Oleje.cz

 

Oleje Yacco

Fórum o automobilových mazivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: Oleje Yacco

Příspěvekod PavelRS » čtv zář 14, 2017 9:40

To už je dost tedy Pitrisi? Ve vaně 110 stupňů celsia? V zátěži?

To byla ale opravdu echt zátěž. Motor jsem držel cca 10 km v rozmezí 4500 - 6000 ot.

Nebo když jsem z toho zkoušel vymáčknout max, tak tam bylo tolik, tedy 110°C.

Když jsme byli v Liberci...

Pod ještědem 96 stupňů vana, po výjezdu skoro k Ještědu jsem měl 105°C. Pro jistotu jsem to nechal 3 minuty běžet na volnoběh a vychladnout...

No o mililitry paliva nejde, takže 30ka o té ani nepřemýšlím...

Primárně jde o 40ku nebo 50... a skutečně lepší volba v 50ce a celkově asi není než Yacco Galaxie.

Spíše mi šlo o klid na duši... tyto teploty tedy už jsou velké?? :?:
Octavia RS 1.8T 132 kW
Valvoline MaxLife 5W-40
PavelRS
 
Příspěvky: 158
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oleje Yacco

Příspěvekod BigBang » čtv zář 14, 2017 9:42

Jestli chceš mít klid v duši, tak tady vůbec nešpekuluj a dej tam 50. Nevím co řešíš :roll: :lol:
VW Sharan 1.9TDI PD 85kW - MO XF 5w40, MANN
Škoda Fabia 3 1.2TSI 66kW - snad MO XF LL 0w40
Wartburg 353 Tourist - M2T :D
vyjeto: Repsol Elite 505.01 TDI 5w40
eX: Škoda Fabia 1.2HTP 40kW - MO XF LL 5w50/XFS 5w50, MANN
Uživatelský avatar
BigBang
 
Příspěvky: 792
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno

Re: Oleje Yacco

Příspěvekod Jerry3 » čtv zář 14, 2017 9:50

PavelRS píše:V zátěži? To byla ale opravdu echt zátěž. Motor jsem držel cca 10 km v rozmezí 4500 - 6000 ot. Nebo když jsem z toho zkoušel vymáčknout max, tak tam bylo tolik, tedy 110°C.

S Mitsubishi Space Wagonem 2,0 z r.v. 1995 jsem jezdíval pokud možno tak, abych vyhověl motoru. Tomu odpovídala rychlost 190 km/h, při které se celé auto tak nějak cítilo nejlépe. Jinak Vmax (dle tacho) 210 km/h (prakticky kdekoli) šlo na nejvyšší kvalt při 6500 ot./min., tj. při otáčkách max. výkonu, za které se motor už dále na pětku odmítal přetáčet. Takhle jsem s ním za pouhý rok najezdil 36 tis. km, než ho ex-manželka zrušila. Proto se musím té tvé "echt zatěži" jen blahosklonně pousmát.
Jerry3
 
Příspěvky: 3359
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oleje Yacco

Příspěvekod Pitris » čtv zář 14, 2017 9:51

BiBa: Ano. A já už nevím jak jinak to napsat....:o
Pavle: Konečný a finální je ale stejně na Tobě! :lol:
Nikdy není jen jeden olej - vždycky je víc variant.
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - Valvoline SynPower 5w40, po zimě Millers oils CFS 10w40
Honda CBR 929 RR Fireblade 109kW - Elf SPORT 4 campione 4T 10w60
Na srazech je fajn :wink:
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 17177
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje Yacco

Příspěvekod PavelRS » čtv zář 14, 2017 10:01

Jerry: Myslím momentální zátež. Nejezdím tak pořád.. Pouze jsem poukázal na to, kam stoupá teplota oleje, když se za to takhle vezme...

A ostatním díky za pomoc s rozhodováním ohledně viskozity :wink:
Octavia RS 1.8T 132 kW
Valvoline MaxLife 5W-40
PavelRS
 
Příspěvky: 158
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oleje Yacco

Příspěvekod Jerry3 » čtv zář 14, 2017 10:08

PavelRS píše:Jerry: Myslím momentální zátež. Nejezdím tak pořád...

