Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Pitris píše: a že prý vyrobeno ve Francii, ale pro polský trh....:evil: Takže nevím, ale asi Elf made in France v Polsku a Elf made in France v Německu nebude úplně totéž....
Dnes mají výrobky určené pro východní trh 2 místa původu.
1/vyrábí se v bývalých závodech,které byly zprivatizovány...např.prací prášky,potraviny atd.
2/vyrábí se na západ od Rozvadova s určením pro východní trhy....např.elektronika,oleje atd
Svého času byl krásný rozhovor na tohle téma s ředitelem Realu. Když mu dali ochutnat zdejší Nuttelu,tak konstatoval,že má poněkud jinou chuť než ta co kupuje dětem v Německu. :shock: Ještě veselejší bylo,že ta "naše" byla poněkud dražší než ta Německá. :roll: Mimochodem tu specifickou chuť a složení zase na jiném místě zdůvodňovali "specifickými požadavky" východního trhu. :wink:
Na Citroen fóru a pravděpodobně i na jiných se řeší praskající H7.Já je řešil do té doby,než jsem si je koupil v Německu.Podobně to mám s vodou do ostřikovačů,ta od sousedů okno umyje,ta naše mouchy rozšmudlá.Zimní zase nezmrzne o 5°C dřív,než je uvedeno na obalu.Občas se to snaží naši novináři vylepšit testováním párků,aby mohli konstatovat,že ty z Kosteleckých uzenin jsou zaručeně lepší než ty od sousedů. :D Asi proto bylo včera v Heidenau na parkovišti převážná většina aut s Českými RZ a odjížděla odtud narvaná až po víko. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
miki

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od miki »

Nokian vyrába v Rusku a nemám obavu že neustráži kvalitu. Aj ETA robí v Číne a že kvalita padla nieje vinou čínanov ale menežmentu ktorý kašle na kvalitu a pozerá len na cenu. Kúpil som Panasonic za dvojnásobok ceny a dal by som aj za ETU lebo.... ale tá tak kvalitnú vec nechce robiť. Tak som s ETOu nadobro skončil.Škoda....
Návštěvník

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:No já nevím,ve Francii jsem nikdy nebyl.Nicméně jsem našel na FR stránkách olej,který jsem kupoval včera ve Německu za 40 euro.Ovšem na těch FR stojí to samé balení o 10 euro víc. :D
Já jsem nikdy po francouzských internetových obchodech nebrouzdal. Neměl jsem tu potřebu, prostě jsem zajel do nejbližšího hypermarketu. Za dobrou cenu 5l oleje ACEA A3/B4 5W-40 pak považuji 25 EUR, víc bych ve Francii nedal, poněvadž vím, že seženu v jiném hypermarketu.
lengy60 píše:Že mají oleje rozdělené ještě extra pro naftu a benzín.Například Motul Synergie 5W40 Essence/Motul Synergie 5W40 Diesel
nebo Total Activa 9000 5W40 Essence/Total Activa 9000 5W40 Diesel.
Ano, a ještě mají jednu kategorii: VW specifique. :P
Dare_

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Dare_ »

Ahoj,
mám 1.4 VTI v 308 SW 70Kw a přesně to samé jak Lengy s olejem Total INEO ECS 5W-30 spotřeba 1l na 2000km, ale převážně ve městě.
Můj mechanik radí udělat výplach olejové lázně, protože to tipuje na zapečené kroužky a proto válce nemají ideální kompresi a olej prosakuje a spaluje se. Asi vyberu tuto
http://www.autokelly.cz/Manuals/TL_AC_G004.pdf

Já mám takový plán, že naleju stříkačkou čistící emulzi přes otvory po vyndaných svíčkách a nechám to přes noc působit, potom doleju zbytek , nechám běžet 15minut a vypustí se to.

Dále naplním Total 5W40 B71 2296 a k němu koupím ještě http://www.prolong.cz/ OIL.
Můj mechanik tvrdí že to funguje.

