Ošetření dutin a podvozku

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět

Ošetřil jsem na moderním automobilu:

Jen dutiny
240
35%
Jen spodek n
81
12%
Spodek Tlumexem
33
5%
Dutiny i spodek
251
37%
Nic
76
11%
 
Celkem hlasů: 681

Fahrer
Příspěvky: 432
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Fahrer »

Colommbo píše:V případě dutin zastávám názor, co je mastné, nerezaví... :)
Přesně, souhlas.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Pitris »

Nepředpokládám že tam dáváš vyjetej olej; ale jak to "mastné" dostaneš do "mikro"dutin, kde vzniká koroze nejdřív :?: Tam je potřeba něco, co do nich vyvzlíná, vytlačí vlhkost a zůstane tam....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od NOVON »

Pitris: Překvapuješ předsedo.Olej jako nevzlíná nebo co?Udělej si pokus.Postav kus plocháče do vaničky z olejem a dej na slunko.Za 2 dny máš ten olej vyvzlínaný půl metru vysoko..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od lefort »

Novon: 1) v dutinách není slunko. 2) Do dutin se dostává vlhko, slaná voda, atd. které se s olejem jaksi moc nemusí. 3) Docela rád bych ten "šplhající" olej viděl :shock:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Pedro »

Delam to tak leta. Na vsem,co si hodlam nechat dele nez 2roky. Coz jsou nyni obe dve. (jedno uz je ulozeno k zimnimu spanku).
Spodek radne umyt od usazenin,co se kde loupe mechanicky ocistit,fouknout zakladem a dve vrstvy,po nekolika hodinove pauze,dle teploty. Rezistin nebo Bitumen.
Dutiny ,,zanetou,, s upravenou hadickou,dvere,sloupky,prahy,kapoty. Vse olejem. Ze svych aut a moto. Pak postavit mirne cumakem dolu a po nejake dobe obracene. Pod boky auta davam napr.pruhy ze stareho koberce. A dva dny s nim nejedu.
Ovsem nevhodne pro ty,co auta mejou,casto,protoze oil leze po kastli i z venku,prahy ap.,nebo nutno otrit benzinem.
Ja auta nemeju vubec,staci ze na ne prsi,proc pridavat dalsi vodu,motor a mechanicke casti celeho vozu ciste udrzuji,stejne tak jako namazane hejblatka,lanka,klouby,zamky....,myti pouze po zimni sezone poradne i spodek. Nikoli vsak prudkym tlakem. Olej samozreje vzlina,sice ve dverich zevnitr ne pul metru,tedy me nikdy,ale peknych par centaku jo. A to staci. Jeste pripominam,ze na vsech autech jsem mel nebo daval zasterky,ne kvuli ostatnim okolo,ale pro ochranu exponovanych mist. Napojeni podlahy,prahu a podbehu vpredu a ochranu zadnich blatniku a kaps dole vzadu. Rovnez mam vzdy natrene necim lemy blatniku a olejem profoukle napojeni blatniku a podbehu zevnitr motoru a kufru. Jsou tam ruzne otvory,kudy se tam dostat.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od NOVON »

lefort: No tak jasně,slunko tam není,ale teplo,když je auto na slunci ano..Věř tomu,je to osvědčené,byť neekologické..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Návštěvník

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Návštěvník »

Že olej vzlíná, o tom nepochybuji. Ale že vždy a za všech okolností chrání proti korozi, o tom nejsem ani trochu přesvědčen. Zvláště pak když poškodí původní antikorozní ochranu. Např. na starých škodovkách byl krycí plech v pravé části motorového prostoru neustále naolejovaný (jak chcal olej přes osku podávacího čerpadla benzínu), přesto dokázal proreznout naskrz.
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Brembo »

Neviem si príliš predstavit aplikáciu oleja-všetky otvori je nutné poriadne utesnit a i tak tu hrozí,že to bude mastné i tam,kde to nemá byt. Vela káblov je v sučastnosti vedených v lištách,pripevnených k podbehom a podobne. A tam by ten olej zrejme prenikal,navyše olej naleptáva povozkovu ochranu na báze bituménu.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Vašek1

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Vašek1 »

Ahoj, pořídil jsem si starší auto a známý mi doporučil, ať si mrknu na podvozek a dutiny. Nejsem na to specialista, tak jsem trochu zagooglil a našel tohle - http://kralmotoru.cz/media/nastrik-podv ... rana-dutin. Může to udělat lajk jako já, co byste doporučovali, má to vůbec smysl nebo je lepší to přenechat někomu znalejšímu? Díky
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Pitris »

Tak dobrej profík to s odpovídajícím vybavením udělá asi líp, ale návod samodomo tam je taky.
A já používám od Valvoline Tectyl.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Fahrer
Příspěvky: 432
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Fahrer »

Zdá se mi, že moc profíků se tomu už nevěnuje. Buď je pakárná s životním prostředím nebo si to každý dělá doma sám. Přitom bych to rád svěřil firmě, která spodek pořádně omyje a nastříká.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Jerry3 »

Aktuálně jsem potřeboval novodobou Arvu (z převodů míchačky mi po létech vytekl olej) a při této příležitosti jsem zjistil, že takový přípravek se dnes velmi obtížně "přes pult" shání. :x
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Hombre »

Spodek vystříkat naftou a projet prašnou polňačkou. Někdo do nafty přidává vyjetý olej. Tato kaše se dostane všude,zatvrdne a i kamínky jí neporuší. Na tuto mastnotu se stále nalepuje prach a vrstvu obnovuje.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Misojogi »

a co takto asfalt alebo smola?
ja som naopak pocul ze to je to najhorsie co moze byt
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Hombre »

Nejhorší to je, to máš pravdu, když to pak musíš očistit na STK.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Odpovědět