Je to tam komplet. Tady tedy znovu http://www.mercedesclub.cz/graphics/msg ... afta-1.jpgNOP píše:Ten test vyšel v časopisu Diesel č. 3/2012 a je obsáhlejší, než je vidět z přiložené fotografie - chybí druhá strana dvoustrany.
OMV MaxxMotion a Benzina Verva
Moderátor: Colommbo
Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva
Tak to jsem přehlédl a dal si zbytečnou práciPitris píše:Je to tam komplet. Tady tedy znovu http://www.mercedesclub.cz/graphics/msg ... afta-1.jpgNOP píše:Ten test vyšel v časopisu Diesel č. 3/2012 a je obsáhlejší, než je vidět z přiložené fotografie - chybí druhá strana dvoustrany.
Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva
Jeden testík zimních naft (údajně z 1/2013) ze Slovenska http://www.bmwklub.sk/download/file.php?id=166382&t=1
Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva
Jenže ten test je v dnešní době muzeální a neaktuální. Vývoj jde velice rychle dopředu a třeba Optimal Diesel je od loňského podzimu zcela bez biosložky a od letošního února je k dostání všude na čerpačkách Eurooilu jako jediná čistá nafta. Takže pokud srovnávací testy tak nejlépe všechny nafty od března 2013 a to podle mě nikdo nedělal.
Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva
Já o tom alespoň nic nevím. Ten časopis Diesel je takový řekl bych občasník. S tím předmětným testem vyšel někdy loni v říjnu a když na něj narazím, tak si jej kupuji, protože tam bývají zajímavé informace. Ty testy nafty jim dělá firma SGS, takže by to mělo být na úrovni a řekl bych, že nafty testují tak jednou za rok, tak si počkáme. V posledním čísle z března 2013 je třeba rozhovor s V. Loulou z Benziny. Ten např. říká, že aditiva přidává do nafty při stáčení v rafinerii automatizované zařízení, čímž v podstatě dementuje informaci, kterou tady někdo nedávno dal, že aditiva přidávají do paliva osádky rozvážky až na benzinkách. Pokud se týká nafty, je tam také článek o OMV MaxxMotion. Mimo jiné zde píší, že i tato nafta obsahuje aditiva, mimo jiné čistící a jejich účinek byl demonstrován na EGR ventilech po 10ti hodinové motor. zkoušce, kdy při chodu na standartní naftu se vytvořil patrný povlak karbonu, zatím co při chodu na MM ventil zůstal takřka čistý, atd....ARAGON píše:... pokud srovnávací testy tak nejlépe všechny nafty od března 2013 a to podle mě nikdo nedělal.
A když už píši, tak velké poděkování za tzv. "Aragonův test" odolnosti naft na mráz, obrázky jsem si dovolil "distribuovat" všem známým s diesly (a že jich je) a ohlasy byly veliké převeliké. Budeme se těšit na další.
Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva
Zaujimavu pripomienku som nasiel v inej diskusii, tyka sa vska len OMV MM na Slovensku:
"Dobry den prajem,
vdaka za clanok o maxx-ke- da sa povedat,ze som nielen uzivatel, ale obdivovatel omv petrochemickej techonologie.Pozrel som si aj video z danej prezentacie vo schwechate. Zarazila ma tam vsak jedna vec- mozno pre ostatnych uz davno znama- podla tej prezentacie -minutaz cca 3:45, je nasa maxxmotion ochudobnena prave o unikatnu biozložku HVO, teda ako uvadza text na slide:…HVO nie je uznana na slovensku ako biozložka , jej použitie nevedie k danovemu zvýhodneniu – OMV je pre na slovensku nepoužíva. Tam vidno ze u susedov, t.j. v cesku a madarsku je tato zlozka pouzita. Zaujimal by ma Vas nazor, teda aky mozny je dopad, resp. kvalitativny rozdiel v maxxke predavanej na slovensku a inde, t.j. v AT HU alebo CR. Nie je to, do urcitej miery, kvalitativna degradacia tohoto paliva, mozno poskodenie aj zakaznika. Poprosim teda Vas nazor, mozno by bolo este kontaktovat priamo omv alebo u nas nejakeho petrochemiky. Dakujem
S pozdravom a zelanim pekneho Silvestra, Juraj"
"Dobry den prajem,
vdaka za clanok o maxx-ke- da sa povedat,ze som nielen uzivatel, ale obdivovatel omv petrochemickej techonologie.Pozrel som si aj video z danej prezentacie vo schwechate. Zarazila ma tam vsak jedna vec- mozno pre ostatnych uz davno znama- podla tej prezentacie -minutaz cca 3:45, je nasa maxxmotion ochudobnena prave o unikatnu biozložku HVO, teda ako uvadza text na slide:…HVO nie je uznana na slovensku ako biozložka , jej použitie nevedie k danovemu zvýhodneniu – OMV je pre na slovensku nepoužíva. Tam vidno ze u susedov, t.j. v cesku a madarsku je tato zlozka pouzita. Zaujimal by ma Vas nazor, teda aky mozny je dopad, resp. kvalitativny rozdiel v maxxke predavanej na slovensku a inde, t.j. v AT HU alebo CR. Nie je to, do urcitej miery, kvalitativna degradacia tohoto paliva, mozno poskodenie aj zakaznika. Poprosim teda Vas nazor, mozno by bolo este kontaktovat priamo omv alebo u nas nejakeho petrochemiky. Dakujem
S pozdravom a zelanim pekneho Silvestra, Juraj"
Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva
Podle mě je to kulišárna od ÖMV na Slovensku že tam nedávají HVo, tím totiž nedosahuje nafta stejných parametrů jako třeba u nás a myslím že je tedy rozdíl v cetanovém čísle. Tím pádem by Maxx měl být levnější díky odebrání dost podstatné složky. U nás stojí Maxx již až 40,50 Kč a proto jsem přešel na Optimal Diesel který je také zcela bez biosložky. Za to můžeme děkovat legislativě a nalezení řešení u největšího distributora. Když jsem srovnával zimní Maxx s Optimalem tak Optimal byl v kultuře chodu motoru mírně lepší. Asi je to dané cetanovým číslem které v zimní verzi Maxxe je pouze dle normy.
Zajímavější to bude v létě kdy je cetan. číslo Maxxe cca 61 a to bude tedy větší konkurent. Jenže cena rozhodne a když je Optimal nyní za 35,70 kč tak jasně vitězí.
Zajímavější to bude v létě kdy je cetan. číslo Maxxe cca 61 a to bude tedy větší konkurent. Jenže cena rozhodne a když je Optimal nyní za 35,70 kč tak jasně vitězí.
Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva
Dnes jsem zažil doslova šok (česky shock). Vracel jsem se do Brna a poněvadž jsem původně předpokládal, že najedu více km, měl jsem sebou připraveno aditivum Eclipse od Millers Oils, 75 ml nachystané s trochou nafty v lahvi s tím, že budu někde tankovat. Eclipse z toho důvodu, že Power EcoMax mi připadá poněkud předražený a známý, který tato aditiva nakupuje v Polsku (levněji) mi tvrdil, že mezi nimi žádný rozdíl nezaznamenal.
http://www.millersoils.cz/38--eclipse-n ... ditiv.html
Na okraji Jevíčka (Pardubický kraj) jsem zahlédnul benzinku fy Euro Oil a tak díky osvětě z tohoto fóra (myslím, že zrovna Aragon) jsem šel vůbec poprvé natankovat OptimaDiesel. Mám nádrž 60 l, nacpal jsem tam 43 l této nafty do plné, zbytek byl UltraDiesel, který jsem tankoval před tím. Po několika km se motor výrazně ztišil, lépe to akcelerovalo, prostě žádný rádoby rozdíl, ale rozdíl opravdu výrazný. Až do Brna jsem jel po okreskách, až do Letovic sice pomaleji, to je prostě tankodrom, takže to ani jinak nešlo, no ale potom jsem to především v kopcích nebo při předjíždění testoval a kdyby mne někdo změřil, tak jsem byl dnes večer ve zprávách na TV Nova. Jinak jsem se snažil (na slůvko snažil bych položil důraz) jet dle předpisů, rozhodně ne jízda na úsporu. Najel jsem 82 km a tušil jsem, že spotřeba bude dobrá, občas jsem koukal na palubní počítač na momentální spotřebu, ale doma mi to ukazovalo 4,7 l/100km. Tuto trasu jezdím velmi často, nejlepší spotřeba na letních pneu z loňského roku při stejném zatížení byla 5,6 l/100 km (rozhodně rozvážnejší jízda), s UltraDieslem na zimních pneu opakovaně cca 5,4 l/100 km a spotřebu z dnešního dne jsem dosáhnul také na zimních pneu (Continental, auto je Avensis 93 kW, kombík). Nevím, co se zasloužilo o takový výsledek více, zda to aditivum nebo UltraDiesel, asi kombinace obojího. Problém je, že obojí jsem použil poprvé, takže nevím. Uvídíme, jak to bude dál, ale já jsem něco tak výrazného nečekal.
http://www.millersoils.cz/38--eclipse-n ... ditiv.html
Na okraji Jevíčka (Pardubický kraj) jsem zahlédnul benzinku fy Euro Oil a tak díky osvětě z tohoto fóra (myslím, že zrovna Aragon) jsem šel vůbec poprvé natankovat OptimaDiesel. Mám nádrž 60 l, nacpal jsem tam 43 l této nafty do plné, zbytek byl UltraDiesel, který jsem tankoval před tím. Po několika km se motor výrazně ztišil, lépe to akcelerovalo, prostě žádný rádoby rozdíl, ale rozdíl opravdu výrazný. Až do Brna jsem jel po okreskách, až do Letovic sice pomaleji, to je prostě tankodrom, takže to ani jinak nešlo, no ale potom jsem to především v kopcích nebo při předjíždění testoval a kdyby mne někdo změřil, tak jsem byl dnes večer ve zprávách na TV Nova. Jinak jsem se snažil (na slůvko snažil bych položil důraz) jet dle předpisů, rozhodně ne jízda na úsporu. Najel jsem 82 km a tušil jsem, že spotřeba bude dobrá, občas jsem koukal na palubní počítač na momentální spotřebu, ale doma mi to ukazovalo 4,7 l/100km. Tuto trasu jezdím velmi často, nejlepší spotřeba na letních pneu z loňského roku při stejném zatížení byla 5,6 l/100 km (rozhodně rozvážnejší jízda), s UltraDieslem na zimních pneu opakovaně cca 5,4 l/100 km a spotřebu z dnešního dne jsem dosáhnul také na zimních pneu (Continental, auto je Avensis 93 kW, kombík). Nevím, co se zasloužilo o takový výsledek více, zda to aditivum nebo UltraDiesel, asi kombinace obojího. Problém je, že obojí jsem použil poprvé, takže nevím. Uvídíme, jak to bude dál, ale já jsem něco tak výrazného nečekal.
Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva
Ahoj-te,
ja som tu uz tiez v tomto vlakne na 12 str. spomenul problem slovenskej Maxx-ky, hoci tam boli uz prispievatelia na tuto temu predo mnou. Ten udaj o chybajucej HVO je
http://www.benzin.sk/index.php?selected ... le_id=7568, - cas 3:45 vo videu. Dovod: na HVO nedava SR danovu ulavu.
Nuz asi neostava nic ine ako s Tebou ARAGON suhlasit- hoci nie som petrochemik. Cize maxx-ku Vam mozeme v cechach len zavidiet. Este uvadzam parametre zimnej maxxky zo SR, cerpacky v blave. Tam ma ta maxxka vyssie cet cislo - 53,4,ako bezna omv 52,4 , hoci je bez biozlozky- ako je to tam uvedene. Neviem -akoj alchymiou to dosiahli, hoci tam nie je velky rozdiel. Inak je to blavacky region-cize tam mohla zabludit este omv maxx-ka aj za rakuska. vid: http://www.bmwklub.sk/bmw-pokec/paliva-t51639-45.html. Na jednej strane je ta nafta odolna proti mrazom, na druhej- neviem, co si o tom mysliet. Este mimochodom- aky ma zimny a letny optimal cetanove cislo-rad by som ho skusil- na SR je v mojom jedna cerpacka. Diky, 008
ja som tu uz tiez v tomto vlakne na 12 str. spomenul problem slovenskej Maxx-ky, hoci tam boli uz prispievatelia na tuto temu predo mnou. Ten udaj o chybajucej HVO je
http://www.benzin.sk/index.php?selected ... le_id=7568, - cas 3:45 vo videu. Dovod: na HVO nedava SR danovu ulavu.
Nuz asi neostava nic ine ako s Tebou ARAGON suhlasit- hoci nie som petrochemik. Cize maxx-ku Vam mozeme v cechach len zavidiet. Este uvadzam parametre zimnej maxxky zo SR, cerpacky v blave. Tam ma ta maxxka vyssie cet cislo - 53,4,ako bezna omv 52,4 , hoci je bez biozlozky- ako je to tam uvedene. Neviem -akoj alchymiou to dosiahli, hoci tam nie je velky rozdiel. Inak je to blavacky region-cize tam mohla zabludit este omv maxx-ka aj za rakuska. vid: http://www.bmwklub.sk/bmw-pokec/paliva-t51639-45.html. Na jednej strane je ta nafta odolna proti mrazom, na druhej- neviem, co si o tom mysliet. Este mimochodom- aky ma zimny a letny optimal cetanove cislo-rad by som ho skusil- na SR je v mojom jedna cerpacka. Diky, 008
Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva
ahoj NOP- k eclipsu som Ti hodil kratku poznamku na vlakne millers. Nevies- prosim kTa- nieco o cetanovych cislach optimal dieslu- zima-leto. Dik 008-čkaNOP píše:Dnes jsem zažil doslova šok (česky shock). Vracel jsem se do Brna a poněvadž jsem původně předpokládal, že najedu více km, měl jsem sebou připraveno aditivum Eclipse od Millers Oils, 75 ml nachystané s trochou nafty v lahvi s tím, že budu někde tankovat. Eclipse z toho důvodu, že Power EcoMax mi připadá poněkud předražený a známý, který tato aditiva nakupuje v Polsku (levněji) mi tvrdil, že mezi nimi žádný rozdíl nezaznamenal.
http://www.millersoils.cz/38--eclipse-n ... ditiv.html
Na okraji Jevíčka (Pardubický kraj) jsem zahlédnul benzinku fy Euro Oil a tak díky osvětě z tohoto fóra (myslím, že zrovna Aragon) jsem šel vůbec poprvé natankovat OptimaDiesel. Mám nádrž 60 l, nacpal jsem tam 43 l této nafty do plné, zbytek byl UltraDiesel, který jsem tankoval před tím. Po několika km se motor výrazně ztišil, lépe to akcelerovalo, prostě žádný rádoby rozdíl, ale rozdíl opravdu výrazný. Až do Brna jsem jel po okreskách, až do Letovic sice pomaleji, to je prostě tankodrom, takže to ani jinak nešlo, no ale potom jsem to především v kopcích nebo při předjíždění testoval a kdyby mne někdo změřil, tak jsem byl dnes večer ve zprávách na TV Nova. Jinak jsem se snažil (na slůvko snažil bych položil důraz) jet dle předpisů, rozhodně ne jízda na úsporu. Najel jsem 82 km a tušil jsem, že spotřeba bude dobrá, občas jsem koukal na palubní počítač na momentální spotřebu, ale doma mi to ukazovalo 4,7 l/100km. Tuto trasu jezdím velmi často, nejlepší spotřeba na letních pneu z loňského roku při stejném zatížení byla 5,6 l/100 km (rozhodně rozvážnejší jízda), s UltraDieslem na zimních pneu opakovaně cca 5,4 l/100 km a spotřebu z dnešního dne jsem dosáhnul také na zimních pneu (Continental, auto je Avensis 93 kW, kombík). Nevím, co se zasloužilo o takový výsledek více, zda to aditivum nebo UltraDiesel, asi kombinace obojího. Problém je, že obojí jsem použil poprvé, takže nevím. Uvídíme, jak to bude dál, ale já jsem něco tak výrazného nečekal.
Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva
To 008: K těm cetanovým číslům Optimal dieseu by Ti mohl říci určitě více než já Aragon, který se této problematice věnuje. Z testu - viz obrázek na předchozí straně je toto cetan. číslo 53,2, čili takový průměr mezi těmi běžnými naftami. Ale to je údaj z roku 2012, dnes to může být jinak, jak konečně Aragon naznačoval v jednom z těch předchozích příspěvků. Osobně si myslím, že na té dobré spotřebě, se větší měrou podílelo to aditivum Eclipse, které jsem navíc předávkoval. Na druhou stranu, když si tak vzpomenu, že poté, co začali do nafty přidávat ty biosložky, tak mi (sice nepatrně) stoupla spotřeba a hůře to jezdilo. I to může mít vliv. Dnes jsem z valné části popojížděním po městě najel cca 50 km, spotřeba i s tím včerejškem mi stoupla na 5,3 l/100 km, což je pořád výborné. Když takhle jezdím, mívám na zimních pneu spotřebu kolem 6 l i více. Jo, a když jsem ráno vyjel, tak těch 4,7 mi spadlo na 4,8 l po ujetí několik desítek metrů, či-li, bylo to tak na hraně. Přiznám se, že jsem tomu aditivu od Millers-u moc nevěřil, už jsem to tady jednou psal, že jsem nikdy v minulosti s různými aditivy nezaznamenal nějaké úspory, které by stály za řeč. No, ještě uvidíme. A musím ještě doplnit, že palubní počítač na mém autě, oproti všem zvyklostem vykazuje vyšší spotřebu, než je ve skutečnosti. Toto jsem opakovaně zjišťoval zpočátku, když jsem auto koupil porovnáváním spotřeby při tankování na plnou nádrž, dokonce jsem stále jezdil ke stejné benzince a stojanu. Rozdíl cca 0,2 l.
Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva
to NOP. ahoj, diky za info. Ja osobne by som reflektoval aj na ten optiomal diesel. Okrem maxxky a optiomalu dieslu ma zaujal aj Tvoj pokec eclipse vs ecomax. moj skromny komentar na http://www.oleje.cz/forum/millers-aditi ... 82-30.html. Maj sa, 008
Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva
Jak jsem již psal, to co jsem uváděl jsou "rozumy" mého známého, se kterým občas jdeme na pivo a který obě tato aditiva již nějakou dobu používá - nakupuje to v Polsku - údajně cena je výhodnější, než v tuzemsku. Začal s ecomaxem a přešel na eclipse a tvrdí, že mezi nimi žádný rozdíl nepozoroval. Dle jeho názoru tu vyšší cenu platíš za tu hezkou flaštičku s dávkovačem.008 píše:...eclipse vs ecomax...
Má-li být upřímný, jsem ochotem autu dopřát ledacos, ale ten ecomax mi připadá také dost drahý. Měl jsem poměrně velkou zásobu VIFu, kupoval jsem jej v balení 5 l a dělil se se známými a rodinou. Takže na aditivum od Millers Oils došlo až nyní. Tak, jako Tebe mne trochu zarazila ta záruční doba u Eclipse, která po otevření má být 3 měsíce. Já si to osobně vysvětluji tím, že Eclipse je v plastové flašce o obsahu 1 l a negativně na něj bude působit přítomnost "vzduchu" po otevření. Z toho důvodu jsem po použití veškerý vzduch vytlačil a hodlám v tom takto pokračovat, kdykoliv jel použiji. Co mne však poněkud nemile překvapilo je absence data výroby nebo expirace. Záruční doba Eclipse, stejně tak, jako Ecomaxu je 1 rok. Na flašce s Eclipse však nikde nic není k nalezení. Pokud se týká toho dávkování, hodlám pokračovat v tom, jak jsem to dělal s VIFem, plastové flašky od minerálky 0,5 l, doma odměřím aditivum, doleji naftou a u benzínky pouze naleji do nádrže. Připravil jsem si vždy několil flašek dopředu, mám takovou plastovou odměrku podobnou hrníčku se zobáčkem a ouškem takže práce s tím je pohodlná a rychlá. Paní jezdí také s dieselem, takže tu flašku Eclipse spotřebujeme určitě v celkem rychle. Jsem názoru, že mírně předávkovaný Eclipse bude lepší, než předražený EcoMax, který bude pravděpodobně s ohledem na jeho cenu každý odměřovat nejspíše pipetami. Ale mohu se mýlit. První zkušenost je více jak dobrá, uvídíme, jak to půjde dál a dle toho se zařídím.
Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva
Proč nevyzkoušet aditiva od Sonaxu?
http://sonax.cz/view.php?cisloclanku=20 ... &rstema=25 např. jejich Ochrana pro Common Rail...
http://sonax.cz/view.php?cisloclanku=20 ... &rstema=25 např. jejich Ochrana pro Common Rail...
Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva
To: NOP
Ahoj NOP, dakujem za ochotu a detainy opis-hoci sme asi uz zasli do ineho vlakna. Co sa tyka tej absencie datumov, dufam,ze nam na Vychod nasi anglicki bratia neposielaju pozarucne, tym padom durhotriedne veci pod. Vid diskutovana maxx-ka u nas na SK. Skoda Skoda, v tomto ma -podla-Aragon pravdu. Zdravi, 008
Ahoj NOP, dakujem za ochotu a detainy opis-hoci sme asi uz zasli do ineho vlakna. Co sa tyka tej absencie datumov, dufam,ze nam na Vychod nasi anglicki bratia neposielaju pozarucne, tym padom durhotriedne veci pod. Vid diskutovana maxx-ka u nas na SK. Skoda Skoda, v tomto ma -podla-Aragon pravdu. Zdravi, 008