Oleje Yacco

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oleje Yacco

Příspěvek od PavelRS »

To už je dost tedy Pitrisi? Ve vaně 110 stupňů celsia? V zátěži?

To byla ale opravdu echt zátěž. Motor jsem držel cca 10 km v rozmezí 4500 - 6000 ot.

Nebo když jsem z toho zkoušel vymáčknout max, tak tam bylo tolik, tedy 110°C.

Když jsme byli v Liberci...

Pod ještědem 96 stupňů vana, po výjezdu skoro k Ještědu jsem měl 105°C. Pro jistotu jsem to nechal 3 minuty běžet na volnoběh a vychladnout...

No o mililitry paliva nejde, takže 30ka o té ani nepřemýšlím...

Primárně jde o 40ku nebo 50... a skutečně lepší volba v 50ce a celkově asi není než Yacco Galaxie.

Spíše mi šlo o klid na duši... tyto teploty tedy už jsou velké?? :?:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje Yacco

Příspěvek od BigBang »

Jestli chceš mít klid v duši, tak tady vůbec nešpekuluj a dej tam 50. Nevím co řešíš :roll: :lol:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oleje Yacco

Příspěvek od Jerry3 »

PavelRS píše:V zátěži? To byla ale opravdu echt zátěž. Motor jsem držel cca 10 km v rozmezí 4500 - 6000 ot. Nebo když jsem z toho zkoušel vymáčknout max, tak tam bylo tolik, tedy 110°C.
S Mitsubishi Space Wagonem 2,0 z r.v. 1995 jsem jezdíval pokud možno tak, abych vyhověl motoru. Tomu odpovídala rychlost 190 km/h, při které se celé auto tak nějak cítilo nejlépe. Jinak Vmax (dle tacho) 210 km/h (prakticky kdekoli) šlo na nejvyšší kvalt při 6500 ot./min., tj. při otáčkách max. výkonu, za které se motor už dále na pětku odmítal přetáčet. Takhle jsem s ním za pouhý rok najezdil 36 tis. km, než ho ex-manželka zrušila. Proto se musím té tvé "echt zatěži" jen blahosklonně pousmát.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje Yacco

Příspěvek od Pitris »

BiBa: Ano. A já už nevím jak jinak to napsat....:o
Pavle: Konečný a finální je ale stejně na Tobě! :lol:
Nikdy není jen jeden olej - vždycky je víc variant.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oleje Yacco

Příspěvek od PavelRS »

Jerry: Myslím momentální zátež. Nejezdím tak pořád.. Pouze jsem poukázal na to, kam stoupá teplota oleje, když se za to takhle vezme...

A ostatním díky za pomoc s rozhodováním ohledně viskozity :wink:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oleje Yacco

Příspěvek od Jerry3 »

PavelRS píše:Jerry: Myslím momentální zátež. Nejezdím tak pořád...
Tím spíše není co řešit!
František Smíšek
Příspěvky: 125
Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
Bydliště: Praha

Re: Oleje Yacco

Příspěvek od František Smíšek »

Pro ilustraci doplním vzpomínku z trochu jiné branže. Začátkem 70-tých let se vozil do Prefy Praha písek z Poděbrad, cestou tam se vezl na skládku výkopek ze staveb v Praze. Jezdily to sklápěčky T138 S3 s vlekama, celková váha soupravy i 40 tun. V létě, když bylo přes 25°C, neslezla ručička teploměru oleje celý den pod 120 °C - mimo tu chvíli, co se čekalo na nakládku. Olej se dával M6A (SAE 30, SB), měnil se po 5000 - 6000 km a to tak, že se na skládce vypustil na zem a zalilo se to špinavým technickým benzínem z mytí olejového filtru.....
Franta
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje Yacco

Příspěvek od Pitris »

Takže Pavle, M6AD. Jsme přece o 40let dál....:roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oleje Yacco

Příspěvek od Jerry3 »

A to je rozhodně dobře, neboť vypouštění vyjetého oleje na zem se před 40 lety dělo vcelku běžně.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje Yacco

Příspěvek od Durex »

František Smíšek píše:neslezla ručička teploměru oleje celý den pod 120 °C
Jasně že to tak bylo. Ono v zásadě ani jiná možnost nebyla. Zároveň to neznamená,že by to bylo pro motor dobré. Navíc se tu srovnávají diametrálně odlišné světy. (Litrový výkon,vzduchem chlazený motor,celková životnost atd) Navíc jak víme,tak minerální oleje daleko lépe odolávají teplotní degradaci :D

Každopádně vím,kam autor mířil. Podmínky popsané Pavlem umaže s prstem v nose obyč 10w40 resp tedy 5w40. Každopádně i ta bude degradovat a její viskozita klesat. Takže olej 5w50 (10w50) určitě není od věci a určitě degradovaná 5w50 bude lepší jak degradovaná 5w40 (pokud se tedy bavíme jen o viskozitě)

Jsou motory,které neměli ani filtraci oleje a dokonce se vyrábí i dnes. Ale to přece vůbec nic neznamená ... :wink:

A dovolím si ještě jeden příběh. Kluci z motovlákna ho asi znají.

V 18 sem měl Suzuki GSX600F. Motor 4 válec,chlazený vzduchem a olejem. Předepsán olej 10w40 API SG. Jezdil sem na olej 10w40. Jednou na motosrazu v Chlumci nad Cidlinou bylo při vyjíždce 3000 motorek. Jelo se na 1. max 2. kvalt. Otáčky kolem 3000. takže u moto skoro volnoběh :lol: teplota bezmála 40 st C.

Najednou klesaly volnoběžné otáčky. Motor šel tak nějak divně. Zbytek sezóny ok. V zimě při kontrole ventilových vůlí se zjistilo,že vačky hrajou barvama. Bylo jim prostě někdy teplo. A já už věděl kdy ...

Tím vším sem chtěl jen napsat,že někdy se rezerva na oleji hodí a brutální podmínky nastanou i tehdy,kdy vlastně motor nepodává ani moc výkon ... Někdy může selhat i chlazení a než si toho všimneme,tak uběhne dost času. Proto bych oleje s vyšší horní viskozitou nezatracoval a ani bych jejich přínos při běžném ježdění nepodceňoval ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9845
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Oleje Yacco

Příspěvek od Colommbo »

S olejem je to podobně jako s koňmi v motoru - někomu zcela postačuje stovka (dyť se stejně nesmí jezdit rychlejc než 90/130km/h...), jiný má radši dvě-tři stovky či ještě víc. Jednak takový motor (olej) nebude pracovat převážně na svém maximu a druhak, když je náhodou potřeba, tak "to tam prostě je"... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oleje Yacco

Příspěvek od PavelRS »

Většinou se 1.8T RS jezdí 5W-40. (Z výroby dostávala 5W-30 na longlife)

Kluci dost často dávají 5W-50, ( Nikdo z nich nezná Yacco),

pak i někteří 10W-60, ale to mi už přijde moc.

V poslední době za něj beru. Chci si užít ty koně a pak je to benzin, tak to nebudu šudlat na 2000 ot. Čili ten olej se častěji dostane ve vaně přes 105°C. :wink:

Všeobecně je u 1.8T problém s teplotami oleje za turbem, co jsem vyzjistil. Ale nebudeme to řešit už. Přes zimu nechám, čerstvě vyměněný, MaxLife od Valvoline a na jaře dáme Yacco GT 5W-50 8)

Pro zasmátí, nebo k pláči:

Ze srandy jsem před 14 dny napsal do Škodovky, zda by šel použít olej Yacco GT 5W50 s VW 502.00.

Odpověď. Tento olej neznáme, pro longlife interval doporučujeme 5W-30. Bez toho abych nějaký longlife zmínil. Ta masáž je neskutečná v tomto... :|
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje Yacco

Příspěvek od Pitris »

PavelRS píše:Ze srandy jsem před 14 dny napsal do Škodovky, zda by šel použít olej Yacco GT 5W50 s VW 502.00.

Odpověď. Tento olej neznáme, pro longlife interval doporučujeme 5W-30. Bez toho abych nějaký longlife zmínil. Ta masáž je neskutečná v tomto... :|
Jestli Ti napsali JENOM tohle, tak je to ještě horší než špatné :( bo v olejích 5w30 jsou diametrální rozdíly, a jen část z nich se dá jako "LL" u VW....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oleje Yacco

Příspěvek od PavelRS »

Poslali mi svojí tabulku olejů, které používají.

k LL intervalu dodali, že v normách 504.00/507.00.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje Yacco

Příspěvek od Pitris »

No aspoň.... I když - do ještě jakžtakž poctivýho benziňáku cpát olej C3 pro turbokamna s filtrem pevných částic :? :?: :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět