Peugeot 1.6hdi 66kw bez Fap vs. Total ineo 5w30- Quartz 5w40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

miso

Re: Peugeot 1.6hdi 66kw bez Fap vs. Total ineo 5w30- Quartz

Příspěvek od miso »

viem, ze tema je uz starsia, ale pomahal som si nou pri rozhodovani o tom aky olej do Mazdy, ktora ma Peugeotacke 1.6 HDI 80kW HDI-cko, nastastie este bez DPF. Pochopim rady, ze treba davat Total Quartz Ineo ECS 5W30, lebo k tomuto oleju sa vsade uvadza, ze je robeny specialne pre PSA group HDI s DPF. Ale z vlastnej skusenosti vam poviem, ze tento olej bude robit dobre akurat tak filtru pevnych castic, ale nie motoru. Vlastne ani to, ze robi dobre DPF neviem potvrdit, lebo ja ho nemam. Asi sa zhodneme, ze medzi HDI r.v. napr 2005 bez DPF a napr r.v. 2007 s DPF je jediny rozdiel a to ten, ze ten starsi nema DPF. Cize ked olej ACEA C2 nerobi dobre motoru r.v.2005, nebude robit dobre ani r.v. 2007, lebo je to ten isty motor. Osobne mam skusenost s olejom MOBIL Formula ESP 5W30, lebo mi ho niekto poradil, ze ked chcem, aby mi turbo vydrzalo, ze ho mam pouzivat. Po tom, co som ho pouzival asi 3 roky, turbo odislo po dovolenke v HR, auto nemalo ani 90 tisic. Zaprisaham vas a myslim to vazne a uprimne, nepouzivajte C2!!! Su to oleje s extremne nizkou viskozitou, nepouzival by som ich v nasich stredoeuropskych podmienkach ani na zimu na kratke vzdialenosti po meste. Ked uz tak 5W40 C3 ak mate DPF (napr. Castrol Magnatec C3, alebo DPFdiesel), ak nemate DPF, tak 5W40 ACEA B4 (napr. Total Quartz 9000, Mobil Super 3000 X1). Su to oba PSA B71 2296. Snazte sa drzat viskozitu co najvyssie, lahkobezne longlife oleje, najma C2 su smrt. Cize este raz pre zjednodusenie mas DPF? Tak Acea C3. Nemas? Tak Acea B4. Este na zaver sa vratim k tomu slavnemu oleju co mi pomohol znicit turbo a urcite nepomohol ani zvysku motora: pise sa pri nom, ze je ACEA C2, C3. Je to nezmysel, pretoze ACEA C2 znamena viskozitu 2.9 mPa.s a C3 minimalne 3.5 mPa.s. To nieje ako ked sa napise ACEA B3, B4, to su dve veci, ktore jedna druhu nevylucuju, hoci ked splna B4, B3 uvadzat je nadbytocne. Avsak ked je olej raz C2, nemoze byt zaroven C3 a naopak. Nech umrem na nelogicku smrt, ked to nie je pravda! Ale sak nalepka na flaske oleja znese. Vyhnite sa olejom C2! Keby ste byvali v skandinavii, nepoviem ani slovo. Ale ak byvate blizko centra europy, tak ideal je 5W40. Ak ste v grecku, spanielsku a pod., tak jazdite radsej na polosyntetike 10W40. Neverte nikomu, kto vam tvrdi opak, taki ludia vam nechcu dobre. A zaverom dodam, ze oleje Mobil a Total mne osobne nevonaju, nepaci sa mi ich smrad, je taky nasladly. ked uz to musim cuchat, tak radsej Castrol. To nie je reklama na Castrol, lebo teraz mazem Totalom a smrad oleja by nemal byt prvorade kriterium vyberu.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Peugeot 1.6hdi 66kw bez Fap vs. Total ineo 5w30- Quartz

Příspěvek od jerome »

miso nieco na tom pravdy bude. Znamy pouziva do stareho TDi-cka 15W40 :mrgreen: a turbo este nemenil 8)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Návštěvník

Re: Peugeot 1.6hdi 66kw bez Fap vs. Total ineo 5w30- Quartz

Příspěvek od Návštěvník »

miso píše:......Nech umrem na nelogicku smrt, ked to nie je pravda!...
Už aby to bylo. :cry:
Návštěvník

