outlander 2.2 did 130kw

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

mneset1

outlander 2.2 did 130kw

Příspěvek od mneset1 »

Zdravím, potřeboval bych poradit s výběrem vhodného motorového oleje a filtu do outlander 2.2 did.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: outlander 2.2 did 130kw

Příspěvek od jerome »

Nazdar. Co sa pise v manuali ? Toto vypada byt na original japonca s Euro5 a DPF filtrom. Tam nepojde ledajaky Sunoco 5W50 a uz duplovo nie nieco od Bedi travnicka 8)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Návštěvník

Re: outlander 2.2 did 130kw

Příspěvek od Návštěvník »

jerome píše:Toto vypada byt na original japonca s Euro5 a DPF filtrom...
Originál Japonec s francouzským motorem od PSA. :mrgreen:
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: outlander 2.2 did 130kw

Příspěvek od Jezevcik »

jerome píše:Tam nepojde ledajaky Sunoco 5W50 a uz duplovo nie nieco od Bedi travnicka 8)
Nestraš. Tazatel zřejmě vůbec netuší, že to tu koluje napříč vlákny.
To, že by měl začít u servisní knížky a odcitovat normy, je ale svatá pravda.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: outlander 2.2 did 130kw

Příspěvek od Pitris »

Filtr napsal Luboš a oleje doplním ještě variantou 5w40 ACEA C3; nebo - pokud motor od Renaultu - olej přímo s normou RN 0720 a s výměnou při krátkých jízdách po 10-ti a při delších do 15-ti tkm.... (předpokládám filtr pevných částic).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: outlander 2.2 did 130kw

Příspěvek od jerome »

Návštěvník píše:
jerome píše:Toto vypada byt na original japonca s Euro5 a DPF filtrom...
Originál Japonec s francouzským motorem od PSA. :mrgreen:
Doba ide rychlo dopredu. Treba sledovat nove veci: :mrgreen:
Loni na podzim se v českém ceníku Outlanderu objevil nový čtyřválec 2,2 DI-D se 130 kW. Na první pohled by se mohlo zdát, že jde o evoluci motoru PSA (115 kW, 380 Nm), který i nadále Mitsubishi do tohoto SUV montuje. Jenže skutečnost je zcela jiná.
Cosi prozradí už odlišný zdvihový objem 2268 cm3 (vs. 2179 cm3 u PSA), který by správně měl vygenerovat obchodní označení 2,3 DI-D.
Definitivní pravdu o japonském původu pak prozrazuje nezvykle nízký kompresní poměr a akronym MIVEC, který se objevuje na motorovém krytu i v označení motorizace.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Návštěvník

Re: outlander 2.2 did 130kw

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše: pokud motor od Renaultu
Spíše od "pažouta"...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: outlander 2.2 did 130kw

Příspěvek od Pitris »

Sorry - možná jo. Rencek má korporaci s Nissanem.... Chtělo by aby mneset1 specifikoval alespoň rok výroby a zda je či není FAP....pokud Peugeot tak B71 2290 nebo lépe 2296 ACEA C3.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: outlander 2.2 did 130kw

Příspěvek od Návštěvník »

Jerome, domníváš se snad, že se tu někdo bude ptát na olej a filtry do auta, které je ještě v záruce?

Jinak "zelené písmo" a papír snesou ledaccos: "poslední" generace (čestvě po faceliftu) Outlanderu nikdy motor od PSA nepoužívala a verze 130 kW není nic jiného než SW úprava mechanicky stále stejného jediného turbodieselu od MMC o výkonu 110 kW, který se do této generace montoval a stále montuje (nyní v EURO 6) a kterou výrobce nabízel (možná ještě nabízí) na některých trzích: např. v ČR ano, ale v sousedním Rakousku ne.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: outlander 2.2 did 130kw

Příspěvek od jerome »

http://auto.pravda.sk/testy/clanok/2633 ... m-dieslom/

Rok 2010 přináší pod kapotu outlandera další vznětový agregát. Tentokrát se jednalo o hliníkový čtyřválec se zdvihovým objemem 2,2 litru a výkonem 130 kW, který nesl obchodní označení 2.2 DI-D MIVEC. Japonská automobilka si ničila pověst problémovými převzatými diesely, a tak se vydala vlastní cestou (stejně jako např. Honda) a vyvinula si vlastní vznětový čtyřválec. Nový motor se pojil výhradně s manuální převodovkou, kdežto příznivci automatických převodovek si museli vystačit s již popsaným dieselem od koncernu PSA. Diesel 2.2 DI-D dostal proměnné časování ventilů a rekordně nízkou kompresi 14,9:1. Produkovaný výkon 130 kW a točivý moment 425 Nm je plně dostatečný. Prodleva turbodmychadla je vteřinová a během chvilky je turbodmychadlo roztočené a outlander příkladně zrychluje. V nízkém a prostředním pásmu otáček je dynamika více než ukázková. Na volnoběh se diesel převaluje dokonce pod hranicí 700 ot/min, přičemž otáčkové maximum začíná až na 4 200 ot/min. Samotný motor vyniká klidným chodem, po zahřátí o něm při dálniční stotřicítce vůbec nevíte. Díky nízké kompresi se však více projevuje při studeném startu, kdy doslova řehtá. Navíc spotřeba paliva je rozumná. Běžně s ním lze jezdit za 6,5-7 l/100 km. Ani ostřejší jízda neznamená vír v nádrži, outlander si vystačí maximálně s deseti litry. Výtečné je rovněž spojení s manuální převodovkou, které je téměř dokonalé. Zatím nejsou známy případy, kdy by tento diesel z vás začal tahat peníze. Odpadá dokonce i výměna rozvodového řemene, jelikož má rozvody poháněné řetězem. Filtr pevných částic byl přítomen, avšak na rozdíl od dieselu PSA se obejde bez přídavných aditiv.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
otass
Příspěvky: 150
Registrován: stř úno 25, 2015 13:22

Re: outlander 2.2 did 130kw

Příspěvek od otass »

Těch 130kW je homologovaný oficiální chiptuning, který MMCZ zapisuje do TP.
Já co pamatuju problémy s diesely u Mitsubishi, tak hlavně když tam byl 2.0 od VW, pro posměváčky nad PSA nebo Renault, který montovali dříve.
Je pravda, že poslední facelift posunul kultivovanost motoru ještě o řád výš - co s ním udělali nevím, ale rozdíl je to řádný.
Naposledy upravil(a) otass dne úte led 26, 2016 9:10, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: outlander 2.2 did 130kw

Příspěvek od Pitris »

Ano. 2.0 TDI-PD :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: outlander 2.2 did 130kw

Příspěvek od Návštěvník »

Jerome, tak ještě jednou:
otass píše:Těch 130kW je homologovaný oficiální chiptuning, který MMCZ zapisuje do TP.
Ten motor má standardně výkon 110 kW.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: outlander 2.2 did 130kw

Příspěvek od jerome »

A co teraz ? Ja netusim ci ma mneset1 chipnuty motor alebo ma uz ten japonsky :idea:
Niektori sem pridu aj po radu do novsieho motora takze tak :wink:
Snad sa mneset1 vykecne :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Odpovědět