Tím spíše není co řešit!
Jerry3
 
Příspěvky: 3359
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oleje Yacco

Příspěvekod František Smíšek » čtv zář 14, 2017 10:48

Pro ilustraci doplním vzpomínku z trochu jiné branže. Začátkem 70-tých let se vozil do Prefy Praha písek z Poděbrad, cestou tam se vezl na skládku výkopek ze staveb v Praze. Jezdily to sklápěčky T138 S3 s vlekama, celková váha soupravy i 40 tun. V létě, když bylo přes 25°C, neslezla ručička teploměru oleje celý den pod 120 °C - mimo tu chvíli, co se čekalo na nakládku. Olej se dával M6A (SAE 30, SB), měnil se po 5000 - 6000 km a to tak, že se na skládce vypustil na zem a zalilo se to špinavým technickým benzínem z mytí olejového filtru.....
Franta
František Smíšek
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
Bydliště: Praha

Re: Oleje Yacco

Příspěvekod Pitris » čtv zář 14, 2017 11:49

Takže Pavle, M6AD. Jsme přece o 40let dál....:roll:
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - Valvoline SynPower 5w40, po zimě Millers oils CFS 10w40
Honda CBR 929 RR Fireblade 109kW - Elf SPORT 4 campione 4T 10w60
Na srazech je fajn :wink:
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 17177
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje Yacco

Příspěvekod Jerry3 » čtv zář 14, 2017 11:56

A to je rozhodně dobře, neboť vypouštění vyjetého oleje na zem se před 40 lety dělo vcelku běžně.
Jerry3
 
Příspěvky: 3359
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oleje Yacco

Příspěvekod Durex » čtv zář 14, 2017 12:09

František Smíšek píše:neslezla ručička teploměru oleje celý den pod 120 °C

Jasně že to tak bylo. Ono v zásadě ani jiná možnost nebyla. Zároveň to neznamená,že by to bylo pro motor dobré. Navíc se tu srovnávají diametrálně odlišné světy. (Litrový výkon,vzduchem chlazený motor,celková životnost atd) Navíc jak víme,tak minerální oleje daleko lépe odolávají teplotní degradaci :D

Každopádně vím,kam autor mířil. Podmínky popsané Pavlem umaže s prstem v nose obyč 10w40 resp tedy 5w40. Každopádně i ta bude degradovat a její viskozita klesat. Takže olej 5w50 (10w50) určitě není od věci a určitě degradovaná 5w50 bude lepší jak degradovaná 5w40 (pokud se tedy bavíme jen o viskozitě)

Jsou motory,které neměli ani filtraci oleje a dokonce se vyrábí i dnes. Ale to přece vůbec nic neznamená ... :wink:

A dovolím si ještě jeden příběh. Kluci z motovlákna ho asi znají.

V 18 sem měl Suzuki GSX600F. Motor 4 válec,chlazený vzduchem a olejem. Předepsán olej 10w40 API SG. Jezdil sem na olej 10w40. Jednou na motosrazu v Chlumci nad Cidlinou bylo při vyjíždce 3000 motorek. Jelo se na 1. max 2. kvalt. Otáčky kolem 3000. takže u moto skoro volnoběh :lol: teplota bezmála 40 st C.

Najednou klesaly volnoběžné otáčky. Motor šel tak nějak divně. Zbytek sezóny ok. V zimě při kontrole ventilových vůlí se zjistilo,že vačky hrajou barvama. Bylo jim prostě někdy teplo. A já už věděl kdy ...

Tím vším sem chtěl jen napsat,že někdy se rezerva na oleji hodí a brutální podmínky nastanou i tehdy,kdy vlastně motor nepodává ani moc výkon ... Někdy může selhat i chlazení a než si toho všimneme,tak uběhne dost času. Proto bych oleje s vyšší horní viskozitou nezatracoval a ani bych jejich přínos při běžném ježdění nepodceňoval ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, KTM 990 LC8 ADV,BMW R1150GS ADV,MB E320 CDI
http://www.motoducks.wz.cz
Elf Moto 4 Road 10W40; 15w50; 10w60
Eneos 20w50, Mogul 10w50, 10w40,Eneos 75w90 GL5; Mogul 80w90H
Total 9000 5w40,Mogul Racing 5W40,Ardeca ATF +Z7
Uživatelský avatar
Durex
 
Příspěvky: 2239
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O

Re: Oleje Yacco

Příspěvekod Colommbo » čtv zář 14, 2017 12:42

S olejem je to podobně jako s koňmi v motoru - někomu zcela postačuje stovka (dyť se stejně nesmí jezdit rychlejc než 90/130km/h...), jiný má radši dvě-tři stovky či ještě víc. Jednak takový motor (olej) nebude pracovat převážně na svém maximu a druhak, když je náhodou potřeba, tak "to tam prostě je"... :)
Omega 2.6 V6 2001 sedan, Sunoco Synturo Sportivo 5W50 (SH) a 205/65R15 - u mě dobrý 8)
Uživatelský avatar
Colommbo
 
Příspěvky: 5709
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: Záboří nad Labem

Re: Oleje Yacco

Příspěvekod PavelRS » čtv zář 14, 2017 17:19

Většinou se 1.8T RS jezdí 5W-40. (Z výroby dostávala 5W-30 na longlife)

Kluci dost často dávají 5W-50, ( Nikdo z nich nezná Yacco),

pak i někteří 10W-60, ale to mi už přijde moc.

V poslední době za něj beru. Chci si užít ty koně a pak je to benzin, tak to nebudu šudlat na 2000 ot. Čili ten olej se častěji dostane ve vaně přes 105°C. :wink:

Všeobecně je u 1.8T problém s teplotami oleje za turbem, co jsem vyzjistil. Ale nebudeme to řešit už. Přes zimu nechám, čerstvě vyměněný, MaxLife od Valvoline a na jaře dáme Yacco GT 5W-50 8)

Pro zasmátí, nebo k pláči:

Ze srandy jsem před 14 dny napsal do Škodovky, zda by šel použít olej Yacco GT 5W50 s VW 502.00.

Odpověď. Tento olej neznáme, pro longlife interval doporučujeme 5W-30. Bez toho abych nějaký longlife zmínil. Ta masáž je neskutečná v tomto... :|
Octavia RS 1.8T 132 kW
Valvoline MaxLife 5W-40
PavelRS
 
Příspěvky: 158
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oleje Yacco

Příspěvekod Pitris » čtv zář 14, 2017 17:36

PavelRS píše:Ze srandy jsem před 14 dny napsal do Škodovky, zda by šel použít olej Yacco GT 5W50 s VW 502.00.

Odpověď. Tento olej neznáme, pro longlife interval doporučujeme 5W-30. Bez toho abych nějaký longlife zmínil. Ta masáž je neskutečná v tomto... :|

Jestli Ti napsali JENOM tohle, tak je to ještě horší než špatné :( bo v olejích 5w30 jsou diametrální rozdíly, a jen část z nich se dá jako "LL" u VW....
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - Valvoline SynPower 5w40, po zimě Millers oils CFS 10w40
Honda CBR 929 RR Fireblade 109kW - Elf SPORT 4 campione 4T 10w60
Na srazech je fajn :wink:
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 17177
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje Yacco

Příspěvekod PavelRS » čtv zář 14, 2017 17:41

Poslali mi svojí tabulku olejů, které používají.

k LL intervalu dodali, že v normách 504.00/507.00.
Octavia RS 1.8T 132 kW
Valvoline MaxLife 5W-40
PavelRS
 
Příspěvky: 158
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oleje Yacco

Příspěvekod Pitris » pát zář 15, 2017 8:03

No aspoň.... I když - do ještě jakžtakž poctivýho benziňáku cpát olej C3 pro turbokamna s filtrem pevných částic :? :?: :(
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - Valvoline SynPower 5w40, po zimě Millers oils CFS 10w40
Honda CBR 929 RR Fireblade 109kW - Elf SPORT 4 campione 4T 10w60
Na srazech je fajn :wink:
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 17177
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Automobilová maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník