pao + ester oil, RAVENOL vs Yacco
Moderátor: Colommbo
Re: RAVENOL vs Yacco
Ještě jsem koukal na Mobil 1 0w-40, neměl by být voloženě ,,racing,, a stále by měl být PAO + ester.
Byl by vhodnější pro můj styl jízdy/auto oproti ravenol rcs/yacco galaxy (5W40)? Jen podotýkám, píšu že nejezdím palbu, otáčky mám ale běžně nad 4tis, spíš k 6tis, během jízdy párkrát i k 9tis, takže i tak to motor nemá jednoduché
ještě přikládám jeden zajímavý blog
http://www.540ratblog.wordpress.com
Byl by vhodnější pro můj styl jízdy/auto oproti ravenol rcs/yacco galaxy (5W40)? Jen podotýkám, píšu že nejezdím palbu, otáčky mám ale běžně nad 4tis, spíš k 6tis, během jízdy párkrát i k 9tis, takže i tak to motor nemá jednoduché
ještě přikládám jeden zajímavý blog
http://www.540ratblog.wordpress.com
Re: RAVENOL vs Yacco
V pohodě Já tu "padesátku" nenutímSallen8 píše:....jinak měním po 3-5tis km, palbu nejezdím
V tom případě 5w40 (a i 10w40) dobrá volba
A ten Motul 8100 taky. Stejně jako třeba Sunoco Gold, Penrite HPR 5, Valvoline SynPower, Yacco VX 1000, Shell Helix Ultra nebo Millers CFS....
Jinak Mobil1 0w40 (stejně jako Yacco RS 0w40) jsou jedny z nej v této SAE, leč 0w pro Tebe až zbytečná;
a při výměně do 5-ti tkm jestli ravenol rcs/yacco galaxy asi jedno jest....
Tak nějak bych toto u Type-R předpokládal Tady začíná "palba" tam, kde skoro všichni už "umřeli"Sallen8 píše:....otáčky mám ale běžně nad 4tis, spíš k 6tis, během jízdy párkrát i k 9tis....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: RAVENOL vs Yacco
Pitrisi, dik.
Co se tyce Mobilu 1, tak mam pochybnosti o PAO a esterech, pokud vim je to olej typu GTL, neboli group 3, kam patri i hydrokrakovane oleje.
Co se tyce Mobilu 1, tak mam pochybnosti o PAO a esterech, pokud vim je to olej typu GTL, neboli group 3, kam patri i hydrokrakovane oleje.
Re: RAVENOL vs Yacco
Mobil 1 FS 0w-40 je jeden z nejlepších silničních "0w-30 olejů", který je na trhu. Viskozitou "za tepla" to má zatraceně blízko k 0w-30, takže xw-40 je to spíš na papíře, než v motoru. Je to směs PAO, GTL a Esterů, doplněná solidním moderním aditivačním balíčkem, viz http://www.oil-club.ru/forum/topic/3027 ... 0-svezhee/.
Kdybych měl říct, který normální 0w-40 olej má potenciál být pro ITR lepší, než Motul X-Cess 5w-40, tak to možná bude Motul X-Max 0w-40. Ale možná taky, ne, protože HTHS má X-CESS vyšší. Mimochodem ani Motul X-Cess ani X-max zřejmě neobsahují estery a je to nejspíš velmi slušně namíchaná směs HC a PAO.
Jak Yacco Galaxie 5w-40, tak onen Ravenol RCS mají základový olej, který obsahuje estery, ale není to čistě esterový základ, takže se na běžné ježdění použít dají oba s vědomím, že je potřeba odhadnout těch cca 200 motohodin a nepřetahovat je. Přítomnost esterů bude výhodou pro mimořádně vysoké otáčky, kterých je ITR schopno.
Já bych si vybral Ravenol RCS už z toho důvodu, že v jeho technickém listě je mnohem více údajů a všechny (HTHS, NOACK, bod skápnutí, TBN, flash point) vypovídají o tom, že to bude vynikající olej.
Yacco je na data zatraceně skoupé.
Moje pořadí pro ITR:
1. Ravenol RCS 5w-40
2. Yacco Galaxie 5w-40,Motul x-max 0w-40, Motul x-cess 5w-40, Mobil 1 FS 0w-40 - zde má každý nějaké výhody a nějaké nevýhody (Na léto Yacco, na zimu Mobil 1 a celoročně Motul).
Kdybych měl říct, který normální 0w-40 olej má potenciál být pro ITR lepší, než Motul X-Cess 5w-40, tak to možná bude Motul X-Max 0w-40. Ale možná taky, ne, protože HTHS má X-CESS vyšší. Mimochodem ani Motul X-Cess ani X-max zřejmě neobsahují estery a je to nejspíš velmi slušně namíchaná směs HC a PAO.
Jak Yacco Galaxie 5w-40, tak onen Ravenol RCS mají základový olej, který obsahuje estery, ale není to čistě esterový základ, takže se na běžné ježdění použít dají oba s vědomím, že je potřeba odhadnout těch cca 200 motohodin a nepřetahovat je. Přítomnost esterů bude výhodou pro mimořádně vysoké otáčky, kterých je ITR schopno.
Já bych si vybral Ravenol RCS už z toho důvodu, že v jeho technickém listě je mnohem více údajů a všechny (HTHS, NOACK, bod skápnutí, TBN, flash point) vypovídají o tom, že to bude vynikající olej.
Yacco je na data zatraceně skoupé.
Moje pořadí pro ITR:
1. Ravenol RCS 5w-40
2. Yacco Galaxie 5w-40,Motul x-max 0w-40, Motul x-cess 5w-40, Mobil 1 FS 0w-40 - zde má každý nějaké výhody a nějaké nevýhody (Na léto Yacco, na zimu Mobil 1 a celoročně Motul).
Re: RAVENOL vs Yacco
Já si tady toho taky moc nevšiml, ten Ravenol RCS 5w40 budeSallen8 píše:Díky, na okruh nejezdím, na silnici s rozumem. Krátkým jízdám se snažím vyhnout, ale auto mám jako víkendovku, nejezdím tak často. V zimě vůbec....měním po 3-5tis km....nejezdím palbu, otáčky mám ale běžně nad 4tis, spíš k 6tis, během jízdy párkrát i k 9tis....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: RAVENOL vs Yacco
super, díky vezmu ravenol rcs 5W-40
i podle https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0 ravenol obecně nevypadá vůbec špatně
i podle https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0 ravenol obecně nevypadá vůbec špatně
Re: RAVENOL vs Yacco
Mobil 1 0W/40 je výhradní fabrikou Porsche používaný v závodních motorech typů 997/991 nejen v Carerra Cup ale i GT3,. Běžně dosahuje provozní teploty 110°C výkon cca 460PS/8500ot 450Nm,objem 3,8litru Pravdou je že interval výměn je max 1000km i dříve,,
Re: RAVENOL vs Yacco
Mick: Ještě by to chtělo informaci který z několika různých Mobil 1 0w-40 tam používají.
Já si srovnával FS, New Life a ESP a aditivační balíček měl podle mě nejatraktivnější ten FS, ale ten z nich také má nejnižší vysokoteplotní viskozitu a tím pádem i HTHS.
Srovnání viskozit při 100 st. C a HTHS:
Mobil 1 FS 0w-40: 12,9 / 3,6
Mobil 1 ESP 0w-40: 13,2 / 3,76
Mobil 1 New Life 0w-40: 13,5 / 3,8
Pro srovnání
Total QE9000 0w-30: 12,2 / 3,5+
Ravenol REP 5w-30: 12,2 / 3,7
Ravenol SSL 0w-40: 13,25 / 3,7
Ravenol RCS 5w-40: 15,0 / 4,26
Proto tvrdím, že FS má blíž k 0w-30 než k nějaké nadupané 5w-40.
Já si srovnával FS, New Life a ESP a aditivační balíček měl podle mě nejatraktivnější ten FS, ale ten z nich také má nejnižší vysokoteplotní viskozitu a tím pádem i HTHS.
Srovnání viskozit při 100 st. C a HTHS:
Mobil 1 FS 0w-40: 12,9 / 3,6
Mobil 1 ESP 0w-40: 13,2 / 3,76
Mobil 1 New Life 0w-40: 13,5 / 3,8
Pro srovnání
Total QE9000 0w-30: 12,2 / 3,5+
Ravenol REP 5w-30: 12,2 / 3,7
Ravenol SSL 0w-40: 13,25 / 3,7
Ravenol RCS 5w-40: 15,0 / 4,26
Proto tvrdím, že FS má blíž k 0w-30 než k nějaké nadupané 5w-40.
Re: RAVENOL vs Yacco
Co jsem viděl, tak New Life.( Manuál uvádí pouze SAE 0W/40,5W/40 Mobil 1) Předpoklad. A40
Re: RAVENOL vs Yacco
Mne osobne spise zajima, jak KV pri 100°C, ktera je napr. 12,79 (MO Trident 5w40), 12,9 (Mobil 1 FS 0w40), bude vhodna pri dlouhem dalnicnim zatizeni v lete.
Asi je to osetreno aditivy, oba oleje napr. obsahuji molybden.
Ale to jen laicky uvazuji, pokud me nekdo opravi, budu rad.
Asi je to osetreno aditivy, oba oleje napr. obsahuji molybden.
Ale to jen laicky uvazuji, pokud me nekdo opravi, budu rad.
Re: RAVENOL vs Yacco
"Problém" je že KV při 100°C ujetými kílometry klesá A přijde mi zbytečné řešit jestli 12,8 nebo 12,9. Důležité jest HTHS - normálníPandora píše:Mne osobne spise zajima, jak KV pri 100°C, ktera je napr. 12,79 (MO Trident 5w40), 12,9 (Mobil 1 FS 0w40), bude vhodna pri dlouhem dalnicnim zatizeni v lete....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: RAVENOL vs Yacco
To me prave prekvapilo na tom ruskem webu, ze pouzite oleje Mobil 1, jak New life nebo FS, stejne jako Trident 5w40 a EE 5w40, mely temer stejnou KV 40/100°C jako nove oleje. Ale u toho MO, kdyz TBN klesla k 2, tak KV uz byla nizsi.
Re: RAVENOL vs Yacco
Ale vždyť přinejmenším nevíme s určitostí ani to, zda šarže určené pro ruský trh jsou stejné, jako ty pro náš, resp. východoevropský, ale pořád EU trh.
Re: RAVENOL vs Yacco
Obcas tam da nekdo hodnoty zmereneho oleje noveho a pote pouziteho.
Re: RAVENOL vs Yacco
Shell a Mobil jsou jedna parta. A srovnání ruského (v rusku vyrobeného) a importovaného Shell Helix Ultra dopadlo tak, že rozdíly jsou celkem malé. Spíš mě překvapilo, jak moc se tam řeší padělky.
Kdybych se bál o KV v létě, tak šáhnu po New Life a mám to vyřešeno.
Kdybych se bál o KV v létě, tak šáhnu po New Life a mám to vyřešeno.