Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Psal jsem tady kousek zpátky,že s tou pleťovkou najel maník přes 400tkm a v poho. :mrgreen:
Naposledy upravil(a) lengy60 dne pon črc 18, 2016 14:42, celkem upraveno 1 x.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Miro píše:....s teplotou se mění viskozita ve větším rozsahu než jaký je rozdíl mezi specifikacemi
Když vezmeš v úvahu rozdíl (dynamické) HTHS viskozity při 150-ti stupních páně Celsia, tak oleje A1/A5/C2 mají okolo 3mPa.s a oleje A3/C3 jsou od 3,5 výš. A pokud jde o (kinematickou) viskozitu při provozní teplotě (udává se při 100 stupních), tak xw/30 je někde kolem 10-ti 11-ti mm2/s, xw/40 má něco okolo 14-ti a xw/50 kolem 18-ti mm2/s. A při 40-ti stupních je ona viskozita u "třicítek" někde u plusminus 60-ti, "čtyřicítky" mají 80-90 a "padesátky" jsou okolo 110-ti 120-ti mm2/s. Takže rozdíl mezi viskozitou při 40-ti a 100 stupních (což obé v motoru býti může - a je, a časování ventilů musí fungovat) je několikanásobně větší než rozdíl mezi A1/A5/C2 a A3/C3 při provozní teplotě....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Miro

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Miro »

lengy60 píše:Psal jsem tady kousek zpátky,že s tou pleťovkou najel maník přes 400tkmav poho. :mrgreen:
četl jsem, ale otázka, jestli se stejným komfortem, jako s něčím jiným. Možná by nám C4 (jako Citroen, ne specifikace) vydržela 400tkm, ale podle těch zvuků bys to netipnul a taky jak zmiňujete rozdíly v chodu..
Akorát si ji 4000tkm nenechám, pro nás by v té době měla 20let a to Citroenu nevěřím že vydrží, ať se na mě nezlobí.
Co ty sulfáty? Máš nějakou hypotézu?
Pitris píše:Takže rozdíl mezi viskozitou při 40-ti a 100 stupních (což obé v motoru býti může - a je, a časování ventilů musí fungovat) je několikanásobně větší než rozdíl mezi A1/A5/C2 a A3/C3 při provozní teplotě....
Zkusím na Citroenu, jestli mají i představu o tom, jak by to teda mělo fungovat a Tvůj výpočet s dovolením použiji. Tady zatím všichni sdílíte mé úvahy, že to nedává smysl.
Návštěvník

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Návštěvník »

To Miro: :wink: :D
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Sestra má. C4 1.6 VTI,najeto 120 tkm a no problema.Ano,ten zvuk je šílený a navíc s tou tou pleťovkou to hůř táhne.S 5W-40 a nyní s 0W-40 je to jiná liga. :wink: Taky se nesmíš bát za to vzít i když chápu,že s pleťovkou máš obavy,já je měl taky. :mrgreen: Teď není problém točit motor k 6 tisícům a jen si vrní.Vydrž do konce týdne,ve čtvrtej jedu na emise a dám vědět,jak to dopadlo. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Miro

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Miro »

lengy60 píše:Vydrž do konce týdne,ve čtvrtej jedu na emise
Super :wink:
To zní lépe, než že se na podzim dozvíme :D
Když ale pořádný olej vyřeší spotřebu oleje bez potíží s emisemi, navíc třeba ještě ztiší šicí stroj po ránu, pak vyměním svíčky a přestane mi při rozjezdu volnoběh viset nad 1000, přestanu mít záminky koupit si místo C4 lepší auto :cry:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

No chtěl jsem původně až na podzim,ale neplánovaně jsem jel do IT a taky budu nejspíš auto prodávat,tak chci mít čisté svědomí.Tobě zůstává viset volnoběh na 10 tis ? :shock:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Miro

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Miro »

Nene, 1000 a normálně je pod. Nastartuji, chvilku si točí a pak klesne. Na tom digitálním ukazateli svítí o jeden dílek méně. Ale někdy trvá minutu, než začne točit své normální otáčky. Uměl bych vysypat ještě pět věcí, co mi vadí :( ale nevím, kolik je proto, že jsem nikdy nechtěl Francouze a kolik proto, že něco dělám špatně (dodržuji předepsané intervaly - třeba u svíček, zatím původní) :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Miro píše:....Tvůj výpočet s dovolením použiji....
To není ani tak výpočet jako spíš "pouhé" údaje z technických listů jednotlivých olejů.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
svara

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara »

Chtěl, nebo nechtěl Francouze. Takhle jsem o autu nikdy nepřemýšlel. Nepatřím k těm, co hlásají
,,francouzký auto mě do baráku nesmí". Bráchovi měnili u hondy Civic 1,8 zadní nápravu asi po
54 000 km. Baterii už má taky novou. Přesto by jsem si ho klidně koupil. Autem se svezu,
a buď mě sedí nebo ne. Ta 1,4 VTI taky nebude žádný dravec. Svoji 1,4 8V k 6 000 ot. netočím.
Co se oleje týká, Castrol EDGE 5W/40 FST, C3. BMW-LL-04. I když nemá uvedenou normu PSA,
jednoznačně dobrý :wink: . Jsou ale možná pro 1,4 VTI i vhodnější oleje.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Tak jistěže 1.4 VTI 95 k není to samé jako 1.6 VTI 120 k,ale špatně to nejezdí. :idea: Zase taková hrůza nebyla ani 1.4 16 V 90 k v první C4 a C4 II bude jistě o dost lehčí. :wink: Já taky motor netočím neustále k 6 tis. ale když chci jet svižně,tak holt musím šlápnout na pedál. :lol: A jinak dávají nově do C3 Picasso 1.4 VTI s EURO6. :D Vhodnější oleje pro 1.4 VTI jistě jsou,třeba Total Ineo 5W-30 nebo First 0W-30. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Miro

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Miro »

Lengy: už jsem někdy viděl, že jsi ho doporučoval, ale možná by byl lepší, kdybych ho naředil něčím s nižší viskozitou, co myslíš? :-D máte někdo zkušenosti s olivovým olejem?
A teď vážněji - jakou kdo máte hypotézu, jakým mechanismem sulfáty ovlivní emise? A co ty hydroštely? Mohlo by časování rozhodit třeba zanesení těch součástek bordelem, takže by problém byl v mechanickém zaseknutí 'o něco' co se v řídkém/aditivovaném oleji nevytvoří/vyplaví/rozpustí?
Vymýšlím blbosti, takže konstruktivně: slyšeli jste o někom, komu se opravdu časování rozhodilo?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Možná pleteš dohromady jablka s hruškama, ale pro všechno ostatní kromě kurvítka DPF jsou ony sulfáty přínosem. A o eventuelním "bordelu, co by zanášel součástky v motoru" (krom těch 'ekokurvítek') jinak v případě olejů pro DPF nebo ne pro DPF nevím - současné oleje jsou na tom s (čistícími) detergenčními a disperzantními vlastnostmi na takové úrovni, že když se olej mění včas (bohužel to se často nerovná dle předpisu výrobce - je potřeba dřív), tak se vnitřek motoru udrží čistý - bez úsad a "nezkráceně" funkční. Ono totiž ty "sulfátové nečistoty" jsou spíš chemického než mechanického rázu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Miro píše:Lengy: už jsem někdy viděl, že jsi ho doporučoval, ale možná by byl lepší, kdybych ho naředil něčím s nižší viskozitou, co myslíš? :-D máte někdo zkušenosti s olivovým olejem?
A teď vážněji - jakou kdo máte hypotézu, jakým mechanismem sulfáty ovlivní emise? A co ty hydroštely? Mohlo by časování rozhodit třeba zanesení těch součástek bordelem, takže by problém byl v mechanickém zaseknutí 'o něco' co se v řídkém/aditivovaném oleji nevytvoří/vyplaví/rozpustí?
Vymýšlím blbosti, takže konstruktivně: slyšeli jste o někom, komu se opravdu časování rozhodilo?
Že se rozhodilo časování jsem samozřejmě slyšel,ale týkalo se to výhradně motorů THP a to z důvodu vytahaného řetězu,což byl důsledek používání pleťové vody v kombinaci s 30 tis intervaly. :twisted: Pak byl ještě vyšší level a to přeskočení nebo dokonce roztržení řetězu a nazdar kamarádi. :wink:
P.S.A k tomu Ineo First 0W-30 jsem slyšel pouze to,že je lepší než Ineo ECS 5W-30,ale v čem to netuším,bo Total je tajemný jako hrad v Karpatech,takže se můžeme pouze dohadovat,zda tam není třeba vyšší HTHS viskozita. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od BigBang »

Miro píše:...
A teď vážněji - jakou kdo máte hypotézu, jakým mechanismem sulfáty ovlivní emise? A co ty hydroštely? Mohlo by časování rozhodit třeba zanesení těch součástek bordelem, takže by problém byl v mechanickém zaseknutí 'o něco' co se v řídkém/aditivovaném oleji nevytvoří/vyplaví/rozpustí?
Vymýšlím blbosti, takže konstruktivně: slyšeli jste o někom, komu se opravdu časování rozhodilo?
Síra zhoršuje katalytickou reakci, ale že by dělal problém olej? Možná jenom Lengy natankoval „nepovedenou várku“, kde jim uteklo síry víc než je povoleno. Bylo by zajímavé jestli by se po vyjetí nádrže, dvou hodnoty nevrátily k normálu :idea:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Odpovědět