Ostatní

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Ostatní

Příspěvek od NOVON »

lefort píše:
Libor píše:Kacířská otázka, když si upravím Octavii TDi, musím být nutně blázen? :D
Jak se říká, proti gustu žádný dišputát, ale tohle je za mě ta kategorie "kšiltofkář u pumpy z dýzlem f čypu". :roll:
Ale neblazni..Ma to udelane kvalitne,pekne.Vsak co je tam opti jine nez serie?Akorat svetla,RS naraznik,snizeny podvozek-tipuju max -40 mm.Dyt tam nejde o to,ze je to nafta a urcite s tim nezavodil.
Ja mam naftu jen k vuli spotreby (30 tis.km rocne) a prijemnemu prubehu kroutaku,proste jezdi se mi s tim dobre.Rozhodne s nikym nezavodim,jezdim spise defenzivne a vetsina predjizdi me,ne ja je..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostatní

Příspěvek od Durex »

PavelRS píše:Mám ale ve vedlejší vesnici, cca 5 km, svého favorita. Kluk přibližně kolem 23let, víc mu být podle zjevu nemůže.

Má jedničkovou Octu v černý barvě a skoro ji dovedl k dokonalosti. RS nárazník, RS spoiler vzadu, logo Octavia VRS, dokonce i koncovku výfuku z RS navařil :D Jenom to kazí ty 15" kola. :P

Jako plus mu ale musím uznat to, že to není TDi, ale 1.6 benzin :lol:
Tak tohle je zase druhej extrém,kdy potkávám slabý auta,co mají falešné koncovky výfuku,mračítka,spojlery a bije tam 1.2 htp ... Tady toto má s tuningem málo společnýho. Naopak se mi líbí styl Sleeper ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostatní

Příspěvek od Durex »

Libor píše:Optipacket je fuj, ale hlučnější vyfuk je fajn? :-) Budiž, neberu Ti to.
Dobrej motor musí mít důstojný zvuk ... :wink:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Ostatní

Příspěvek od PavelRS »

Z pohledu tehdejší doby to hodnot nemůžu, to mne auta nezajímala a řidičák jsem měl ještě teplý, možná i já sám jsem byl teplý :lol: ... ale souhlasím s Lefortem. Dneska by to spadalo do té kategorie, kterou popsal a jakou člověk vidí denně na pumpách.

Druhá věc je, že nejčastěji ztuzingovaná auta, hlavně VAG samozřejmě, jsou TDi motorizace. A v dnešní době už to začínají být i častěji Octávky dvojkové. Majitelé benzinových motorizací tyhle ambice jaksi nemívají. A když už, tak v podstatě menším měřítku.

Na Štědrý den, když jsem se byl projet, tak jsem jel tankovat. Ostatní stojany prázdné, ale týpek s dvojkovou Octou zastavil za mnou a asi chtěl abych pohnul, no tak jsem si dal záležet a v klidu tankoval. :lol:

Byla to nafta ve standardní verzi, ale RS nárazník, mračítka, spoiler vzadu, difuzor, dvojitá koncovka, 18" kola a ještě efektní Blow off, kdy po každým přeřazení bylo slyšet - pfouu! To ať se na mě nezlobí, ale to je vrchol trapnosti. :twisted: alespoň, že znáček RS tam nenalepil :D

Nicméně já nejsem ani pro ten výfuk, který by měnil Lefort, byť se mi zvuk sportovních výfuků u benzinových motorizací líbí. :P

NOVON: Jasně, jezdí to za málo, relativně spolehlivé, ale příjemný průběh krouťáku bych viděl jinak, než u této motorizace. :lol:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Ostatní

Příspěvek od Libor »

NOVON:
Auto šlo k zemi o 30 mm, čili půlku toho, o kolik je k zemi níž z fabriky RS?

https://www.escape6.cz/kompletni-sporto ... -id338944/

Retardéry, ani ty v Ostravě, mi nedělaly problémy, níž bych to dal jen v případě, že by to měla být stavba jen na srazy s kšiltovkou vzadu a ne auto na denní (úsporné) ježdění ;-) Kola jsou lehčí o 3/4 kg než sériové 15"!, odkaz na ně nedám, tento typ se nevyrábí už 7 let.

