Peugeot 407 2.2i 16V (120kW) 2006

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Piškot

Peugeot 407 2.2i 16V (120kW) 2006

Příspěvek od Piškot »

Dobrý den,

jelikož jsem zde nenašel jiné téma na tento vůz (spíše benzínový motor), tak bych se rád zeptal na pár věcí a našel na ně odpovědi.
Vozidlo vlastním krátce a rád bych provedl prvotní servis provozních kapalin.
1) motorový olej. Vůbec nevím, jakou normu mám dodržet a ohledně viskozity také tápu. (převládají krátké trasy a olej plánuji měnit po maximálně 10 000km) 5/10W40?
2) převodový olej (auto je 6q) a netuším, jaká norma oleje a množství vůbec je.
3) brzdová kapalina - DOT? Opět nevím, zda DOT 4, nebo 5.
4) filtry - (kabinový, vzduchový a palivový) vyměním si sám.
5) zapoměl jsem na něco?

Mnohokrát děkuji, a přeji hezký večer.
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Peugeot 407 2.2i 16V (120kW) 2006

Příspěvek od bio »

bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Peugeot 407 2.2i 16V (120kW) 2006

Příspěvek od bjukemen »

Total Quartz 9000 5W-40
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot 407 2.2i 16V (120kW) 2006

Příspěvek od Pitris »

1) Motorový olej bych teď vyměnil tak na 3tkm aby se motor propláchl, bo nevíš co a jak dlouho se tam motalo. Olejem 5w40; a samozřejmě včetně filtru. A pak u té 5w40 můžeš klidně zůstat - je to SAE jak na krátké popojížďky, tak i na letní horúčavy☺. Hledej olej od API SL výš (SM,SN), pohlídej si ACEA A3 (a raději bez C3), a když by si chtěl být fakt pintlich, tak ať má olej i firemní normu PSA B71 2296 :wink: Třeba Yacco. A to, že budeš měnit po 10-ti tkm je jedna z nejlepších věcí co jde pro motor udělat.
2) Převodový olej - mělo by ho být asi 2,6l - a třeba http://www.oleje.cz/p/total-transmissio ... 1-l--20312
3) Brzdová kapalina by měla mít označení DOT4 (nebo 5.1 - ne DOT5 !) a SAE J 1703 (nebo SAE J 1704). Třeba s tímto chybu neuděláš http://www.oleje.cz/p/sheron-brake-flui ... -ml--19830
4) Filtry musíš pohledat v manuálu....
5) Co ještě zapomenuto :?:
> Chladicí kapalinu. Nemíchat barvy v případě dolití. Když by měněno všechno (jestli nebylo, udělal bych), tak toto by mělo být gut http://www.citroeny.eu/chladici-kapalin ... 735k4.html Celková náplň jest psána necelých 8 litrů; tohoto koncentrátu bych vzal 3 (nížiny) nebo 4 (hory) litry -> zbytek demineralizovaná voda.
> Svíčky (vybral bych Denso, a s největší pravděpodobností IKH16). A nechal zkontrolovat rozvody.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Piškot

Re: Peugeot 407 2.2i 16V (120kW) 2006

Příspěvek od Piškot »

Rozvody jsou v plánu, chladící kapalina taktéž. Na svíčky jsem zapoměl, kouknu na ty Denso.
Jdu se tím vším prokousat :)
Všem moc díky za rady :wink:
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Peugeot 407 2.2i 16V (120kW) 2006

Příspěvek od Libor »

Rychlý tip:

oil fitr MANN W 716/1
vzduchový filtr MANN C 35 110
kabinový filtr MANN CU 3240
palivový filtr MANN WK 6031
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Piškot

Re: Peugeot 407 2.2i 16V (120kW) 2006

Příspěvek od Piškot »

Díky :wink:
Piškot

Re: Peugeot 407 2.2i 16V (120kW) 2006

Příspěvek od Piškot »

Prvotní servis proveden. Šlo to docela v pohodě.
Bylo vyměněno:
Chladička, brzdovka, převodový olej, motorový olej s proplachem BG 109 EPR, veškeré filtry a svíčky Denso Iridium.
Motorový olej nechám zhruba 3000km a potom provedu opět výměnu.
Musí se nechat, že motor na nový olej ztichl neuvěřitelně, ale je to celkem logické.
Už přemýšlím, jaký olej dám na přes-příští výměnu. Dle zdejšího fóra mne láká např. Yacco VX 500 \ Lube FR, ale na to je ještě brzy :wink:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Peugeot 407 2.2i 16V (120kW) 2006

Příspěvek od Jerry3 »

Jen pro pořádek upozorňuji na to, že výměna svíček za Denso Iridium často přináší citelnou změnu zvukového projevu motoru.
Piškot

Re: Peugeot 407 2.2i 16V (120kW) 2006

Příspěvek od Piškot »

V tomto případě si nejsem zatím jist změnou zvukového projevu motoru (krom toho, že motor ztichl po výměně oleje) ale nutno podotknout, že na svíčkách mám najeto jen zhruba 50km a to převážně cuky po městě. Motor zatím nijak nezatěžuji, ale přiznám se, že se už těším na delší jízdu, kde využiji naplno spektrum otáček, jelikož už tam mám nové provozní náplně (před výměnama jsem nechtěl motor/převodovku moc zatěžovat otáčkami)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot 407 2.2i 16V (120kW) 2006

Příspěvek od Pitris »

VX 500 je 10w40 - nic proti, dobrý olej a jde taky, ale je vhodný na delší jízdy. Pokud budou převažovat ty "cuky po městě", bude vhodnější 5w40 - třeba to Lube FR.... nebo VX 1000. Nebo jiný v ACEA A3 :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Piškot

Re: Peugeot 407 2.2i 16V (120kW) 2006

Příspěvek od Piškot »

Koukám, že v Lidlu bude W5 10W40, tak za ty kačky ho vezmu na dopropláchnutí. Motoru snad neuškodím :)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot 407 2.2i 16V (120kW) 2006

Příspěvek od Pitris »

Na "doproplach" gut. Ale pro mě je W5-ka něco jako Starline - možná není out, ale dokud budou tajit výrobce, nevěřím jim....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět