oleje GULF
Moderátor: Colommbo
oleje GULF
Lidi, pokud chcete za každou cenu ušetřit, a přesto požadujete (alespoň minimální) kvalitu, tady jsou oleje, které se dají doporučit:
http://www.olejspol.cz/castrol-zbozi-de ... litry-767/
http://www.olejspol.cz/castrol-zbozi-de ... litry-765/
tahle firma oleje umí, používali je už před pětadvaceti lety i v F1 (tuším, že s nimi jezdil Jacque Laffitte v týmu Ligier - ale nejsem franštinář, možná jsem to nenapsal dobře "francouzky").
http://www.olejspol.cz/castrol-zbozi-de ... litry-767/
http://www.olejspol.cz/castrol-zbozi-de ... litry-765/
tahle firma oleje umí, používali je už před pětadvaceti lety i v F1 (tuším, že s nimi jezdil Jacque Laffitte v týmu Ligier - ale nejsem franštinář, možná jsem to nenapsal dobře "francouzky").
já osobně ne, ale shodou okolností jsem měl možnost vidět rozdělaný motor provozovaný na olej Gulf 5w40 - rozdělaný kvůli výměně vačky za "ostřejší" + nějaké další "lehčí" úpravy výkonu - pouze mírný povlak, žádné "bláto", ani nějaké "tvrdé" usazeniny - relativně čisto, a na počet ujetých kilometrů velmi nízké opotřebení.
A něco se dá přečíst i tady: http://www.gulf.sk/
A jinak, jak, a jaký kupuješ olej? myslím, v jakém balení, když potřebuješ 5litrů, a něco.....buď 5+1, nebo 4+2 a tady je 6 litrů 5w40 za 780,-
A něco se dá přečíst i tady: http://www.gulf.sk/
A jinak, jak, a jaký kupuješ olej? myslím, v jakém balení, když potřebuješ 5litrů, a něco.....buď 5+1, nebo 4+2 a tady je 6 litrů 5w40 za 780,-
pro "starší diesly a benziňáky" se dá dobře použít ten Gulf 10w40 - ten je SL/CF; ale i ten 5w40 SM/CF je O.K., pokud se o něco zkrátí interval výměny oleje.Mytýsek píše:No jo,ale mají API SM, takže ta aditivace sedí spíše moderním turbům. Starší diesly a benziňáky na tom budou bité. Jaké máte zkušenosti s Q8, ta je přece taky za dobré prachy ne?
A ohledně té Q8 - je v pohodě, je to solidní kvalita také za rozumný peníz, i když ta Q8 Formula Excel 5w40 je taky SM. Já osobně používám tuto Q8 5w40 na zimu (od listopadu do března), kdy najedu tak 5tkm, na "letní" sezonu Q8 10w50.
Jde o to, že tato norma je pro diesely s FAP a to znamená, že je tento olej trochu ochuzený o ušlechtlá aditiva, která by mohla FAP poškodit. Pro ty starší benziňáky je lepší norma SH, SL. I když to řeší i ACEA, je to pro porovnání a zvážení. Třeba já mám japonské auto z roku 98 a leju tam MOTUL API SJ.Dlouhé Bidlo píše:prosím-a nemyslim to kousavě-v čem(proč) jsou biti starší(a jak staří)benzíňáci při SM/CF?
Pro diesely s FAP je ACEA C 1-4 a na tom Gulfu 5W-40 není uvedena, je tam pouze A3/B4, takže tento olej použít jde. Jinak v normě SM moc olejů 5W-40 není.Mytýsek píše:Jde o to, že tato norma je pro diesely s FAP a to znamená, že je tento olej trochu ochuzený o ušlechtlá aditiva, která by mohla FAP poškodit. Pro ty starší benziňáky je lepší norma SH, SL. I když to řeší i ACEA, je to pro porovnání a zvážení. Třeba já mám japonské auto z roku 98 a leju tam MOTUL API SJ.Dlouhé Bidlo píše:prosím-a nemyslim to kousavě-v čem(proč) jsou biti starší(a jak staří)benzíňáci při SM/CF?
Mňa by to API SM moc netrápilo. Do Felicie 1.3MPi 40kW 1999 LPG hodlám dať: GULF FORMULA G (SAE 5W-40; ACEA A3/B4; MB 229.3; API SM/CF; VW 502.00; VW 505.00) 4l za 593,81SKK = 484,35CZK (kúpené cca pred dvoma mesiacmi v METRE - nie v tom Pražskom ). A pre mňa je dôležitá tá špecifikácia VW 502.00 lebo tú predpisuje výrobca motora (ako jednu z troch možných VW) a rád vidím na oleji vždy súčasne aj ACEA A3. Takže API ide, u mňa, nejak bokom.
Q8
Q8 excel 5w40 jsem začal používat nedávno, misto Totalu 5w40, mám ho totiž za super cenu. A mám takovou zvláštní zkušenost: U Totalu jsem hned po výměně oleje (filtr měním vždy) za čerstvý Total pozoroval výrazný pokles hlučnosti motoru a cca po 12k-13kkm (měním po 15kkm) jsem jakoby začal slyšet cvrdlikat hydroštely.Zatímco po nalití čerstvého Q8 hlučnost ma začátku stejná, ale časem (5k-8kkm) se zdá, že se motor stišuje na stejnou hladinu hluku jako u nového Totalu.Hydroštely naslyším vůbec.Mám 2.0HDi najeto 170kkm a spotřeba obou olejů asi 2-3dcl/15kkm. jen pro úplnost, vše je pouze můj subjektivní pocit, naposlouchaný mojim jistě ne neomylným uchemMytýsek píše:No jo,ale mají API SM, takže ta aditivace sedí spíše moderním turbům. Starší diesly a benziňáky na tom budou bité. Jaké máte zkušenosti s Q8, ta je přece taky za dobré prachy ne?
Chci se zeptat, měl jsi rozdělaný motor po Q8 5w40, tento olej je super. Používám sice motul, ale před Q8 smekám.Pitris píše:já osobně ne, ale shodou okolností jsem měl možnost vidět rozdělaný motor provozovaný na olej Gulf 5w40 - rozdělaný kvůli výměně vačky za "ostřejší" + nějaké další "lehčí" úpravy výkonu - pouze mírný povlak, žádné "bláto", ani nějaké "tvrdé" usazeniny - relativně čisto, a na počet ujetých kilometrů velmi nízké opotřebení.
A něco se dá přečíst i tady: http://www.gulf.sk/
A jinak, jak, a jaký kupuješ olej? myslím, v jakém balení, když potřebuješ 5litrů, a něco.....buď 5+1, nebo 4+2 a tady je 6 litrů 5w40 za 780,-
tady se to řešilo: http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... c&start=15Dlouhé Bidlo píše:prosím-a nemyslim to kousavě-v čem(proč) jsou biti starší(a jak staří)benzíňáci při SM/CF?
Do třech osobních a jednoho nákladního motoru provozovaného na Q8 jsem měl "možnost nahlédnout "SUPER; a krom toho je používám - k naprosté spokojenosti (Q8 5w40 a 10w50).Anonymous píše:Chci se zeptat, měl jsi rozdělaný motor po Q8 5w40, tento olej je super. Používám sice motul, ale před Q8 smekám.Pitris píše:já osobně ne, ale shodou okolností jsem měl možnost vidět rozdělaný motor provozovaný na olej Gulf 5w40 - rozdělaný kvůli výměně vačky za "ostřejší" + nějaké další "lehčí" úpravy výkonu - pouze mírný povlak, žádné "bláto", ani nějaké "tvrdé" usazeniny - relativně čisto, a na počet ujetých kilometrů velmi nízké opotřebení.
A něco se dá přečíst i tady: http://www.gulf.sk/
A jinak, jak, a jaký kupuješ olej? myslím, v jakém balení, když potřebuješ 5litrů, a něco.....buď 5+1, nebo 4+2 a tady je 6 litrů 5w40 za 780,-
A nevíš, kde bych ho sehnal za dobrý peníze? DíkyPitris píše:Do třech osobních a jednoho nákladního motoru provozovaného na Q8 jsem měl "možnost nahlédnout "SUPER; a krom toho je používám - k naprosté spokojenosti (Q8 5w40 a 10w50).Anonymous píše:Chci se zeptat, měl jsi rozdělaný motor po Q8 5w40, tento olej je super. Používám sice motul, ale před Q8 smekám.Pitris píše:já osobně ne, ale shodou okolností jsem měl možnost vidět rozdělaný motor provozovaný na olej Gulf 5w40 - rozdělaný kvůli výměně vačky za "ostřejší" + nějaké další "lehčí" úpravy výkonu - pouze mírný povlak, žádné "bláto", ani nějaké "tvrdé" usazeniny - relativně čisto, a na počet ujetých kilometrů velmi nízké opotřebení.
A něco se dá přečíst i tady: http://www.gulf.sk/
A jinak, jak, a jaký kupuješ olej? myslím, v jakém balení, když potřebuješ 5litrů, a něco.....buď 5+1, nebo 4+2 a tady je 6 litrů 5w40 za 780,-