Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Návštěvník »

user píše:...alebo len pre tie motory treba vysokú HTHS hodnotu, ktoré to fakt aj vyžadujú?
Je tomu přesně naopak.
user píše:...Ten X-Clean FE má vyššiu HTHS hodnotu? Teda bol by horší pre ten motor "viac namáhavý" z toho že má tú vyššiu HTHS hodnotu? Dík :)
I zde naopak.
user

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od user »

Teraz ste ma úplne poplietli :D :D :D

Najnižsí SAPS level podľa popisu má predsa Mobil1 ESP Formula 5W-30, aj najvyššiu HTHS hodnotu.

Tak ktoré vybrať z týchto, keď ako chápem od Lengyho nemám riešiť HTHS u diesláka.

Teda:

-Mobil1 ESP Formula 5W-30 - 0,6% "SAPS", 3,58 HTHS
-Motul X-Clean FE 0.77% "SAPS" , 3,5 HTHS
-Motul ECO-Clean C2 0,8% "SAPS", 3,0 HTHS
-alebo rovno zostať pri Total Quartz INEO ECS... (ale ako som písal vyššie bojím sa od fejkov a predsa tieto "boutique"-ové oleje nie sú na každom rohu a z toho dedukujem že sa až tak nefalšuje)

Ktoré? Je taký obrovský rozdiel medzi 0,8% a 0,6% SAPS?

Díkes :)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

user píše:....Je taký obrovský rozdiel medzi 0,8% a 0,6% SAPS....
Pokud Ti výrobce motoru NEpředepisuje ACEA C1 nebo C4 tak není. A tím pádem by pak bylo úplně fuk, který z těch Tebou zmíněných tří M použiješ. Daleko důležitější je ona výměna po 10-ti tkm....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Pro FAP je samozřejmě nejlepší co nejnižší hodnota saps,ale projeví se v dlouhodobém horizontu a to ještě tehdy,pokud skáčeš s autem kolem komína.V tvém případě je to v podstatě jedno,protože jezdíš spíše dálky,tedy motor nepracuje tolik s bohatou směsí,takže tam můžeš použít oba.Celé tyhle tanečky začaly v době,kdy nejdřív výrobci přesvědčily masy,že je úžasné si pořídit naftové auto do města.Když pak začaly problémy,tak přišli z další novinkou a tou jsou právě ty LOW SAPS oleje,které se ale nakonec ukázaly v případě havárie turba u motorů 1.6 HDI býti k prdu,protože problém byl někde úplně jinde.Nu a když pak ještě přišli na to,že s pleťovkou lze dosáhnout jakési úspory paliva,tak bylo vymalováno :lol: Zvláštní je,že nikoho při tom nenapadlo,že místo té pleťové vody by bylo vhodnější při zvýšené tvorbě karbonu lepší vyměnit olej častěji než po 30 tisících km.A co se týče té HTHS,tak pokud si myslíš,že když budeš mít hodnotu 3.5 místo 3.0,tak životnost motoru prodloužíš o x desítek tisíc km,tak si ho tam klidně dej,psal jsem tady několikrát,že znám lidi co najeli s motory HDI stovky tisíc km s olejem A3/B3 FULL SAPS a žádný problém s motorem a ni FAP filtrem nemají.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
user

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od user »

ďakujem páni.

takže keď som to dobre pochopil a chcel by som dobre vybrať, tak mal by som zvoliť Mobil1 ESP Formula 5W-30, nakoľko má vysokú HTHS hodnotu, najnižší SAPS level atď. a hlavne plní predpísanú B71 2290 normu.

Teraz len otázka.
Mobil1 3,58 HTHS, 0,6 SAPS vs Motul X-clean FE 5W-30 - 3,5 HTHS, 0,77 SAPS? :D
Motul jasne udáva, že je to 100% synthetic... a mal by obsahovaj tie "éstery" :)
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1862
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od BigBang »

Řekl bych, že to je buřt. A vzhledem k tomu, že ses „zamiloval“ do Motulu, tak co vůbec řešíš?? :D
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

user:Kdybys poslechl předsedu,tak jsi mohl ušetřit spoustu času a koupit ten Mobil hned. :lol:
Ale holt když musíš mít 100% syntetický,tak to se nedá nic dělat.Ovšem estery ten tebou vybraný neobsahuje,to bys musel sáhnout hlouběji do tobolky a pak bys měl 100% syntetický i estery,ale bez schválení PSA. :lol:
https://www.motul.com/cz/cs/products/oi ... ange%5D=25
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
user

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od user »

@Lengy, no podľa popisu by mal obsahovať éstery...

aha:

https://www.motul.com/us/en-us/community/446

8100 is Motul’s top of the range passenger car engine oil based on 100% synthetic technology containing esters. These products meet the up to date and most demanding OEM engine oil approval requirements. 8100 lubricants are available in the latest and fuel-efficient 0W grades. 8100 lubricants are the safest way to keep your engine protected and operating the way it was designed to, fully compliant with the car’s warranty, whether it is in stop-and-start traffic or at full speed on the motorways.

A ten Mobil je teda 100% syntetický alebo nie?
Má význam toto riešiť? Lebo na anglických a amerických stránkach nechcú a čiastočne syntetickom oleji ani počuť, že údajne nepatrí do moderných motorov, a pre tých ktorí chcú najväčšiu ochranu...ale schválenie predsa majú aj tie :D
e1H

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od e1H »

Ja hlasujem za vyššiu HTHS. :)
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Colommbo »

A já navrhuji zaplatit a půjdeme... :D
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
e1H

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od e1H »

Americkú stránku by som nebral ako smerodatnú. Síce môže hovoriť pravdu, ale vzhľadom na to, že tie oleje sa do USA určite nevozia z Európy, je dosť veľká pravdepodobnosť toho, že rovnako označované oleje budú v USA a Európe rozdielne.
user

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od user »

Ďakujem Vám za ochotu a trpezlivost

keď mi tvrdíte že to vyššie HTHS číslo "umaže" motor lepšie tak radšej zoberem to.
Asi najlepší kompromis predsa bude ten Mobil1 ESP 5W-30. Nakoľko má najvyššie č. HTHS, najmenší obsah popola a samozrejme má aj potrebné schválenie.
Len si neviem predstaviť, že ako môže mať olej toľko schválení a ako môže všetky spĺňat :D
Páči sa mi aj ten Motul X-clean FE, ale nechápem (podľa toho čo som vysomáril z tých tech. listov) keď je 100% syntehetic a Mobil1 nie, tak ako môže mať Mobil lepšie hodnoty? :D
Už ma z toho hlava bolí. Čím viac človek vidí to týchto vecí tým horšie :D predtým som používal ten Total a nebolela mi hlava a neriešil som... :D
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od bio »

Jedna technická - bude celkem jedno co vybereš, hodnoty z TL tam budou jen pár desítek až stovek kilometrů, pak bude vše jinak..........
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

user píše:Ďakujem Vám za ochotu a trpezlivost

keď mi tvrdíte že to vyššie HTHS číslo "umaže" motor lepšie tak radšej zoberem to.
Asi najlepší kompromis predsa bude ten Mobil1 ESP 5W-30. Nakoľko má najvyššie č. HTHS, najmenší obsah popola a samozrejme má aj potrebné schválenie.
Len si neviem predstaviť, že ako môže mať olej toľko schválení a ako môže všetky spĺňat :D
Páči sa mi aj ten Motul X-clean FE, ale nechápem (podľa toho čo som vysomáril z tých tech. listov) keď je 100% syntehetic a Mobil1 nie, tak ako môže mať Mobil lepšie hodnoty? :D
Už ma z toho hlava bolí. Čím viac človek vidí to týchto vecí tým horšie :D predtým som používal ten Total a nebolela mi hlava a neriešil som... :D
Jak se říká v jednom filmu,kdybych to byl býval věděl,tak by jsem sem nechodil. :lol:
No řekni sám,nebylo ti líp,když jsi každých 10 tkm vyměnil ten Total Ineo ECS? :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Při současné kvalitě olejů na syntetické bázi nemá cenu při běžném provozu a motoru řešit "plnosyntetičnost", protože i "polosyntetiky" jsou dostatečně kvalitni i pro moderní motory. A velká část olejů 5w30 i 5w40 - přesto že uvádí full synthetic" - jsou stejně HC. Oleje na základě třeba polyalfaolefinů a polyolesterů (opravdu plně syntetické) jsou sice prima, ale jejich výhoda se projeví hlavně při "racing" provozu. A estery mají výhodu navíc ještě při dlouhé odstávce motoru kdy i tak na mazaných místech zůstane mazací vrstva....
A jinak většina firemních norem pro ten který olej jsou si velmi podobné a bo koncern ExxonMobil je celosvětově jeden z největších, tak si může dovolit ten olej nechat homologovat pro hodně výrobců.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět