Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
svara

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara »

Návštěvník píše:Třeba podle čárového kódu, nebo Made in EU, atd...většinou všechno co u nás koupíš ze západu je určeno pro východní trh. Neslyšel jsi nikdy o Nutelle ?
Olej není nutela. Slyšel jsem toho dost. Oleje CASTROL jsou údajně všechny padělky s Polska.
Ale neslyšel jsem, že by se kdy něco takového prokázalo. Nepodložená námitka, :( zamítá se. :!:
Návštěvník

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Návštěvník »

"olej není nutela" no to je překvápko :-) zboží, jako zboží snad ne? Pro mě za mě si do motoru nalej co chceš..., ale každopádně jsou oleje od Castrolu celosvětově nejvíc pančované oleje...
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Inu,tak si také nalij do motoru co chceš,a neopruzuj ve vlákně,kde se řeší olej pro vozy z vybrané společnosti. :mrgreen: :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Návštěvník »

"Ale neslyšel jsem, že by se kdy něco takového prokázalo. Nepodložená námitka, :( zamítá se. :!: "

Ty jsi toho ještě neslyšel:
http://www.cas.sk/clanok/251347/motoris ... -sa-oleje/
Návštěvník

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Návštěvník »

Aneb všichni chtějí olej Castrol, ale málokdo ho na východ od naší západní hranice skutečně má. :P
svara

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara »

Taky že si liji do motoru co chci. Akorát nevím proč lidem leží v žaludku zrovna ten Castrol. :evil:
Návštěvník píše:Aneb všichni chtějí olej Castrol, ale málokdo ho na východ od naší západní hranice skutečně má.
Pěkná ptákovina. :lol: . Na to jsi přišel sám, nebo tě někdo poradil.
Návštěvník

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Návštěvník »

To byl pouze pokus o vtipnou reakci na předchozí příspěvky. Do jaké míry odpovídá realitě, to netuším. Na druhou stranu, zrovna Castrol bych si sakra rozmyslel pořizovat "na východ od naší západní hranice." :twisted:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Můžeš si klidně vybrat z řady dalších. :lol:
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/po ... rdy-rocne/
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Miro

1.4 VTI (2013)

Příspěvek od Miro »

Ahoj pánové,
přiznám se, že jsem přes velkou snahu nečetl celé vlákno a po prvních 17 stranách jsem přeskočil před konec.
Náš případ - Citroen C4 1.4VTI 70kW (myslím euro 5), od novoty 10/2013 doteď cca 54 000km najezdila manželka hlavně 25km z Ostravy ven do práce a 25 zpět plus ježdění po městě, ale pokud zrovna nemohou půjčit rodiče na dálnice rozumnější Passat, jezdíme našim a tady už víte dopředu pointu. Za jednu soutěž někde u Zlína hláška a dolití pár deci už mezi 3-5tkm po druhé výměně (ta byla 39 000) a za jednu jízdu na jinou soutěž někam za Brno o 2tkm později zase půl litru. Nechali jsme olej v tu chvíli raději vyměnit celý, protože jsem měl strach dolévat podruhé a od té doby se vyhýbáme dálnici, protože mi bylo hned jasné, že za to nějak může 4000 otáček, ale jednou jsme po dálnici jeli a i při max 120 na tachometru jsem musel dolívat.
Už když jsme dolévali olej poprvé jsem se vztekal, protože jsem od nového auta toto nečekal, tak jsem hledal na netu a našel Lengyho vlákno. Od pokusu s viskóznějším olejem mě odradily námitky tady i našeho dealera o časování ventilů.
Jsem mimo obor, takže jen z kontextu sem tam něco pochopím, ale nikde jsem zatím nenašel vyjádření jak a jestli opravdu viskóznější olej nedovede ventily?/vačky? správně doštelovat.
Ptám se, proč se mám bát rozštelování a jak to zohlednit při volbě oleje do příště? Tedy které vlastnosti oleje na to mají vliv?
Lengyho problém s emisemi nemůže být takového původu?
Přestože většinou splňujeme podmínky, do kterých zjevně vyhovuje Total Ineo, chtěl bych vědět alternativy. Máme teď celkem hezkých 5,4l/100km, ale často si připadám jako v dieslu nebo slyším šicí stroj (jak zní 1.6MPI nevím, ale vím jak zní šicí stroj, tak nevím jestli se tak pojmenovává stejný zvuk). Chtěl bych se o motor starat tak, ať něco vydrží, tak budu vděčný za poučky k věci. (Už jsem se rozhodl, že měníme nejpozději co 15tkm, tak spíše o tom na co jsem se ptal)
PS: úplně 100% si nepamatuji kilometry, kdy se měnilo a dolévalo, ani kolik deci, ale přibližně tak jak píšu

Uf a to bych toho nejraději napsal více :roll:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Určitě se tu vyjádří i lengy, nicméně já si nějak neumím představit jak by mohl třeba olej 5w30 nebo 0w40 mít vliv na časování ventilů :shock: A při jaké teplotě - potažmo viskozitě (hustotě/řídkosti) oleje by pak to časování fungovalo ? Jde o to, že (třeba) 5w30 ACEA A5 bude při 60-ti stupních "hustší" než 5w40 ACEA A3 když bude mít stupňů 80.... A co když vyjedeš v zimě ? Po 5-ti km bude mít olej stupňů třeba jen 30 - co pak to časování když bude olej ještě hustší ? Podle mě je to blbost a výmluva servisu. Ale zní to učeně....
Dej olej 0w40 nebo 5w40 a buď s normou ACEA C3 nebo BMW LL-04 (pokud máš obavy o emise) a měň po max. 15-ti tkm nebo po 1roce (když by někdy převažovaly krátké popojížďky, tak to zkrať na 10tkm) a bude gut.... A třeba https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... P-5W-40-5l
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše:... A co když vyjedeš v zimě ? Po 5-ti km bude mít olej stupňů třeba jen 30 - co pak to časování když bude olej ještě hustší ? Podle mě je to blbost a výmluva servisu. Ale zní to učeně...
Ano, zní to učeně, přitom je tomu právě naopak: jestli může něco negativně ovlivnit časování ventilů postavené na čistě hydraulickém principu, tak je to příliš nízká viskozita oleje.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

....a nejen. Příliš "řídký" olej má negativní vliv i na onu vyšší spotřebu oleje, hlučnost motoru a kvalitu/pevnost olejového filmu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Miro:Dle mého skromného soudu,ten problém s emisemi má na triku obsah sulfátu a fosforu,nikoliv viskozita.Bohužel jsem to zatím neotestoval,takže to nemohu potvrdit,ale jinak s nynější náplní motor zatím běží nejlépe co auto mám.Asi by to bylo stejné s 5W-40 C3,ale já dal 0W-40 C3 a fakt dobrý,po 3tkm se hladina ani nehla. :wink: V 5W-40 C3 je olejů na výběr dostatek,0W-40 jsem našel pouze Castrol a Mobil 1 ESP.Pokud by jsi se rozhodl pro Castrol,tak pozor na specifikaci,loni měl ještě A3,letos už C3. :wink:
P.S.Pokud by se rozhodilo časování,tak by se to dle mého soudu muselo projevit i na chodu motoru.Já jsem neměl žádný problém ani při použití 5W-40 A3,tedy až na ty emise. :?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Miro

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Miro »

Tak na tom mé IQ snad není tak špatně, když jsem taky nevymyslel, jak by to mělo fungovat, aby viskóznější olej vadil. Ani mě nenapadlo uvažovat, že s teplotou se mění viskozita ve větším rozsahu než jaký je rozdíl mezi specifikacemi --> pokud to tak je, tak vážně můžu být klidný a nejpravděpodobnější je konspirační te(r)orie o "eko"lobby, které je spíše lobby na zvýšení prodejů (když auto najezdí 160tkm a musí se ekozlikvidovat, tak mě nikdo nepřesvědčí, že je více eko než emisně "zločinné" šestiválce do r2004, které vesele mají i 1600tkm, ale než ten bude po smrti, prodá někdo o 9 ekoaut více..)
Lengy: To dává smysl, pokud jezdí dobře, tak musí být seřízení v pořádku. Ohledně sulfátu a fosforu by mě taky zajímalo, do jaké míry třeba poškodí katalyzátor nafurt nebo jestli dovede regenerovat a taky přece větší význam musí mít, jak hodně takových složek mají třeba aditiva v palivu, i když by ti oleje proteklo 1l na tkm, proteče tudy taky 70l phm, ten vliv by přece musel být poškozením nějaké ekosoučástky nebo by musel měnit účinnost hoření, resp. dokonalost spalování. V tom oleji přece není ani všech molekul tolik, aby jich šlo do vzduchu pořád tolik, kolik ti naměřili a tobě do spalovacího prostotu teď neproniká skoro nic.. Chápu, že to tady vrtá každému, ale jakým principem myslíš, že sulfát a fosfor škodí?
Pitris: O hlučnosti a kvalitě mazání je mi to jasné od chvíle, kdy jsem se tady na fóru dověděl, že olej, který mi výrobce vnucuje je se sníženou viskozitou. To je taky důvod, proč pořád přemýšlím o změně, jinak bych prostě na příští rok nekupoval známku, ale opravdu bych si na každý kousek dálnice půjčil auto, kterému na zadek nepatří 110 v červené kružnici.
Miro

1.4 VTI

Příspěvek od Miro »

Pitris píše:měň po max. 15-ti tkm nebo po 1roce (když by někdy převažovaly krátké popojížďky, tak to zkrať na 10tkm) a bude gut....
15 už je pro mě strop. Když mi u nového tvrdili, že vydrží 30tkm, tak jsem si připadal málo zkušený na to abych to zkrátil více, než na 20, ale poslední výměnu jsem dělal snad po 11tkm abych nepřiléval podruhé a tehdy jsem se rozhodl pro každých 15 (měnil mi to strýc v pneuservisu a taky se divil, co vyteklo po tak krátké době). Jezdit se s tím pořád bude stejně pohodově: pravidelně po okresce do práce nejméně 25km, plus město, ale méně, než polovina nájezdu, tak snad nebude třeba zkracovat. V tom všem už mám jasno, ale s ohledem na zvuk motoru a jeho odezvu a taky abych mohl jednou za rok po dálnici i 130 jsem se rozhodl vstoupit do diskuze.
Pro dokreslení - od začátku jsem na francouze naštvaný, že nové auto dělá zvuky, až se bojím o motor, ale až tady jsem si začal myslet, že to můžu ovlivnit. Navíc mě nikdy nenapadlo, že když jedeme náhodou se dvěma lidmi navíc a s bagáží, tak by to do kopce mohlo jet i normálněji, vždycky jsem si říkal "co chceš, auto velikosti oktávky a maloobsahová atosféra". Takže příště chci olej, který prospěje výdrži motoru a provozu, ale nechci se ukvapit a vyrobit si jiné problémy třeba na EK.
Odpovědět