"Nálepka" TDI je stigma, jak už jsem dříve psal. Bohu žel jsou lidé, kteří háží tédéíčkáře do jednoho pytle a když to auto máš, jsi prostě něco, co je třeba vymýtit. Že jsou někteří z nich machři na auta (doslova machři), kteří dokáží sborku a rozborku všeho pohyblivého, umí spolehlivě opravit každou závadu výměnou vadné součástky a ne celého komponentu, je vedlejší. Prostě máš TDI. Ano, odsuzuji učouzená auta, ale ne všichni, kteří TDI mají, musí čoudit. Paušální předsudky? Neházel bych všechny do jednoho pytle. Ano, kšiltovkáři s potuzenými (ne fenkčně upravenými a nebezpečnými auty) diesely vadí i mi, ale funkčním úpravám, neodporujícím zákonům (a tím de facto všem na cestách), se nebráním.

Sportovní výfuk u sériového auta, aby měl smysl, musí být kompletně odladěn od motoru až ke koncovce. V opačném případě je to jen věc, která vyluzuje zbytečný hluk navíc. A ten mi vadí víc, než optipaket.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostatní

Příspěvek od BigBang »

Jestli měl BOV, tak to byl dobrej jemen, ale tohle pšouknutí udělá na naftě jen holá trubka od turba bez tlumičů, katu atd...

Největší problém nafty tkví v omezeném otáčkovém spektru. Často ani nemáš moc na výběr na jakej kvalt jet. Běžně totiž jsi v situaci, kdy např. čtyřku točíš někde kolem 2200, trojka už je někde za třema, kde už je to zase mrtvý a na pětku je to ještě mrtvý, podtáčíš...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Ostatní

Příspěvek od lefort »

Já měl samozřejmě na mysli sportovní výfuk, vyrobený na míru Fiestě ST - od katalyzátoru dál, v nabídce Mountune je i sportovní katalyzátor. Takže se rozhodně nejedná o nějaký tuzing.
https://www.youtube.com/watch?v=TizjBgs0cf0 - jestli mi něco na Fiestě ST trochu vadí, tak je to tichý sériový výfuk.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Ostatní

Příspěvek od PavelRS »

Libor píše:NOVON:
Auto šlo k zemi o 30 mm, čili půlku toho, o kolik je k zemi níž z fabriky RS?
Přiznám se, nebyl jsem si jistý, protože někde uvádějí dobové recenze 15 mm, někde 19 mm. Tak jsem pohledal v dobovém ceníku a katalogu. RS má snížený podvozek o 19mm. Světlá výška je u lifbacku 119 mm.

Jen pro zajímavost. O RS jednotce se ví, že měla kvůli malé tuhosti za zadními sedadly vzpěry, týkalo se to tedy liftbacku. Co ale moc lidi nevědí, je to, že i karoserie byla speciálně pro RS vystužená a měla zesílené sváry v nejvíce namáhaných místech. Díky tomu mohl mít liftback RS jako jediná jedničková Octa 17" kola.

Z toho je patrné, že Škodovka dělala více úprav než jen snížení podvozku. Proto třeba cpaní sportovního podvozku, respektive jeho snižování, na obyčejnou verzi považuji ta menší "hazard." Kasle na to není upravená, auto není odladěné. V tomhle případě určitě budu věřit automobilce, která má miliardy na vývoj, než domácímu nadšenci. Byť si o konkrétní automobilce můžeme myslet cokoliv. :wink:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Ostatní

Příspěvek od NOVON »

Libor: No tak -30 mm je v poho snizeni,to jeste poberou i seriove tlumice.
Nicmene jak jsi psal,tdi nehuli pokud je v serii a motor je v poradku,me to tedy nehuli pokud nejdu pres 4000 ot (coz bezne nechodim),ale i tak to v zrcatkach ve dne nevidim..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
VAG
Příspěvky: 76
Registrován: pát pro 23, 2016 11:46

Re: Ostatní

Příspěvek od VAG »

Jerry3 píše:VAGu, u které benzínky kotvíš?
Na žádné. Mám jiné zdroje. Odkud konkrétní dávka pochází neřeším.
Pitrisi, za to, že máš averzi k TDi já opravdu nemohu :cry:
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Ostatní

Příspěvek od PavelRS »

Já si nemyslím, že by to byla averze, byť za Pitrise konkrétně mluvit nemohu. Jestli to není jen tím, že dost velká skupina "TDI fans" ty auta tuzinguje, vykuchává, hulí s nimi druhým podnos a má z toho strašnou prdel. K tomu ještě vytahování se v běžném silničním provozu, kde ostatní leckdy ohrožují. A ještě je to dost často podpořeno pocitem vícecennosti - " To je TDIčko vole, předce diesel v čipu, kámo." :!:

Čest vyjímkám, i zde na fóru. :wink:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ostatní

Příspěvek od Pitris »

VAG píše:Pitrisi, za to, že máš averzi k TDi já opravdu nemohu :cry:
Ne. Za to může v největší míře koncern VW....:roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Ostatní

Příspěvek od Libor »

PavelRS:
Bez urážky, ale nedělej ze skeletu RS zásadní odlišnost ;-) Nedalo mi to a zavolal jsem karosáři, který přes 20 let pracuje v největším značkovém servise Škoda v Ostravě. Octavia RS (1U) má sice Tebou zmiňované dodatečné výztuhy, ale zbytek auta (skeletu) je identický s běžnou sérií. Proc to píšu. Zajímalo mě, jestli je při opravě karosářských dílů RS jiný schválený opravárenský postup, zda je používá hustější bodování, nebo jiné extras, tak, aby se dala odvodit Tebou zmiňovaná odlišnost. Odpověď - NE. Octavia RS (1U) není vyjímečný model, kterým by škodovka při kompletaci zvlášť nastavovala výrobní linku, to navyšuje náklady.
Pokud by tomu tak přesto bylo, musel by být k tomu vydán, již shora zmiňovaný a odlišný opravárenský postup, nemyslíš? Nechci se tu dohadovat, ale jen jsem si chtěl ověřit fakta a jiný způsob mne nenapadl. Tolik k té speciální karoserii v Octě RS. Opět zdůrazňuji, ověřoval jsem fakta vs. Skoda marketing, to není namířeno proti Tobě, diskutujeme ;-)

NOVON:
Ano, asi pobraly. Ale když už, tak pořádně. Tedy komplet podvozek. -30 mm nebyla žádná tvrďárna, ani na 45% profilu pneu. Jsou jiné, betonové podvozky. Mě auto taky nečadilo, to bych mu ten flash obil o hlavu. Ladil to na brzdě skoro celý den a ne někde u garáže za půl hodky. Výsledných 84 kw a 245 Nm. byl kompromis.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Ostatní

Příspěvek od PavelRS »

Takové informace od karosářů nemám a dílenské příručky mám také. :wink: Ta kasle podle mě není jenom o výztuhách v kufru. V jejich SW ETKA na náhradní díly je karoserie pro RS samostatně jako díl, nikoliv společný pro všechny Octavie. Pochybuji, že by tam byl rozdíl pouze v dírách pro uchycení vzpěr. Vyloučit to ale nemohu.

Jestli se to třeba netýkalo opravdu jenom skeletu. Nemyslím teď prahy, podběhy atd. ale čistě základní skelet.

S tím prodražováním nevím, ale Octa I RS se nevyráběla na stejné lince jako klasická Octavie ani ve stejný fabrice. RS se výhradně vyrábělo ve Vrchlabí. Tam pak přesunuli nakonci roku 2004 i výrobu klasické Octy, když rozjeli v MB naplno dvojkovou.

EDIT: Koukl jsem ještě do ETKy a skutečně jiné číslo karoserie, tedy díl. Cena, proti kasli pro klasickou verzi, vyšší bez mála o 50 tisíc Kč.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Ostatní

Příspěvek od Libor »

Tak nevím, chci tu odlišnost jen rozklíčovat. Zajímá mě, co je tam jinak, ať už je auto z Bolky, Vrchlabí, Kvasin.. Proto mě napadl škodovácký karosář. Logicky, když se něco opravuje, je k tomu fabrické doporučení, postup a tam jsem v případě opravy karambolu RS očekával tu odlisnost.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Odpovědět