OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
ARAGON

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od ARAGON »

Takže celoročně dávám zimní Vif protože ho kupuju ve velkém balení a nehodlám si to komplikovat. Takto to dělám od začátku, stejně dříve letní Vif nebyl ve výrobě a k dostání.
Osobně v přidávání Vif do Maxxe žádnej problém nevidím, to spíše vidím problém v Eu a státem posvěceném míchání biosrágory do nafty. Z mého pohledu je to zvěrstvo, kvalitní produkt s neomezenou skladovatelností se míchá se sajrajtem kterej to degrafuje. Ještě že je alernativa ten optimal Diesel, ten beru když je Maxx za nemravnou cenu.
Petrsy

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Petrsy »

Ja bych taky radeji maxx ale s vpd mimauto mene rachta... Mam pocit ze mi rachta i s vifem...
008
Příspěvky: 85
Registrován: ned led 13, 2013 12:34

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od 008 »

to Aragon
diky -zrejme ten zimny vif tu maxx-ku az tak neposerka
to Pejko- motor som preplachol pro-techom, skusim aj ja teraz vylucne maxx plus letne vif, ale daj prosim Ta vediet, Tvoj dojem. Ja to este neviem zrovnat, vobec nemam skusenost vpd ani s maxx.
to Petrsy- dik za nazor, zrejme to vpd na nieco do seba, ale chcel by som nieco bez fame, ak zanevriem na maxx-skusim ten premiovy shell
Petrsy

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Petrsy »

Jo to ja taky zkusim jeste maxx a dvojnasobek tohoto http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... db=web.nsf
Pejko

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Pejko »

to 008: ok, tam vediet ohladom maxxky.

Co sa tyka VPD (teda aby som bol uplne presny, V-Power Diesel Nitro+), na zaklade minulotyzdnovej diskusie som oslovil Shell s otazkou ohladom FAME, a prisla mi nasledovna odpoved, citujem:
"Obe naše nafty (Fuelsave, V-Power Diesel) obsahujú estery matných kyselín v zmysle technickej normy STN EN 590 a to max. 7% objemu.
Pre rok 2013 podľa Z. 309/2009 o podpore obnoviteľných zdrojov energie pre aplikáciu nižšej sadzby spotrebnej dane platí minimálna hodnota FAME v motorovej nafte 5,4%. Ďalej Z. 309/2009 vyžaduje plnenie kritérií trvalej udržateľnosti. Pre rok 2013 je stanovený minimálny podiel biopalív motorových palivách vo výške min. 4% energetického obsahu. Od roku 2014 naviac pribúda k už existujúcim povinnostiam aj plnenie úspor emisií CO2 z použitých biopalív."

V prilohe bola karta bezpecnostnych udajov, ktora (ako bolo zdoraznene) je platna pre obe nafty. Ako vyrobcovia zakladnej nafty boli uvedeni Slovnaft a Ceska rafinerska.

Chcem pripomenut, ze som sa informoval na paliva predavane na Slovensku. Odpoved prisla zo zakaznickeho servisu Praha. Je predpoklad, ze uvedene informacie sa tykaju aj paliv v Ceskej republike, co by vsak nekorespondovalo s vysledkami testu SM Diesel special. Osobne sa myslim, ze aj v ceskom VPD ta biozlozka bude, naozaj pochybujem, ze do CR sa zavaza z Nemecka palivo bez biozlozky. Mozno by stalo za uvahu, aby niekto z ceskych kolegov citajucich toto forum sa na uvedenu zalezitost ohladom pritomnosti FAME v ceskom VPD informoval.
008
Příspěvky: 85
Registrován: ned led 13, 2013 12:34

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od 008 »

to Pejko
diky za oficialne info vpd
otazka ciste laicka- nakolko ucinok toho dobreho vo vpd prevysi tu pritomnost a ucinky Fame, napr to cistenie tych vstrekov ako to oficialne shell uvadza, a ci nie su zanasane aj v pripade premiovej vpd
PetrSY

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od PetrSY »

Já se ptal a přišlo mě to samé. I podle barvy tam Fame bude.
Pejko

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Pejko »

to 008: Takze k mojmu testu skombinovat slovensky Maxx Motion a letny VIF. Vyskusal som, ale nepresvedcilo ma to. Po stranke vykonu to bolo porovnatelne, to si netrufam hodnotit. Spotreba bola mierne vyssia ako s VPD, ale zvukovy prejav to pokazil na celej ciare... Prvych 100km to este bolo ok, ale potom sa to zhorsilo, motor zacal vyraznejsie klepat. Ked to porovnam s minulostou, ked som daval MM bez VIFu, tak to bolo velmi podobne. Vcera som dal opat VPD, presiel par desiatok km, a uz je to opat ok, tak ako mi to vyhovuje. (Test prebiehal nasledovne, vyjazdena nadrz, aplikovany VIF + MM natankovany doplna, vyjazdena nadrz, VIF + MM doplna, vyjazdena nadrz, VPD doplna).
Takze zaver, pre mna osobne ostava VPD najlepsie palivo, co momentalne existuje. Nejdem nikoho presviedcat, len sa delim so svojim nazorom.
PetrS

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od PetrS »

A cim to je? Jake mad auto? Mel jsem uplne stejny pocit...
Pejko

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Pejko »

Je velmi zaujimave, ze podla parametrov by BP/Aral Ultimate, Verva alebo MaxxMotion mali vdaka cetanovemu cislu 60 najviac zjemnit chod motora (v anglictine tomu hovoria smooth), ale paradoxne VPD je v tomto najlepsi (teda aspon v mojom aute), a pritom v nasich koncinach ma cetanove cislo podla testov len okolo 52. Preco to tak je, netusim. Mozno je to len kombinacia motora a paliva, a s inym motorom by bol iny vysledok. Mam Qashqai 2.0 dCi. Su to moje poznatky z tankovania za poslednych 6 rokov.
PetrSY

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od PetrSY »

Já myslím, že celé to bude problém mazivosti, já ted testuju maxx + http://www.liqui-moly.cz/detail/mazaci- ... eselmotory a řekl bych, že hluk je lepší (ne tak ok jako s V-Power Nitro diesel) ten asi maže ještě lépe když má Meřo...
PetrSY

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od PetrSY »

a mám toyotu lc s denso:-)
ARAGON

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od ARAGON »

Jezdil jsem chvili na Maxx Motion + Vif a chod motoru se mi nezdál až tak skvělej. Takže dnes jsem do dost prázdné nádrže natankoval Optimal diesel za krásných 34,90 :D , samozřejmě + Vif a ejhle motor běží a táhne lépe. Takže nevím jak je to s kvalitou MM jestli není proměnná. Poslední MM jsem bral v Táboře. Uvidím jako to bude s dojezdem, natankoval jsem Optimal až byla hladina nafty v hrdle, stejně jako předtím s MM.
008
Příspěvky: 85
Registrován: ned led 13, 2013 12:34

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od 008 »

Pejko píše:to 008: Takze k mojmu testu skombinovat slovensky Maxx Motion a letny VIF. Vyskusal som, ale nepresvedcilo ma to. Po stranke vykonu to bolo porovnatelne, to si netrufam hodnotit. Spotreba bola mierne vyssia ako s VPD, ale zvukovy prejav to pokazil na celej ciare... Prvych 100km to este bolo ok, ale potom sa to zhorsilo, motor zacal vyraznejsie klepat. Ked to porovnam s minulostou, ked som daval MM bez VIFu, tak to bolo velmi podobne. Vcera som dal opat VPD, presiel par desiatok km, a uz je to opat ok, tak ako mi to vyhovuje. (Test prebiehal nasledovne, vyjazdena nadrz, aplikovany VIF + MM natankovany doplna, vyjazdena nadrz, VIF + MM doplna, vyjazdena nadrz, VPD doplna).
Takze zaver, pre mna osobne ostava VPD najlepsie palivo, co momentalne existuje. Nejdem nikoho presviedcat, len sa delim so svojim nazorom.
to Pejko. Diky za zdielanie a odovzdanie skusenosti, postrehov a poznatkov o maxx. Ja som uz na nu rezignoval-a nejdem ju riesit-bez tej hvo-otazka neuznania na SK stale otvorena- to nie je co ma byt. Skusim Tebou odporuceny vpd a pridavam moj poznatok- do beznej nafty na stisenie a pre vyraznelepsi chod-co to aj spotreba - skus guard fill diesel od protechu-iste ich poznas-mne sa krasne osvedcil-motor 3,0 D CR, beriem 1l balenie.Slusne aditko-ziaden bluff. Foru sa ospravedlnujem za odskocenie od temy-neviem Ti poslat ss. Maj sa
Sniper_2003

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Sniper_2003 »

Chlapi nemáte náhodou tucha jaké cetanové číslo má Optimal Diesel a jakou má mazivost?? Nikde jsem to nějak nenašel.

Nicméně něco z novinek http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/t ... out-295557
Odpovědět