Pentosin
Moderátor: Colommbo
Re: Pentosin
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Pentosin
Pentosin Pentosynth HC 5W-40. Ale není to PAO, ale jen HC, takže minerální olej. .)
Re: Pentosin
Jo, tento "zmatek" vznikl kdysi díky tomu, že: cituji: "po nešťastném rozhodnutí amerického úřadu pro reklamu začaly být jako syntetické označovány i kvalitní minerální oleje."
Ale u toho Pentosinu 5w40 to výrobce neskrývá - píše HC, takže ten, kdo ví "vo co go" ví "vo co go".
A krom toho, ad1) opravdu PLNĚsyntetických olejů ve třídě 5w40 stejně mnoho není, a
ad2) kvalitní minerální oleje se syntetickým už téměř vyrovnají, takže i ten, kdo neví "vo co go", to pro běžný provoz řešit ani nemusí. Hlavní je dodržet výkonnostní úroveň a předpis výrobce motoru.
Ale u toho Pentosinu 5w40 to výrobce neskrývá - píše HC, takže ten, kdo ví "vo co go" ví "vo co go".
A krom toho, ad1) opravdu PLNĚsyntetických olejů ve třídě 5w40 stejně mnoho není, a
ad2) kvalitní minerální oleje se syntetickým už téměř vyrovnají, takže i ten, kdo neví "vo co go", to pro běžný provoz řešit ani nemusí. Hlavní je dodržet výkonnostní úroveň a předpis výrobce motoru.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Pentosin
No dobre opytam sa
mam do volva predpisany Castrol CHF. Ale servo mi po vymene zacalo hucat. Kedze nie som zastanca castrolu, rozmyslal som nad zamenou s Pentosinom. Je to lepsia volba? konkretne neviem ktory hydraulicky, lebo vyrabaju 2 druhy
mam do volva predpisany Castrol CHF. Ale servo mi po vymene zacalo hucat. Kedze nie som zastanca castrolu, rozmyslal som nad zamenou s Pentosinom. Je to lepsia volba? konkretne neviem ktory hydraulicky, lebo vyrabaju 2 druhy
Volvo S80 2.0T
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Re: Pentosin
Castrol CHF = Pentosin CH11S. Ve flašce Castrolu CHF je nalitý Pentosin. Problém bude v servu, ne v kapalině.
Re: Pentosin
Diky, ale rozmyslal som nad tou CHF202 (ak sa nemylim) lebo original olej ked som mal tak to nehucalo, ale tam stoji liter 50€
Skratka mne to ten olej peni
Skratka mne to ten olej peni
Volvo S80 2.0T
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Re: Pentosin
Rád bych napsal něco jiného, ale ve flašce originálního "zeleného Volvo oleje" pro servo bude Pentosin CH11S alias Castrol CHF. Můžeš ještě zkusit olej pro Škodovku G004 M2 (což je taky Pentosin CH11S), Yacco DA nebo něco od Liqui Moly, ale předpokládám, že výsledek bude stejný. Jestli ten olej pění, nechytá servo někde vzduch nebo není potřeba ho nějak odvzdušnit (předpokládám že ne, ale co kdyby ...)
Re: Pentosin
Diky za info
Ale olej sa totizto nestraca a odvzdusnene by to malo byt. Ono ked je to studene to ide dobre ale ked sa to ohreje po dlhej jazde, tak vrzga a peni. Ja som ho mal asi 3/4 roka a zobral som do striekacky a bol cierny, co mi pride ze akosi moc skoro ocernel...
Ale olej sa totizto nestraca a odvzdusnene by to malo byt. Ono ked je to studene to ide dobre ale ked sa to ohreje po dlhej jazde, tak vrzga a peni. Ja som ho mal asi 3/4 roka a zobral som do striekacky a bol cierny, co mi pride ze akosi moc skoro ocernel...
Volvo S80 2.0T
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
Re: Pentosin
Evidentne to nie je problém oleja ale najkor čerpadla respektíve servo riadenia. Bud sa olej prehrieva alebo obsahuje nečistoty. Tipujem na čerpadlo.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Pentosin
Brembo - a nasledkom coho sa moze v cerpadle prehrievat? ja som system preplachoval tym istym olejom, bol tam predtym cerveny ale uz bol tmavy tak som ho vymenil za taky aky tam ma byt
Volvo S80 2.0T
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
Re: Pentosin
Má niekto skúsenosť s týmto olejom http://pentosinoil.cz/wp-content/upload ... 5W-401.pdf
do veľkoobjemového atmosférického benzínového motora , pôvodne určeného na normu 504.00 VW a dlhý interval , v prípade výmeny po 15 000km . ďakujem
do veľkoobjemového atmosférického benzínového motora , pôvodne určeného na normu 504.00 VW a dlhý interval , v prípade výmeny po 15 000km . ďakujem
Re: Pentosin
S Pentosinem osobní zkušenost nemám, ale pokud je předpis VW504, tak na výměnný interval 15tkm /
/ 1rok se použít dá, protože plní i "benzinovou" VW502, kterou "pětsetčtverka" obsahuje. Jen bych v případě krátkých jízd olej měnil tak po 10-ti tkm - zajedno kvůli větší zátěži pro olej, druhak má C3
/ 1rok se použít dá, protože plní i "benzinovou" VW502, kterou "pětsetčtverka" obsahuje. Jen bych v případě krátkých jízd olej měnil tak po 10-ti tkm - zajedno kvůli větší zátěži pro olej, druhak má C3
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9846
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Pentosin
Na to, že se jedná o 5W40, je to docela "vodička" (kin. visk. 84/40°C, 13,9/100°C)... Nu což, hlavně že je úspora paliva...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Pentosin
http://pentosinoil.cz/wp-content/upload ... I-5w30.pdf LL má ešte horšiu kinemtickú viskozitu
tiež nemám osobnú skúsenosť , len pár doporučení hlavne o subjektívnom skľudnení chodu motora po výmena za tento olej , páči sa mi že je to nie bežná značka s kopou reklamy , trošku aj historie ...
tiež nemám osobnú skúsenosť , len pár doporučení hlavne o subjektívnom skľudnení chodu motora po výmena za tento olej , páči sa mi že je to nie bežná značka s kopou reklamy , trošku aj historie ...