Peugeot 407 2.2i 16V (120kW) 2006
Moderátor: Colommbo
Peugeot 407 2.2i 16V (120kW) 2006
Dobrý den,
jelikož jsem zde nenašel jiné téma na tento vůz (spíše benzínový motor), tak bych se rád zeptal na pár věcí a našel na ně odpovědi.
Vozidlo vlastním krátce a rád bych provedl prvotní servis provozních kapalin.
1) motorový olej. Vůbec nevím, jakou normu mám dodržet a ohledně viskozity také tápu. (převládají krátké trasy a olej plánuji měnit po maximálně 10 000km) 5/10W40?
2) převodový olej (auto je 6q) a netuším, jaká norma oleje a množství vůbec je.
3) brzdová kapalina - DOT? Opět nevím, zda DOT 4, nebo 5.
4) filtry - (kabinový, vzduchový a palivový) vyměním si sám.
5) zapoměl jsem na něco?
Mnohokrát děkuji, a přeji hezký večer.
jelikož jsem zde nenašel jiné téma na tento vůz (spíše benzínový motor), tak bych se rád zeptal na pár věcí a našel na ně odpovědi.
Vozidlo vlastním krátce a rád bych provedl prvotní servis provozních kapalin.
1) motorový olej. Vůbec nevím, jakou normu mám dodržet a ohledně viskozity také tápu. (převládají krátké trasy a olej plánuji měnit po maximálně 10 000km) 5/10W40?
2) převodový olej (auto je 6q) a netuším, jaká norma oleje a množství vůbec je.
3) brzdová kapalina - DOT? Opět nevím, zda DOT 4, nebo 5.
4) filtry - (kabinový, vzduchový a palivový) vyměním si sám.
5) zapoměl jsem na něco?
Mnohokrát děkuji, a přeji hezký večer.
Re: Peugeot 407 2.2i 16V (120kW) 2006
vše podstatné je v manuálu
http://manualy.autooo.eu/sk/peugeot-man ... y-prirucky
http://manualy.autooo.eu/sk/peugeot-man ... y-prirucky
Re: Peugeot 407 2.2i 16V (120kW) 2006
Total Quartz 9000 5W-40
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Peugeot 407 2.2i 16V (120kW) 2006
1) Motorový olej bych teď vyměnil tak na 3tkm aby se motor propláchl, bo nevíš co a jak dlouho se tam motalo. Olejem 5w40; a samozřejmě včetně filtru. A pak u té 5w40 můžeš klidně zůstat - je to SAE jak na krátké popojížďky, tak i na letní horúčavy☺. Hledej olej od API SL výš (SM,SN), pohlídej si ACEA A3 (a raději bez C3), a když by si chtěl být fakt pintlich, tak ať má olej i firemní normu PSA B71 2296 Třeba Yacco. A to, že budeš měnit po 10-ti tkm je jedna z nejlepších věcí co jde pro motor udělat.
2) Převodový olej - mělo by ho být asi 2,6l - a třeba http://www.oleje.cz/p/total-transmissio ... 1-l--20312
3) Brzdová kapalina by měla mít označení DOT4 (nebo 5.1 - ne DOT5 !) a SAE J 1703 (nebo SAE J 1704). Třeba s tímto chybu neuděláš http://www.oleje.cz/p/sheron-brake-flui ... -ml--19830
4) Filtry musíš pohledat v manuálu....
5) Co ještě zapomenuto
> Chladicí kapalinu. Nemíchat barvy v případě dolití. Když by měněno všechno (jestli nebylo, udělal bych), tak toto by mělo být gut http://www.citroeny.eu/chladici-kapalin ... 735k4.html Celková náplň jest psána necelých 8 litrů; tohoto koncentrátu bych vzal 3 (nížiny) nebo 4 (hory) litry -> zbytek demineralizovaná voda.
> Svíčky (vybral bych Denso, a s největší pravděpodobností IKH16). A nechal zkontrolovat rozvody.
2) Převodový olej - mělo by ho být asi 2,6l - a třeba http://www.oleje.cz/p/total-transmissio ... 1-l--20312
3) Brzdová kapalina by měla mít označení DOT4 (nebo 5.1 - ne DOT5 !) a SAE J 1703 (nebo SAE J 1704). Třeba s tímto chybu neuděláš http://www.oleje.cz/p/sheron-brake-flui ... -ml--19830
4) Filtry musíš pohledat v manuálu....
5) Co ještě zapomenuto
> Chladicí kapalinu. Nemíchat barvy v případě dolití. Když by měněno všechno (jestli nebylo, udělal bych), tak toto by mělo být gut http://www.citroeny.eu/chladici-kapalin ... 735k4.html Celková náplň jest psána necelých 8 litrů; tohoto koncentrátu bych vzal 3 (nížiny) nebo 4 (hory) litry -> zbytek demineralizovaná voda.
> Svíčky (vybral bych Denso, a s největší pravděpodobností IKH16). A nechal zkontrolovat rozvody.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot 407 2.2i 16V (120kW) 2006
Rozvody jsou v plánu, chladící kapalina taktéž. Na svíčky jsem zapoměl, kouknu na ty Denso.
Jdu se tím vším prokousat
Všem moc díky za rady
Jdu se tím vším prokousat
Všem moc díky za rady
Re: Peugeot 407 2.2i 16V (120kW) 2006
Rychlý tip:
oil fitr MANN W 716/1
vzduchový filtr MANN C 35 110
kabinový filtr MANN CU 3240
palivový filtr MANN WK 6031
oil fitr MANN W 716/1
vzduchový filtr MANN C 35 110
kabinový filtr MANN CU 3240
palivový filtr MANN WK 6031
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Peugeot 407 2.2i 16V (120kW) 2006
Prvotní servis proveden. Šlo to docela v pohodě.
Bylo vyměněno:
Chladička, brzdovka, převodový olej, motorový olej s proplachem BG 109 EPR, veškeré filtry a svíčky Denso Iridium.
Motorový olej nechám zhruba 3000km a potom provedu opět výměnu.
Musí se nechat, že motor na nový olej ztichl neuvěřitelně, ale je to celkem logické.
Už přemýšlím, jaký olej dám na přes-příští výměnu. Dle zdejšího fóra mne láká např. Yacco VX 500 \ Lube FR, ale na to je ještě brzy
Bylo vyměněno:
Chladička, brzdovka, převodový olej, motorový olej s proplachem BG 109 EPR, veškeré filtry a svíčky Denso Iridium.
Motorový olej nechám zhruba 3000km a potom provedu opět výměnu.
Musí se nechat, že motor na nový olej ztichl neuvěřitelně, ale je to celkem logické.
Už přemýšlím, jaký olej dám na přes-příští výměnu. Dle zdejšího fóra mne láká např. Yacco VX 500 \ Lube FR, ale na to je ještě brzy
Re: Peugeot 407 2.2i 16V (120kW) 2006
Jen pro pořádek upozorňuji na to, že výměna svíček za Denso Iridium často přináší citelnou změnu zvukového projevu motoru.
Re: Peugeot 407 2.2i 16V (120kW) 2006
V tomto případě si nejsem zatím jist změnou zvukového projevu motoru (krom toho, že motor ztichl po výměně oleje) ale nutno podotknout, že na svíčkách mám najeto jen zhruba 50km a to převážně cuky po městě. Motor zatím nijak nezatěžuji, ale přiznám se, že se už těším na delší jízdu, kde využiji naplno spektrum otáček, jelikož už tam mám nové provozní náplně (před výměnama jsem nechtěl motor/převodovku moc zatěžovat otáčkami)
Re: Peugeot 407 2.2i 16V (120kW) 2006
VX 500 je 10w40 - nic proti, dobrý olej a jde taky, ale je vhodný na delší jízdy. Pokud budou převažovat ty "cuky po městě", bude vhodnější 5w40 - třeba to Lube FR.... nebo VX 1000. Nebo jiný v ACEA A3
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot 407 2.2i 16V (120kW) 2006
Koukám, že v Lidlu bude W5 10W40, tak za ty kačky ho vezmu na dopropláchnutí. Motoru snad neuškodím
Re: Peugeot 407 2.2i 16V (120kW) 2006
Na "doproplach" gut. Ale pro mě je W5-ka něco jako Starline - možná není out, ale dokud budou tajit výrobce, nevěřím jim....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF