Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Shi
Příspěvky: 1333
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Příspěvek od Shi »

Běžné použití, proto perfektně vyhoví běžný olej - 5w40 ACEA C3. Vzhledem k nemalému zastoupení jízd po městě a tedy kratších tras může mít smysl vybrat si olej s vyšší hodnotou TBN.

Olej, jehož litr koupíte pod 250 Kč plně syntetický základ (v původním smyslu slova syntetický) stejně mít v 95% případů nebude, ale ono to vlastně vůbec ničemu nevadí. Minerální základ byl u těchto olejů přepracován tak důkladně, že výrobcům projde tvrzení, že je syntetický. Slovo "syntetický" tak do značné míry ztratilo původní význam.

Vybral bych si libovolný 5w40 ACEA C3 z těch značek, které Pitris uváděl.

Mírně bych preferoval oleje, které jsou primárně určené pro diesely. Ovšem neplatí, že dražší olej musí být lepší.

Padlo zde třeba velmi zajímavé doporučení:
TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W-40
kdyby se vám to zdálo příliš levné, tak lze samozořejmě zvolit o třetinu dražší olej celkem podobných parametrů
Motul 8100 X-clean 5W-40

Peníze ušetřené na oleji bych určitě vrazil do používání aditiva VIF do nafty, protože to vám může zachránit motor v případě tankování méně kvalitní nafty. Nějak mám pocit, že asi všichni uživatelé dieselů napříč značkami v mém okolí měli během 100 000 km nějaký větší nebo menší problém se vstřikovači a náklady na opravy se obvykle počítaly v desítkách tisíc, takže co ušetřili na penězích za nižší spotřebu dieselu, to nakonec stejně narvali do oprav.
Komu není rady, tomu není pomoci :roll:
Uživatelský avatar
rtsax
Příspěvky: 176
Registrován: úte srp 29, 2017 3:06
Bydliště: Hlohovec. SK

Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Příspěvek od rtsax »

Dakujem este raz za pomoc a objasnenje.

Tankujem len diesel 60 tak dufam ze to neskonci ako je pisane v predchadzajucom prispevku :D
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Uživatelský avatar
rtsax
Příspěvky: 176
Registrován: úte srp 29, 2017 3:06
Bydliště: Hlohovec. SK

Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Příspěvek od rtsax »

Nechcem zakladat nove vlako tak bude pokracovat tu
Ak to dobre chapem tak C2 C3 C4 su pre dpf/fap .
Berme olej ako npr 5w30 alebo 5w40
a sledovat v tech liste

viskozitu pri 40 C
pri 100 c
viskozitny index
HTHS at 150°C
Total base number TBN

tu chceme aby hodnota teda cislo bolo coj najvyssie ?

Sulfate ash popolcek / syra a tu co najmensie .

Ale ak auto nezerie mega vela oleja tak ten popolcek /syra nehra zaidnu ulohu pri zivotnosti fap alebo sa mylim ?

C norma je len o popolceku/syre a zanasiana sa DPF/fap ?
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Příspěvek od Jezevcik »

C2 = Mid SAPS se sníženou HTHS
C3 = Mid SAPS s normální HTHS
C4 = Low SAPS s normální HTHS
Pokud výrobce určuje třeba C4, pak musíš použít C4, protože to dělá z důvodu ochrany DPF (Low SAPS). Nejvhodnější kombinace je C3, ale musí to připouštět výrobce. Aby to nebylo tak jednoduché, tak některé oleje jsou označeny všemi "céčky" a ty normy se nějak záhadně prolínají.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Příspěvek od Pitris »

Prolínají☺.... existuje kombinace C2/C3, což sice značí 'úsporu' paliva garantovanou normou C2 (jako oleje se sníženou HTHS), ale zde je HTHS normální. A ano, "mid" je střední a "low" nízký obsah "saps".
Jinak kinematická viskozita při 40-ti i při 100°C je hodnota spíš informativní; je to u nového oleje a ujetými kilometry se mění (většinou snižuje). Čím vyšší, tím je olej viskóznější ("hustší").
Viskozitní index vyšší znamená, že změna viskozity s teplotou bude menší, jenže se při výrobě oleje musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují.
A hodnota TBN - vyšší lepší (hlavně při častých studených jízdách). Značí odolnost oleje vůči kyselinám vznikajících v motoru nespáleným palivem i zkondenzovanou vlhkostí, a déle chrání vnitřek motoru před korozí. A ještě odparnost "Noack" - dobré oleje ji mají pod 10%, vynikající hodnota je kolem 7%.

Edit: Čím víc je olej eko, tím horší má svoje pro motor důležité vlastnosti.... Ekolog bude slintat u oleje 0w20 C1, motoru prospěje daleko víc 5w40 A3. Bohužel když FAP, raději nutno C3. A možná hledat olej C3-10, který by měl už mít podobnou míru ochrany jako A3/B3-08.
A norma ACEA B4, která je (nebo spíš by měla být) pro moderní přímovstřikové turbodiesely a jež určuje min. hodnotu TBN 10, tak je v podstatě "přebita" normou C"něco", kde je ovšem kvůli filtru pevných částic hodnota alkalické rezervy většinou jen 6 - 7 mg KOH/g. A když se k tomu přidají pro diesel nevhodné krátké studené jízdy a dlouhé výměny, je zaděláno na průser :(
Proto by měl být v dnešní "eko"době zmenšování množství náplně a konstrukcí (některých) motorů defakto "na hraně" trend spíše intervaly výměn oleje zkracovat, a ne je nesmyslně držet na 20-ti nebo i 30-ti tkm. Bohužel - když dnes výrobce uvede 15 tkm a 1 rok, tak je novinářskou bandou sepsut a popliván, že někdo dává i 30 tkm a roky dva. Ale na to že za pár let v rubrikách Autobazar jako jedno z prvních doporučení uvedou zkrátit interval výměny oleje jaxi při testech nových aut zapomínají :evil: No nic. Sorry, konec mudrování :twisted:
Kdo má ale každý dva roky nový auto, nebo mění olej do 10-ti tkm, tomu to může být úplně jedno.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rtsax
Příspěvky: 176
Registrován: úte srp 29, 2017 3:06
Bydliště: Hlohovec. SK

Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Příspěvek od rtsax »

Este raz dakujem za odpoved .
Mam este hypoteticku otazku .
Co ak pouzijem olej pre Truck priamo pre diesel tam je hodnota TBN 10 ?
a je vhodny pre DPF a euro 4 , euro 5 ,tusim aj 6

Truck Top-up Oil 5W-30

Technical data
Density at 15 °C 0,855 g/cm³
DIN 51757
Viscosity at 40 °C 69,0 mm²/s
ASTM D 7042-04
Viscosity at 100 °C 11,8 mm²/s
ASTM D 7042-04
Viskosität bei -35°C (MRV) < 60000 mPas
ASTM D4684
Viscosity at -30°C (CCS) <= 6600 mPas
ASTM D5293
Viscosity index 168
DIN ISO 2909
HTHS at 150°C >= 3,5 mPas
ASTM D5481
Pour point -48 °C
DIN ISO 3016
Evaporation loss (Noack) 12 %
CEC-L-40-A-93
Flash point 226 °C
DIN ISO 2592
Total base number 10,0 mg KOH/g
DIN ISO 3771
Sulfate ash <= 1,0 g/100g
DIN 51575
Color number (ASTM) L3,5
DIN ISO 2049
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Příspěvek od Pitris »

Olej pro náklaďáky bych tam nedával. Je jinak aditivován - pro jiné motory a pro jiné jízdní podmínky (otáčky, krouťák, střední pístová rychlost, četnost startů vs dlouhé/krátké jízdy, množství oleje v motoru, atd.). A olej pro naftový turbodiesel s FAPem v osobáku by měl plnit normy pro osobní naftové turbodiesely s FAPem - ACEA Cx (ne Ex). Ten motor s ním nezadřeš, ale ani mu tím nepomůžeš. A co to z dlouhodobého hlediska udělá s tím FAPem ??
Ale tuším že si si chtěl motor "hýčkat". NEJVÍC mu prospěješ včasnou výměnou, a tím co tam má být. Což ale nutně nemusí být to a na kolik předepisuje výrobce motoru. (Většinou to ale není to co máš možná možnost sehnat za levno).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Příspěvek od Durex »

:wink:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
rtsax
Příspěvky: 176
Registrován: úte srp 29, 2017 3:06
Bydliště: Hlohovec. SK

Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Příspěvek od rtsax »

Dakujem za vsetky odpovede
moj motor je 2,0 hdi fap 100kw (RHR) po surfovani netom som zistil ze citroen c5 ma ten isty motor a nasiel som servisku roku 2006 a na samom zadu je olej 5w30 c2 ObrázekObrázek
Ostatní země
Doporučený olej (*) Popis Norma ACEA Normy API
QUARTZ INEO ECS Syntetický, ekologický 5W-30 C2 a A5/B5
QUARTZ Energy 9000 0W-30 Syntetický 0W-30 A3/B4 SL/CF
QUARTZ 9000 5W-40 Syntetický 5W-40 A3/B4 SL/CF
QUARTZ 7000 Polosyntetický 10W-40 A3/B3 SL/CF
QUARTZ Diesel 700010W-40
Benzinové a naftové
motory
QUARTZ 5000 15W40 (**) Minerální 15W40 SL
(*) : Nebo jakýkoli jiný olej s rovnocennými charakteristikami.
a este jedna veta z roku 2003 c5 prirucka
Pouzivejte oleje s viskozitou 10 W 40.
Na vozidlech HDi a HDi FAP je mozne pouzit polosynteticky olej
total 7000 10W40.
Tak to som sa prekvapil. Riesil som ze co tam naliat ale podla tychto priruciek tam mozem naliat uplne skoro vsetko rok 2003 a 2006 tam asi norma c3 c1 asi ani nebola :)
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Příspěvek od Pitris »

Tehdy nebyla ještě ta příručka "vylepšena" o eko.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Příspěvek od BigBang »

V roce 2004 byly představeny Cx, takže logicky v příručce z roku 2003 být nemůžou :D Tak jako tak automobilkám chvíli trvalo, než adaptovaly „eko Cx“.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Příspěvek od Pitris »

BigBang píše:V roce 2004 byly představeny Cx....
Bohužel. Od té doby jde dobré mazání do kopru :roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Příspěvek od bjukemen »

kazdopadne tam nalej ten Total 5w-40C3 a nespekuluj velmi nad tym, na to kolko stoji je to velmo dobry olej,sam som ho pouzival v 2,2 hdi s FAP, a lial som tam olej bez C a pohoda
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Příspěvek od Pitris »

Pokud FAP, tak v 5w40 od Totalu raději Quartz INEO MC3.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rtsax
Příspěvky: 176
Registrován: úte srp 29, 2017 3:06
Bydliště: Hlohovec. SK

Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Příspěvek od rtsax »

Dakujem za dobre rady a tipy budem sa ich drzat .
Je tu toho na fore spustu na citanie . Len casu by to chcelo viacej :D

este raz dakujem
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Odpovědět