Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Příspěvek od rousini »

rousini píše:...Koncem léta jsem začal pozorovat rodící se problém a to zvyšování četnosti spouštění regenerací DPF. Z původního intervalu 850 km jsem se "propracoval" na 450 km. Začal jsem pátrat po příčině, no a protože už jsem nějaký rok na Maxxe nejezdil, tak jsem nedávno do skoro prázdné nádrže vzal Maxxe a po zkušenosti to zopakoval. A výsledek?
Motor vrní jako kotě, ztichl a sbírá se z menších otáček :wink: Neznatelně spadla spotřeba a poprve v životě jsem viděl 0,4l/h při stání. První regenerace s Maxxem po 700 km, další po 810 km.
Ještě musím vyloučit podezření na letní VIF, který nějak tak jsem v té době začal přidávat do Optimal Dieselu. V současnosti do Maxxe dávám zimní. Při první příležitosti vezmu Optimal a dám zimní VIF. Samozřejmě bude následovat report.
Takže na Optimalu zase něco odježděno. Zvukový projev motoru je oproti Maxxu hrubší, ale to už jsme si tady ve vlákně vysvětlili, že příčinou bude bezkonkurenční hodnota CČ.
S Vifovaným Optimalem zatím zůstává interval regenerací přes 1000 km, spotřeba na volnoběhu taky 0,4l/h.
MOJE DEDUKCE JE, ŽE MAXX TO ZA PÁR KORUN PROČISTIL. Ty peníze jsem dal za palivo a ne vodičku. Jako příčinu zkracování intervalu regenerací FAPu vidím v letním VIFu. Bylo to čerstvé 0,5 l balení. Ten u mě skončil...

Nejhorší na tom je, že člověk by pomalu začal řešit myšlenky na opravy za nemalý peníz a přitom si sám málem nase*e do bot :idea:
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Příspěvek od Colommbo »

Kamarád z oplího klubu má VeCe 1.9cdti 88kW cca 170tis.km najeto, tankuje výhradně u Eurooilu tuhle naftu, přidává letní či zimní VIF, regenerace DPF probíhá téměř nachlup přesně po 900km a je naprosto spokojený. Tož to bude asi případ od případu... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Příspěvek od Návštěvník »

Napsal jsi to správně - příčinu v letním VIFu vídíš Ty. Jen Ty - objektivně tam ale není.
Teď se mě jistě zeptáš na to, kde teda je.... A já Ti odpovím, že na to, abys to zjistil jsi neudělal téměř žádnou analýzu, a tak těžko říci.

Zimní VIF = Letní VIF, pouze je množství (koncentrace) jednotlivých složek nižší na úkor přítomnosti disperzantů, které se v letním pochopitelně nevyskytují.
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Příspěvek od rousini »

Ano doma v garáži jsem s vybavením ponk, svěrák a sadou gola žádnou analýzu neprovedl...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
ARAGON

Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Příspěvek od ARAGON »

Právě jsem vyjezdil nádrž Maxx Motionu který jsem vzal po dlouhý době, jinak výhradně jezdím na Optimal diesel. Tedy srovnání u 2,5 Crdi je takové, že spotřeba i zvukový dojem je stejné a to z důvodu standartního CČ u Maxxe díky zimnímu složení. Tedy žádných 60 cetanových jednotek. Protože jsem nezpozoroval jedinou výhodu pro Maxxe tak jsem zpátky u Optimalu a mám výhodu že netrpím placebo efektem a posuzuju to nestraně. Připlácet cca 4 Kč na litru za Maxe je naprosto zbytečný.
sosko

Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Příspěvek od sosko »

Návštěvník píše:Zimní VIF = Letní VIF, pouze je množství (koncentrace) jednotlivých složek nižší na úkor přítomnosti disperzantů, které se v letním pochopitelně nevyskytují.
A presne preto, aj v zime pouzivam letny VIF. Ako pise kolega mam zato, ze rovnake davnkovanie zimneho VIF nezvysi cetanove cislo a nezlepsi mazivost tak, ako rovnake mnozstvo letneho. Zvysenie CČ a zlepsenu mazivost vyuzijem skor, ako to , ci mi nafta zamrzne pri -20 alebo -25 (co btw u mna (Bratislava) nebolo hodne davno). Pre mna je zimny VIF absolutne nepodstatny. :mrgreen:
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Příspěvek od rousini »

Dnes jsem bral naftu u EO v ČB. Protože jsem bral i do kanystrů (110l), tak jsem si všiml, že nafta je nažloutlá. Někdo to tady už psal v jiném vlákně. Taky docela dost pěnila.
Na prodejně jsme skoukli dodák: nafta letní, FAME 0%.
Není to vyloženě medově žluté, ale nažloutlé. Trošku se v tom odráží i klasická modrozelená naftová barva. Ale jede to normálně. Přidal jsem letní VIF a je to kultivovanější než zimní nafta a zimní VIF.

Už jsem odhalil, že mnou dříve popisované problémy s častějším vypalování DPF nejsou způsobeny letním VIFem, takže se k němu vracím.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
ARAGON

Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Příspěvek od ARAGON »

Dneska jsem bral Optimal v Táboře a doma to srovnal s barvou normálně tankovaným Optimalem na Praze 3. Barva je identická, mírně nažloutlá, do modrozelena přecházející. Obsluha v Táboře mi taky potvrdila info o možném zákazu čisté nafty, ale info bylo od zákazníka. Jestli to tak bude tak jediná záchrana bude v Maxx Motionu kde je biosrágora na uhlovodíkové bázi a tedy neškodná. Jenže bude o cca 3 Kč dražší na litru, ale co se dá dělat, nechci parřit mezi tisíce lidí s vadným vstřikováním, jak je to u kolegů v Německu běžný.
L_U_K
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 07, 2014 11:34

Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Příspěvek od L_U_K »

... zdravim, byť konkretně mě se to až tak netýká... tak dcera a zeťák maj Peugeot 306 1.9D (z r. 1996)
a u nich na vesnici je jen Eurooil a tu jejich naftu berou i domů trochu do zásoby tak vim, že je taková "voňavá" po naftě a nažloutlá a přitom do modra jako by. A ten jejich chrochták na to jede léto zima... a tak asi to bude v pohodě nafta... A prej čistá bez tý sračky z pole.
Joska

Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Příspěvek od Joska »

Zdravím, dnes jsem natankoval plnou Optimalu Diesel + Vif v Borohrádku. Auto jede od natankováni tak na 70% a děsně smrdí. Před týdnem jsem tankoval v Cerekvicich Optimal + Castrol TDA a auto jelo jako z praku. Ten smrad by mohl být VIFem toho už jsem si všimnul u TDIčka že s VIFem víc smrdí. Ale ten výkon musí být naftou protože Vif mám stále ten samej. Nějak přestávám Eurooilu věřit... Benzin tam stojí za prd a teď ještě nafta? :evil:
Mike

Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Příspěvek od Mike »

ARAGON píše:.... Obsluha v Táboře mi taky potvrdila info o možném zákazu čisté nafty, ale info bylo od zákazníka. ..
je to v tom babišově zákoně
prostě už nebude možný prodej paliva bez přídavku biosložky
nebude se - jako dnes - počítat celkový objem a z něj %, ale každá várka.

holt když už to vypadá na poslední podporu, tak ať je pořádná...
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Příspěvek od rousini »

A protože šrouby už se nikdy nepovolujou, tak je to s čistou naftou v řiti :twisted:
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Příspěvek od lefort »

Je to s.áč, jak meřo, tak Babiš :x
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Návštěvník

Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Příspěvek od Návštěvník »

Hle, toť výsledek volby průměrného českého ignoranta. Tím nechci ani naznačit, koho že volili ti, kdož si tady či kdekoli jinde teď stěžují... Jednak to nevím, jednak je pro českého voliče příznačné, že volí proti svým vlastním zájmům. Proč? Inu proto, že je ignorant (netuší, že volí proti svým zájmům), který navíc vždy zásadně táhne se stádem (to je zase ta průměrnost). Jinak jde o typický projev syndromu skupinového myšlení.
NOP

Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Příspěvek od NOP »

Joska píše:Zdravím, dnes jsem natankoval plnou Optimalu Diesel + Vif v Borohrádku. Auto jede od natankováni tak na 70% a děsně smrdí. Před týdnem jsem tankoval v Cerekvicich Optimal + Castrol TDA a auto jelo jako z praku. Ten smrad by mohl být VIFem toho už jsem si všimnul u TDIčka že s VIFem víc smrdí. Ale ten výkon musí být naftou protože Vif mám stále ten samej. Nějak přestávám Eurooilu věřit...:evil:
Mám podobné zkušenosti, ale dle mého názoru je to naftou, přesněji tím, ze které rafinerie pochází. Předcházející tankování - Euroil ve městě (Brno), nafta výrazně žlutá, nejelo to a ještě to dost baštilo, teď jsem tankoval Optimal diesel před dvěma dny u pumpy ve Vojkovicích - Židlochovicích, nafta velmi světlá, tak nějak modrozeleně opalizovala a auto jede jak z praku, abych použil Tvoji terminologii, navíc mám úsporu tak cca 0,2 l/100 km. V obou případech stejné množství stejného VIFu - ze stejné plechovky. Je to sice hezké, že nafta z různých rafinerií musí splňovat tu stejnou normu, ale rozdíly tu jsou a docela bych řekl v některých případech zásadní. A to tvrdím nejméně dva roky. Těch případů jsem registroval již dost. Dříve, když jsem tankoval u různých pump, tak jsem se domníval, že to je různou úrovní aditivace, ale jak je vidět, nemusí to tak být vždy.
Odpovědět