Re: Peugeot 1.6hdi 66kw bez Fap vs. Total ineo 5w30- Quartz

Příspěvek od Návštěvník »

miso píše:.....A zaverom dodam, ze oleje Mobil a Total mne osobne nevonaju, nepaci sa mi ich smrad, je taky nasladly. ked uz to musim cuchat, tak radsej Castrol.....
Tedy musím říci, že já osobně nejraději olej olivový. Běžel jsem tedy do garáže zeptat se turba v mém autě a to mi sdělilo, že je mu to jedno, s vyjímkou Castrolu a že nechápe, z jakého důvodu této páchnouci a vše zasírající kapalině vůbec říkají olej..... :mrgreen:
miso

Re: Peugeot 1.6hdi 66kw bez Fap vs. Total ineo 5w30- Quartz

Příspěvek od miso »

Návštěvník píše:
miso píše:......Nech umrem na nelogicku smrt, ked to nie je pravda!...
Už aby to bylo. :cry:
Navstevnik, ja sa nechcem hadat, ked vies nieco, co ja neviem, tak mi to povedz, ja nie som jesitny. Ved tak mi vysvetli, ako moze byt olej C2 aj C3 zaroven. Budem ti velmi vdacny. Ked je raz C2 olej so znizenou viskozitou, tak nemoze byt zaroven aj C3. Tiez mam rad kvalitny olivac a pindy ohladne Castrolu som ocakaval. Nenutim donho nikoho, hovorim o svojej skusenosti, do druheho auta M323 2.0DiTD lejem len Magnatec, jazdim na nej jak prasa a len si tak pradie. olejov C3 je plno, kazdy nech si vybere podla farby a tvaru flasticky a vone, ako v parfumerii. Kto chce C2, nech si ho do svojho auta naleje, ale do mojho nie.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Peugeot 1.6hdi 66kw bez Fap vs. Total ineo 5w30- Quartz

Příspěvek od jerome »

miso klido pido sem tam sem niekto pride len podrypnut a to je tak z jeho strany vsetko :roll:
Ty mas svoju skusenost podelil si sa o nu s nami a tak to ma byt :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot 1.6hdi 66kw bez Fap vs. Total ineo 5w30- Quartz

Příspěvek od Pitris »

to miso: Co jde o motor 1.6HDI, tak je hodně háklivý na přetahování výměn oleje a je potřeba, protože trpí nadměrným zakarbonováváním i při dodržení předpisu výrobce ten olej měnit po 10-ti tkm. A pravdu máš v tom, že kdo chce mít jistotu mazání tak zvolí olej s normální HTHS viskozitou, protože ty se sníženou mají prioritu jinde než ve kvalitním mazání. A že při výběru SAE (a vlastně i té HTHS - jestli výrobce motoru povoluje výběr) je potřeba vzít v úvahu jízdní a i klimatické podmínky. Co Ti však opáčím je to, že by Mobil1 ESP Formula 5w30 byl šunt - je to jeden z těch lepších v C2/C3 - už jenom třeba proto, že má hodnotu HTHS viskozity normální; podle TL 3,58 mPa.s. A jak je to vlastně s tím dle Tebe zdánlivě nemožným C2/C3 ? Jednoduše: C2 říká minimum 2,9 - ale nehovoří o maximu. Ano, většina z olejů s C2 má HTHS někde okolo 3, ale je pár i těch C2/C3, protože minimálně 2,9 může být i 3,5 a tyto oleje "dohání" onu "lehkoběžnost" zřejmě jinou aditivací. Ale jak už jsem zmínil, důležitější než třeba značka oleje je včasná (to je ale skoro vždy míň než předepsaná) výměna oleje. A když je v motoru turbo tak je potřeba nechat napřed motor a olej prohřát a po jízdě i dochladit. Jinak co jde o Castrol, máš svou zkušenost, ale já určitě raději třeba ten Mobil1 nebo Total....nebo Elf, Eni, Gulf, Liqui Moly, Mogul, Motul, Repsol, Sunoco, Texaco, Valvoline nebo třeba Yacco....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět