Ošetření dutin a podvozku

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět

Ošetřil jsem na moderním automobilu:

Jen dutiny
240
35%
Jen spodek n
81
12%
Spodek Tlumexem
33
5%
Dutiny i spodek
251
37%
Nic
76
11%
 
Celkem hlasů: 681

naatrium (nepř)

Příspěvek od naatrium (nepř) »

modelář píše:
naatrium (nepř) píše:Já dávám 1:1 konkor s 15w/40 a dobrý, po roce na povrchu zavadlé a když do toho rýpnu šroubovákem tak je to pěkně živý a tekutý.. Každý má ten svůj recept :).. jinak je jasné že ve výrobě nebudou střákat dutiny olejem.. to by asi ekologové nerozdýchali...
Pokud jsi to aplikoval na povrch ošetřený voskem z výroby, pak není divu: Ona ta Tvoje "směska" voskové povrchy totiž narušuje.
Přesně tak, je to paráda.. minulý auto jsem měl natřený jen olejem prahy a dutiny a taky nezhnilo jen dveře a takové kde to ošetřeno nebylo.. a to bylo auto z roku 89.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

modelář píše:
Anonymous píše:Já osobně bych auto svěřil pouze někomu,koho znám a budu vědět,že vše udělá poctivě. Ale raději dělám vše sám,protože mám k tomu vybavení a mám prostě jistotu,že je ochrana dutin provedena pečlivě.Nechápu,jak některé servisy vystříkají kompletně auto za 2 hodiny,nebo na počkání. ...
Pokud k tomu máš vybavení a své auto znáš, měl bys vědět, že dvě hodiny je zcela pohodový čas, za který se to dá udělat. Tedy s výjimkou odtékání použitého prostředku drenážními otvory, ale to už je věcí technologické doby a teploty k nutné zavadnutí prostředku a ochoty majitele vozu si ty přetekliny sám vyčistit.

Když jsem své auto vystříkal opravdu pečlivě,tak doba pro dutiny byla cca. 4-5 hodin.Hledal jsem všelijaké otvory,kudy se dá stříkat,aby nemusel nikde vrtat zbytečně díry.V servisech to dělají tak,že prostě vezmou vrtačku a vyvrtají několik děr a je vyřešeno.Tohle já neuznávám!!Kdyby si dali to práci a oddělali některé plasty,tak pod nimi je několik děr kudy se dá stříkat.Prostě těch míst je mnoho…
V žádném případě se nedá auto pečlivě vystříkat za 2 hodiny.Znám jeden kvalitní servis a těm dutiny trvají nejméně 4 hodiny. Nikdy jsem u nich neviděl,že by někomu auto udělali na počkání.
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:Když jsem své auto vystříkal opravdu pečlivě,tak doba pro dutiny byla cca. 4-5 hodin.Hledal jsem všelijaké otvory,kudy se dá stříkat,aby nemusel nikde vrtat zbytečně díry.V servisech to dělají tak,že prostě vezmou vrtačku a vyvrtají několik děr a je vyřešeno.Tohle já neuznávám!!Kdyby si dali to práci a oddělali některé plasty,tak pod nimi je několik děr kudy se dá stříkat.Prostě těch míst je mnoho…
Proto jsem napsal, "když znáš své auto". Pak totiž nemusíš nic hledat ani demontovat! Všechny otvory tam dnes jsou už z výroby, a že v některých jsou umístěny např. dveřní spínače osvětlení, to je zcela nedůležité. Zasunutí stříkací trysky na konci aplikační trubičky do díry, stlačení spouště pistole a aplikace prostředku při vytahování kompletu z díry je otázkou řádově několika málo desítek vteřin na ošetření jedné dutiny, rozhodně ne více! Tedy fakt nechápu, kde bereš potřebu půl šichty na auto. :shock:
Anonymous píše:V žádném případě se nedá auto pečlivě vystříkat za 2 hodiny.Znám jeden kvalitní servis a těm dutiny trvají nejméně 4 hodiny. Nikdy jsem u nich neviděl,že by někomu auto udělali na počkání.
Nejspíše si tu práci umějí pošetřit, aby vydělali, nebo marně hledají ony díry, asi jako ty! :P
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

Anonymous píše:Já osobně bych auto svěřil pouze někomu,koho znám a budu vědět,že vše udělá poctivě. Ale raději dělám vše sám,protože mám k tomu vybavení a mám prostě jistotu,že je ochrana dutin provedena pečlivě.Nechápu,jak některé servisy vystříkají kompletně auto za 2 hodiny,nebo na počkání.

Ty jaký prostředek do dutin doporučuješ?
No hlavně to nastříkají buď na zablácený podvozek nebo zase mokrý ostříkaný wapkou. Dutiny stříknou jen tam kam se dostanou a neudělají pro to další otvory poblíž exponovaných míst v prazích.

Jak si psal o Body, tak taky jsem použil a podle mě nic moc. 950 na prahy se časem umylo wapkou. Kamarád automechanik a lakýrník mě radil Dinitrol. A doporučovalo to víc lidí.
byloObrázek
je Obrázek
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

modelář píše:Proto jsem napsal, "když znáš své auto". Pak totiž nemusíš nic hledat ani demontovat! Všechny otvory tam dnes jsou už z výroby, a že v některých jsou umístěny např. dveřní spínače osvětlení, to je zcela nedůležité. Zasunutí stříkací trysky na konci aplikační trubičky do díry, stlačení spouště pistole a aplikace prostředku při vytahování kompletu z díry je otázkou řádově několika málo desítek vteřin na ošetření jedné dutiny, rozhodně ne více! Tedy fakt nechápu, kde bereš potřebu půl šichty na auto. :shock:
Pokud to stříkáš tenkou hadičkou nějakého spreje na dutiny, tak se dostaneš do kdejaké díry, ale ta spotřeba přípravku. Není na kartuše a kompresor. Pak však na tu hadičku a trysku potřebuješ větší díru.
byloObrázek
je Obrázek
modelář

Příspěvek od modelář »

Viděl jsem to dělat profíky s poměrně tvrdou hadičkou o průměru cca 4 mm a dálce kolem 1,5 m. Vzhledem k tomu, že tryska na konci bývá tzv. všesměrová a tlak značný, v dutině to vytvoří pěknou mlhu, která průvanem táhne ze všech děr v té které dutině ještě min. minutu po aplikaci. Už proto není třeba vrtat žádné další díry: Ona mlha v kombinaci se vzlínavostí přípravku zajistí, že se dostane všude tam, kam je třeba, tj. zejména do spár. Samozřejmě je třeba dodržet minimální teplotu okolí.
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

Tak podobnou tryskou, ale hadičkou půlmetrovou jsem to dělal. Nevím jak u jiných aut, ale u feldy to často bylo obtížné trysku do díry strčit. Někde to ani neprošlo.
byloObrázek
je Obrázek
Pavko

dutiny

Příspěvek od Pavko »

ja sem na felicii vystríkaval dutiny a slo to dost pekne sice sem to robil 4 hodiny ale vysledek za to stal dutiny na podvozku tzv otovrene byl po zime kompletne vyplavene takze na otovrených dutinách doporucuji strikat kazdy rok a na uzavrenych co dva roky. Hlavne nesmí být auto mokre musí být asnon 2 tydny na sluníčku aby vyschly i ty nejmenší skulinky protoze je vosk uzavre vlhkost a zrobí vam to ze vam auto zhnije a nezapomenou na odvodnovací otvory to vám taky zrobí paseku v servisech na to casto zapominjí je cistit
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

naatrium (nepř) píše:Já dávám 1:1 konkor s 15w/40 a dobrý, po roce na povrchu zavadlé a když do toho rýpnu šroubovákem tak je to pěkně živý a tekutý......
Ten olej ale nevyjetý, že? On vyjetý motorový olej je totiž sám o sobě korozivní, protože obsahuje kyseliny z nespáleného paliva, a většinou je v něm i voda.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
FF

Re:

Příspěvek od FF »

modelář píše:To jsou ovšem naprosto neuvěřitelné bludy! Dutinové vosky vykazují mimořádnou vzlínavost, některé jsou dokonce aplikovatelné za mokra, tj. dokáží z kapilárních spár vytlačit vodu tím, že ji nahradí samy sebou. Tohle nedokáže žádný olej!...
Toto dokáže WD40...
Návštěvník

Re: Re:

Příspěvek od Návštěvník »

FF píše:Toto dokáže WD40...
A na jak dlouho? Na týden, na dva? :twisted:
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od ka-spel »

Tak tak namaže, ale neudrží se.
byloObrázek
je Obrázek
gringo

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od gringo »

mam skodu octavia z roku 97 (dovoz nemecko v roce 09). Byl jsem prekvapen v jak dobrem stavu byla( a stale je) co se tyce koroze. Spoustu stejnych aut ma vyhnile vicko nadrze, prahy, kufr atd. Je to o pristupu k veci, kdyz chci aby mi to vydrzelo tak se musim starat. Drive jsem pouzival tlumex, (nekdy ho jeste pouziju) dnes pouzivam pripravky od "tectane". Na CISTY kov antikorozni ochrana cervenohneda( pripadne zinkovy sprej), na to ochrana podvozku kaucuk( pripadne cernou barvu-nebo jinou) a finalni vrstvu tvori ochranny vosk. Dohromady me tyto tri pripravky stoji 500,- a jeste mi zbydou. Musim rict, ze ten vosk nesunda wapka ani kartace v mycce, takze je to jedna z mala veci, ktera dnes funguje jak ma.
Jinak me "reznou" jen mista na prazich od toho, jak nejaci mongoloidni tupci zvedali auto za prahy, kdyz jsou o kousek vedle origo mista na zvedani. A jeste jsem "nasel" trochu koroze na konci prahu u zadniho leveho podbehu a na prednim levem lemu. Videl jsem na 6 let stare octavce na kufru vedle znaku "pukavec" o prumeru 3 cm. Takze asi tak no.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Colommbo »

Tohle by jako základ taky nemuselo být vůbec špatné... 8)
http://www.ebarvylaky.cz/pellachrom-lod ... vrchy.html
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Ezop

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Ezop »

Zajtra idem s Yarisom k jednemu panovy na konzultaciu co s podvozkom. Sem tam hrdze aj na vyfuku. Na co si dat pozor aby ma neoslil?
Odpovědět