OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
ARAGON

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od ARAGON »

To je možný, ale kupovat několik drahých přípravků a pak si připravovat lektvar který bude mít komplexní vlastnosti je ekonomický nesmysl. Radši jeden produkt s pokrytím celé problematiky ošetření nafty, to je teda můj názor.
Hlavně když VIF můžu koupit ve velkých baleních za super cenu. Takže aditivace tolik neleze do peněz. Jinak VIF přelévám do původní plechovky s odměrným víčkem a to vozím sebou. Pasuje to do kapsy v zadních dveřích a tak je to ihned po ruce při tankování. Manipulace je naprosto bezproblémová.
Jindra

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Jindra »

Ahoj me se zda ze mi muj japonec vice klepe mezim 1800 az 2500 otackamí kdyz tam dam maxxmotion

Shell nitro+ diesel obsahuje taky klasickou bio slozku?
ARAGON

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od ARAGON »

Nyní jsem jezdil chvili na Maxx Motion Diesel a co mě překvapilo tak super spotřeba. Dělal jsem měření na plnou nádrž a výsledek byl 7,93 l na sto. Jenže to bylo u Sorenta 2,5 Crdi,125 Kw permanent 4x4 a pohotovostní váha 2200 kg. Polovina cesty byla s vlekem a zbytek po Praze a okolí. Maxx M. jsem bral u Teplic a pak v Táboře.
Pokud je tedy Maxx za slušnou cenu třeba jako v Táboře za 37,20 tak je to fajn. Jenže na Jižní spojce je za 41,30 a to se totálně zbláznili. V ten moment je tedy v Praze alternativa Optimal Diesel .
Petrsy

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Petrsy »

V moje auto je a maxx taky hlucne na vpower je to o hodne lepsi
ARAGON

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od ARAGON »

To se divím když Maxx má mít cetan 60. Třeba u mojeho 2,5 Crdi není žádnej rozdíl v hlučnosti u různých naft. Liší se jen spotřeba, ale to je dáno i pěnivostí nafty. Všimnul jsem si že Maxx pění málo a tak se ho do nádrže vejde více. Já ale vždy tankuju po několika krocích až je vidět hladina nafty v hrdle. Tím je měření spotřeby nejpřesnější.
Jinak stále tvrdím že objem ničím nenahradíš a další auto bude minimálně třílitr. Jdu proti směru Bruselu a jeho ordinaci motorů jako do sekačky nebo zahradního traktůrku. Vivat moje 228g CO2/km :D
Petrsy

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Petrsy »

Ja mam trilitr jenze jen 4 valec

Ja tu hlucnost prikladam mazivosti...
ARAGON

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od ARAGON »

Dávám Vif a to více něž je předepsáno, takže asi v tom to je. Kdo maže ten jede :D
008
Příspěvky: 85
Registrován: ned led 13, 2013 12:34

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od 008 »

To Aragon:
ahoj, nemas obavy, ze to vif moze trochu tu maxxku znehodnotit-trochu sa o tom tu popisalo.t.j. o moznej kolizii tych jej aditiv vs. vif. Na druhej strane, kvoli tej jej mazivosti to vif asi tam aj treba.
dik
NOP

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od NOP »

Petrsy píše:Ja tu hlucnost prikladam mazivosti...
Já si zase myslím, že to bude pravda jenom z poloviny. :?: Používám nyní aditivum od fy Millers Oils, které dle testů z časopisu Diesel spíše mazivost snižuje, přesto došlo při tankování Optimal Dieselu také ke snížení hlučnosti. Při použití VIFu je ale to snížení hlučnosti mnohem více patrné. Já však VIF předávkuji, klidně i o 100%, kupuji rovněž jako Aragon balení 5 l (lze sehnat i za částku nižší než 1.200,- Kč, dělím se s rodinou a kamarády). V testu v posledním Dieselu se píše o tom, že nižší hlučnost souvisí s vyšším cetanovým číslem nafty - nižší cetanové číslo způsobí pozdější vznícení nafty, které začne hořet větší množství najednou, což způsobuje "klepání" motoru. Podobně je to i při startování studeného dieselu. Aditivum Millers Oils má cetanové číslo ze všech aditiv v tomto testu nejvyšší. Vracím se ale k VIFu, dle testu nejvyváženější vlastnosti a příjemnější je i cena. :wink: :D
ARAGON

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od ARAGON »

O případné kolizi Vif a Maxx jsen již dříve četl, ale myslím že to pochází původně od tiskového mluvčího ÖMV. Ostatně někteří výrobci aut, viz SM Diesel, přímo zakazují přidávat jakékoliv aditiva. Tak si myslím že dělají zbytečný poplach. Praxe totiž káže jiné poznatky.
Tedy Vif používám snad od roku 1997 nebo 98 a leju ho do všech naft. Maxxe po jeho zavedení na náš trh jsem trošku zkoumal a dodnes mám ve sklenici vzorek Maxx+Vif a je naprosto beze změny. Naproti tomu třeba Optimal Diesel v čase mění barvu z namodralé do žluté. Tedy Maxx je asi stabilnější a vzhledem k jeho 100 % uhlovodíkovému složení přimíchání Vifu o stejném základu neudělá neplechu. Kolik je aditiv v Maxxu nevím, ale asi nejvíce spoléhá výrobce na HVO a jeho zvyšování cetanu. Takže já Vifem dořeším mazivost a zatím naprosto bez problému.
Jiné to může být u Vervy od Benziny, která je napajcovaná aditivama k prasknutí, ale protože je to chemicky nesourodý lektvar tak tomu vůbec nedůvěřuji. Hlavně když některé aditiva dokáží z Vervy udělat směs o nekolika týdení životnosti.
008
Příspěvky: 85
Registrován: ned led 13, 2013 12:34

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od 008 »

bol tu jeden zaujimavy napad na inom vlakne od ronyx-pejko, skusit aditivovat zimnu maxx-ku, hoci tym myslel maxx-ku na SK bez hvo, letnym vifom-kde by sa vlastne ,,nepobili,, anitidepresanty vifu a maxx-ky, okrem toho by sa samozrejme mazivost zlepsila. Neviem-ci si robil pokus maxx plus vif letny aj zimny, ale zrejme by to malo byt ucinne a nemalo by to maxx-ke ,,ublizit,,
Pejko

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Pejko »

To ARAGON: A co v zime? Davas do MaxxMotion letny alebo zimny VIF? Narazam na to, ze zimny MaxxMotion je uz z vyroby do -35 C, tak naco zbytocne pridavat konkurencny depresant. Sam VIF vyrobca uvadza na svojich strankach, ze rozdiel medzi zimnym a letnym VIFom je (len?) depresant. Tym padom letny VIF by v zime mal fungovat - nezasahoval by do "zimnych" vlastnosti paliva, no zaroven by vylepsil spominanu mazivost a aj cetanove cislo, ktore je v zimnej nafte vzdy trochu nizsie.
Pejko

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Pejko »

008: myslime na to iste :-)))
008
Příspěvky: 85
Registrován: ned led 13, 2013 12:34

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od 008 »

to Pejko
diky za pozdrav. Otazka: ako casto ju tankujes. Ta maxx-ka nech je aka je na SK, stale mi pripada z tych priemioviek naj naj - a ze predsa len stoji za investiciu -hlavne co sa tyka udrziavania cistoty motora-hoci mozno postrada vykon a mazivost, ktora sa ale zrejme-zrejme da kompenzovat
Pejko

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Pejko »

to 008: Doteraz som ju bral len velmi sporadicky, ked uz tak v zime, inak som daval VPD. Ale potom, ako som nedavno vyskusal cesku verziu, tak mi skrsol ten napad s VIFom. Prave dnes som dal prvy krat Maxx-ku s letnym VIFom. Na zavery je este priskoro, ale ked sa osvedci, a motor stichne (ako pri VPD), tak asi pri nej zostanem.
Odpovědět