Oleje Mannol

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

Oleje Mannol

Příspěvek od Návštěvník »

Používa niekto tieto oleje? Máte s nimi nejaké skúsenosti? Zaradili by ste ich k normálnym, lepšim, horším, alebo no-name značkám s ktorými sa nevyplatí experimentovať ?
Našiel som ich na e-shopoch v slušnej cene a deklarované výkonové parametre sa mi zdajú byť celkom ok, len s nimi nemám žiadnu skúsenosť a tiež nepoznám nikoho, kto ich už niekedy použil.
Citujem zo stránky predajcu :
"Výrobu mazív Mannol vykonáva Wolf Oil Corporation (Belgicko) - jeden z najväčších európskych výrobcov mazív, ktorý je súčasťou koncernu Champion Chemicals."
runda
Příspěvky: 116
Registrován: pát bře 20, 2009 7:42
Bydliště: Spiš

Příspěvek od runda »

ja som raz pouzil do mojho tdi-cka mannol turbo diesel 5W-40 a no problem...normalny olej za dobru cenu...teraz som zohnal lacnejsie len mogul extreme a cinol ale ked mi dojde,kupim zas kludne mannol... :D
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..tak ako pišeš vyrobca je Wolf Oil a sú to dobré oleje a kvalitné smelo do toho chod..inak ja tech. listy su k nahliadnutiu a je to celkom zaujímavé...sám som ho raz použil a bez závad..
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

bjukemen píše:..tak ako pišeš vyrobca je Wolf Oil a sú to dobré oleje a kvalitné smelo do toho chod..inak ja tech. listy su k nahliadnutiu a je to celkom zaujímavé...sám som ho raz použil a bez závad..
Na oleje nie som odborník, čo je zaujímavé na ich tech listoch, ktoré hodnoty sú nejakým spôsobom zaujímavé v porovnaní s inými olejmi?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

V technických listech se nejčastěji uvádí:
Viskozita oleje při 40-ti °C a při 100°C - ve stejné SAE třídě je podobná u všech olejů -
- čím vyšší, tím je olej "hustější".
Obsah fosforu a sulfátového popela - důležité pro motory s filtry pevných částic -
- čím nižší, tím lepší (ale jen) pro ten filtr.
Teplota vzplanutí - čím vyšší, tím olej odolá vyšším teplotám v motoru.
Bod tuhnutí - čím nižší, tím je olej ještě tekutý při mrazu / POZOR - NENÍ TO BOD ČERPATELNOSTI - není stejný, ten bývá "o dost výš".
HTHS viskozita - důležitý údaj - značí viskozitu při 150-ti °C; oleje s hodnotou pod 3,5mPa.s možno použít jen do motorů, kde to jejich výrobce umožňuje.
TBN - hodnota alkalické rezervy oleje - čím vyšší, tím lépe a déle odolá olej "kyselému" prostředí v motoru.
Viskozitní index - cituji ing. Černého z: http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus6
:arrow: Většinou platí, že čím je rozdíl zimního a letního čísla větší, tím má olej vyšší viskozitní index. Ten udává jak se mění viskozita oleje s teplotou. Větší rozdíl a vyšší viskozitní index znamená, že změna viskozity s teplotou bude menší. V praxi se u některých spotřebitelů vžil dojem, že čím je tento rozdíl větší, tím je olej lepší, protože lépe maže. Naopak, výroba takového oleje znamená, že se musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje. :arrow:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

ja ti tak poviem pokial vyrabaju take oleje ako olejove filtre tak by som to do auta nedal kedze manol vlasti frima SCT Gmbh, a ich filtre nie su dobre.. mal som objednane dava filtre na moje auto podla parametrov sedeli ale len podla parametrov v skutocnosti NIE ... ! Takze asi tak...
Ale mozno sa mylim mozno oleje su O.K.

Je to to iste ako napr. CINOL... chladiace kvapaliny nic moc ale s olejom od nich som doteraz problem nemal...

Ako vravim priamo s Mannolom skusenost nemam ale ja osobne by som dal do auta napr. CINOL alebo MOGUL, ako som spomenul vyssie na Mannole ma odrzada to ze ich vlastni fimra SCT Gmbh a s ich filtrami som nemal dobre skusenosti
Stejsky77

Příspěvek od Stejsky77 »

bjukemen píše:..tak ako pišeš vyrobca je Wolf Oil a sú to dobré oleje a kvalitné smelo do toho chod..inak ja tech. listy su k nahliadnutiu a je to celkom zaujímavé...sám som ho raz použil a bez závad..
Během jednoho intervalu výměny se závada způsobená nesprávným olejem neprojeví, to až po čase, proto bych byl opatrnější s doporučováním oleje, který jsi jednou použil a ono se nic nestalo. Nehaním oleje Mannol, mohou být dobré, ale nemám s nimi zkušenosti, tudíž se k nim nevyjadřuji. Mohu doporučit značku Q8, vynikající oleje za velmi rozumné peníze.
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..samozreme mate pravdu obaja ich filtre som skušal aj ja ako som pisal aj v inom vlakne a nie sú uplne idealne..naročky nepišem že zle lebo po uprave učel plnili...a olej som použil raz ja a dva krat po sebe kamarat...ale radšej použijem mannol ako Cinol len tak medzi rečou aj ked oba možu byť porovnatelnej kvality..

..tech. listy su zaujímave hlavne parametramy nakolko ked si človek všimne v akej cenov relacii sa nachadzau uvedene oleje..a ked si to niekto uvedomelí ako ja :D porovna z tech. listami napr. od Castrolu...
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..a s Q8 súhlasím keby si mam vybrat tak radšej Q8 ako Mannol
tošo

Příspěvek od tošo »

Pitris píše:V technických listech se nejčastěji uvádí:
Viskozita oleje při 40-ti °C a při 100°C - ve stejné SAE třídě je podobná u všech olejů -
- čím vyšší, tím je olej "hustější".
Obsah fosforu a sulfátového popela - důležité pro motory s filtry pevných částic -
- čím nižší, tím lepší (ale jen) pro ten filtr.
Teplota vzplanutí - čím vyšší, tím olej odolá vyšším teplotám v motoru.
Bod tuhnutí - čím nižší, tím je olej ještě tekutý při mrazu / POZOR - NENÍ TO BOD ČERPATELNOSTI - není stejný, ten bývá "o dost výš".
HTHS viskozita - důležitý údaj - značí viskozitu při 150-ti °C; oleje s hodnotou pod 3,5mPa.s možno použít jen do motorů, kde to jejich výrobce umožňuje.
TBN - hodnota alkalické rezervy oleje - čím vyšší, tím lépe a déle odolá olej "kyselému" prostředí v motoru.
Viskozitní index - cituji ing. Černého z: http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus6
:arrow: Většinou platí, že čím je rozdíl zimního a letního čísla větší, tím má olej vyšší viskozitní index. Ten udává jak se mění viskozita oleje s teplotou. Větší rozdíl a vyšší viskozitní index znamená, že změna viskozity s teplotou bude menší. V praxi se u některých spotřebitelů vžil dojem, že čím je tento rozdíl větší, tím je olej lepší, protože lépe maže. Naopak, výroba takového oleje znamená, že se musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje. :arrow:
Dobrý den Pitris, mal som k nahliadnutiu technicke listy k mannolu Molibden Benzin 10w-40, viac menej som laik do týchto hodôt, dokonca ani neviem ci je lepsie ked je ten olej pri tych 100°C hustejsi alebo redsi... lebo tie hodnoty su sice podobne ale trochu sa lisia aj ked nie o moc napr. Valvoline Durabland 10w-40 ma pri 100°C 14,2, Gulf TEC Plus 14,6 a MANNOL MOLIBDEN BENZIN 13,5. Ja som z tych vlastnosti jelen :-) alebo napriklad tiez nerozumiem tomu TBN... mohli by ste mi to prosim tak v skratke vysvetlit ktory podla tych vlastnosti je lepsi medzi VALVOLINE DURABLAND 10w-40 a MANNOL MOLIBDEN BENZIN 10w-40 ?
mannol: http://www.ape.sk/index.php?option=com_ ... Itemid=232
Valvoline: http://oleje-levne.com/?sekce=katalog&b ... d=10&po=10

Ďakujem
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

tošo píše:
Pitris píše:V technických listech se nejčastěji uvádí:
Viskozita oleje při 40-ti °C a při 100°C - ve stejné SAE třídě je podobná u všech olejů -
- čím vyšší, tím je olej "hustější".
Obsah fosforu a sulfátového popela - důležité pro motory s filtry pevných částic -
- čím nižší, tím lepší (ale jen) pro ten filtr.
Teplota vzplanutí - čím vyšší, tím olej odolá vyšším teplotám v motoru.
Bod tuhnutí - čím nižší, tím je olej ještě tekutý při mrazu / POZOR - NENÍ TO BOD ČERPATELNOSTI - není stejný, ten bývá "o dost výš".
HTHS viskozita - důležitý údaj - značí viskozitu při 150-ti °C; oleje s hodnotou pod 3,5mPa.s možno použít jen do motorů, kde to jejich výrobce umožňuje.
TBN - hodnota alkalické rezervy oleje - čím vyšší, tím lépe a déle odolá olej "kyselému" prostředí v motoru.
Viskozitní index - cituji ing. Černého z: http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus6
:arrow: Většinou platí, že čím je rozdíl zimního a letního čísla větší, tím má olej vyšší viskozitní index. Ten udává jak se mění viskozita oleje s teplotou. Větší rozdíl a vyšší viskozitní index znamená, že změna viskozity s teplotou bude menší. V praxi se u některých spotřebitelů vžil dojem, že čím je tento rozdíl větší, tím je olej lepší, protože lépe maže. Naopak, výroba takového oleje znamená, že se musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje. :arrow:
Dobrý den Pitris, mal som k nahliadnutiu technicke listy k mannolu Molibden Benzin 10w-40, viac menej som laik do týchto hodôt, dokonca ani neviem ci je lepsie ked je ten olej pri tych 100°C hustejsi alebo redsi... lebo tie hodnoty su sice podobne ale trochu sa lisia aj ked nie o moc napr. Valvoline Durabland 10w-40 ma pri 100°C 14,2, Gulf TEC Plus 14,6 a MANNOL MOLIBDEN BENZIN 13,5. Ja som z tych vlastnosti jelen :-) alebo napriklad tiez nerozumiem tomu TBN... mohli by ste mi to prosim tak v skratke vysvetlit ktory podla tych vlastnosti je lepsi medzi VALVOLINE DURABLAND 10w-40 a MANNOL MOLIBDEN BENZIN 10w-40 ?
mannol: http://www.ape.sk/index.php?option=com_ ... Itemid=232
Valvoline: http://oleje-levne.com/?sekce=katalog&b ... d=10&po=10

Ďakujem
tošo, chcem ta len upozornit ze olej MANNOL MOLIBDEN 10w-40 kôli molibdenu o ktorý je obohateny by mal sluzit len ako "ozdravna kura" pre motor a vymenit by sa mal maximalne po 7 000km !!! Preto je lepsie pouzit MANNOL DEFENDER 10w-40 ktorý ma API SL/CF acea A3, B3, VW 501 00/505 00 a nie je potrebne donho uz pridavat ziadne ine aditiva....

podotykam ze informacie mam od predajcu MANNOL pre SR s ktorým som dnes volal ohladom ineho oleja ale ked som si na vlakne precital tvoj prispevok tak som sa ho spytal aj na to pretoze ma to zaujimalo.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

tošo píše:.....mal som k nahliadnutiu technicke listy k mannolu Molibden Benzin 10w-40, viac menej som laik do týchto hodôt, dokonca ani neviem ci je lepsie ked je ten olej pri tych 100°C hustejsi alebo redsi... lebo tie hodnoty su sice podobne ale trochu sa lisia aj ked nie o moc napr. Valvoline Durabland 10w-40 ma pri 100°C 14,2, Gulf TEC Plus 14,6 a MANNOL MOLIBDEN BENZIN 13,5. Ja som z tych vlastnosti jelen :-) alebo napriklad tiez nerozumiem tomu TBN... mohli by ste mi to prosim tak v skratke vysvetlit ktory podla tych vlastnosti je lepsi medzi VALVOLINE DURABLAND 10w-40 a MANNOL MOLIBDEN BENZIN 10w-40 ?
mannol: http://www.ape.sk/index.php?option=com_ ... Itemid=232
Valvoline: http://oleje-levne.com/?sekce=katalog&b ... d=10&po=10
Takže - pokud jde o hodnotu viskozity při 100°C, čím je vyšší, tím je olej "hustší",
čím je nižší, tím je olej "řidší", ale v rámci JEDNÉ SAE TŘÍDY jsou ty rozdíly zanedbatelné, a provozem se stejně viskozita trošku změní. Znatelný rozdíl by byl až při jiných SAE třídách, kdy třeba oleje xw/30 mají viskozitu při 100°C kolem 11, a xw/50 někde kolem 18,5 - a jen na vysvětlenou, čím je viskozita nižší (nižší letní číslo SAE), tím jde "motor lehčeji", jde o úsporu paliva, nižší emise, protože ten olej je řidší, ale při vysokém tepelném nebo výkonnovém zatížení může být problém se stabilitou olejového filmu. (Pak jsou tam ještě oleje se sníženou HTHS viskozitou při 150-ti °C - podle ACEA A1/B1 - na které ale MUSÍ být motor uzpůsoben - což jsou některé "30", a všechny "20", ale protože tady se jedná o "40", nebudu do toho zabíhat). Naopak vyšší viskozita má výhodu ve stabilnějším mazání při zatížení - je pevnější olejový film, nebo dokáže lépe dotěsnit již event. provozem zvětšené vůle v motoru. Spotřeba oleje může "jít o něco dolů", spotřeba paliva ale "o něco málo nahoru", ale v té zvýšené spotřebě paliva bych problém neviděl, protože tím, že se ten motor "lépe dotěsní, není potřeba na to tolik šlapat".
A co se týče TBN (je to alkalická rezerva oleje), čím je hodnota vyšší, tím lépe a déle se olej "umí vypořádat" s kyselým prostředím motoru, které je tím kyselejší, čím častěji se startuje, a jen "popojíždí" s ne zcela prohřátým motorem (a olejem - kterému trvá podstatně déle, než chladicí kapalině, než se opravdu ohřeje). Kyselé prostředí v motoru vzniká.....tady je to popsáno lépe http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju4
Já osobně, pokud bych měl volit mezi oleji VALVOLINE DURABLAND 10w40 a MANNOL MOLIBDEN BENZIN 10w40, zřejmě bych vybral (samozřejmě za předpokladu, že oba plní předpis výrobce motoru - a nevím, co máš za motor, a v jakém stavu), ten Valvoline.....
modelář

Příspěvek od modelář »

Pokud ten MANNOL MOLIBDEN BENZIN 10w40 obsahuje sirník molybdeničitý a motor je osazen hydroštely, pak ho tam raději nelij.
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..tak som hladal a predsa som o značke Mannol niečo našiel a to :

Výrobu mazív Mannol vykonáva Wolf Oil Corporation (Belgicko)

Ako základný olej pre výrobu olejov MANNOL sa používa:

ExxonMobil (polyalphaolefin)

Fortum

BP (minerálne)

Aditíva:

Lubrizol

Etyl (v júli bol podnik premenovaný na Afton Chemical Ltd).

..vyzera to tak že predsa len to nebude taka plečka ako tu tvrdíte :D
Fabia353ZZ

Re: Oleje Mannol

Příspěvek od Fabia353ZZ »

Mate niekto este skusenosti rozmyslam ze do mojho CR hodim tento.
Vyzera mat aj celkom slusne hodnoty TBN nakolko v triede olejov ACEA C3 je hodnota nad 7 skor zjavenie :) I ked tu su uz pouzite ine aditivacne baliky ako pri B3 ale aj tak..Teraz tam mam Millers oils EE nanodrive len nechcem tomu motoru ublizit ze asi nejaky rozdiel tam je len ci to bude citelne pri najazde na nom 10 000km alebo max 15 000km musim nejako znizit naklady lebo amm dve auta a ide to dost do penazi rocne.Je ten Mannol v pohode nie je to nejaky brak?
http://www.nanodrive.sk/product/6118165 ... fe-5w30-5l

SAE viskozita: 5w30
Hustota pri 15°C: 0.856
Kinematická viskozita pri 100°C: 12.4cSt
Kinematická viskozita pri 40°C: 71.9cSt
Viskozitný index: 172
Bod skápnutia: < -30 °C
Bod vzplanutia: > 200 °C
Viskozita pri studenom štarte -30°C (CCS): 6, 600cP max
TBN: 6.66 mg KOH/gm

ale menim každych 10 000km a predsa je to rozdiel dat 72 eur za olej alebo 27eur a menit po 10 000km .myslite ze to bude dobra volba?Ja viem ze kvalitou sa to asi rovnat neda ale tych 10-15000km by mohol vydrzat nie?

Tu je ten Mannol:
http://mannol.de/en/?action=accessory_c ... M.%205W-30

Product Characteristics:
Flash point COC °C 224
Hustota pri 15°C: 0.850
Pour point °C -42
SAE class 5W-30
TBN gKOH/kg 7,58
Viscosity at 100 °C CSt 11,40
Viscosity index 162

PS:mam doma dve auto este jedno PD do ktoreho tiez lejem EE nanodrive a podotykam ze menim na oboch kazdych 10 000km a najazd na oboch autach je 30 000rocne!!cize na kazdom 3x rocne vymena oleja co uz je dost penazi.
Odpovědět