Pentosin

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Pentosin

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Autoxxxrady

Re: Pentosin

Příspěvek od Autoxxxrady »

Pentosin Pentosynth HC 5W-40. Ale není to PAO, ale jen HC, takže minerální olej. .)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Pentosin

Příspěvek od Pitris »

Jo, tento "zmatek" vznikl kdysi díky tomu, že: cituji: :arrow: "po nešťastném rozhodnutí amerického úřadu pro reklamu začaly být jako syntetické označovány i kvalitní minerální oleje." :arrow: :evil:
Ale u toho Pentosinu 5w40 to výrobce neskrývá - píše HC, takže ten, kdo ví "vo co go" ví "vo co go".
A krom toho, ad1) opravdu PLNĚsyntetických olejů ve třídě 5w40 stejně mnoho není, a
ad2) kvalitní minerální oleje se syntetickým už téměř vyrovnají, takže i ten, kdo neví "vo co go", to pro běžný provoz řešit ani nemusí. Hlavní je dodržet výkonnostní úroveň a předpis výrobce motoru.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Johnny55
Příspěvky: 161
Registrován: pon srp 29, 2011 19:42

Re: Pentosin

Příspěvek od Johnny55 »

No dobre :D opytam sa :D

mam do volva predpisany Castrol CHF. Ale servo mi po vymene zacalo hucat. Kedze nie som zastanca castrolu, rozmyslal som nad zamenou s Pentosinom. Je to lepsia volba? konkretne neviem ktory hydraulicky, lebo vyrabaju 2 druhy
Volvo S80 2.0T
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Re: Pentosin

Příspěvek od alfi166silver »

Castrol CHF = Pentosin CH11S. Ve flašce Castrolu CHF je nalitý Pentosin. Problém bude v servu, ne v kapalině.
Johnny55
Příspěvky: 161
Registrován: pon srp 29, 2011 19:42

Re: Pentosin

Příspěvek od Johnny55 »

Diky, ale rozmyslal som nad tou CHF202 (ak sa nemylim) lebo original olej ked som mal tak to nehucalo, ale tam stoji liter 50€ :(
Skratka mne to ten olej peni
Volvo S80 2.0T
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Re: Pentosin

Příspěvek od alfi166silver »

Rád bych napsal něco jiného, ale ve flašce originálního "zeleného Volvo oleje" pro servo bude Pentosin CH11S alias Castrol CHF. Můžeš ještě zkusit olej pro Škodovku G004 M2 (což je taky Pentosin CH11S), Yacco DA nebo něco od Liqui Moly, ale předpokládám, že výsledek bude stejný. Jestli ten olej pění, nechytá servo někde vzduch nebo není potřeba ho nějak odvzdušnit (předpokládám že ne, ale co kdyby ...)
Johnny55
Příspěvky: 161
Registrován: pon srp 29, 2011 19:42

Re: Pentosin

Příspěvek od Johnny55 »

Diky za info :wink:
Ale olej sa totizto nestraca a odvzdusnene by to malo byt. Ono ked je to studene to ide dobre ale ked sa to ohreje po dlhej jazde, tak vrzga a peni. Ja som ho mal asi 3/4 roka a zobral som do striekacky a bol cierny, co mi pride ze akosi moc skoro ocernel...
Volvo S80 2.0T
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Pentosin

Příspěvek od Brembo »

Evidentne to nie je problém oleja ale najkor čerpadla respektíve servo riadenia. Bud sa olej prehrieva alebo obsahuje nečistoty. Tipujem na čerpadlo.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Johnny55
Příspěvky: 161
Registrován: pon srp 29, 2011 19:42

Re: Pentosin

Příspěvek od Johnny55 »

Brembo - a nasledkom coho sa moze v cerpadle prehrievat? ja som system preplachoval tym istym olejom, bol tam predtym cerveny ale uz bol tmavy tak som ho vymenil za taky aky tam ma byt
Volvo S80 2.0T
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
mmmmnm

Re: Pentosin

Příspěvek od mmmmnm »

Má niekto skúsenosť s týmto olejom http://pentosinoil.cz/wp-content/upload ... 5W-401.pdf

do veľkoobjemového atmosférického benzínového motora , pôvodne určeného na normu 504.00 VW a dlhý interval , v prípade výmeny po 15 000km . ďakujem
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Pentosin

Příspěvek od Pitris »

S Pentosinem osobní zkušenost nemám, ale pokud je předpis VW504, tak na výměnný interval 15tkm /
/ 1rok se použít dá, protože plní i "benzinovou" VW502, kterou "pětsetčtverka" obsahuje. Jen bych v případě krátkých jízd olej měnil tak po 10-ti tkm - zajedno kvůli větší zátěži pro olej, druhak má C3
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Pentosin

Příspěvek od Colommbo »

Na to, že se jedná o 5W40, je to docela "vodička" (kin. visk. 84/40°C, 13,9/100°C)... :mrgreen: Nu což, hlavně že je úspora paliva... 8)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
mmmmmmnm

Re: Pentosin

Příspěvek od mmmmmmnm »

http://pentosinoil.cz/wp-content/upload ... I-5w30.pdf LL má ešte horšiu kinemtickú viskozitu


tiež nemám osobnú skúsenosť , len pár doporučení hlavne o subjektívnom skľudnení chodu motora po výmena za tento olej , páči sa mi že je to nie bežná značka s kopou reklamy , trošku aj historie ...
Odpovědět