pao + ester oil, RAVENOL vs Yacco

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Sallen8
Příspěvky: 8
Registrován: pát říj 06, 2017 10:40

Re: RAVENOL vs Yacco

Příspěvek od Sallen8 »

Ještě jsem koukal na Mobil 1 0w-40, neměl by být voloženě ,,racing,, a stále by měl být PAO + ester.

Byl by vhodnější pro můj styl jízdy/auto oproti ravenol rcs/yacco galaxy (5W40)? Jen podotýkám, píšu že nejezdím palbu, otáčky mám ale běžně nad 4tis, spíš k 6tis, během jízdy párkrát i k 9tis, takže i tak to motor nemá jednoduché :)

ještě přikládám jeden zajímavý blog
http://www.540ratblog.wordpress.com
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: RAVENOL vs Yacco

Příspěvek od Pitris »

Sallen8 píše:....jinak měním po 3-5tis km, palbu nejezdím :)
V pohodě :wink: Já tu "padesátku" nenutím :P
V tom případě 5w40 (a i 10w40) dobrá volba :wink:
A ten Motul 8100 taky. Stejně jako třeba Sunoco Gold, Penrite HPR 5, Valvoline SynPower, Yacco VX 1000, Shell Helix Ultra nebo Millers CFS....

Jinak Mobil1 0w40 (stejně jako Yacco RS 0w40) jsou jedny z nej v této SAE, leč 0w pro Tebe až zbytečná;
a při výměně do 5-ti tkm jestli ravenol rcs/yacco galaxy asi jedno jest....
Sallen8 píše:....otáčky mám ale běžně nad 4tis, spíš k 6tis, během jízdy párkrát i k 9tis....
Tak nějak bych toto u Type-R předpokládal :twisted: Tady začíná "palba" tam, kde skoro všichni už "umřeli" :twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Pandora
Příspěvky: 556
Registrován: ned srp 30, 2015 14:32

Re: RAVENOL vs Yacco

Příspěvek od Pandora »

Pitrisi, dik.

Co se tyce Mobilu 1, tak mam pochybnosti o PAO a esterech, pokud vim je to olej typu GTL, neboli group 3, kam patri i hydrokrakovane oleje.
Shi
Příspěvky: 1332
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: RAVENOL vs Yacco

Příspěvek od Shi »

Mobil 1 FS 0w-40 je jeden z nejlepších silničních "0w-30 olejů", který je na trhu. Viskozitou "za tepla" to má zatraceně blízko k 0w-30, takže xw-40 je to spíš na papíře, než v motoru. Je to směs PAO, GTL a Esterů, doplněná solidním moderním aditivačním balíčkem, viz http://www.oil-club.ru/forum/topic/3027 ... 0-svezhee/.

Kdybych měl říct, který normální 0w-40 olej má potenciál být pro ITR lepší, než Motul X-Cess 5w-40, tak to možná bude Motul X-Max 0w-40. Ale možná taky, ne, protože HTHS má X-CESS vyšší. Mimochodem ani Motul X-Cess ani X-max zřejmě neobsahují estery a je to nejspíš velmi slušně namíchaná směs HC a PAO.

Jak Yacco Galaxie 5w-40, tak onen Ravenol RCS mají základový olej, který obsahuje estery, ale není to čistě esterový základ, takže se na běžné ježdění použít dají oba s vědomím, že je potřeba odhadnout těch cca 200 motohodin a nepřetahovat je. Přítomnost esterů bude výhodou pro mimořádně vysoké otáčky, kterých je ITR schopno.
Já bych si vybral Ravenol RCS už z toho důvodu, že v jeho technickém listě je mnohem více údajů a všechny (HTHS, NOACK, bod skápnutí, TBN, flash point) vypovídají o tom, že to bude vynikající olej.
Yacco je na data zatraceně skoupé.

Moje pořadí pro ITR:
1. Ravenol RCS 5w-40
2. Yacco Galaxie 5w-40,Motul x-max 0w-40, Motul x-cess 5w-40, Mobil 1 FS 0w-40 - zde má každý nějaké výhody a nějaké nevýhody (Na léto Yacco, na zimu Mobil 1 a celoročně Motul).
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: RAVENOL vs Yacco

Příspěvek od Pitris »

Sallen8 píše:Díky, na okruh nejezdím, na silnici s rozumem. Krátkým jízdám se snažím vyhnout, ale auto mám jako víkendovku, nejezdím tak často. V zimě vůbec....měním po 3-5tis km....nejezdím palbu, otáčky mám ale běžně nad 4tis, spíš k 6tis, během jízdy párkrát i k 9tis....
Já si tady toho taky moc nevšiml, ten Ravenol RCS 5w40 bude :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Sallen8
Příspěvky: 8
Registrován: pát říj 06, 2017 10:40

Re: RAVENOL vs Yacco

Příspěvek od Sallen8 »

super, díky :wink: vezmu ravenol rcs 5W-40 :mrgreen:

i podle https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0 ravenol obecně nevypadá vůbec špatně
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: RAVENOL vs Yacco

Příspěvek od Mick 1 »

Mobil 1 0W/40 je výhradní fabrikou Porsche používaný v závodních motorech typů 997/991 nejen v Carerra Cup ale i GT3,. Běžně dosahuje provozní teploty 110°C výkon cca 460PS/8500ot 450Nm,objem 3,8litru :wink: Pravdou je že interval výměn je max 1000km i dříve,, :lol:
Shi
Příspěvky: 1332
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: RAVENOL vs Yacco

Příspěvek od Shi »

Mick: Ještě by to chtělo informaci který z několika různých Mobil 1 0w-40 tam používají.
Já si srovnával FS, New Life a ESP a aditivační balíček měl podle mě nejatraktivnější ten FS, ale ten z nich také má nejnižší vysokoteplotní viskozitu a tím pádem i HTHS.

Srovnání viskozit při 100 st. C a HTHS:
Mobil 1 FS 0w-40: 12,9 / 3,6
Mobil 1 ESP 0w-40: 13,2 / 3,76
Mobil 1 New Life 0w-40: 13,5 / 3,8

Pro srovnání
Total QE9000 0w-30: 12,2 / 3,5+
Ravenol REP 5w-30: 12,2 / 3,7
Ravenol SSL 0w-40: 13,25 / 3,7
Ravenol RCS 5w-40: 15,0 / 4,26

Proto tvrdím, že FS má blíž k 0w-30 než k nějaké nadupané 5w-40.
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: RAVENOL vs Yacco

Příspěvek od Mick 1 »

Co jsem viděl, tak New Life.( Manuál uvádí pouze SAE 0W/40,5W/40 Mobil 1) Předpoklad. A40
Pandora
Příspěvky: 556
Registrován: ned srp 30, 2015 14:32

Re: RAVENOL vs Yacco

Příspěvek od Pandora »

Mne osobne spise zajima, jak KV pri 100°C, ktera je napr. 12,79 (MO Trident 5w40), 12,9 (Mobil 1 FS 0w40), bude vhodna pri dlouhem dalnicnim zatizeni v lete.
Asi je to osetreno aditivy, oba oleje napr. obsahuji molybden.
Ale to jen laicky uvazuji, pokud me nekdo opravi, budu rad.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: RAVENOL vs Yacco

Příspěvek od Pitris »

Pandora píše:Mne osobne spise zajima, jak KV pri 100°C, ktera je napr. 12,79 (MO Trident 5w40), 12,9 (Mobil 1 FS 0w40), bude vhodna pri dlouhem dalnicnim zatizeni v lete....
"Problém" je že KV při 100°C ujetými kílometry klesá :cry: A přijde mi zbytečné řešit jestli 12,8 nebo 12,9. Důležité jest HTHS - normální :!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Pandora
Příspěvky: 556
Registrován: ned srp 30, 2015 14:32

Re: RAVENOL vs Yacco

Příspěvek od Pandora »

To me prave prekvapilo na tom ruskem webu, ze pouzite oleje Mobil 1, jak New life nebo FS, stejne jako Trident 5w40 a EE 5w40, mely temer stejnou KV 40/100°C jako nove oleje. Ale u toho MO, kdyz TBN klesla k 2, tak KV uz byla nizsi.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: RAVENOL vs Yacco

Příspěvek od Jerry3 »

Ale vždyť přinejmenším nevíme s určitostí ani to, zda šarže určené pro ruský trh jsou stejné, jako ty pro náš, resp. východoevropský, ale pořád EU trh.
Pandora
Příspěvky: 556
Registrován: ned srp 30, 2015 14:32

Re: RAVENOL vs Yacco

Příspěvek od Pandora »

Obcas tam da nekdo hodnoty zmereneho oleje noveho a pote pouziteho.
Shi
Příspěvky: 1332
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: RAVENOL vs Yacco

Příspěvek od Shi »

Shell a Mobil jsou jedna parta. A srovnání ruského (v rusku vyrobeného) a importovaného Shell Helix Ultra dopadlo tak, že rozdíly jsou celkem malé. Spíš mě překvapilo, jak moc se tam řeší padělky.

Kdybych se bál o KV v létě, tak šáhnu po New Life a mám to vyřešeno.
Odpovědět