Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Lada 57
Příspěvky: 21
Registrován: ned lis 06, 2016 13:18

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Lada 57 »

J.j zapomněl jsem tam v zápalu psaní příspěvku napsat,že se jedná o plnotučný olej 5W-40 :D
Lada 57
Příspěvky: 21
Registrován: ned lis 06, 2016 13:18

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Lada 57 »

Ještě jsem zapomněl,tu revizi lpg zařízení budou po tobě chtít na STK,takže je dobré každý rok ji absolvovat.Při revizi se zkontrolují a případně vymění filtry kapalné a plynné fáze.
jacoubek87

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jacoubek87 »

Po mne to tedy nikdy nechteli,asi to je ruzne na kazdych STK.
Jinak filtry menim pravidelne.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

jerome píše:Lengy60 uz nedolieva. Radsej sa toho problemu zvaneho 1.6VTi zbavil :D
Pán měl zřejmě k snídani instantní vtipnou kaši,že ano. :lol: S 0W-40 jsem měl spotřebu oleje téměř neměřitelnou,po cca 6 tkm jsem dolil 0.2 l a dlužno říci,že jsem nejezdil po dálnici 110 km/h jako plynař,nýbrž 140-150 nebo také v Německu cihlu a 190,s průměrem dle PP 7.4/100.Jinak o bezproblémovém provozu na LPG si může každý přečíst na citroen fóru,v tom jejich koutku řeší ty samé problémy s železnou pravidelností x let,bez ohledu na systém,motor nebo kde to nechali namontovat a trvale svítící diagnostika motoru je ten nejmenší problém. :idea: Co se týče výkonu,tak s pár plynovkami jsem jel a po přepnutí z LPG na benzín jsem měl vždy pocit,jako když sepne turbo. :mrgreen: Samozřejmě se to nepozná při běžné jízdě,ale v zátěži,nejlépe v kopci.Ale jinak jsem samozřejmě(jako vždy)toho názoru,že je věcí každého soudruha,co si do auta naroubuje. :D :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Lada 57
Příspěvky: 21
Registrován: ned lis 06, 2016 13:18

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Lada 57 »

Pro Lengyho60-jen pro upřesnění nepsal jsem že jezdím po dálnici jen 110km/h,ale uvedl jsem jen průměrnou spotřebu lpg při této rychlosti.Jezdím samozřejmě i 140-150,podle toho jak to situace vyžaduje a rozhodně nejezdím na spotřebu nějakým dědkostylem.S tím sepnutím turba bych to žhavé neviděl a ani v kopcích žádný úbytek výkonu nepozoruji a že jich tu je okolo Liberce dost. Nejsem advokát provozu na LPG,jen jsem zde popsal svoje osobní zkušenosti a ty jsou bohužel jenom kladné,ať se to někomu líbí či nelíbí.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Colommbo »

Ježdění autem má člověku přinášet potěšení a až na výjimky není prvoplánově o spotřebě paliva. A turbo nespíná, točí se furt. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Jezevcik »

Colommbo píše:A turbo nespíná, točí se furt. :)
Ano, to je nezničitelný mýtus. Spíná tak maximálně kompresor.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Já bych si tipnul že lengy tím "jako když sepne turbo" myslel citelný nárust výkonu - forsáž :D
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Jerry3 »

Lada 57 píše:...nepsal jsem že jezdím po dálnici jen 110km/h,ale uvedl jsem jen průměrnou spotřebu lpg při této rychlosti.Jezdím samozřejmě i 140-150,podle toho jak to situace vyžaduje a rozhodně nejezdím na spotřebu nějakým dědkostylem.S tím sepnutím turba bych to žhavé neviděl a ani v kopcích žádný úbytek výkonu nepozoruji a že jich tu je okolo Liberce dost. Nejsem advokát provozu na LPG,jen jsem zde popsal svoje osobní zkušenosti a ty jsou bohužel jenom kladné,ať se to někomu líbí či nelíbí.
Á, další objevitel neplatnosti přírodních zákonů! :wink: :P :mrgreen:

Na vysvětlenou: Tito objevitelé nejezdí na výhřevnost paliva (výhřevnost LPG je citelně nižší než výhřevnost benzínu), ale nejčastěji na oktanové číslo (to je u LPG naopak vyšší). :idea:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Jerry3 »

lengy60 píše:...dlužno říci,že jsem nejezdil po dálnici 110 km/h jako plynař,nýbrž 140-150 nebo také v Německu cihlu a 190,s průměrem dle PP 7.4/100...
Á, další kdo jezdí 200 s průměrem 7,5/100 :!: :wink: :twisted:

Na vysvětlenou: Toť tvrzení mého bývalého kolegy o spotřebě jím používaného vozu. Když jsem ho měl jednou půjčený a ujel se ním 2x 1100 km, 200 jsem z něj nevymáčkl ani jednou, navíc s kopce a s větrem v zádech, a jel jsem za "pěkných" 12,5/100 v průměru. :lol:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Jerry3 »

jacoubek87 píše:Super, díky moc vám všem za rady ;), pomohli jste mi. ;-)
Tedy něco takového: http://maziva.heureka.cz/castrol-magnat ... e/#section
Tak zrovna Magnatec určitě ne!
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Jerry3 »

jacoubek87 píše:...olej se mi zdá čistčí oproti benzínu, asi díky vyšší teplotě...
Vyšší teplotou to určitě není, navíc ona "čistota" nic neříká o aktuální "kondici" toho oleje. V případě přestavby na LPG totiž platí, že výměnné intervaly je třeba citelně zkrátit.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

jacoubek87 píše:.... něco takového: http://maziva.heureka.cz/castrol-magnat ... e/#section
Mám pocit, že zrovna ten Magnatec tam není :evil:
Pitris píše:....třeba Yacco VX 1000 FAP 5w40, Motul 8100 X-CESS 5w40, Sunoco Synturo Gold 5w40, Mobil1 NewLife 0w40 nebo ESP Formula 5w30 anebo třeba i ten Castrol Edge....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Jerry3 »

Pitris píše:Mám pocit, že zrovna ten Magnatec tam není :evil:
Ano není. Ale aspoň vidíš, že ve vyslané informaci je klíčovým právě a jen to první slovo, poněvadž "přijímač" má tendenci zbytek informace prostě "odříznout". :idea:
jacoubek87

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jacoubek87 »

Jerry3 píše:
Pitris píše:Mám pocit, že zrovna ten Magnatec tam není :evil:
Ano není. Ale aspoň vidíš, že ve vyslané informaci je klíčovým právě a jen to první slovo, poněvadž "přijímač" má tendenci zbytek informace prostě "odříznout". :idea:
Tedy 5w-40 s A3 vlastně není 5w-40 s A3, jestli tomu dobře rozumím?!
Odpovědět