Ahoj pánové,
přiznám se, že jsem přes velkou snahu nečetl celé vlákno a po prvních 17 stranách jsem přeskočil před konec.
Náš případ - Citroen C4 1.4VTI 70kW (myslím euro 5), od novoty 10/2013 doteď cca 54 000km najezdila manželka hlavně 25km z Ostravy ven do práce a 25 zpět plus ježdění po městě, ale pokud zrovna nemohou půjčit rodiče na dálnice rozumnější Passat, jezdíme našim a tady už víte dopředu pointu. Za jednu soutěž někde u Zlína hláška a dolití pár deci už mezi 3-5tkm po druhé výměně (ta byla 39 000) a za jednu jízdu na jinou soutěž někam za Brno o 2tkm později zase půl litru. Nechali jsme olej v tu chvíli raději vyměnit celý, protože jsem měl strach dolévat podruhé a od té doby se vyhýbáme dálnici, protože mi bylo hned jasné, že za to nějak může 4000 otáček, ale jednou jsme po dálnici jeli a i při max 120 na tachometru jsem musel dolívat.
Už když jsme dolévali olej poprvé jsem se vztekal, protože jsem od nového auta toto nečekal, tak jsem hledal na netu a našel Lengyho vlákno. Od pokusu s viskóznějším olejem mě odradily námitky tady i našeho dealera o časování ventilů.
Jsem mimo obor, takže jen z kontextu sem tam něco pochopím, ale nikde jsem zatím nenašel vyjádření jak a jestli opravdu viskóznější olej nedovede ventily?/vačky? správně doštelovat.
Ptám se, proč se mám bát rozštelování a jak to zohlednit při volbě oleje do příště? Tedy které vlastnosti oleje na to mají vliv?
Lengyho problém s emisemi nemůže být takového původu?
Přestože většinou splňujeme podmínky, do kterých zjevně vyhovuje Total Ineo, chtěl bych vědět alternativy. Máme teď celkem hezkých 5,4l/100km, ale často si připadám jako v dieslu nebo slyším šicí stroj (jak zní 1.6MPI nevím, ale vím jak zní šicí stroj, tak nevím jestli se tak pojmenovává stejný zvuk). Chtěl bych se o motor starat tak, ať něco vydrží, tak budu vděčný za poučky k věci. (Už jsem se rozhodl, že měníme nejpozději co 15tkm, tak spíše o tom na co jsem se ptal)
PS: úplně 100% si nepamatuji kilometry, kdy se měnilo a dolévalo, ani kolik deci, ale přibližně tak jak píšu
Uf a to bych toho nejraději napsal více