OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Brembo »

k predchodzej téme,nízka mazivost nafty motoru nič neurobí,len sa podpíše na životnosti čerpadla a vstrekovačov a rafinériám može byt maximálne ukradnuté,kolko vydržia. Ked vydržia vyjazdenie jednej nádrže a to určite vydržia,maju vyhraté. čo sa týka 2T oleja,treba brat rozumný pomer miešania,kedy sa ešte dymyvost nezvyšuje,tada max pomer 1:200. A čo sa týka životnosti DPF je to diskutabilné,nikto zatial neskumal učinky bio sračky na jej životnost. Ja naštastie DPF nemám .
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Ares

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Ares »

http://aa.bosch.cz/download/formule/for ... 004_01.pdf

Uz som ho menil - nikomu to neprajem!- zadrel sa piest!

http://www.agat.sk/domain/agat/files/au ... -nafty.pdf


Vstrekovacie zariadenie-potencionalne problemy pri pouziti paliv na baze FAME.
http://www.agat.sk/domain/agat/files/pd ... k-fame.pdf
mirecbirecs

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od mirecbirecs »

ja celý rok dávam Castrol TDA do nafty a spotreba je menšia a moje sadzomety idú tichšie....uznávam aj VIF ale tam spotreba sa mi nezdá,žeby bola nižšia....momentálne som nasypal do fúrika Citron Berlingo HDI túto fajnú mastnú gebuzinu od liqui moly......prevencijka totiž..... :roll:
http://www.webareal.sk/extraolej/eshop/ ... temu-500ml ináč liqui moly robí aj rýchlostnú prísadu do nafty,ale to som ešte nevyskúšal,ani ochranu DPF filtra.....
Pejko

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Pejko »

OMV Maxxmotion diesel nema na Slovensku rovnake zlozenie ako v Cechach. Premiova zlozka HVO, ktora sa pouziva ako nahrada FAME, totiz doteraz nebola uznana slovenskymi uradmi. Cize zase velky odrb ako pred par rokmi Shell VPD, ked predavali v SR a CR pod rovnakym nazvom produkt s inym zlozenim (v CR chybala GTL zlozka). Teraz uz verim aj tomu, ze na Slovensku moze mat MM cetanove cislo 51, kedze prave HVO sa stara o jeho zvysenie.

Zdroj: oficialna prezentacia Maxxmotion diesel, vid video v clanku http://www.benzin.sk/index.php?selected ... le_id=7568, cas 3:45 vo videu
ARAGON

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od ARAGON »

Ač jsem Němčinář tak jsem shlédnul to video a bohužel k mazivosti neřekl nic a taky mě překvapila informace kde tvrdil že biosložka v naftě způsobuje ředění motorovýho oleje. Při přimíchávání FAME do standartní nafty od 5 do 7 % se přeci nemůže toto projevit na motorovým oleji :?:
Protože na Maxxika jezdím od loňskýho února a nic jinýho netankuju tak schválně na jaře až bude teplejc rozdělám na Sorentu AGR a uvidím jak je to s proklamovanou čistotou. Tím si ověřím co prezentovali na tiskovce. A ta informace o HVO které chybí na Slovensku z daňových důvodů je taky nějaká divná, vyrábět to extra pro malej trh je komplikovanější a vše se řídí Eu normama a když to schválí v Rakousku tak to můžou prodávat všude v Eu. Nebo je na Slovensku nějaká specialita v zákonech :?:
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od rousini »

Já jsem v domění čistého benzínu kupoval do sekaček Maxxmotion 95. Pak jsem někde četl, že u 95okt. benzínu OMW v ČR pouze využívá marketingový název k prodeji obyčejného benzínu s etanolem.
Doba je holt taková, že věřit se dá jen tomu na co si můžu sáhnout, vyzkoušet, ověřit...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
ARAGON

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od ARAGON »

Tak potom by to zapadalo do stejné logiky jako s pracíma práškama, kosmetikou, uzeninama a dalším co má jiné složení pro západní trh. U Maxxe je v zimní verzi nižší cetanové číslo a to jsem psal již před rokem a to porovnáním laboratorních protokolů od výrobce. Takže nyní by stálo za úvahu porovnat čistou naftu bez FAME od EuroOilu nebo KMProna s zimním Maxxem. Podle té tiskovky se Maxx taky liší rozbitím řetězce parafínů a přidáním HVO v CZ a HU. Takže lepší filtrovatelnost a mírně více Cetanů. Pokud je na Slovensku bez HVO, tak by to byla obyčejná nafta s lepší filtrovatelností a jinak nic více. Furt mi vrtá v makovici ta mazivost, to na Sk může být ještě více na hranici normy :?:
Tomáš87
Příspěvky: 27
Registrován: ned pro 23, 2012 11:13

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Tomáš87 »

Dřív sem hodně jezdil na Maxe ale teďka když to jde tak jedině na naftu od KM-PROMA, na naftu od KM-PROMA nedám v součastnosti dopustit,krásně tichý chod na volnoběh, celkem i pěkně to na ní jede a možná že i o chlup šla spotřeba dolů :lol:
Autoxxxrady

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Autoxxxrady »

http://www.dobrapumpa.cz/cs/zakaznik/kdo-je-drzitel-pk/

KM-Prona je v systému pečeti kvality, tak tam by to mělo být good :wink:
ARAGON

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od ARAGON »

Zrovna dneska jsem byl na průzkumu ohledně čisté nafty a alternativy k Maxx motionu. Takže v první fázi jsem nabral do karnistru Optimal diesel od EuroOliu, bohužel obsluha ČS neměla v kanceláři dodák kde bych viděl přesné složení nafty. Vzorek ve sklenici vypadá velice dobře.
Dále jsem navštívil KM Prona, tam mi ochotně ukázali aktuální dodák a tam bylo FAME 0 :D a mrazuodolnost -20 C. Další parametry jako mazivost a cetanový číslo nebylo uvedené a tak jsem to dotázal přímo na vedení KM Prona. Vzorek vezmu později.
Takže tyto dvě nafty asi přichází v ůvahu jako náhrada za Maxx.
ARAGON

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od ARAGON »

Fotka nafty bez biosrágory, teda podle tvrzení prodejců. Vlevo je Maxx letní a zimní smíchanej a vytáhnutej z nádrže náklaďáku, koupený loni na Praze 3, uprostřed Optimal diesel koupený nyní v Praze 3 a v pravo KM Prona ze dneška a koupený ve Stránčicích. U Km Prona mě zaráří nažloutlý odstín a dle dodáku tam má být 0% Fame, ale papír zřejmě snese vše. Tuto naftu jsem dneska natankoval po roce ježdění na Maxx a zatím změnu chodu motoru 2,5 CRDi nepozoruju. Tankování bylo do dost prázdný nádrže a tak by srovnání mohlo být korektní, V další fázi natankuju Optimal Diesel, ten se mi více líbí odstínem a vzhledově a aromem se blíží Maxxu.
Nyní všechny tři vzorky jsou v mrazáku a ukáže se jak si stojí v mrazuodolnosti.
Obrázek
e-panolin.cz

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od e-panolin.cz »

Protože v nádrži čerpací stanice zůstane určité množství paliva z minulých dodávek, může být jiné zbarvení způsobeno tímto.
ARAGON

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od ARAGON »

Takže z tohoto optického srovnání zatím vychází vítězně Optimal diesel. Nyní probíhá zkouška v mrazáku a tak se dále uvidí.
ARAGON

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od ARAGON »

Tak mrazákovej pokus pokračuje dál, kolik je tam -stupňů momentálně nevím, ale stav je takový že směs letního a zimního Maxxe v poměru cca 60% /40% téměř u dna ztuhla zato Optimal a KM je jen zakalenej, ale stále čerpatelnej. Zítra udělám fotky a i zjistím při jaký koncový teplotě jsou udělaný.
ARAGON

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od ARAGON »

Zkouška mrazuodolnosti a všechny nafty obstály při -19 stupňích a parafín byl jemně rozptýlen a ještě by filtr nezacpal.
Maxx Motion cca letní 60% zimní 40 % bez Vif
Optimal diesel bez Vif dle výrobce do -25 C
KM Prona bez Vif a dle dodáku do -20 C
Osobně považuji Maxx Motion za nejlepší ačkoliv v testu nebyl v zimní verzi ve 100% složení.
Obrázek
Odpovědět