 1.6 VTI olej neubýval,dokud jsem jezdil po okreskách,ale pak jsem během 14 dnů otočil 2 x Moravu a bylo veselo.Není ti po chuti ONO,tak OK já jsem nikdy z jejich palivem neměl a když myslíš že u Tesca natankuješ lepší,tak proč ne.Nicméně si pořiď nějaké aditivum(VIF,Wynn´s) a dej před každým tankováním 2 panáky,rozdíl si myslím že po pár km poznáš.Viděl jsi ty staré svíčky(měly by tam být iridia Denso) po výměně? Já se taky nechal kdysi uchlácholit a když jsem je viděl,tak jsem málem omdlel a to nemluvím o tom,jak motor běžel po jejich výměně.Co se týče záběhu a výměny oleje během něho,tak to co ti řekli v servisu nemá cenu komentovat,ale oni holt drží firemní linii a pokud se tam s nimi trochu neznáš,tak ti nic jiného ani říct nemohou.Těžko takhle na dálku soudit,ale buď je to díky pleťovce a nesmyslným intervalům vyběhané a tam ti nepomůže nic nebo jsou "jen" připečené kroužky a tam bych spíše zkusil nějaký olej(snad Valvoline),co tady chlapi chválili,že uvolní kroužky. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Na uvolnění pístních kroužků fungoval Mobil1 5w50 Rally Formula. Jenže už má "nástupce" Peak Life - jestli i ten uvolňuje, nevím. A karbon rozpouští ester v oleji, který v 5w50-ce obsahuje Yacco Galaxie GT....
A mohl by postupně zafungovat i Valvoline MaxLife, ale tam 5w40 a 10w40.
jamesK_23 píše: Tak motor neměl prakticky žádný záběh. Ve "značkovém" servisu Auto Hrubý (Vysoká Pec u Chomutova) mě přesvědčovali, že jakýkoliv záběh není zapotřebí a první výměna oleje proběhla po cca 18 tis. km....
Tady byl první průser :( Jenže s tím už nic,
ale šel bych jim to "omlátit o hlavu" :evil:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jamesK_23

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jamesK_23 »

jízda po městě nebo most-louny je něco jinýho než dálnice to je jasný však jsem psal že mimo dálnici ubývá minimálně. no a kdyby motor žral olej zý důvodu nějaké vady tak by to olej žralo i za studena ne.
toť vylučuje vadu motoru(kroužky apod.) a je to jen nevhodný olej z důvodu přehřívání motoru(katalyzátor moc blízko motoru). vždyť katalyzátor má za provozu až 800°C vevnitř tak to na motor musí mít nějakej vliv když to je napláclý těsně za nim...a že prej se taky ty spaliny vracej do motoru aby se spálil zbytek a byli emise nižší:) takže v tom je podle mě zakopanej pes, protože když jsem vyměnil olej z 0w30 c1/c2 norma 2290 na 5w40 a3/b4 norma 2296 tak se ta spotřeba oleje zlepšila tudíž asi to nebude motorem teda a motor se bude jen přehřívat jako např. u motorů HTP Fabie. Ale to už se opakuju. jak je tedy vidno tak na normě vůbec nezáleží když tam člověk může dát c1,c2,c3 i a3/b4...každopádně teĎ furt nevim čim začít jestli zkusit mogul racing 5w40 nebo dát 0w40 c3 nebo se na to vykašlat a dát rovnou nějakou kvalitní 5w50 ale to už jsem sem taky psal. jestli má někdo zkušenosti s konkrétními oleji které jsem vyjmenoval tak bych byl rád kdyby se už někdo ozval jaké má výsledky a co dal konkrétně za olej. nechce se mi věřit tomu že jsem jedinej s motorem 1.2 vti 60kw komu žere motor olej:)přece styl jízdy nemůže mít vliv na to jestli motor žere olej nebo ne...to je podle mě blbost...motor buď olej žere nebo ne, a vti je zřejmě speciální bazmek kterej žere jen v zátěži.
to jsem se chtěl ještě zeptat jestli motory 1.4 VTi a 1.6 VTi mají také katalyzátor hned za motorem?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

A navíc u benziňáku je olej ACEA C"něco" na prd.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od BigBang »

ACEA C není na prd, je jenom zbytečnej :D

Každej motor si při vyskoý zátěži pápne, jen je otázka jak moc... Nevím jestli laborovat s dalšíma čtyřicítkama. Asi bych dal další výměnu padesátku ať víš na čem jsi. Pokud by se to zlepšilo, zkusil bych 40 jiného výrobce - když to bude horší, vrátíš se zase zpět.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

jamesK_23 píše:jízda po městě nebo most-louny je něco jinýho než dálnice to je jasný však jsem psal že mimo dálnici ubývá minimálně. no a kdyby motor žral olej zý důvodu nějaké vady tak by to olej žralo i za studena ne.
toť vylučuje vadu motoru(kroužky apod.) a je to jen nevhodný olej z důvodu přehřívání motoru(katalyzátor moc blízko motoru). vždyť katalyzátor má za provozu až 800°C vevnitř tak to na motor musí mít nějakej vliv když to je napláclý těsně za nim...a že prej se taky ty spaliny vracej do motoru aby se spálil zbytek a byli emise nižší:) takže v tom je podle mě zakopanej pes, protože když jsem vyměnil olej z 0w30 c1/c2 norma 2290 na 5w40 a3/b4 norma 2296 tak se ta spotřeba oleje zlepšila tudíž asi to nebude motorem teda a motor se bude jen přehřívat jako např. u motorů HTP Fabie. Ale to už se opakuju. jak je tedy vidno tak na normě vůbec nezáleží když tam člověk může dát c1,c2,c3 i a3/b4...každopádně teĎ furt nevim čim začít jestli zkusit mogul racing 5w40 nebo dát 0w40 c3 nebo se na to vykašlat a dát rovnou nějakou kvalitní 5w50 ale to už jsem sem taky psal. jestli má někdo zkušenosti s konkrétními oleji které jsem vyjmenoval tak bych byl rád kdyby se už někdo ozval jaké má výsledky a co dal konkrétně za olej. nechce se mi věřit tomu že jsem jedinej s motorem 1.2 vti 60kw komu žere motor olej:)přece styl jízdy nemůže mít vliv na to jestli motor žere olej nebo ne...to je podle mě blbost...motor buď olej žere nebo ne, a vti je zřejmě speciální bazmek kterej žere jen v zátěži.
to jsem se chtěl ještě zeptat jestli motory 1.4 VTi a 1.6 VTi mají také katalyzátor hned za motorem?
Olej zcela jistě mění své vlastnosti(viskozitu)podle teploty a ne že ne,to ostatně odpovídá tomu,že se ti olej při normální jízdě neztrácí nebo to není při těch couračkách tak markantní jako při delší dálniční jízdě.Je jasné,že olej 5W-40 A3 s vyšší HTHS viskozitou a vyšší teplotní odolností se bude ztrácet méně než pleťovka C2.Psal jsem,že si nikdo na citroen fóru na zvýšenou spotřebu nestěžoval,ale ani strejda google nic nenašel. :? A jestliže ti dřív motor olej nebral a teď ano,tak to není olejem,ale je chyba v motoru,ať se ti to líbí nebo ne.Ano 1.4 i 1.6 VTI mají kat stejně jako můj e-THP hned u motoru,jen z drobnou odchylkou,VTI mají svody vně motoru,kdežto 3 válce je mají integrované v hlavě kvůli lepšímu chlazení výfukových plynů.Jinak mně se olej(zatím)neztrácí a to jsem bodlinu po dálnici už párkrát pěkně(170-190) prohnal a 140-150 jezdím běžně.Já ovšem na nic čekat nehodlám a do motoru budu od příštího jara na léto dávat něco poněkud jiného. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Jenomže Ty si
lengy60 píše:.... měnil mnou přinesený ve 2.500,pak cca v 6.000 a teď bude v 15.000
:wink: ....a nenechal si tam první olej 18tkm :cry: :evil:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Jerry3 »

jamesK_23 píše:...a že prej se taky ty spaliny vracej do motoru aby se spálil zbytek a byli emise nižší:) takže v tom je podle mě zakopanej pes
Jestli to bereš tak, že kvůli tomu roste teplota motoru, tak tě mohu ujistit, že je tomu právě naopak.
jamesK_23 píše:přece styl jízdy nemůže mít vliv na to jestli motor žere olej nebo ne...to je podle mě blbost...motor buď olej žere nebo ne, a vti je zřejmě speciální bazmek kterej žere jen v zátěži.
Ano, představ si, že právě jízdní styl má velký vliv na spotřebu oleje, a to dokonce u každého motoru.
jamesK_23

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jamesK_23 »

To LENGY: Já ovšem na nic čekat nehodlám a do motoru budu od příštího jara na léto dávat něco poněkud jiného.

A konkrétně co poněkud jiného?
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Ještě nejsem pevně rozhodnut,zatím jsem se rozhodl,že to bude 0W-30 a teď ještě rozseknout specifikaci.
1/mnohem kvalitnější C2
2/C3
3/A3
Na zimu(v říjnu pravidelný servis)tam přijde Ineo First,protože 5 let záruka.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Shi »

jamesK_23 píše:přece styl jízdy nemůže mít vliv na to jestli motor žere olej nebo ne...to je podle mě blbost...motor buď olej žere nebo ne, a vti je zřejmě speciální bazmek kterej žere jen v zátěži.
Jerry3 píše:Ano, představ si, že právě jízdní styl má velký vliv na spotřebu oleje, a to dokonce u každého motoru.
Motor si např. víc oleje žere ve vysokých otáčkách a hlavně v případě brždění motorem z vysokých otáček má tendenci cucat. Když je motor hodně zatížený, tak je také teplejší a pak se uplatní ztráty odparem (v katalogovém listu parametr "NOACK"). Mám auto, když jsem jej provozoval já, tak olej 0w-30 A3 skoro nežral (spotřeba oleje méně než 0,5 L/ 12 000 km), když jsme jej předal k jinému způsobu užívání, tak to samé auto najednou zhltlo za 15 000 km 1 litr oleje. Podíl na tom má jednak jiný způsob užívání auta, jednak to, že olej sice zůstal stejný Total QE 9000 0w-30 A3/B4, ale Total potichu přešel z PAO na HC základ, takže stouply ztráty odparem.
Odpovědět