oleje Shell
Moderátor: Colommbo
oleje Shell
Zdravim vas.
Hladal som tu na fore ale odpovede na moje otazky som nenasiel.
Snazim sa zistit rozdiel v tychto olejoch a co je lepsie.
Shell Helix Ultra 5W-40
Shell Helix Ultra DIESEL 5W-40
tie patria do zakladneho radu a zaujimal by ma kvalitativny rozdiel oproti rade professional napriklad Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30
pouzival som mobil1 esp formula 5w30 skusil som aj castrol edge 5w30 a potom shell prof am-l 5w30 pri ktorom som zostal. Pri mobile mi auto viac pocutelne klepalo inak som rozdiel nespozoroval ani pri 1 zo spominanych.
Cim dalej tym viac citam ze 5w30 je odpad hnoj najhorsia moznost atd atd... Preto som zvazoval prechod na tu 5w40 ale ci by som si polepsil vobec neviem.
Je to pre auto bmw motor m47n2 2.0d dpf nemam problemy tiez nemam ziadne skor by som chcel vediet s cim robim lepsie a s cim horsie.
Vedel by mi tu niekto poradit alebo objasnit tuto problematiku?
Hladal som tu na fore ale odpovede na moje otazky som nenasiel.
Snazim sa zistit rozdiel v tychto olejoch a co je lepsie.
Shell Helix Ultra 5W-40
Shell Helix Ultra DIESEL 5W-40
tie patria do zakladneho radu a zaujimal by ma kvalitativny rozdiel oproti rade professional napriklad Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30
pouzival som mobil1 esp formula 5w30 skusil som aj castrol edge 5w30 a potom shell prof am-l 5w30 pri ktorom som zostal. Pri mobile mi auto viac pocutelne klepalo inak som rozdiel nespozoroval ani pri 1 zo spominanych.
Cim dalej tym viac citam ze 5w30 je odpad hnoj najhorsia moznost atd atd... Preto som zvazoval prechod na tu 5w40 ale ci by som si polepsil vobec neviem.
Je to pre auto bmw motor m47n2 2.0d dpf nemam problemy tiez nemam ziadne skor by som chcel vediet s cim robim lepsie a s cim horsie.
Vedel by mi tu niekto poradit alebo objasnit tuto problematiku?
Re: oleje Shell
Někde se uvádí že olej s příponou DIESEL má posílenou stabilitu zabraňující tvorbě sazí, ale pokud olej splňuje normy API Sx/Cx a ACEA Ay/By/Cy tak je vhodný a dobře použitelný jak pro zážehové tak i pro vznětové motory. Daleko důležitější než "(ne)diesel" v označení oleje je jeho včasná výměna. Při krátkých nebo ostřejších jízdách do 10-ti a při delších do 15-ti tkm/1rok !!matus699 píše:Shell Helix Ultra 5W-40
Shell Helix Ultra DIESEL 5W-40
Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30
A ten "Professional" je střihově stabilnější: ale ne proto že je "Professional", ale proto že je 5w30. To je (nej)stabilnější viskozitní třída - SAE 5w40 je ale zase teplotně a výkonnově zatížitelnější....
To je konina. Je velmi DŮLEŽITÉ rozlišovat oleje 5w30 (a jiné) se sníženou HTHS viskozitou (ACEA A1/B1/A5/B5/C1/C2) a pak ty 5w30 (a jiné - a od xw/40 vč. nahoru všechny) s HTHS viskozitou normální (ACEA A3/B3/C3/C4). Ty se sníženou HTHS viskozitou jsou sice moderní - eko, ale to je tak všechno - ušetří několik mililitrů paliva, ale jsou (zjednodušeně psáno) řídké a při zatížení nebo při již jetějším motoru se může začít trhat olejový film. Ty s normální HTHS viskozitou jsou kvalitnější a na prvním místě je mazání a motor.matus699 píše:Cim dalej tym viac citam ze 5w30 je odpad hnoj najhorsia moznost....
Doporučím 5w40(30) ACEA A3/B3. A klidně Shell.matus699 píše:bmw motor m47n2 2.0d dpf nemam....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: oleje Shell
Co sa tyka vymeny tak ja menim 12-15tkm.
Jazdim prevazne dediny z casti mesto a raz za cas dialnice.
Nedavno som menil tak uvidim ale za 10tkm sa budem rozhodovat co dam mozno pojdem do tej 5w40 a mozno necham to co tam mam uz 3ti krat tu 5w30 prof lebo je aj obycajna 5w30 len henta professional ma uzsiu specifikaciu vraj je to lepsie ze su tam ine aditiva tak mi poradili.
Tak isto som sa docital ze pouzivat acea c3 ked nemam dpf je hlupost a je lepsie a3/b3
preto cim viac citam a pytam sa tym to je horsie a som viac neisty
tu dam link co presne tam mam
http://www.shell.co.uk/motorist/oils-lu ... 5w-30.html
ked ma niekto nejake postrehy rad si precitam a necham poradit.
Jazdim prevazne dediny z casti mesto a raz za cas dialnice.
Nedavno som menil tak uvidim ale za 10tkm sa budem rozhodovat co dam mozno pojdem do tej 5w40 a mozno necham to co tam mam uz 3ti krat tu 5w30 prof lebo je aj obycajna 5w30 len henta professional ma uzsiu specifikaciu vraj je to lepsie ze su tam ine aditiva tak mi poradili.
Tak isto som sa docital ze pouzivat acea c3 ked nemam dpf je hlupost a je lepsie a3/b3
preto cim viac citam a pytam sa tym to je horsie a som viac neisty
tu dam link co presne tam mam
http://www.shell.co.uk/motorist/oils-lu ... 5w-30.html
ked ma niekto nejake postrehy rad si precitam a necham poradit.
Re: oleje Shell
Ak jazdis taketo trasy a menis po 12-15tis. zostal by som u 5W30-ky. Je ich na vyber spusta takze kludne ich mozes striedat a ked uz si sa zacal viac zaujimat o oleje tak postupne zistis ktory bude motoru "sediet" naj
Ak zvolis 5W40 tak skratit o nieco vymeny a tym padom bude mat motor stale gut olej
Ak zvolis 5W40 tak skratit o nieco vymeny a tym padom bude mat motor stale gut olej
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: oleje Shell
Když není v motoru DPF je vhodnější použít olej B3 (B3/B4). Netřeba se bát SAE třídy 5w40 (a i "origo" olej BMW je třeba i 5w40), ale dá se i ta 5w30.... A k tomu C3: Tyto oleje mají - právě kvůli DPF - snížený obsah popela, fosforu a síry; bohužel "balíček" těchto aditiv je "zodpovědný" mj. i za výdrž oleje v kilometrech. Takže pro motor je vhodnější použít olej buď bez C3, anebo zkrátit interval výměny oleje. BMW má tuším 20tkm, takže když necháš 12 při převážně kratších nebo 15 když budou převažovat delší jízdy, bude to O.K. i s C3, ale osobně - když 5w30, tak - raději tento Shell. A kdybys chtěl být fakt pinktlich, tak hledej olej s normou BMW-LL-98 nebo 01matus699 píše:....Tak isto som sa docital ze pouzivat acea c3 ked nemam dpf je hlupost a je lepsie a3/b3 preto cim viac citam a pytam sa tym to je horsie a som viac neisty....
Pokud by byl předepsaný interval 15tkm, tak by to s C3 bylo asi 10 a 12tkm....Pitris píše:BMW má tuším 20tkm, takže když necháš 12 při převážně kratších nebo 15 když budou převažovat delší jízdy, bude to O.K. i s C3....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: oleje Shell
Hentie origo co su tam su stare to este dodaval castrol teraz uz nove dodava shell a volaju sa twin power turbo.
Mozno na stranke to nemaju zaktualizovane alebo dopredavaju stare zasoby neviem.
Moj oficialny interval je az 40000km to fakt neviem kto navrhol...
Nabuduce sa asi fakt pozriem po tych B3/B4 s normou LL-01
ta origo 5w40 uz je oficialne ukoncena a nevyraba sa je za nu nahrada Helix HX7 5W-40 (ale HX7 to uz je nizsia trieda)
potom henten olej AB splna normu iba pre mercedes... bmw tam nikde nie je ani spomenute tak preto som na neho ani nepozeral lebo vsade som sa docital ze normu pre auto olej musi splnat.
EDIT:
este dodam 1 skusenost
po precitani niekolko tem tu na fore som sa rozhodol ze vam tiez napisem perlicku...
Pri rozhodovani medzi olejom shell 5w30 obyc a 5w30 prof som dostal odpoved ze ten obycajny je skratka obycajny a mozem si ho menit aj doma a z priponou professional mozem menit len v servise ale v ziadnom pripade nie doma... vtedy ma skoro vytrelo
tak chalani pozor na to
Mozno na stranke to nemaju zaktualizovane alebo dopredavaju stare zasoby neviem.
Moj oficialny interval je az 40000km to fakt neviem kto navrhol...
Nabuduce sa asi fakt pozriem po tych B3/B4 s normou LL-01
ta origo 5w40 uz je oficialne ukoncena a nevyraba sa je za nu nahrada Helix HX7 5W-40 (ale HX7 to uz je nizsia trieda)
potom henten olej AB splna normu iba pre mercedes... bmw tam nikde nie je ani spomenute tak preto som na neho ani nepozeral lebo vsade som sa docital ze normu pre auto olej musi splnat.
EDIT:
este dodam 1 skusenost
po precitani niekolko tem tu na fore som sa rozhodol ze vam tiez napisem perlicku...
Pri rozhodovani medzi olejom shell 5w30 obyc a 5w30 prof som dostal odpoved ze ten obycajny je skratka obycajny a mozem si ho menit aj doma a z priponou professional mozem menit len v servise ale v ziadnom pripade nie doma... vtedy ma skoro vytrelo
tak chalani pozor na to
Re: oleje Shell
Na zimu jsem zakoupil Shell Helix Ultra 5W-40 a na jednom balení jsem měl popis "Shell Helix Ultra I". Napsal jsem dovozci, co to "I" znamená a níže je odpověď, která může být užitečná.
Vážení zákazníci,
tímto emailem bych Vás rád informoval o dočesné změně názvu několika olejů řady Helix a Rimula. Důvodem změny je odstávka rafinerie Shell Pearl GTL v Kataru, která produkuje základové oleje vyrobené metodou Gas-To-Liquids (GTL) ze zemního plynu. Tyto základové oleje se používají mj. k výrobě některých špičkových plně syntetických motorových olejů řady Helix a Rimula. Z důvodu dočasného nedostatku tohoto typu základového oleje budou uvedeny na trh náhradní formulace některých produktů, v níž bude použit základový olej vyrobený z ropy, nikoliv ze zemního plynu. Kvalita produktu a složení přísad se nijak nemění, použitelnost těchto olejů je zcela identická a jsou neomezeně mísitelné s produkty vyráběnými ze zemního plynu. Dočasné produkty jsou odlišeny malým písmenem „l“ (el) v názvu: např. Shell Helix Ultra l 5W-40.
Jakmile bude rafinerie GTL uvedena opět do stoprocentního provozu, budou oleje s písmenem „l (el)“ v názvu doprodány a na trhu se nadále objevovat nebudou.
S pozdravem / Best Regards
Andreas Kopřiva
Technical department
mobil: +420 773 762 766
e-mail: andreas.kopriva@automax-group.com
Vážení zákazníci,
tímto emailem bych Vás rád informoval o dočesné změně názvu několika olejů řady Helix a Rimula. Důvodem změny je odstávka rafinerie Shell Pearl GTL v Kataru, která produkuje základové oleje vyrobené metodou Gas-To-Liquids (GTL) ze zemního plynu. Tyto základové oleje se používají mj. k výrobě některých špičkových plně syntetických motorových olejů řady Helix a Rimula. Z důvodu dočasného nedostatku tohoto typu základového oleje budou uvedeny na trh náhradní formulace některých produktů, v níž bude použit základový olej vyrobený z ropy, nikoliv ze zemního plynu. Kvalita produktu a složení přísad se nijak nemění, použitelnost těchto olejů je zcela identická a jsou neomezeně mísitelné s produkty vyráběnými ze zemního plynu. Dočasné produkty jsou odlišeny malým písmenem „l“ (el) v názvu: např. Shell Helix Ultra l 5W-40.
Jakmile bude rafinerie GTL uvedena opět do stoprocentního provozu, budou oleje s písmenem „l (el)“ v názvu doprodány a na trhu se nadále objevovat nebudou.
S pozdravem / Best Regards
Andreas Kopřiva
Technical department
mobil: +420 773 762 766
e-mail: andreas.kopriva@automax-group.com
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: oleje Shell
a ked sme pri tom su nejake info ktory zakladovy olej je kvalitnejsi.? ropa vs. plyn.?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: oleje Shell
Základový olej vyrobený z plynu (GTL) je čistotou i vlastnostmi velmi podobný PAO, ale je mnohem levnější na výrobu. Oproti hydrokrakovanému základu z ropy je to pokrok, navíc GTL má oproti PAO i HC základům nějaké výhody:
- GTL může mít vyšší viskozitní index než běžné PAO i HC
- GTL umožňuje dosáhnout nižší teplotu bodu skápnutí, než PAO s podobnou viskozitou
Jinak GTL je vlastně taky hydrokrakovaný olej, ale na začátku procesu není ropa, ale plyn, který se zkapalní a zkapalněný produkt se pak hydrokrakuje.
- GTL může mít vyšší viskozitní index než běžné PAO i HC
- GTL umožňuje dosáhnout nižší teplotu bodu skápnutí, než PAO s podobnou viskozitou
Jinak GTL je vlastně taky hydrokrakovaný olej, ale na začátku procesu není ropa, ale plyn, který se zkapalní a zkapalněný produkt se pak hydrokrakuje.
Re: oleje Shell
Takze de facto na bezne pouzitie oleja je to viac menej fuk ci je zaklad plyn alebo ropa
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: oleje Shell
Na běžné ano....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: oleje Shell
Úplně takto bych to nezjednodušil. Za dobré peníze mám hodně kvalitní olej.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Oleje Shell
Psal jsem na zastoupení Shellu s dotazem o poskytnutí aktuálního technického listu a sdělení údajů, které v něm nejsou. Pokud máte někdo další info o ostatních olejích, tak je napište.
Shell Helix HX8 5W-40
Viskozita 100°C: 14,45
HTHS: 4.0 mPa.s
Noack: 9.2%
TBN: 10.2 mgKOH/g
Bod vzplanutí: 242°C
Bod tuhnutí: -45°C
Síranový popel: Neudaná hodnota, takže podle specifikace mi bylo napsáno.
Shell Helix HX8 5W-40
Viskozita 100°C: 14,45
HTHS: 4.0 mPa.s
Noack: 9.2%
TBN: 10.2 mgKOH/g
Bod vzplanutí: 242°C
Bod tuhnutí: -45°C
Síranový popel: Neudaná hodnota, takže podle specifikace mi bylo napsáno.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: Oleje Shell
Men zavcas a vyjma prvnich dvou hodnot, na to kasli.
Re: oleje Shell
Já tušil, že jsem hledal špatně
Pedro: Já jsem asi jak ty, najeto 17 tisíc km a mám za tu dobu 5 výměn už.
Údaje jsem dal pro zajímavost. Překvapila mě, a pozitivně, hodnota HTHS viskozity.
Pedro: Já jsem asi jak ty, najeto 17 tisíc km a mám za tu dobu 5 výměn už.
Údaje jsem dal pro zajímavost. Překvapila mě, a pozitivně, hodnota HTHS viskozity.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324