Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

lengy60 píše:Jarku já nevím,ale řekl bych,že když je olej PAO a má estery ještě neznamená,že není C2. Vzpomeň si na to Yacco,na které jsem se tady před pár dny ptal nebo na některé oleje od Millerse,takový CFS 0W-20 nebo 0W-30 NT+ má HTHS 2.67 respektive 3.11 mPa.s,ale TBN oba přes 10 mg KOH/gm....
Možná to tak vyznělo ale nebylo tak myšleno :x To Yacco Lube P 0w30 jestli je C2, tak nemá TBN nad 10 a ti 'mileři' nejsou C2. Já to myslel tak že jsou i "plnotučné" nebo "full saps" oleje, nejsou eko Cdvojky a mají ten nejlepší základový olej. Zřejmě jsou i mezi Cdvojkama oleje plněsyntetické, ale nedá se napsat že by ty oleje měly "zaklad vyssej kvality - zaroven je nemozne mat prilis mnoho aditiv" protože mohou být i HC.
Ale napsat že "vyrobca dizajnoval motor na zvysenu spotrebu oleja--riziko skoreho upchatia popolom" mě přijde úplně zcestné protože je absolutní blbost aby konstruktér "zkur*il" motor už na rýsovacím prkně velkou spotřebou oleje a aby se do výfuku dostalo míň katalytických jedů tak by to pak výrobce oleje 'zachraňoval normou' C1/C2....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od bloke »

Ale pri niektorých veru aj kvapká... mne sa pri prvom výskyte netesného tesnenia pod hlavou prejavovalo aj pretekaním oleja do chladiacej kvapaliny, aj na zem. Pravda je že ostatné zmieňované motory boli týmto celoplošne nedotknuté, hoci i pri nich niektorí menili aj zo dva razy.
lengy60 píše: No on ale žádný olej nekape,nýbrž vleze do chladící kapaliny,takže z ní máš nádhernou emulzi na obrábění kovů. :mrgreen: A pokud nejsi častým návštěvníkem pod kapotou,tak na to nemusíš hned tak přijít,ona totiž ta emulze úspěšně zmizí ve válci,takže pokud není úbytek velký,tak občas doliješ chladící kapalinu a vesele jezdíš.Jinak my když jsem to ve 170.000 dělali,tak jsme zjistili,že je to podruhé,bo tam byla už dávaná nová hlava,u nás se to obešlo bez její výměny,stačilo ji líznout a dát patřičné těsnění.Zajímavé je,že 1.1 TU1 a 1.6 TU5,pokud vím,na tohle netrpěly.
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Pitris píše:
lengy60 píše:Jarku já nevím,ale řekl bych,že když je olej PAO a má estery ještě neznamená,že není C2. Vzpomeň si na to Yacco,na které jsem se tady před pár dny ptal nebo na některé oleje od Millerse,takový CFS 0W-20 nebo 0W-30 NT+ má HTHS 2.67 respektive 3.11 mPa.s,ale TBN oba přes 10 mg KOH/gm....
Možná to tak vyznělo ale nebylo tak myšleno :x To Yacco Lube P 0w30 jestli je C2, tak nemá TBN nad 10 a ti 'mileři' nejsou C2. Já to myslel tak že jsou i "plnotučné" nebo "full saps" oleje, nejsou eko Cdvojky a mají ten nejlepší základový olej. Zřejmě jsou i mezi Cdvojkama oleje plněsyntetické, ale nedá se napsat že by ty oleje měly "zaklad vyssej kvality - zaroven je nemozne mat prilis mnoho aditiv" protože mohou být i HC.
Ale napsat že "vyrobca dizajnoval motor na zvysenu spotrebu oleja--riziko skoreho upchatia popolom" mě přijde úplně zcestné protože je absolutní blbost aby konstruktér "zkur*il" motor už na rýsovacím prkně velkou spotřebou oleje a aby se do výfuku dostalo míň katalytických jedů tak by to pak výrobce oleje 'zachraňoval normou' C1/C2....
Já si myslím,že nikdo z nás nemá možnost nahlédnout do receptu výroby olejů,takže těžko dojdeme k nějakému výsledku. :idea: Yacco nejspíš nemá TBN přes 10,i když těžko soudit,protože relevantní informace o této hodnotě nelze dohledat..Nicméně při srovnání olejů Millers XF LONGLIFE C2 0w30 a CFS 0w30 NT+
tak u obou je HTHS viskozita +- stejná,ale TBN je u NT vyšší.No ale kde k ní přišel,je to těmi estery,PAO nebo čím? Jinak ještě před pár lety,když jsem kupoval C4P měl Total Ineo ECS 5W-30 uvedeno,že plní A5 i C2,tak to už pojď na mě zboku. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Hodnota TBN je dána mj. i balíčkem aditiv. A olej C2 nemůže mít TBN k 10-ti ale mívá (nevím přesně kolik je max.) někde okolo (do) 7-mi....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Pitris píše:Hodnota TBN je dána mj. i balíčkem aditiv.
A olej C2 nemůže mít TBN k 10-ti ale (nevím přesně kolik je max.) někde okolo 6-ti 7-mi....
No konečně odpověď které snad rozumím. :idea: Takže základový olej nemá na hodnotu TBN vliv,ale složení aditiv ano?Takže když dám do motoru místo předepsané C2 s HTHS stejnou jakou má 0W-30 NT+,tak je mi to jeho TBN k prdu,protože budu měnit olej 2 x ročně po cca 6-7.000 km.Jenže když si tedy porovnám olej C2 a C3,tak u obou je uvedeno mid SAPS,ale u C3 je o 0.43 mPa.s vyšší,TBN je šul nul.
A že by tento rozdíl byl klíčový v té výdrži těch služebáků,potažmo jiného motoru?
Pokud bych dal prostý XF LONGLIFE 0w30 tak TBN sice přes 10,ale A5 a HTHS není uvedena. :cry:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Nejpodstatnější pro motor - potažmo pro jeho ochranu - je hodnota HTHS viskozity a interval výměny toho oleje. A to co chce DPF "nevoní" motoru, a naopak. A to co požadují ekonormy "nevoní" motoru. Včasná výměna dokáže určitá negativa ekoolejů eliminovat, ale všemocné to není a pro některé podmínky je C1/C2 nevhodné a někdy i nedostačující....
A ano, u A5 nevíš - pokud není uvedeno - HTHS, ale v dnešní ekodobě se dá předpokládat někde okolo tří, bo A5/B5 je HTHS vyšší než 2,9mPa.s.
A jestli ACEA Cx, tak C2 bude taky +- 3 bo když nad 3,5 tak může být C2/C3.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od bio »

hodnota TBN je dána mimo jiné nornou ACEA - http://www.acea.be/uploads/news_documen ... s_2016.pdf
jamesK_23

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jamesK_23 »

lengy60 píše:
Pitris píše:Hodnota TBN je dána mj. i balíčkem aditiv.
A olej C2 nemůže mít TBN k 10-ti ale (nevím přesně kolik je max.) někde okolo 6-ti 7-mi....
No konečně odpověď které snad rozumím. :idea: Takže základový olej nemá na hodnotu TBN vliv,ale složení aditiv ano?Takže když dám do motoru místo předepsané C2 s HTHS stejnou jakou má 0W-30 NT+,tak je mi to jeho TBN k prdu,protože budu měnit olej 2 x ročně po cca 6-7.000 km.Jenže když si tedy porovnám olej C2 a C3,tak u obou je uvedeno mid SAPS,ale u C3 je o 0.43 mPa.s vyšší,TBN je šul nul.
A že by tento rozdíl byl klíčový v té výdrži těch služebáků,potažmo jiného motoru?
Pokud bych dal prostý XF LONGLIFE 0w30 tak TBN sice přes 10,ale A5 a HTHS není uvedena. :cry:
Zdravím, mam pořád dilema ohledně výběru oleje pro motor 1.2 VTi v C3-2013 najeto 83 tis. km. Od novoty jsem tam měl 0W30 total ineo first břečku zhruba do 79 tis. km. Pak jsem změnil po velice drastické spotřebě 5l na cca 10 tis km na 5W40 taky od Totalu A3/B4 podle servisky a teď jsem za cca 4 tis. km doléval cca 1.5 litru a motor vůbec nešetřím...někdy jedu vlažně a někdy na to dupnu a jedu mimo město 120-130 pak už to řve...obsolvoval jsem s tím jednou cestu do Třebíče tam i z5 cca 500 km (dálnice). V autě jezdím většinou sám nebo s přítelkyní s mírným nákladem v kufru...velký nákup 1x do měsíce Marienberg v Německu nebo Pirna před Drážďany. Podotýkám že jen já mám cca 125 kg a přítelkyně taky neni žádný tintítko takže ta 1.2 v C3 dostává fakt záhul, v nízkejch otáčkách pod cca 2,5 tis. čeká člověk tejden než se to rozjede(třeba i na 2), pak už ok. No a teď jak už jsem psal na tohle fórum řešim přibližně za 2-3 měsíce přechod na jiný olej. Kandidáti jsou 0W40 C3 asi Castrol nebo nevim a nebo se na to vykašlat a dát rovnou 5W50 Mobil 1 peak life se schválenou jizdou brzda/plyn :-D Ono totiž se zdá jak jsem vypozoroval motor neřere olej dokud se olej pořádně nezahřeje...cesty do Loun a zpět ob den a jízda po městě Most ok ale jak jedu dál nebo pak na dálnici tak začne ubývat i ten 5W40 od totalu. po městě nebo cesty do Loun a z5 olej ubývá minimálně až skoro vůbec. Z toho jsem usoudil že motor jako takový olej nežere a olej pak nezvládá při větších teplotách po zahřátí motoru asi z důvodu umístění katalyzátoru hned za motorem cca 5-10 cm :-( protože se teplo z katalyzátoru přenáší na celou hlavu motoru a 3 válce se zahřejí co by dup...je to malinká hlavička. Z tohoto důvodu jsem se rozhodl ještě změnit olej na více vyhovující ale teď nevím kterej konkrétně...nejvíc se mi líbí ten mobil 1 peak life 5W50 no...lidi píšou že i u motorů HTP (fabie) je tento olej super volba páč HTP motory taky olej žraly v neskutečné míře ať už z důvodu kat. u motoru nebo špatnou kunstrukcí...po změně oleje lepší výsledky:) Tak jsem teď zvědav co to udělá s mým C3 a taky bych potřeboval vědět jestli mam dělat před výměnou na lepší olej nějakej průplach nebo podobně. Pokud by někdo měl konkrétní zkušenosti třeba i s jiným motorem VTi tak dejte vědět. Děkuji za odpověď

edit: a taky nevim jestli mam nějak řešit výměnu netěsnícího uzávěru dolití oleje, páč okolo víčka jde vidět olej. film...ale nikde žádné kapky a řemen pod víčkem neni mastný a je vidět že to jinam nejde...jen kolem víčka...tak jestli to má nějakej vliv že to úplně netěsní no.
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2268
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od tonny »

jamesK_23 píše: motor 1.2 VTi v C3-2013 najeto 83 tis. km. Od novoty jsem tam měl 0W30 total ineo first břečku zhruba do 79 tis. km. Pak jsem změnil po velice drastické spotřebě 5l na cca 10 tis km na 5W40 taky od Totalu A3/B4 podle servisky a teď jsem za cca 4 tis. km doléval cca 1.5 litru a motor vůbec nešetřím...někdy jedu vlažně a někdy na to dupnu a jedu mimo město 120-130 pak už to řve...
Dolívat 5l po 10tkm i 1,5 po 4tkm u zánovního auta? A šlapat na to jakože 120-130 po dálnici, i když je to městské vozítko? Takové auto bych teda nechtěl (bohužel dnešní trend). Naposledy jsem mezi výměnami dolíval u Š 110R. Od té doby bylo docela aut a i když byl interval 15tkm, tak s 5W-40 to bylo ještě před spodní ryskou. Každopádně ta 5W-50 by byla celoročně rozumná volba.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

jamesK_23:
Obávám se,že pokud s autem jezdíš jak popisuješ,tak tomu motoru nepomůže ani svěcená voda.
Já nevím o nikom z fóra( chodí tam s každým prdem :D ),že by si stěžoval na zvýšenou spotřebu oleje a to se ty motory dávají i do C-Elyseé a Cactusu.
Nicméně se zeptám já...
1/měl motor nějaký záběh nebo jsi provedl první servis a výměnu oleje dle předpisu výrobce?
2/vzduchový filtr měníš dle předpisu výrobce nebo 1 x za rok jako já?
3/svíčky jsou byly měněny nebo jsou ještě původní?
4/hladinu oleje kontroluješ průběžně nebo čekáš až se rozsvítí kontrolka a vyskočí hláška?
5/tankuješ běžnou BA 95,prémiové palivo nebo BA 95+aditiva?
6/máš nahuštěné pneumatiky na stanovenou mez,při dálniční jízdě spíš malinko přes?
Ono totiž pokud chci od auta maximální výkon,tak mu také musím poskytnout maximální péči,což rozhodně není to,co doporučuje výrobce.Ještě donedávna výrobce jen mlhavě zmiňoval ztížené podmínky bez bližší specifikace,dnes tak již činí a dálniční jízda je jednou z nich.
tonny: A na to jsi přišel jak,že C3 je městské vozítko, :lol: já mám poslední dobou dojem,že městské vozítko je Q7 a podobní mastodonti,jejichž majitelé to neumí ani pořádně zaparkovat. :wink: :twisted: Pokud je mi známo,tak jediný městský vůz,který Citroen vyrábí je C1.Ach ano,ten marketing,jak to nemá aspoň 5 m na délku2,5 m na šířku a 1.90 m na výšku,tak je to městské vozítko. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Jerry3 »

Carfan by nás poučil, že jakkoli nízkým výkonem motor disponuje, vždy to musí být OK, protože jinak by výrobce takové auto nenabízel. :mrgreen:

Ad parkování: přestavěné prodejny Lidlu mají poměrně velký vstup. A tak jsem jedné mladé blondýnce v BMW X5 nabídl, že jí podržím dveře, aby mohla zajet až dovnitř, když už má potřebu parkovat přímo před vestibulem.
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2268
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od tonny »

lengy60 píše: tonny: A na to jsi přišel jak,že C3 je městské vozítko, :lol: já mám poslední dobou dojem,že městské vozítko je Q7 a podobní mastodonti,jejichž majitelé to neumí ani pořádně zaparkovat. Pokud je mi známo,tak jediný městský vůz,který Citroen vyrábí je C1.Ach ano,ten marketing,jak to nemá aspoň 5 m na délku2,5 m na šířku a 1.90 m na výšku,tak je to městské vozítko.
Lengy60, u mne jsou městské vozítka jakékoli s nesmyslně malým motorem, mohou mít i poměrně velký výkon. Ano, výrobci na Vás už vyzkoušeli, že ta auta záruku přežijí, bohužel. Důvody jsou jasné.
Naposledy upravil(a) tonny dne úte srp 08, 2017 11:07, celkem upraveno 1 x.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

to jamesK_23: To že je vyšší spotřeba oleje jen při dlouhé jízdě je možné bo se všechno dobře prohřeje a olej hodně zřídne. A potom oleje se sníženou HTHS viskozitou prostě už "nestačí". Klidně vyzkoušej 5w50 protože výrobcem motoru neschválený olej tomu autu už určitě neublíží víc, než olej a výměny výrobcem motoru předepsané.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara@ »

I u současných motorů je důležité "dobře motor zajet". Motor si sedne až tak po 10 000 km.
Opatrně se studeným motorem. Ať už se jezdí na jakýkoli olej, nenechat klesnout hladinu
pod polovinu na měrce. Olej, filtr, i vzduchový měnit hodně včas. Nechá se jezdit "svižně"
a přitom motor pošetřit. Běžně točím čtyřku na 90 i víc a pak? 100 - 110 -120 km/h. Někdy
i ve čtyřech. Důležitá, docela hodně,pro kondici motoru, je práce s plynem. Určitě nejsem
brzda a plný plyn jsem měl jednou asi tři vteřiny. Spotřeba benzinu stále pod průměrem
co uvádí výrobce a olej, "co naliju, to vypustím". A jezdím na 5W/30 B71 2290.
Nedávat motoru čočku "bezohledně" :evil: , ubrat, nechat motor ochladit. Jezdím tak 42 let. :wink:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Jerry3 »

Podobně dlouho jezdím stále za deklarovanou městskou spotřebu, tedy když se zrovna zadaří. A poslední auto, které mi bralo více ve městě než mimo něj, byla Š 120... :twisted:
Odpovědět