Olejová péče BMW 330i E90
Moderátor: Colommbo
Re: Olejová péče BMW 330i E90
Zčernání oleje v motoru má několik důvodů. Je to rozpouštění karbonu dříve usazeného a nově tvořeného. Mylná věc je ta, že olej více černá, když se motor více honí, ba naopak, při jízdě kadla kadla má snahu se bordel více usazovat a kvalitní olej ho rozpouští a více černá a ve filtru se více usazují drobné částice. To vyhánění pavouků, nebo spíše využívání výkonu zamezuje vzniku usazenin, které vyletí výfukem a tím má olej méně práce s usazeninama a věnuje se hlavně tomu na co v motoru je a to mazání.
Proto bych volil olej vzhledem cest , město - dálnice , léto - zima, krátké a dlouhé trasy, nikoli, jestli budu jezdit jak důchodce nebo Lauda.
Za mě 5W40 a přes léto klidně 10W40 kterou jezdím i v zimě bez problémů. Není pravdou, že větší obsah točený lehkou nohou musí zákonitě žrát i trávu kolem cesty.
Proto bych volil olej vzhledem cest , město - dálnice , léto - zima, krátké a dlouhé trasy, nikoli, jestli budu jezdit jak důchodce nebo Lauda.
Za mě 5W40 a přes léto klidně 10W40 kterou jezdím i v zimě bez problémů. Není pravdou, že větší obsah točený lehkou nohou musí zákonitě žrát i trávu kolem cesty.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Olejová péče BMW 330i E90
Ano, motor potřebuje občas vytočit k červenýmu a vyhnat pavouky. A z hlediska spotřeby a stavu motoru je lepší když se motor točí lehce a klidně u 3000 než když "bouchá a mlátí" do kopce pod plynem na 1500....
A to, že oleje 0w40 se časem přiblíží k 0w30 (a z 5w40 bude 5w30) je sice fakt a bohužel možná i trochu další "úlitba ekodobě", ale určitě ne hned po výměně (pokud tam tedy půlka staré náplně nezůstala) ale postupem kilometrů - podle stavu motoru, typu jízd a oleje - po někde mezi 5-ti až 10-ti tkm. Ale i když kinematická viskozita při 100 stupních "spadne" někam ke 12-ti, tak hodnota HTHS viskozity na úrovni xw40 zůstane.
Pokud měníš po 8-10-ti tkm, je v podstatě jedno co tam použiješ. Ano, 5w30-ky jsou střihově nestabilnější oleje (z běžných SAE), ale včasná výměna je alfou i omegou dobrého stavu motoru a v ČR pro běžné jízdy dobře vyhoví 5w40, 5w30 A3, 0w40 a i 10w40.Zajda píše:No, tak jsem objednal Galaxii 0w40, předchozí český majitel podle štítků co zůstaly pod kapotou měnil po 8500 km, tak to snad žádné extra proplachování nepotřebuje. Teď po 6000 km je olej víceméně světlý (Castrol FST 5W30), už jsem si odvykl na takovou barvu. V TDI ztmavnul po prvním startu a promíchání se zbytky starého
Posléze jsem narazil na ruskou obdobu tohohle fóra, kde diskusi povýšili o chemické rozbory a nevyznělo to pro Galaxii úplně ideálně, mohl jsem raději vzít Mobil ESP Formula 5W30....
A to, že oleje 0w40 se časem přiblíží k 0w30 (a z 5w40 bude 5w30) je sice fakt a bohužel možná i trochu další "úlitba ekodobě", ale určitě ne hned po výměně (pokud tam tedy půlka staré náplně nezůstala) ale postupem kilometrů - podle stavu motoru, typu jízd a oleje - po někde mezi 5-ti až 10-ti tkm. Ale i když kinematická viskozita při 100 stupních "spadne" někam ke 12-ti, tak hodnota HTHS viskozity na úrovni xw40 zůstane.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olejová péče BMW 330i E90
Trochu to tu oživím, mám na občasné víkendové ježdění 330i s motorem N52 najeto 220tis.km, němec tam předemnou kdysi lil 10W60, já jej vypustil a nalil Mobil 5w40 a začaly se mi jemně ozývat v určitých otáčkách hydroštely. Zajímají mě tedy vaše názory na použití "hustějšího oleje" s nejbližší viskozní třídou k 5w40 a to jest 10W40 od Ravenolu.
Zkusit ten Ravenol TSI 10W40, nebo to je blbost a jít raději do nečeho jiného ?
Ravenol RSS 10W60 mi příjde pro moje účely zbytečny.
Auto je garažováno, v zimě jezdí minimálně, olej zahřívám klidnou jízdou a jen občas to trochu potáhnu do otáček, jinak s tím nezávodím.
Díky za názory.
Zkusit ten Ravenol TSI 10W40, nebo to je blbost a jít raději do nečeho jiného ?
Ravenol RSS 10W60 mi příjde pro moje účely zbytečny.
Auto je garažováno, v zimě jezdí minimálně, olej zahřívám klidnou jízdou a jen občas to trochu potáhnu do otáček, jinak s tím nezávodím.
Díky za názory.
Re: Olejová péče BMW 330i E90
Předchozí majitel asi věděl proč (na)lil 10w60....
A to se ty hydra ozývají po startu? Ptám se proto, že Ty se ptáš jestli můžeš po 5w40 10w40. Ta "desítka" je totiž oproti "pětce" hustější (viskóznější) JEN a právě při/po startu. Za tepla jsou obě "čtyřicet" (tzn. při provozní teplotě motoru stejné).
A jestli jsou slyšet za tepla, můžeš zkusit 5w50 nebo 10w50. Ty jsou "hustší" právě při té provozní teplotě.
Psal si Mobil - můžeš i Mobil1 FS 5w50. A Mobil je trošku jinde než Mobil1
Jinak jestli Ravenol, tak VSI nebo VST v 5w40, RSE 10w50, nebo v 5w50 lze krom toho Mobilu1 i velmi dobré Yacco Galaxii.
A to se ty hydra ozývají po startu? Ptám se proto, že Ty se ptáš jestli můžeš po 5w40 10w40. Ta "desítka" je totiž oproti "pětce" hustější (viskóznější) JEN a právě při/po startu. Za tepla jsou obě "čtyřicet" (tzn. při provozní teplotě motoru stejné).
A jestli jsou slyšet za tepla, můžeš zkusit 5w50 nebo 10w50. Ty jsou "hustší" právě při té provozní teplotě.
Psal si Mobil - můžeš i Mobil1 FS 5w50. A Mobil je trošku jinde než Mobil1
Jinak jestli Ravenol, tak VSI nebo VST v 5w40, RSE 10w50, nebo v 5w50 lze krom toho Mobilu1 i velmi dobré Yacco Galaxii.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olejová péče BMW 330i E90
Jejda já jsem trouba !!
Díky moc Pitri za objasnění, hydroštely se ozývají za tepla, taky mě to mohlo s tou horní hranicí viskozní třídy napadnout, když už tady tu olejařinu na tomto foru už nějaký pátek sleduju. Až se za to stydím.
Ravenol mě zaujal svojí cenou a systémem ověření originality výrobku. Yacco vypadá taky zajímavě.
Kdysi jsem takhle hledal nějaké porovnání mezi oleji s označením Mobil Super a Mobil1 a nic kloudného se mi nepodařilo najít.
Díky moc Pitri za objasnění, hydroštely se ozývají za tepla, taky mě to mohlo s tou horní hranicí viskozní třídy napadnout, když už tady tu olejařinu na tomto foru už nějaký pátek sleduju. Až se za to stydím.
Ravenol mě zaujal svojí cenou a systémem ověření originality výrobku. Yacco vypadá taky zajímavě.
Kdysi jsem takhle hledal nějaké porovnání mezi oleji s označením Mobil Super a Mobil1 a nic kloudného se mi nepodařilo najít.
Re: Olejová péče BMW 330i E90
Začnu od konce. Mobil (a třeba 3000 X1) je hydrokrak, Mobil1 má kvalitnější základový olej.
A konkrétně ten Mobil1 FS 5w50 nejen že je určen (i) pro již jetější motory, ale nabízí super poměr cena vs. kvalita
Ravenol nejen že má kvalitu a dobře ověřitelný původ, tak má 5w50 taky, ale je o dost dražší. Tam se velmi dobře dá 10w50 RSE, nebo 5w40 bez C3. A Yacco od alfiho je taky origo, a hóódně dobrý.
A konkrétně ten Mobil1 FS 5w50 nejen že je určen (i) pro již jetější motory, ale nabízí super poměr cena vs. kvalita
Ravenol nejen že má kvalitu a dobře ověřitelný původ, tak má 5w50 taky, ale je o dost dražší. Tam se velmi dobře dá 10w50 RSE, nebo 5w40 bez C3. A Yacco od alfiho je taky origo, a hóódně dobrý.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Re: Olejová péče BMW 330i E90
Hodně zajímavá je 5W-50 od Amsoil. Amsoil jsou "extremisti", řadu Signature Series údajně vyrábí pouze ze základových olejů skupiny IV a V a originalita je zaručena. Vše se vyrábí a balí v USA.
https://www.znackoveoleje.cz/Amsoil-Sig ... osition=12
https://www.znackoveoleje.cz/Amsoil-Sig ... osition=12
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olejová péče BMW 330i E90
Tož to musí být hodně dobrý olej toto. Má normu Ford WSS-M2C931-C (Mustang)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Re: Olejová péče BMW 330i E90
Jak píšeš, norma Shelby
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Olejová péče BMW 330i E90
Ja mám najeto na olej 10w50 Penrite HPR cca 5500km a zvlášť když byl čerstvý a i ted za každou jízdu co nastartuji motor pozná skoro omezovač v 6500 ot. Někdy o omezovač i zakopnu..d Motor samo vždy zahřátý. Ale vzhledem k tomu, že je v motoru ještě stále bordel z dřívějších LL, tak uz je olej docela černý. Takže ještě max 1000km a jde ven. Předtim jsem od koupě udělal za 25 tis km olej asi 5x!! No a jak si přede...Ted jsem 2x půjčil dvěma babám a každá z nich tam cpala 3ku ve 30 km/h a 4ku ve 40..otáčky pod 1500. Měl jsem nervy a musel je vysadit. Řikat jim to za jizdy 10x me uz nebavilo. Nech tam do 60 3ku..Ne ono ten motor pak řve..Tak jsem řval ja
Re: Olejová péče BMW 330i E90
Tohle není o ženských. Takhle DEBILNĚ jezdí i chlapiBramborak3 píše:....3ku ve 30 km/h a 4ku ve 40..otáčky pod 1500....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Olejová péče BMW 330i E90
No asi joo. Ale spíš ti toho staršího ročníku...
Ja když jedu městem, tak už kolikrat v rušnějších ulicich jedu jen na 2 kvalt. Auta jedou 40...Ten odbočuje, tam kruháč a zbržduje se to pořád..tak tam 3ku ani necpu
Ja když jedu městem, tak už kolikrat v rušnějších ulicich jedu jen na 2 kvalt. Auta jedou 40...Ten odbočuje, tam kruháč a zbržduje se to pořád..tak tam 3ku ani necpu
Naposledy upravil(a) Bramborak3 dne stř srp 07, 2019 9:54, celkem upraveno 1 x.
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olejová péče BMW 330i E90
Nechci vám do toho moc kecat, kluci, myslím, že je to taky trochu o motoru. Otáčky kolem 1500/min. (i míň) takovej benzínovej osmihrnek a koneckonců i šestihrnek zvládají s prstem v nose, na čtyřhrnek je to málo. Je to, jak už jsme tu probírali, o počtu zážehů a samosebou taky o "profilu tratě." Třílitrový bávo je klasický R6, sice hladový po otáčkách, ale myslím, že by mu to v některých případech vůbec nevadilo.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Olejová péče BMW 330i E90
Ano šéfe..kolem 1500 ot a lehce pod s citlivou nohou tomu 3.0 R6 nevadí.Colommbo píše:Nechci vám do toho moc kecat, kluci, myslím, že je to taky trochu o motoru. Otáčky kolem 1500/min. (i míň) takovej benzínovej osmihrnek a koneckonců i šestihrnek zvládají s prstem v nose, na čtyřhrnek je to málo. Je to, jak už jsme tu probírali, o počtu zážehů a samosebou taky o "profilu tratě." Třílitrový bávo je klasický R6, sice hladový po otáčkách, ale myslím, že by mu to v některých případech vůbec nevadilo.
Ale ty ženský jeli 25 kmh na 3ku a vyjížděli z kruháče a otáčky u 1 tis...a to fakt nee
Re: Olejová péče BMW 330i E90
Harry tu kdysi psal že motor se má točit lehce. A osobně si myslím že benzin V4 nemá pod dvěma tisíci co dělat. A 6-ti (a více hrnky) pod 18-ti sty. Ale stejně je jim prospěšnější být někde mezi 2,5 - 4,5 t.ot.
Ano, u pumpy je to pak někdy dražší, ale kdo chce 3.0 V6 nebo 4.0 V8 by neměl hledat bobříka 5-ti na 100. A když mu vadí zvuk motoru, ať si zesílí rádio....
Ano, u pumpy je to pak někdy dražší, ale kdo chce 3.0 V6 nebo 4.0 V8 by neměl hledat bobříka 5-ti na 100. A když mu vadí zvuk motoru, ať si zesílí rádio....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF