Penrite

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

e1H

Re: Penrite

Příspěvek od e1H »

Penrite Premium 0 už ako 0W-50 končí a mení sa na 0W-40. Píšu stále, že PAO a ester, ale schválenia sú naďalej pomerne nízke. BMW iba LL-98, MB tiež iba 229.3, ACEA A3/B3.

Okrem toho majú novinku Penrite ENVIRO+ C3 5W-30, čo je klasický C3 olej pre najmodernejšie naftové motory.

Colommbo, nakoniec špecialitaka, olej stvorený akurát pre teba: Penrite ENVIRO+ HYBRID 0W-16. :D
Inak treba Penrite pochváliť za toto upozornenie v TL:
ENVIRO+ HYBRID 0W-16 is NOT for use in vehicles not specifically designed to run on low viscosity engine oils. It cannot be used in diesel engined vehicles or in motorcycles.
Zoznam všetkých nových produktov Penrite (je ich tam dosť veľa). A konečne Penrite zapracoval na svojej web stránke, už nie je ako z roku 2005.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Penrite

Příspěvek od Colommbo »

e1H píše:...Colommbo, nakoniec špecialitaka, olej stvorený akurát pre teba: Penrite ENVIRO+ HYBRID 0W-16. :D
Tož to je opravdu nářez, příteli...? :shock: :lol: Tohle nalít do motoru, proteče mi to ventilovými gufery do válců během pár kilometrů... :mrgreen:
P.S. Na příští výměnu reálně uvažuju o 10W60, už moje babička říkávala "za zkoušku nic nedáš"... Ale psssst, ještě o tom moc lidí neví... :P
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Penrite

Příspěvek od Durex »

Tyjo,ta kin. viskozita jak při 40 tak i 100 C je nářez :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Penrite

Příspěvek od Colommbo »

Přijde mi to spíš jak náplň do ostřikovačů, aby nevrzaly gumičky... :mrgreen:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: Penrite

Příspěvek od Návštěvník »

Ono je dobré si uvědomit, v jak extrémních podmínkách ty spalovací motory musejí v hybridech pracovat. Je mi jich líto.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Penrite

Příspěvek od Durex »

Náplň do ostřikovačů :lol: :lol: :lol: Dobřéééé :lol: :lol: :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
e1H

Re: Penrite

Příspěvek od e1H »

Durex píše:Tyjo,ta kin. viskozita jak při 40 tak i 100 C je nářez :lol:
Pri 40°C je tá viskozita super, to by som bral hneď, pri 100°C už ale treba prižmúriť jedno oko. Čo je ale naozaj zlé, to je HTHS viskozita, tá už je naozaj moc nízka. A inak TBN je tiež dobré. :)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Penrite

Příspěvek od Pitris »

To mě se od nich líbí jiné....
http://penriteoil.cz/oleje-pro-automobi ... &order=ASC
http://penriteoil.cz/oleje-pro-automobi ... &order=ASC
....anebo Premium 5 5w50 (100% PAO Ester) :wink: ale to bude cenově jinde a kdoví kdy tady dostupné.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
e1H

Re: Penrite

Příspěvek od e1H »

Premium 5 5W-50 je náhrada za Premium 5 5W-60, a Premium 10 10W-70 sa zase mení na Premium 10 10W-60. Jednoducho všetky Premium oleje majú od teraz "letné" číslo o desiatku nižšie.
Inak bolo to aj čudné, že nemali v ponuke žiadne PAO/ester oleje s viskozitou xW-40.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Penrite

Příspěvek od Pitris »

Tak teď už je ta 0w40. A bude to veliký konkurent Mobilu1 a Yacco Galaxie RS :wink:
....ale bohužel pro něj bude asi platit totéž co pro 5w50. Bude cenově jinde a kdoví kdy tady dostupné.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
e1H

Re: Penrite

Příspěvek od e1H »

Predpokladám, že cena bude tá istá, ako doteraz u Premium 0 (0W-50), tj. 580 Kč za liter.
A čo sa týka konkurencie pre Mobil a Yacco, tak neviem-neviem. Ok, je to PAO/ester, má aj schválenie VW 502.00/505.00 (to ale dnes má väčšina olejov), ale ACEA schválenia sú staré, staršie schválenie MB, schválenie Porsche je asi tiež staršie (ešte som sa s ním ani nestretol), a BMW tiež iba LL-98. A v tejto triede olejov TBN 9,8 je tiež skôr podpriemerne. Pri tej cene by neurazilo ak by to malo aspoň tie isté schválenia ako Mobil 1 New Life 0W-40, a vzhľadom na to, že ten olej je "novinka", tak by neurazilo aspoň ACEA A3/B4-10, keď už nie rovno ACEA A3/B4-12. Len pripomínam, píšeme už rok 2015.

Z tohto oleja mám taký pocit, že je to nejaká staršia receptúra z prelomu tisícročia určená hlavne pre výkonnejšie, ale inak na parametre oleja ešte nenáročné benzínové motory z toho obdobia s krátkym intervalom výmeny. Dokážem si predstaviť, že v Austrálii tento olej dávajú háklivý majitelia do svojich V8 motorov, prípadne ho používajú motorkári.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Penrite

Příspěvek od Pitris »

V tomto máš asi pravdu. Každopádně ho "nezajímají" ekonesmysly DPF a prapodivné firemní normy....
On bude "jen" mazat - ale perfektně.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
e1H

Re: Penrite

Příspěvek od e1H »

Ak už sme pri tých eko nezmysloch, aj tento olej je API SN, takže pre miestnych zástancov API SJ/SL je toto tiež iba eko-vodička, že? :mrgreen:

P.s.: Jedna vec je, že vyššie firemné schválenia majú aj nejaké požiadavky na ekologickú prevádzku, ale to je iba jeden z mnoho parametrov oleja, ktorý sa dá splniť/zlepšiť/dodržať aj popri tom, že sa vylepšia aj všetky ostatné (pre nás podstatné) vlastnosti. To, že olej plní API SN, alebo plní ACEA A3/B4-12 samo o sebe neznamená, že olej je v niečom horší než ako ten, ktorý je API SL alebo ACEA A3/B3. Žiaľ, tu fóre je dogma, že novší/modernejší olej je automaticky aj horší, lebo je viac eko. :roll:
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Penrite

Příspěvek od jerome »

Colommbo píše:P.S. Na příští výměnu reálně uvažuju o 10W60, už moje babička říkávala "za zkoušku nic nedáš"... Ale psssst, ještě o tom moc lidí neví... :P
Ved skus a uvidis kolko dolejes :mrgreen: A u Penrite tam mas este rezervu vyjst az na 10W70 :wink:
e1H píše:Inak bolo to aj čudné, že nemali v ponuke žiadne PAO/ester oleje s viskozitou xW-40
Holt v Australii je letna 40-ka ozaj malo :mrgreen:
e1H píše:Ak už sme pri tých eko nezmysloch, aj tento olej je API SN, takže pre miestnych zástancov API SJ/SL je toto tiež iba eko-vodička, že?
Jak boli bezpochyby tuctove auta vyrobene v 90 rokoch najkvalitnejsie tak to boli aj oleje s API SH/SJ :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
e1H

Re: Penrite

Příspěvek od e1H »

jerome píše:Jak boli bezpochyby tuctove auta vyrobene v 90 rokoch najkvalitnejsie tak to boli aj oleje s API SH/SJ :wink:
Predpokladám, že toto si myslel ironicky. :mrgreen:
Odpovědět