peak life 5w50 VS. Valvoline VR1 VS Helix Ultra racing 10w60

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Johnny55
Příspěvky: 161
Registrován: pon srp 29, 2011 19:42

peak life 5w50 VS. Valvoline VR1 VS Helix Ultra racing 10w60

Příspěvek od Johnny55 »

No do ktoreho by ste isli?
Mobil1 peak life 5w50
Valvoline VR1 racing 5w50
Shell Helix Ultra racing 10w60

Momentalne pouzivam mobil1 ale akosi zacinam pocitovat ako keby klesajucu kvalitu...ROzmyslam preto nad zmenou. Volvo s80 166kw 2.0T benz. 2000r

Dakujem :wink:
Volvo S80 2.0T
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1758
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: peak life 5w50 VS. Valvoline VR1 VS Helix Ultra racing 1

Příspěvek od kornel »

ten Mobil mas v tom motore prvy vymenny interval alebo ich uz bolo viacero?
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: peak life 5w50 VS. Valvoline VR1 VS Helix Ultra racing 1

Příspěvek od bjukemen »

vidim ze chces pocut ze olej je tam prvu vymenu a ze podla toho sa neda urcit klesajuca kvalita :p
..ale skus ten Valvoline je za dobru cenu a ked sa ti nebude pacit po 8000km ho vymenis za ten Shell :)
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9937
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: peak life 5w50 VS. Valvoline VR1 VS Helix Ultra racing 1

Příspěvek od Colommbo »

Johnny55 píše:...Momentalne pouzivam mobil1 ale akosi zacinam pocitovat ako keby klesajucu kvalitu...
Podl'a čoho...? :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Autoxxxrady

Re: peak life 5w50 VS. Valvoline VR1 VS Helix Ultra racing 1

Příspěvek od Autoxxxrady »

Když máš turbo, tak dávej alespoň 5W nebo 0W. A dej tam ten co je levnější. Jestli tam dáš Valvoline nebo Mobil nezkazíš nic ani jedním.
Mav
Příspěvky: 87
Registrován: čtv pro 06, 2012 17:01

Re: peak life 5w50 VS. Valvoline VR1 VS Helix Ultra racing 1

Příspěvek od Mav »

Ahoj Johny, důležité je, kde olej koupíš. Pokud nejlevnější na trhu, tak ten je údajně vyráběn v Ruské Ufě pro východní trhy. Je hnědší - barva tmavý lesní med o -25% na světlost. Smrdí kysele. tak nějak bych to specifikoval. Vždy jsem měl origo 5 litrů za 1680,-Kč. Bez problémů 15.000,-km.
Pak jsem se před 5ti lety nechal nachytat a od ostravy koupil 5l za 1100,-kč. Po 9.000,- km šel ven, zvuk motoru se mi nelíbil. Další 3 náplně origo drahý, motor OK, nájezd 15 -17.000 - dlouhé trasy.
Přede třemi lety u Auto Unger v De jsem to opět zkusil levněji, a zase zase napálil, byndaska jiná, více se již blížící originální, ale zase o něco horší kvalita, po 10.000,- ven.
Nyní kupuji od Alfi Silver v Mostě, ten má zaručený originál - barva velice světlý květový med, je za studena o cca: 25% řidší na rozliv a nečpí kysele. Kluci z Brna promiňte, já su občas v Chomutově, atak podpořím tady ten upadající severozápad, Vy v Brně tam mátevýšku a SilikonValley na ose Brno - Zlín, určitě se uživíte lépe, než my tady na ose Most - Karlovy vary, tady nic není a s Kalóskem tady jde všechno úplně do Ř..i.

V roce 93 - 2004 mi prošlo rukama na dovozu přes 15.000 ks ojetých vozů, takže podle najetých km, posledního papírku výměny oleje, případně servisní knížky- dá se docela dobře poznat falzum od originálu, vytažené měrky a promnutím oleje mezi prsty a krátkého přičichnutí, pohledovou kontrolou vačky, pokud je vidět, se i takto dá trošku usoudit na stav agregátu.

V nejlepším stavu byly dovozové Toyoty, Mazdy, Hondy benzín ze Švýcarska, provozované na 0W-40 a 5W-40 a 5W-50. ( dobré silnice, relativně bohatí majitelé, syntetické oleje a čistývzduch bez prachu a hlavně přesnost a akurátnost jejich majitelů v údržbě.)

Po nich hned legendární Tdi z DE, o olejích a údržbě platí to samé.

Nejhůře na tom byly motory s minerálem, jedno jakým. To je moje zkušenost.

Nevím jaké jezdíš auto, ale mě se velice líbí origo 5W-50 Mobil a pak Aral Tronic 431 - specialista na Tdi. bez Low-Saps.

http://www.oleje.cz/p/aral-tronic-431-5w-40-1-l--841
Mav
Příspěvky: 87
Registrován: čtv pro 06, 2012 17:01

Re: peak life 5w50 VS. Valvoline VR1 VS Helix Ultra racing 1

Příspěvek od Mav »

Omluva, do tvého 166kw Volva bych dal 5W-50 v případě, že nemáš el. předehřev motoru.

V případě, že máš předehřev, anbo ho můžeš doinstalovat a v garáži motor předehřát na 30-40C před jízdou, jednoznačně bych šel do 10W-60.

Domácí předehřev ze země výrobyvozu ( i když motor je prý vyroben v Itálii?) zde:
www.calix.se

Odůvodnění: nic moc stav motorů s oleji 10W-40, jak jsem psal výše- zřejmě zvýšené opotřebení při zahřívání motoru v zimě.
Mav
Příspěvky: 87
Registrován: čtv pro 06, 2012 17:01

Re: peak life 5w50 VS. Valvoline VR1 VS Helix Ultra racing 1

Příspěvek od Mav »

Tady máš odkaz na předehřev, já ho používám10 let v Octávce 66Kw ALH- turbo nalápěcí lopatky a po nájezdu 250.000 , vše origo - maximálka 210-215 Tacho, spotřeba super. Motor jako nový. Ten předehřev je asi také důležitý pro dlouhodobou kondici motoru. Zajímavé je, že zadní díl výfuke je také originál - méně zkondenzované vody - rychlejší zahřátí agregátů.

http://www.calix.se/files/ccb4118ba5e45 ... %20480.pdf
Johnny55
Příspěvky: 161
Registrován: pon srp 29, 2011 19:42

Re: peak life 5w50 VS. Valvoline VR1 VS Helix Ultra racing 1

Příspěvek od Johnny55 »

MAV - Dakujem ti za prispevky :wink: aj vsetkym,,,
na margo pozivania: - pouzivam ho asi 3 roky a davam ho do viacerych aut (menim oleje aj kamosom). Vychádzam z toho, ze sa uz zacal na motore z vnutra sadzovat tmavsi povlak uz nema tu klasicku medenu farbu a neni to len na mojom aute. Dalej pouzivam na druhom aute mobil X1 2000 a tam to iste....
Olej pocas nabehanych km pomaly cerna a motory su OK...Takze bud zacal mobil kvalitovo stracat alebo do obchodu kde ho beriem sa dostal "FAKE" a to nemam ako zistit...Mam tam iba made in Belgium alebo EU
Volvo S80 2.0T
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9937
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: peak life 5w50 VS. Valvoline VR1 VS Helix Ultra racing 1

Příspěvek od Colommbo »

Já děkuji za info! :wink: Tento olej mám v motoru druhý interval a uvažuju, že napříště možná zkusím "pro oživení" Total Quartz Racing 10W50 *), proto jsem se ptal, co v tobě vyvolává dojem poklesu kvality Mobilu1... :)
*) anebo spíš Sunocco Synturo Sportivo 5W50, abych zachoval zimní pětku... :)
Naposledy upravil(a) Colommbo dne ned kvě 12, 2013 20:56, celkem upraveno 1 x.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: peak life 5w50 VS. Valvoline VR1 VS Helix Ultra racing 1

Příspěvek od Pitris »

to Johnny55: A co tak vyzkoušet Millers oils ? :wink: Řada NT je špička, anebo pak XFS nebo XF.
Důležité je ale včas ten olej měnit :!: A nemusí tam být ani TOP olej.... ale pokud těm 220-ti benzinovým turbo koním pouštíš často uzdu, měň po 10-ti tkm/po roce....Ale Mobil1 je taky :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mav
Příspěvky: 87
Registrován: čtv pro 06, 2012 17:01

Re: peak life 5w50 VS. Valvoline VR1 VS Helix Ultra racing 1

Příspěvek od Mav »

Bingo!!! Teda Johnny, na tom povlaku něco bude!!! :wink: :wink: !!
Také to pozoruji, tak poslední tři roky. Na Mobil 0W-40 to bylo čisté dozlatova. Nyní šedý povlak.
Zatracená provozní slepota.

SHC Technology se ekonomickým kravaťákům prodraží, přestaneme - li jim to kupovat. Proč dávat ovčanům Ester a pao, je to drahý, jim stačí hydrokrak a my vyděláme....

Asi zkusím Milera, Motul anebo Aral 431 ( SL/CF 5W40 pro PD). Uvidíme.
Johnny55
Příspěvky: 161
Registrován: pon srp 29, 2011 19:42

Re: peak life 5w50 VS. Valvoline VR1 VS Helix Ultra racing 1

Příspěvek od Johnny55 »

Ten millers som chcel veru skusit, ale cena sa pohybuje trosku inde ako peak life :D - tam bol pomer cena/kvalita uplne super
Volvo S80 2.0T
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: peak life 5w50 VS. Valvoline VR1 VS Helix Ultra racing 1

Příspěvek od Pitris »

U vás na Slovensku jsou asi ještě "mileři" bez C3 http://www.millersoils.sk/obchod/action ... litr.xhtml
a 50€ za 5 litrů málo není, ale o moc víc než Peak Life to není.

U nás je už s C3 http://www.millersoils.cz/384--xf-longlife-5w50.html (ale trošku levnější....)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Johnny55
Příspěvky: 161
Registrován: pon srp 29, 2011 19:42

Re: peak life 5w50 VS. Valvoline VR1 VS Helix Ultra racing 1

Příspěvek od Johnny55 »

ja nemam DPF takze C3 myslim nepotrebujem , CI? :D
Volvo S80 2.0T
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
Odpovědět