Riedky ? Podla toho ake C 1,2,3 alebo 4 a SAE trieda 0W30,0W40,5W30,5W40...pepoh píše:Budem sa opakovat: acea c ma prisnejsi limit na opotrebenie; nespini vyfuk system; opotrebenie je mensie (napriek tomu ze je riedky)
Peugeot/Citroen B71 2290
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Nulová spotřeba oleje je nesmysl už z principu mazání pístového motoru.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Jirko, mas pravdu. Nebyl pry vhodny material na hroty. Jak je to dnes, neznaju, preci jen uz spoustu veci nesleduji, nevyhledavam.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Nedá se říct, že oleje C1; C2; jsou řidší. Jen vytváří tenčí olejový film. Nikde jsem se nedočetl,
že by tato, byť tenčí vrstva byla horší co do pevnosti. Naopak jsem zjistil, že " k meznímu tření",
v motoru dochází, a to s jakýmkoliv olejem. Hustota = SAE. Síla olejového filmu = HTHS.
Pevnost a kvalita olejového filmu = . Na stránkách PSA uvádí, že benzinový motor může
spotřebovat až 0,5 l. oleje na 1000 km. A dieselový až 1 l. oleje na 1000 km.
jejda jejda, to to zase schytám
že by tato, byť tenčí vrstva byla horší co do pevnosti. Naopak jsem zjistil, že " k meznímu tření",
v motoru dochází, a to s jakýmkoliv olejem. Hustota = SAE. Síla olejového filmu = HTHS.
Pevnost a kvalita olejového filmu = . Na stránkách PSA uvádí, že benzinový motor může
spotřebovat až 0,5 l. oleje na 1000 km. A dieselový až 1 l. oleje na 1000 km.
jejda jejda, to to zase schytám
Naposledy upravil(a) svara@ dne stř srp 02, 2017 14:43, celkem upraveno 1 x.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Na 100 km No to teda pěkně děkuju To by měl schytat spíš koncern PSA
Jinak citace: "HTHS viskozita má určitý vztah k síle (tloušťce) mazacího filmu. Čím je HTHS viskozita vyšší, tím olej tvoří silnější (tlustší, ne však ve smyslu pevnější) mazací film. V případě příliš nízké HTHS viskozity může dojít k přetržení olejového filmu mezi dvěma třecími plochami, a ty pak nejsou dostatečně mazány."
Ono to není totiž tak jednoduché Tlustší, ne však ve smyslu pevnější, ale čím nižší HTHS, tím se ten film začne dřív trhat....
....a včíl haby našinec mudroval
Edit: na 1000 km Tak to pak hej, ale i tak je to moc. A u nového motoru tuplem. Já oproti C2 se "40" hustoolejní ale po 220-ti tkm mám spotřebu oleje neměřitelnou....
Jinak citace: "HTHS viskozita má určitý vztah k síle (tloušťce) mazacího filmu. Čím je HTHS viskozita vyšší, tím olej tvoří silnější (tlustší, ne však ve smyslu pevnější) mazací film. V případě příliš nízké HTHS viskozity může dojít k přetržení olejového filmu mezi dvěma třecími plochami, a ty pak nejsou dostatečně mazány."
Ono to není totiž tak jednoduché Tlustší, ne však ve smyslu pevnější, ale čím nižší HTHS, tím se ten film začne dřív trhat....
....a včíl haby našinec mudroval
Edit: na 1000 km Tak to pak hej, ale i tak je to moc. A u nového motoru tuplem. Já oproti C2 se "40" hustoolejní ale po 220-ti tkm mám spotřebu oleje neměřitelnou....
Naposledy upravil(a) Pitris dne stř srp 02, 2017 15:07, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Edit na edit :-) 100 -> 1000
Důvod: Edit na edit :-) 100 -> 1000
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9934
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
100 km. Jedná se o tiskovou chybu, šotka, špatný překlad. Správně je tisíc.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Colommbo: DÍK.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Kurde,tak co jsem to vlastně jančil a vůbec sem lezl,když mi to bralo jen 1l na 3.500 km.svara@ píše:Nedá se říct, že oleje C1; C2; jsou řidší. Jen vytváří tenčí olejový film. Nikde jsem se nedočetl,
že by tato, byť tenčí vrstva byla horší co do pevnosti. Naopak jsem zjistil, že " k meznímu tření",
v motoru dochází, a to s jakým koly olejem. Hustota = SAE. Síla olejového filmu = HTHS.
Pevnost a kvalita olejového filmu = . Na stránkách PSA uvádí, že benzinový motor může
spotřebovat až 0,5 l. oleje na 1000 km. A dieselový až 1 l. oleje na 1000 km.
jejda jejda, to to zase schytám
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
ano, riedky v porovnani s doporucenym typom (vid videa o teste abrazie kovoveho dielu na stolici)jerome píše:Riedky ? Podla toho ake C 1,2,3 alebo 4 a SAE trieda 0W30,0W40,5W30,5W40...pepoh píše:Budem sa opakovat: acea c ma prisnejsi limit na opotrebenie; nespini vyfuk system; opotrebenie je mensie (napriek tomu ze je riedky)
porovnavam 2 oleje, obidva doporucene pre ten motor.
ine ma nezaujima.
jeden acea_a - hustejsi (vyssie cislo sae); druhy acea_c - riedkejsi (mensie cislo sae)
v tych videach je vidiet ze vizualne riedky olej, menej opotrebuje kov, ako ten hustejsi.
ako to suvisi s hths? neviem, preto sa pytam na tuto "anomaliu".
mam dojem ze acea_c bude mat zaklad vyssej kvality (a tym padom netreba tolko aditiv). - zaroven je nemozne mat prilis mnoho aditiv, kedze vyrobca dizajnoval motor na zvysenu spotrebu oleja--riziko skoreho upchatia popolom.
stale sa bavime o laickom pohlade na vec.
tuto situaciu vnimam tak, ze je nutnost si nosit vlastny olej na servis a zostatok nosit v kufri na dolievanie. (jazda k moru)
lepsi dizajn (+objem?) olej. vane, by odstranil toto bremeno sofera.
slovickarenie; inak:Jerry3 píše:Nulová spotřeba oleje je nesmysl už z principu mazání pístového motoru.
"nulova spotreba", tak nizka, ze je nepostrehnutelna medzi intervalmi pre laicke oko.
zvysena spotreba oleja- postrehnutelna medzi intervalmi pre laicke oko, (priblizi sa "min" na odmerke, nutnost doliat)
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Toto je inak pekná hanba (vostuda) PSA. Tá celá doba sa potom ráta vari až na desaťročia. Tiež som si tým prešiel na svojej TU3 1.4 po 8-9 rokoch prevádzky, kedy som už bol poučený že ide o „známy problém“, a chlácholil som sa že to nie je jediné vozidlo či značka, kde sa mení tesnenie (žiadna lacná záležitosť). Minule mi spomenul príbuzný s Berlingom 1.4 že mu menili toto tesnenie, tak som ho pochválil ako dlho mu vydržalo (povoz má asi 15r), a on že to už druhýraz. No tak mi tiež ostáva len dúfať, že sa u mňa takýto „spotrebák“ znova nevyskytne, toto druhé tesnenie drží 10 rokov, olej na zem ešte nekvapká... už by som doň asi znova nevrazil na opravu (lebo aj očakávané rozvody + výfuk; ale možno TU3 nie je stretávací potkávací...).
lengy60 píše:.Nicméně pokud bych se něčeho obával,tak levého rohu těsnění pod hlavou,kde rádo odchází ke ztrátě těsnosti a následnému úniku oleje do chladící soustavy a výrobci se nepovedlo za celou dobu tento problém vyřešit,takže i poslední verze ET 3(předchůdce 1.4 VTI) s variabilním časováním ventilů na tohle trpěly.A že o tom něco málo vím,bo jsme to dělali na dceřiné C4 a celá ta sranda vyšla bratru na nějakých 25 tícek a to jsem hodně dobře sehnal díly a celou opravu dělal známý za hubičku.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
pepoh: To chceš vážně brát za bernou minci jakýsi test otěru na youttube se 2 různými oleji a srovnávat to s podmínkami,jaké jsou uvnitř motoru při zátěži?Já nejsem konstruktér,ale neřekl bych,že se uvnitř motoru něco točí blíže nespecifikovanou rychlostí a je na to přitlačováno něco nespecifikovanou silou za pokojové teploty. Zato existuje spousta materiálu o tom,jak dopadnou některé součástky v motoru za provozní teploty,pokud je v něm dlouhodobě používaná pleťová voda místo oleje. Puretech sice nemá rozvodový řetěz jako THP,nicméně je tam dost dalších dílů,které se mohou při vysokých teplotách a zatížení opotřebovávat,protože se začne ten olejový film trhat.Výrobci dnes jaksi nejspíš předpokládají,že většina lidí postává v kolonách a pokud jedou,tak motor nevytáčí,bo se řídí nápovědou na PP a včas přeřadí na vyšší stupeň .Mimo jiné i proto,aby dosáhli té nesmyslné spotřeby uvedené v prospektech a TP.Ti pak většinou poměrně dlouho nemají se spotřebou oleje žádný problém a jsou spokojeni.Ti druzí,co se rádi svezou svižněji a motor vytáčí do vyšších otáček pak ty problémy mají,protože při větším zatížení ten olej skutečně mizí jak pára nad hrncem a přál bych ti vidět ten hulán z nalévacího hrdla po krátké cca 20 km dlouhé jízdě v otáčkách 3- 5.000.
Takže pokud jsi za volantem klidná síla,tož používej klidně pleťovku celoročně a je to.Pokud chceš mít klid na duši,tak dej na zimu pleťovku a na léto)zejména pokud jezdíš k móři) viskóznější variantu.
A na to,že si přineseš do servisu vlastní olej klidně zapomeň,existují sice vyjímky,kde nemají námitek,ale v každém případě ti do záznamu napíší,že byl použit olej přinesený,takže v případě nějakého problému pak můžeš očekávat tahanice.A nějak mi uniklo,cože to za stroj sis vlastně vyhlédl?
Takže pokud jsi za volantem klidná síla,tož používej klidně pleťovku celoročně a je to.Pokud chceš mít klid na duši,tak dej na zimu pleťovku a na léto)zejména pokud jezdíš k móři) viskóznější variantu.
A na to,že si přineseš do servisu vlastní olej klidně zapomeň,existují sice vyjímky,kde nemají námitek,ale v každém případě ti do záznamu napíší,že byl použit olej přinesený,takže v případě nějakého problému pak můžeš očekávat tahanice.A nějak mi uniklo,cože to za stroj sis vlastně vyhlédl?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
No on ale žádný olej nekape,nýbrž vleze do chladící kapaliny,takže z ní máš nádhernou emulzi na obrábění kovů. A pokud nejsi častým návštěvníkem pod kapotou,tak na to nemusíš hned tak přijít,ona totiž ta emulze úspěšně zmizí ve válci,takže pokud není úbytek velký,tak občas doliješ chladící kapalinu a vesele jezdíš.Jinak my když jsem to ve 170.000 dělali,tak jsme zjistili,že je to podruhé,bo tam byla už dávaná nová hlava,u nás se to obešlo bez její výměny,stačilo ji líznout a dát patřičné těsnění.Zajímavé je,že 1.1 TU1 a 1.6 TU5,pokud vím,na tohle netrpěly.bloke píše:Toto je inak pekná hanba (vostuda) PSA. Tá celá doba sa potom ráta vari až na desaťročia. Tiež som si tým prešiel na svojej TU3 1.4 po 8-9 rokoch prevádzky, kedy som už bol poučený že ide o „známy problém“, a chlácholil som sa že to nie je jediné vozidlo či značka, kde sa mení tesnenie (žiadna lacná záležitosť). Minule mi spomenul príbuzný s Berlingom 1.4 že mu menili toto tesnenie, tak som ho pochválil ako dlho mu vydržalo (povoz má asi 15r), a on že to už druhýraz. No tak mi tiež ostáva len dúfať, že sa u mňa takýto „spotrebák“ znova nevyskytne, toto druhé tesnenie drží 10 rokov, olej na zem ešte nekvapká... už by som doň asi znova nevrazil na opravu (lebo aj očakávané rozvody + výfuk; ale možno TU3 nie je stretávací potkávací...).lengy60 píše:.Nicméně pokud bych se něčeho obával,tak levého rohu těsnění pod hlavou,kde rádo odchází ke ztrátě těsnosti a následnému úniku oleje do chladící soustavy a výrobci se nepovedlo za celou dobu tento problém vyřešit,takže i poslední verze ET 3(předchůdce 1.4 VTI) s variabilním časováním ventilů na tohle trpěly.A že o tom něco málo vím,bo jsme to dělali na dceřiné C4 a celá ta sranda vyšla bratru na nějakých 25 tícek a to jsem hodně dobře sehnal díly a celou opravu dělal známý za hubičku.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Základový olej vyšší kvality než co ? Daleko kvalitnější základový olej než eko Cx mají PAO oleje s estery. Ale to jsou oleje, a ne obarvená mastná voda....pepoh píše:....mam dojem ze acea_c bude mat zaklad vyssej kvality (a tym padom netreba tolko aditiv)....
Tak je něco špatně a pěkně děkuju za takovej motor....pepoh píše:....kedze vyrobca dizajnoval motor na zvysenu spotrebu oleja....
Jinak lengy - pepoh psal že Citroën C3, a zřejmě je stejně rozhodnutej že do C3 dá C2, bo youtube
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Jarku já nevím,ale řekl bych,že když je olej PAO a má estery ještě neznamená,že není C2. Vzpomeň si na to Yacco,na které jsem se tady před pár dny ptal nebo na některé oleje od Millerse,takový CFS 0W-20 nebo 0W-30 NT+ má HTHS 2.67 respektive 3.11 mPa.s,ale TBN oba přes 10 mg KOH/gm.
Co se týče motorů,tak bych neřekl,že je vyroben tak,aby měl velkou spotřebu oleje,ale je to proto,že ten olej má umožnit co nejnižší tření,protože rádoby nízká spotřeba,dnes navíc stop/start,takže odlehčení zátěže alternátoru.Tu 1.2 mají příbuzní v P-301 a nevím nic o tom,že by jim olej mizel,jezdí na výměnu 1 x ročně,ale mohu se příležitostně zeptat.Tak C3,no troufám si tvrdit,že bude mít předepsán stejně 0W-30 Ineo First C2,takže po dobu záruky není co řešit a na nějaké info ze servisní knížky může klidně zapomenout.Při převzetí vozu dostane glejt,který podepíše a tam bude mít uvedeno jaký olej a kdy měnit.Může ovšem udělat to co já,tedy v záběhu několikrát vyměnit olej,aby měl pocit,že pro danou věc udělal maximum.A ještě jedna věc,do nedávna byl do kolíňat(C1,P-108,Aygo)povolen i olej 10W-40,ale někdy loni přišel okamžitý zákaz olej této specifikace do motoru používat.Co bylo příčinou tohoto nařízení se mě ale neptej,to fakt netuším,jen jsem to četl na fóru.
Co se týče motorů,tak bych neřekl,že je vyroben tak,aby měl velkou spotřebu oleje,ale je to proto,že ten olej má umožnit co nejnižší tření,protože rádoby nízká spotřeba,dnes navíc stop/start,takže odlehčení zátěže alternátoru.Tu 1.2 mají příbuzní v P-301 a nevím nic o tom,že by jim olej mizel,jezdí na výměnu 1 x ročně,ale mohu se příležitostně zeptat.Tak C3,no troufám si tvrdit,že bude mít předepsán stejně 0W-30 Ineo First C2,takže po dobu záruky není co řešit a na nějaké info ze servisní knížky může klidně zapomenout.Při převzetí vozu dostane glejt,který podepíše a tam bude mít uvedeno jaký olej a kdy měnit.Může ovšem udělat to co já,tedy v záběhu několikrát vyměnit olej,aby měl pocit,že pro danou věc udělal maximum.A ještě jedna věc,do nedávna byl do kolíňat(C1,P-108,Aygo)povolen i olej 10W-40,ale někdy loni přišel okamžitý zákaz olej této specifikace do motoru používat.Co bylo příčinou tohoto nařízení se mě ale neptej,to fakt netuším,jen jsem to četl na fóru.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW