Oleje Mannol

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje Mannol

Příspěvek od Pitris »

Oleje Mannol nejsou žádný šunt a pokud měníš po 10-ti tkm, dá se určitě použít olej nižší cenové kategorie, protože pro motor je lepší obyč olej měnit častěji než přejíždět supr olej.... Zkus a :shock:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Fabia353ZZ

Re: Oleje Mannol

Příspěvek od Fabia353ZZ »

Dakujem za odpoved .Preto sa pytam lebo parametrovo vyzeraju fajn a predsa ta cena je uplne niekde inde len som potreboval vediet ci to nie je uplny brak aby som potom nelutoval nakolko osobnu skusenost s Mannol nemam .Dik:Snad to po Millers oils nebude uplny prepadak :)
e1H

Re: Oleje Mannol

Příspěvek od e1H »

A prečo nedávaš znovu Millers Oils?
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Oleje Mannol

Příspěvek od jerome »

Na prvej strane pise ze ho dava do 2 aut a na oboch meni 3x za rok po 10.000 km
Pri takom velkom najazde asi treba vyuzit ze je LL a nechat ho tam dlhsie. Alebo ked uz chces castejsie menit tak lacnejsi olej bude rozumnejsie riesenie.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Fabia353ZZ

Re: Oleje Mannol

Příspěvek od Fabia353ZZ »

Presne tak je to vela penazi i ked som nad mieru spokojny stym olejom od Millers a pouzivam ho roky ale tak co uz .Nemienim kazdy rok nechat pomaly cez 500eru na servise aj s filtrami aj z robotou.Tak do PD isiel Valvoline .Ja som teraz menil Millers 507.00 na mojom Cr mma tam 1000km tak uvidim mozno ho tam necham aspon tych 15 000km a kupil som uz aj Mannol O.E.M 507.00 to je tiez longlife tak snad bude ok vsak ja rozdiel budem pocut hned aj citit ked to bude zle pojde von..:) ale tych 15 000km no neviem je to dost jazdim kazdy den rano 30km a 30 poobede.Tak aj Pitris hovori ze to je v pohode olej aj podla data sheet vyzera byt celkom ok tak uvidime.Sna d ma HtHS vacsie ako 3,5 to jedine mi nevedel zastupca mannol jedine vydeklarovat a nie je to ani v popise je to low Saps takze nieco do 0,8% max ratam ze neplni normu ACEA C3-10 ale 8 tak uvidime.nemal by vtejto norme automaticky plnit triedu HTHs nad 3,5?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje Mannol

Příspěvek od Pitris »

Pokud je olej ACEA C3, tak má normální HTHS viskozitu. A jestli jezdíš 30km tam a 30km zpět, tak to nejsou až tak krátké jízdy - těch 15tkm interval by se i dal, ale je jasný že po 10-ti tkm je to lepší :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
BMW
Příspěvky: 126
Registrován: úte lis 28, 2017 16:15

Re:

Příspěvek od BMW »

Pitris píše:V technických listech se nejčastěji uvádí:
Viskozita oleje při 40-ti °C a při 100°C - ve stejné SAE třídě je podobná u všech olejů -
- čím vyšší, tím je olej "hustější".
Obsah fosforu a sulfátového popela - důležité pro motory s filtry pevných částic -
- čím nižší, tím lepší (ale jen) pro ten filtr.
Teplota vzplanutí - čím vyšší, tím olej odolá vyšším teplotám v motoru.
Bod tuhnutí - čím nižší, tím je olej ještě tekutý při mrazu / POZOR - NENÍ TO BOD ČERPATELNOSTI - není stejný, ten bývá "o dost výš".
HTHS viskozita - důležitý údaj - značí viskozitu při 150-ti °C; oleje s hodnotou pod 3,5mPa.s možno použít jen do motorů, kde to jejich výrobce umožňuje.
TBN - hodnota alkalické rezervy oleje - čím vyšší, tím lépe a déle odolá olej "kyselému" prostředí v motoru.
Viskozitní index - cituji ing. Černého z: http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus6
:arrow: Většinou platí, že čím je rozdíl zimního a letního čísla větší, tím má olej vyšší viskozitní index. Ten udává jak se mění viskozita oleje s teplotou. Větší rozdíl a vyšší viskozitní index znamená, že změna viskozity s teplotou bude menší. V praxi se u některých spotřebitelů vžil dojem, že čím je tento rozdíl větší, tím je olej lepší, protože lépe maže. Naopak, výroba takového oleje znamená, že se musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje. :arrow:

Neviem Pitris ale asi som to zle pochopil lebo viskozitny index je najdolezitejsi parameter motoroveho oleja.
Viem ze tento motorovy olej nie je Mannol ale Liqui Moly, ma viskozitny index až 190! Takze kvalita nic moc? Kedze bolo pouzite vacsie mnozstvo polymernich modifikatorov viskozity?
Lebo 5w40 som uz s vyssim viskozitnym indexom nenasiel. :roll:
https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000330 ... 5.0-en.pdf
BMW X1 (E84) xdrive 18d
Ravenol VMP 5W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje Mannol

Příspěvek od Pitris »

A co je na tom nepochopitelného :?: :shock:
Čim vyšší viskozitní index, tím víc je olej "nadopován steroidy". Ano, závislost jeho viskozity na teplotě bude menší, bude viskozitně stálejší / stabilnější, ale kratší dobu. A dřív půjde "do kopru".
Řekl bych že v tom citovaném článku od ing. Černého je to napsáno dosti srozumitelně....
A mimochodem - ten Liqui Moly dobrý je, to ano, ale nic extra.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět