OMV MaxxMotion a Benzina Verva
Moderátor: Colommbo
Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva
ZAUJIMAVE
Dnes v Rakusku som natankoval AVANTI Diesel 1,36 EUR = 35,26 CZK
Farba modrozelena!!!
Aj moj kamarad ve Vyškově mi pisal - dokonce Avanti na OMV přebarvili...
Dnes v Rakusku som natankoval AVANTI Diesel 1,36 EUR = 35,26 CZK
Farba modrozelena!!!
Aj moj kamarad ve Vyškově mi pisal - dokonce Avanti na OMV přebarvili...
Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva
Tak dalsi info k Optimal Diesel - aktualne vyjezdena nadrz s Millers Ecomax, prevazne jizda ve meste + klima, takze spotreba by mela byt kolem 8l/100km, palubni hlasil 7,4 a dle tankovani byla 7,01. A motor si jen prede Taky jsem o vikendu zkontroloval trubky kolem EGR, jak jsem jej chtel vycistit, a nebylo co cistit (po 150kkm najezdu se vazne divim, jak mam cisty trubky, kdyz vidim ruzne po netu, co z toho jsou lidi schopni vyklepat za sajrajt...). Velke baleni BG 244 po dovozu a aditivovana cista nafta bez bio maji evidentne pozitivni vliv na cistotu v trubkachgabriiel píše:Taky pridam (zatim prvni) zkusenost s EuroOil Optimal Diesel...Pak jsem na to poradne slapnul a jel jsem jako prase - zatim spotreba dle computeru 5.5 l/100km.
Nechci z toho delat jakykoli zaver, auto zatim jede da se rict normalne. Ale ten pocit, ze nezasiram motor biosrackou... k nezaplaceni
Naposledy upravil(a) gabriiel dne pon kvě 06, 2013 22:35, celkem upraveno 2 x.
Ford Focus MKIII TR Easy | 1.0 EcoBoost | 74 kW |
Ford Galaxy MKIII Titanium | 2.2 TDCi | 147 kW |
Ford Galaxy MKIII Titanium | 2.2 TDCi | 147 kW |
Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva
Na Optimal Diesel mám poslední spotřebu měřenou na nádrž 8,2 l a to u 2,5 Crdi permanentní 4x4 a pohotovostní váha je 2200 kg. Provoz po Praze a okolí. Takže u mě je to super
Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva
Aragone, zkus koupit Envirox, dát ho první 2 nádrže 1:2000, pak dále 1:4000. K němu 2 deci 2T adinolu oleje na nádrž a 1-2 cm wifu, nebo Milers ecomaxu dle návodu na litr.
Mě to dlouhodobě snížilo spotřebu o 8%, měřeno na pistoli, anebo zvedlo výkon v záběru.
Od zimy také jezdím na Optimal a je to nejlepší poměr cena/ výkon na trhu. Akorát se musí aditivovat, je to nafta bez aditiv.
Mě to dlouhodobě snížilo spotřebu o 8%, měřeno na pistoli, anebo zvedlo výkon v záběru.
Od zimy také jezdím na Optimal a je to nejlepší poměr cena/ výkon na trhu. Akorát se musí aditivovat, je to nafta bez aditiv.
Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva
Díky za radu a ze zvědavosti jsem se podíval na ten Envirox. Výrobce píše že se jedná o přípravek který zlepší složení vstříknuté směsy do válce a to okysličením pomocí oxidu Ceru - CeO2. Jenže tento CeO2 je krystalická látka a je rozpustná v silné kyselině a tavná teplota je nad 1500 C a tedy je mi záhada jak by to dostali do přípravku. Sice píšou o nanočásticích, jenže CeO2 se používá i jako přídavek do politur a tak by byl abrazivní ve vstřikovačích.
Jediná šance je ho mít v katalizátoru, kde může být zatavený v mřížce a to je technicky dobře řešitelné.
Z tohoto pohledu tedy nevém zda je korektní tvrzení výrobce.
Já naštěstí DPF nemám, velkej kat jsem vyndal při 17 km u novýho auta a nyní při 86 Tkm je to stále bez měho a šetří mi to naftu i turbo. Není nad nejmenší odpor ve výfukovém potrubí .
Jediná šance je ho mít v katalizátoru, kde může být zatavený v mřížce a to je technicky dobře řešitelné.
Z tohoto pohledu tedy nevém zda je korektní tvrzení výrobce.
Já naštěstí DPF nemám, velkej kat jsem vyndal při 17 km u novýho auta a nyní při 86 Tkm je to stále bez měho a šetří mi to naftu i turbo. Není nad nejmenší odpor ve výfukovém potrubí .
Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva
Tak tohle není pravda ani náhodou!ARAGON píše:... Není nad nejmenší odpor ve výfukovém potrubí .
Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva
Při posledním tankování Optimal dieselu mi bylo u benzinky EuroOil sděleno, že se připravuje Optimal diesel, který ale bude aditivovaný. Název ani cena nejsou známy. Za sebe musím říci, že by mi více vyhovoval stávající Optimal diesel, který si sám aditivuji. Navíc mám obavu, že to cenově bude někde na úrovni Vervy případně MaxxMotion.Mav píše:.....jezdím na Optimal a je to nejlepší poměr cena/ výkon na trhu. Akorát se musí aditivovat..........
Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva
Až vyjdou testy stávajícího Optimalu, to bude překvápko...
Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva
Něma problema, natankuji na léto 400l dosudů a jeto.
Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva
Kvalitu nafty ve smyslu, jak chutná mému motoru dovedu posoudit z místa řidiče a mám motor, který ty rozdíly pozná (bohužel). Takže takový test by mě mohl leda nepříjemně překvapit hodnotou nějaké veličiny mimo toleranci, která se doufám dá upravit aditivací. Ostatně to tady na fóru většina lidí běžně dělá...
Ad aditivovaný optimal: Výhoda je, že Eurooil musí z důvodu konkurenceschopnosti mít i levnou naftu a zároveň upustil od biosložky... Takže ji může doaditivovat, ale cenově jenom vocamcáď - pocamcamcáď...
Na 2 druhy nafty nemá většina jeho pump tanky. Jinak mi taky více vyhovuje surová nafta a dám si do ní co chci.
Ad aditivovaný optimal: Výhoda je, že Eurooil musí z důvodu konkurenceschopnosti mít i levnou naftu a zároveň upustil od biosložky... Takže ji může doaditivovat, ale cenově jenom vocamcáď - pocamcamcáď...
Na 2 druhy nafty nemá většina jeho pump tanky. Jinak mi taky více vyhovuje surová nafta a dám si do ní co chci.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva
@modelář
jeden poznatek k vejfuku. Dělal jsem přestavbu motoru z náklaďáku 6,56 l z atmosférické verze na turbo. Na paletě kde se zkoušel motor byl na turbu pouze kus trubky jako komín a turbo tlačilo až 2 Bary kdežto na autě s původním vejfukem pak 0,8 Baru při stejných otáčkách. To je bezvadný pro životnost velkého motoru. Takže čím jsou lepší parametry aerodinamiky výfuku tím se turbo roztáčí na vyšší jmenovité otáčky. Sice u regulovaných turb hraje roli i snímání přeplňovacího tlaku, ale kde to není regulovaný tak je to praxí potvrzený.
jeden poznatek k vejfuku. Dělal jsem přestavbu motoru z náklaďáku 6,56 l z atmosférické verze na turbo. Na paletě kde se zkoušel motor byl na turbu pouze kus trubky jako komín a turbo tlačilo až 2 Bary kdežto na autě s původním vejfukem pak 0,8 Baru při stejných otáčkách. To je bezvadný pro životnost velkého motoru. Takže čím jsou lepší parametry aerodinamiky výfuku tím se turbo roztáčí na vyšší jmenovité otáčky. Sice u regulovaných turb hraje roli i snímání přeplňovacího tlaku, ale kde to není regulovaný tak je to praxí potvrzený.
Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva
Představa, že "kus trubky jako komín" má lepší (vnitřní) aerodynamiku, než (rezonančně) laděný výfukový trakt (tím zároveň nechci tvrdit, ža takový má každé auto), je přinejmenším naivní. Právě využití energie pulzů výfukových plynů umožňuje jednak zvýšit účinnost práce turbodmychadla, jednak - obrazně řečeno - úspěšně protáhnout hada tlustého např. 5 cm výfukovou soustavou o vnitřní světlosti pouhé 3 cm. Jenže tohle se nedá ladit jinak než na motorové brzdě, nejlépe po předchozích pečlivých výpočtech a počítačových simulacích.ARAGON píše:... motor byl na turbu pouze kus trubky jako komín ... čím jsou lepší parametry aerodinamiky výfuku tím se turbo roztáčí na vyšší jmenovité otáčky.
P.S.: Požadavky na naladění výfukového traktu atmosférického a přeplňovaného motoru jsou pochopitelně dostatečně odlišné.
P.P.S.: Zájem na maximalizaci výkonu přeplňovaného motoru bez požadavků na ochranu turba před překračováním jeho max. konstrukčních otáček je rovněž o něčem jiném.
Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva
Davnejsie sme debatovali o rozdieli medzi naftou OMV MaxxMotion Diesel v CZ a SK. Mam cerste info ku MaxxMotion Diesel predavaneho na Slovensku:
1. neobsahuje premiovu zlozku HVO (nahrada FAME)
2. neobsahuje vsak ani bio zlozku
3. celorocne (cize aj v lete) je predavana arkticka verzia do -35°C - plati len pre Slovensko
4. cetanove cislo je 51
Inymi slovami, je to kvalitna nafta, ale jej parametre su ine, ako produkt s rovnakym nazvom predavany v okolitych statoch.
1. neobsahuje premiovu zlozku HVO (nahrada FAME)
2. neobsahuje vsak ani bio zlozku
3. celorocne (cize aj v lete) je predavana arkticka verzia do -35°C - plati len pre Slovensko
4. cetanove cislo je 51
Inymi slovami, je to kvalitna nafta, ale jej parametre su ine, ako produkt s rovnakym nazvom predavany v okolitych statoch.