Nicméně to všechno bude až koncem roku, až "spálím" všechen TOTAL INEO 5W-30.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Za mě 1): motor nejlíp vyčistí častější výměna oleje. Ale chápu, že je to ta zdlouhavější cesta....
Takže pokud se rozhodneš nalít do motoru něco, co má "odzapéct" kroužky :shock: tak si uvědom, že to pak nevypustíš všechno a "naředí" to novou náplň. Takže když už, tak po vypuštění oleje s něčím takovým bych já pak nalil běžný motorový olej, navrknul to, nechal propláchnout, vypustil a pak teprve dal nový olej. Ale toto stojí filtr navíc - to je fakt.... A jinak ten Total Quartz 5w40 je :wink: A raději měnit dřív....

A co tak ty tlaky změřit ? A nejsou to jen gufírka ventilů ?

Za mě 2): do motorového oleje nic navíc nepatří - všechno tam je, a ve správném poměru....
"Něco" navíc v oleji může někde pomoci, ale jinou vlastnost oleje to "rozhodí".... a motor to neopraví.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Colommbo »

Dare: Jak už mezi řádky naznačuje Pitris - nepočítej s tím, že ten tvůj s mekánikem uvažovaný postup uvolnění kroužků přinese nějaký výsledek, tyhle metódy, bohužel, nefungujou stylem "šup na krávu, už je tele", odkarbonování motoru je jízda na hodně dlouhou trať... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Dare_

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Dare_ »

Měním olej po 10kkm.
Já od té dekarbonizace zázrak nečekám, ale je to až dosud jediné možné vysvělení proč soudobý motor žere tolik oleje.
Nemám osobní zkušenost, ale myslím že dekarbonizace není zas takový problém a existuje mnoho způsobů jak to udělat (Vodní sprej do saní při běhu, čistící prášek do sání apod).
Ten 5W-40 2296 tam sice nepatří, ale zkusím to, Milan psal že ho dává 5 let.
Vysoká spotřeba oleje mi doslova zabila Lambda sondu a také svíčky nejsou krásně vypálené.
S novou sondou auto jede lépe za plynem a má daleko lepší rozjezdy, spotřeba zatím o 1/2litru nižší.
Dare_

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Dare_ »

Děkuji za reakce a tlaky na válcích mám změřené
11,1 (což je hodně málo)
12,5
13,1
13,6
Motor má pravděpodobně najeto 65kkm
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Dare_ píše:Ahoj,
mám 1.4 VTI v 308 SW 70Kw a přesně to samé jak Lengy s olejem Total INEO ECS 5W-30 spotřeba 1l na 2000km, ale převážně ve městě.
Neřekl jsi to hlavní,kolik má motor najeto :?:
Můj mechanik radí udělat výplach olejové lázně, protože to tipuje na zapečené kroužky a proto válce nemají ideální kompresi a olej prosakuje a spaluje se. Asi vyberu tuto
http://www.autokelly.cz/Manuals/TL_AC_G004.pdf
Já osobně bych moc neexperimentoval,mohlo by se taky stát,že se uvolní nějaký větší kus a motor dostane "infarkt" :D
Já mám takový plán, že naleju stříkačkou čistící emulzi přes otvory po vyndaných svíčkách a nechám to přes noc působit, potom doleju zbytek , nechám běžet 15minut a vypustí se to.

Dále naplním Total 5W40 B71 2296 a k němu koupím ještě http://www.prolong.cz/ OIL.
Můj mechanik tvrdí že to funguje.
Mám takový dojem,že o tomhle mi říkali dokonce v servisu Citroen,ale bylo to takříkajíc mimo záznam. :wink:
Nicméně to všechno bude až koncem roku, až "spálím" všechen TOTAL INEO 5W-30.
Tak na tohle bych nečekal a olej vyměnil okamžitě.
Já,jakmile jsem zjistil,že to bere olej,tak jsem narval do paliva VIF a dal jsem motoru trošku do těla.Pak přišla na řadu výměna oleje a znovu VIF do paliva.Motor nejdřív jakoby zlenivěl,ale po pár stech kilometrech se dostal do kondice.Já šel tedy postupnými krůčky jak jsem popisoval,ale příští výměnu dám taky 5W-40.Bude to ale Mobil Super,přeci jen je krapet lepší než Total,já ho navíc kupoval za hranicemi všedních dnů. :mrgreen:
Naposledy upravil(a) lengy60 dne pon říj 20, 2014 22:00, celkem upraveno 1 x.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Colommbo »

Dare: V porovnání s tím "nejlepším" ten jeden válec opravdu není nic moc, další taky žádná sláva, třetí jakž takž... :? Když už budeš něco stříkat otvory po svíčkách do válců, tož spíš než nějaký extra přípravek bych zkusil "obyčejný" Konkor 101 - nastříkat do válců a nechat ho tam klidně den-dva, protočit starterem bez svíček a znova - Konkor do válců a zas den nechat, protočit a klidně opakovat potřetí. Dát svíčky, nastartovat, nechat proběhnout a mírně projet a vyměnit olej... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Dare_ píše:Děkuji za reakce a tlaky na válcích mám změřené
11,1 (což je hodně málo)
12,5
13,1
13,6
Motor má pravděpodobně najeto 65kkm
Co myslíš tím pravděpodobně,to je dovezenka? Jestli ano,tak může mít klidně o kilo navíc. :x
Co voda,neztrácí se?Taky může být chycené těsnění pod hlavou.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Dare_

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Dare_ »

S tou přísadou do oleje si pohrávám právě proto, že přímo Citroen/Peugeot svolávali do servisu majitele VTI na akci původně "zdarma" , později za vlastní, když se provalilo jak nekvalitní ty motory jsou viz něco tady
http://forum.citroeny.cz/viewtopic.php?f=149&t=7559
a někde na foru se dá najít scan té svolávačky.

Konkor 101 ale zapečené kroužky asi nerozpustí, ty chemické přísady skutečně ten karbon nažerou...
Nepředpokládám že by tam byly větší kusy co by ucpaly kanálky.
Dare_

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Dare_ »

Ano z dovozu, ale víc než 100kkm mít nebude.
Ještě něco k aditivu
http://automix.atlas.sk/tlac/?IdText=829713
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Vtip je v tom,že na vině nejsou motory jako takové,ale debilní doporučení výrobce používat omaštěnou vodu a jezdit s podtočeným motorem,aby se zákazník vešel do deklarované spotřeby. :x Další sranda je,že když jsem dal do motoru normální olej,tak mi ta spotřeba paliva ještě klesla.Možná proto,že je motor nyní mazán a tolik se součástky o sebe netřou. :lol: On má taky motor mnohem kultivovanější zvuk než před tím. Stejnou práci jako to jejich doporučené super aditivum za bambilión udělá stejně dobře VIF,možná i lépe.
Někde vedle ve vlákně kluci doporučovali nějakou značku oleje,který fantasticky uvolnil zřejmě připečené kroužky.Mám taky ten dojem,že docela dobře vypucuje motor E85,ale u VTI bych to neriskoval.
Ještě mě napadlo v souvislosti s tou kompresí,jak jsou na tom svíčky? Myslím tím,zda tam nějaký doveda nenadělal nějakou paseku,ať už špatným dotažením nebo nevhodným typem.Oni jsou totiž někteří jedinci v rámci "úspory", narvat do motoru prakticky cokoliv. :roll:
Teď jsem si ještě vzpomněl,jeden kolega vlastnící stejný motor co Ty,zakoupil tento přípravek.
http://www.tec-2000.eu/olej/tec2000-engine-flush.html
Nutno ovšem říci,že nemá najeto tolik co Ty.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Dare_

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Dare_ »

TEC2000 je asi to samé co jsem chtěl od Gold Eagle.Přijde mi to účinější než VIF který čistí především palivové cesty.
A jak ten kolega dopadl? Nějaké změny nebo problémy?
Mám koupený ten Total 5W40 B71 2296 ale zvažuju že ho vrátím a nejdřív zkusím MOBIL 1 ESP Formula 5W-30 (ten doufám nemá sníženou viskozitu?)
Přípaně bych ho tam dal jen na chvíli (5000km) po tom výplachu a pak teprve ESP Formula (ale je celkem drahý).

Takové zbytečné starosti jsem nikdy s žádným autem neřešil, rozhodně do rodiny už nikdy žádný francouz nepůjde, vždy to byl krok vedle s následnými výdaji.
Odpovědět