ano, díky, už do toho snad začínám pronikat i díky tomuto: Valvoline Synpower 5W/40=SM/CF, Valvoline Max Life 5W/40=SL/CF=starší motory...chtěl jsme zkusit LM 5W/40 ale má SM, takže budu uvažovat o Totalu...Pitris píše:tady se to řešilo: http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... c&start=15Dlouhé Bidlo píše:prosím-a nemyslim to kousavě-v čem(proč) jsou biti starší(a jak staří)benzíňáci při SM/CF?
oleje GULF
Moderátor: Colommbo
Máš na mysli tu Q8 - já ji kupuji na www.olejspol.czAnonymous píše:A nevíš, kde bych ho sehnal za dobrý peníze? DíkyPitris píše:Do třech osobních a jednoho nákladního motoru provozovaného na Q8 jsem měl "možnost nahlédnout "SUPER; a krom toho je používám - k naprosté spokojenosti (Q8 5w40 a 10w50).Anonymous píše: Chci se zeptat, měl jsi rozdělaný motor po Q8 5w40, tento olej je super. Používám sice motul, ale před Q8 smekám.
Citujem (Fosfor a životnost výfukových katalyzátorů Jaroslav Černý, Jiří Kroufek):
"Od ledna 1995 proto byla poprvé zavedena limitace obsahu fosforu v motorových olejích. První motorové oleje, kterých se tato limitace týkala, byly oleje specifikace API SH (ILSAC GF-1) a obsah fosforu byl limitován na max. 0,12 % hm. Koncem 90. let bylo zavedeno další zpřísnění fosforového limitu. Motorové oleje specifikace API SJ a SL (ILSAC GF-2 a GF-3) musely obsahovat maximálně 0,10 % hm. fosforu. Od ledna 2004 byla do klasifikace API uvedena další třída motorových olejů API SM (ILSAC GF-4), kde je koncentrace fosforu omezena již na max. 0,08 % hm. Současně byla jako ústupek konzervativnějšímu japonskému trhu zavedena i minimální koncentrace fosforu 0,06 % hm. proto, aby nové oleje mohly být využívány i ve starších motorech.
Na konci roku 2004 se limitace obsahu fosforu poprvé objevila i v systému evropské klasifikace motorových olejů ACEA [1-3,8]."
Takže z toho mi vyplýva, že pri klasifikáciách API platí "plná spätná kompatibilita".
"Od ledna 1995 proto byla poprvé zavedena limitace obsahu fosforu v motorových olejích. První motorové oleje, kterých se tato limitace týkala, byly oleje specifikace API SH (ILSAC GF-1) a obsah fosforu byl limitován na max. 0,12 % hm. Koncem 90. let bylo zavedeno další zpřísnění fosforového limitu. Motorové oleje specifikace API SJ a SL (ILSAC GF-2 a GF-3) musely obsahovat maximálně 0,10 % hm. fosforu. Od ledna 2004 byla do klasifikace API uvedena další třída motorových olejů API SM (ILSAC GF-4), kde je koncentrace fosforu omezena již na max. 0,08 % hm. Současně byla jako ústupek konzervativnějšímu japonskému trhu zavedena i minimální koncentrace fosforu 0,06 % hm. proto, aby nové oleje mohly být využívány i ve starších motorech.
Na konci roku 2004 se limitace obsahu fosforu poprvé objevila i v systému evropské klasifikace motorových olejů ACEA [1-3,8]."
Takže z toho mi vyplýva, že pri klasifikáciách API platí "plná spätná kompatibilita".
Dobře, tady je to jasně řečeno, že ta koncentrace fosforu je nižší. A proč? No protože tam v tom oleji asi něco chybí ne..FF píše:Citujem (Fosfor a životnost výfukových katalyzátorů Jaroslav Černý, Jiří Kroufek):
"Od ledna 1995 proto byla poprvé zavedena limitace obsahu fosforu v motorových olejích. První motorové oleje, kterých se tato limitace týkala, byly oleje specifikace API SH (ILSAC GF-1) a obsah fosforu byl limitován na max. 0,12 % hm. Koncem 90. let bylo zavedeno další zpřísnění fosforového limitu. Motorové oleje specifikace API SJ a SL (ILSAC GF-2 a GF-3) musely obsahovat maximálně 0,10 % hm. fosforu. Od ledna 2004 byla do klasifikace API uvedena další třída motorových olejů API SM (ILSAC GF-4), kde je koncentrace fosforu omezena již na max. 0,08 % hm. Současně byla jako ústupek konzervativnějšímu japonskému trhu zavedena i minimální koncentrace fosforu 0,06 % hm. proto, aby nové oleje mohly být využívány i ve starších motorech.
Na konci roku 2004 se limitace obsahu fosforu poprvé objevila i v systému evropské klasifikace motorových olejů ACEA [1-3,8]."
Takže z toho mi vyplýva, že pri klasifikáciách API platí "plná spätná kompatibilita".
ACEA A3 (nebudeme-li vůbec přihlížet k tomu, co je za lomítkem) je natolik všeobjímající, že se do ní vejde ledaccos. Ostatně proto vznikly "podnikové" normy (GM, VW, Fiat...) zohledňující specifické, resp. vyšší nároky výrobce motoru. A obecná norma téměř nikdy nepostihuje délku intervalu výměny!!!
Ono taky hodně nových norem je zaměřeno spíše na ekologii než na výkon, užitek, parametry atd. Příklad pračky. Co se týče hodnocení spotřeby energie, tak to beru, ale poslední dobou už ty na spotřebu vody nejúspornější prostě tak nevymáchají jak ty o něco horší. Ve financích zase pokud to žere na cyklus o 5-10 litrů vody víc je úplná prkotina.
bylo
je
je
Re: oleje GULF
Gulf Formula G 5w-40 som cca 5 rokov dozadu používal v Suzuki Swift M13A.
Motor bol čistý, bez nánosov pri nastavovaní ventilov pri 110.000 km a prevádzke na LPG.
Motor bol čistý, bez nánosov pri nastavovaní ventilov pri 110.000 km a prevádzke na LPG.
Re: oleje GULF
Mno v ČR oleje GULF uplne vymizely,stejne jako cerpaci stanice..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: oleje GULF
Úplně ne. Oleje (ještě) někde sehnat jdou a pár Gulfpump taky je.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: oleje GULF
Niečo na tom rozmáhajúcom sa miznutí, bude pravdy aj pre SR, kontrolne som si klikol na obchod, kde som Gulf za priaznivú a bez príplatku za vyzdvihnutie kúpil minulý rok (olejguru.sk), a tiež už neexistuje.
Pre Bratislavu teraz už narýchlo nevidím žiaden obchod s výdajným miestom.
Čerpačky sú iná téma, občas mi napadne ako málo značiek v SR už funguje, i keď tu bývali aj niektoré mnou oblúbené, trebárs Esso, Jet, Avanti, Aral...
Pre Bratislavu teraz už narýchlo nevidím žiaden obchod s výdajným miestom.
Čerpačky sú iná téma, občas mi napadne ako málo značiek v SR už funguje, i keď tu bývali aj niektoré mnou oblúbené, trebárs Esso, Jet, Avanti, Aral...
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »