Ošetření dutin a podvozku

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět

Ošetřil jsem na moderním automobilu:

Jen dutiny
240
35%
Jen spodek n
81
12%
Spodek Tlumexem
33
5%
Dutiny i spodek
251
37%
Nic
76
11%
 
Celkem hlasů: 681

Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od BigBang »

Já ho mám ještě tak tři čtvrtě litru :D Kdybych ho nepřekryl, nedoschlý, syntetickou barvou a nezakončil to pro změnu protiotlukovým nátěrem, který byl zase „C ředidlový“, tak by to bylo super. Takhle to budu muset opakovat, protože se to všechno smrštilo - popraskalo :roll: :mrgreen:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od NOVON »

bigbang: Ty mas 0,75 l Brunoxu?Tak to je "porno" :-) Na syntetiku nemuzes dat nitro nebo acryl..To se vzdycky skrabatí-naleptá :-)
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Pedro »

Spravne. Stejne tak redit. Nitro do synt ano (nekdy se pouziva,driv zasycha,ovsem ztraci pruznost),obracene ne!
Legrace byla s toulene. Doslo mi redidlo,musel jsem vsak korbu Avie dostrikat. K tomu v dilne jedno pivko a bylo hotovo. Nemohl jsem ani vstat z kresla. (1989)
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od BigBang »

Bylo nutně potřeba to vyřešit před zimou, nepovedlo se :D

Koupil jsem litrovku, protože oživuju warťase a sem tam je něco zralý právě na brunox :)
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Misojogi »

rad by som vedel co vam funguje na hrdzu na karoserii
klasicky sa to robilo tak ze najprv smirgel a kefa
potom odhrdzovac, potom zakladovka a nakoniec vrchny nastrek
robil som to viackrat ale nikdy mi to nefungovalo, v kratkom case to znova zacalo kvitnut
kamarat to robil rovnako ale ten jedine co robil ine ze medzitym velakrat smirgloval a hladil a jemu to nekvitlo - mne to nedava zmysel, pretoze to je len vzhladova vec, chemicky je to rovnake

jedine co mi fungovalo dlhodobo bolo epoxidovy tmel so sklenenymi vlaknami na cerstvo osmirglovany skorodovany plech (Vydrzalo 10 rokov bezo zmeny) a to prosim bez akehokolvek odhrdzovaca ci zakladovky
nerozumiem tomu a pytam sa teda co funguje vam
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Jerry3 »

Misojogi píše:...pytam sa teda co funguje vam
Pořízení nového auta. :lol:
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Misojogi »

toto je celkom dobry analyticky clanok o antikoroznych farbach
https://www.asb.sk/stavebnictvo/stavebn ... mi-natermi
https://www.asb.sk/stavebnictvo/stavebn ... ou-naterov

a tu su technicky listy ZINGA farieb (co na to Pistris nedat to aj niekam inam ?)
https://www.asb.sk/stavebnictvo/stavebn ... mi-natermi

▶ Špeciálne odolné sú antikorózne nátery s obsahom železitej sľudy a s vysokým obsahom zinku. Najčastejšie sa predávajú ako dvojzložkové epoxidové alebo jednozložkové polyuretánové.
https://urobsisam.zoznam.sk/navody/dvor ... -exterieri
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Brembo »

polyuretánové i epoxidové su jedno i dvojzložkové. Polyuretánové Patria medzi najpružnejšie a najodolnejšie farby,manipulácia s nimi je ale obtiažna a časovo náročná-najma dvojzložkové,po pridaní tvrdidla sa musia použit najneskor do 8 hodín,spravidla ale len 5 hod max. Epoxidové su spravidla jednozložkové,pružnost vrátane akrylátových je obmedzená,tvrdost náteru je vysoká,pri náraze sa miesto ulupne-krehké.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od NOVON »

No kdyby bylo jeste par dnu pekne,bylo by fajn.Jeste nemam hotovou kosmetiku na magdě.Pustil jsem se do popravky spodku dveri na vnitrni strane,stare odchlipnute housenky tmelu ve falcu pryc,vybrousit rez,odrezovac atd..klasika postup.Pak dolu tapece,vnitrky dveri vyfoukat,vyplachnout tech benzinem,vysusit a pak konkor 101 olej,at to zatece mezi plechy dolu a pak pres to resistin Ml vosk na uzavreni..No a to je asi max co pro to muzu udelat :-)
Z vyroby tam zadny vosk opet nebyl :-(
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2268
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od tonny »

A co tak tam dát tento nástřik. I kdyby ten plech shnil, pořád by to drželo https://www.youtube.com/watch?v=AzYxw_h-n_s
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Misojogi »

ma na Vas otazku
ake poradie by ste zvolili dat na obruseny skorodovany plech?

- odhrdzovac
- tzv inhibitor korozie
- Zinga - zinkova galvanizacie farbou za studena
- zakladna antikorozna farba (epoxidova)

pouzili by ste vobec este odhrdzovac? co som pozeral tak uz ako keby vobec nemal vyznam a nepouzival sa
namiesto neho sa pouziva tzv inhibitor cize latka co penetruje hrdzu a zabrani dalsej hrdze pripadne aj ma v sebe nieco co zreaguje Proste nieco take ako na dutiny s tym ze sa da na to spravit dalsi nater
https://euroclean.sk/chemikalie/inhibitory-koroze/
http://m.sk.dehuihaiyang.com/metal-addi ... or-me.html
asi za najlepsi je povazovany tento
http://www.efarby.sk/ikorol-pripravok-p ... anim-p5257
ale aj tento je celkom OK
https://www.colormarket.sk/chemolak-fer ... farba-075l
Impregnačný náter na sanáciu kovových konštrukcií a stavieb. Používa sa na ukončenie predúpravy ručne odhrdzeného oceľového povrchu a tiež ako prvý náter na pozinkovaný a hliníkový podklad. Ferro Color P preniká do zostatkovej hrdze, chemicky vyväzuje vlhkosť, vyplňuje póry podkladu, spevňuje staré nátery a zvyšuje väzbu medzi podkladom a ďalším náterom. Nakoľko má výbornú priľnavosť, môže nahrádzať reaktívne typy základných farieb.
dali by ste pozinkovu farbu na to alebo pod to?
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Misojogi »

mate niekto skusenosti?
https://www.fluidfilm.sk/Perma-Film-Tra ... -l-d21.htm
PERMA FILM je v živici rozpustná zlúčenina sulfonátu vápenatého, ktorá poskytuje vysokú pasívnu ochranu proti korózii. Následne bol odskúšaný v rovnakej kombinácii s Fluid Filmom na podvozkoch automobilov a výsledok bol úchvatný.

FLUID FILM, ktorý by mal byť aplikovaný najskôr v tenkej vrstve slúži ako aktívny primer, preniká existujúcou hrdzou a povlakmi na základ materiálu, inhibuje kyslík a tým vytláča existujúcu zvyšnú vlhkosť a slúži ako základ. Vďaka vytlačeniu vody FLUID FILMom, nie je potrebné nákladné intenzívne sušenie povrchov. Pretože kombinácia FLUID FILM a PERMA FILM vytvorí pevný, odolný povrch, vnútorne flexibilne aktívny a odolný voči opotrebeniu, ktorý ponúka dokonalú ochranu.
https://www.fluidfilm.sk/Fluid-Film-NAS-1l-d12.htm
Bezrozpúšťadlová, olejovitá náterová hmota s vysokým obsahom lanolínu v kombinácii s vysoko účinnými prísadami, znášanlivý voči tesniacim hmotám a lakovým náterom. Neobsahuje silikóny. Fyziologicky nezávadný.
Jednovrstvový antikorózny náter, určený na úpravu dutín automobilov, medzioperačnú konzerváciu, konzerváciu strojov, súčiastok a automobilov, určených k transportu, k opravám lodných balastových tankov, plávajúcich dokov, zariadení plávajúcich na mori a pod. Nemá žiadny vplyv na gumové tesnenia automobilov a hydraulických prvkov.

- pri aplikácii a ako ochranný film bez obsahu rozpúšťadiel a fyziologicky nezávadný,

- vyžaduje minimálnu prípravu povrchu,

- preniká hrdzou, odpudzuje vodu a tvorí maximálne odolnú antikoróznu ochranu,

- dobrá priľnavosť na vlhkých a suchých plochách,

- nedochádza k odparovaniu, praskaniu alebo vysýchaniu ochranného filmu,

- nezmývateľné dažďom ani morskou vodou, ale v prípade potreby ľahko odstrániteľný,

- možno nanášať postrekom a všetkými ostatnými konvenčnými metódami,

- s vodou vytvára gél zabraňujúci potenciálnemu znečisteniu životného prostredia,

- rýchla možnosť použitia nádrže po aplikácii,

FLUID FILM NAS spĺňa normu MIL - Špec R - 21006 a MIL-C-16173 (Vojenské špecifikácie USA).
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Pedro »

Zas vymejslis kosoctvercoviny. Oskrabat skrabakem,pak kartacem,odmastit,zakadovka,znovu zaklad,vrchni lak. Nejlip stetcem,syntetku. Je li to misto na spodku,,Konkor.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Pitris »

Mišovi zmizí plech a zůstane barva co plní vojenské špecifikácie USA :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od NOVON »

Nicmene diky mišovi ziskavame prehled o antikoro pripravcích.. :-)
Ja pouzivam odrezovac s taninem (obdoba stareho odrezovace T),na to antikoro zaklad s obsahem zinku a na to vrch dle potreby.Na ty spodky dveri zevnitr jsem pouzil Konkor 500 ve dvou vrstvach.
Dnes je pekne,tak dutiny proleju pripravkem AUTOKOR OIL,prijdemi to jako zahusteny konkor 101.
Predpokladam,ze tam uz koroze bude,tak at se to do ni pekne napije..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Odpovědět