oleje GULF

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Dlouhé Bidlo

Příspěvek od Dlouhé Bidlo »

Pitris píše:
Dlouhé Bidlo píše:prosím-a nemyslim to kousavě-v čem(proč) jsou biti starší(a jak staří)benzíňáci při SM/CF?
tady se to řešilo: http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... c&start=15
ano, díky, už do toho snad začínám pronikat i díky tomuto: Valvoline Synpower 5W/40=SM/CF, Valvoline Max Life 5W/40=SL/CF=starší motory...chtěl jsme zkusit LM 5W/40 ale má SM, takže budu uvažovat o Totalu...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:
Pitris píše:
Anonymous píše: Chci se zeptat, měl jsi rozdělaný motor po Q8 5w40, tento olej je super. Používám sice motul, ale před Q8 smekám.
Do třech osobních a jednoho nákladního motoru provozovaného na Q8 jsem měl "možnost nahlédnout :lol: "SUPER; a krom toho je používám - k naprosté spokojenosti (Q8 5w40 a 10w50).
A nevíš, kde bych ho sehnal za dobrý peníze? Díky
Máš na mysli tu Q8 - já ji kupuji na www.olejspol.cz
FF

Příspěvek od FF »

Citujem (Fosfor a životnost výfukových katalyzátorů Jaroslav Černý, Jiří Kroufek):
"Od ledna 1995 proto byla poprvé zavedena limitace obsahu fosforu v motorových olejích. První motorové oleje, kterých se tato limitace týkala, byly oleje specifikace API SH (ILSAC GF-1) a obsah fosforu byl limitován na max. 0,12 % hm. Koncem 90. let bylo zavedeno další zpřísnění fosforového limitu. Motorové oleje specifikace API SJ a SL (ILSAC GF-2 a GF-3) musely obsahovat maximálně 0,10 % hm. fosforu. Od ledna 2004 byla do klasifikace API uvedena další třída motorových olejů API SM (ILSAC GF-4), kde je koncentrace fosforu omezena již na max. 0,08 % hm. Současně byla jako ústupek konzervativnějšímu japonskému trhu zavedena i minimální koncentrace fosforu 0,06 % hm. proto, aby nové oleje mohly být využívány i ve starších motorech.
Na konci roku 2004 se limitace obsahu fosforu poprvé objevila i v systému evropské klasifikace motorových olejů ACEA [1-3,8]."

Takže z toho mi vyplýva, že pri klasifikáciách API platí "plná spätná kompatibilita".
Mytýsek

Příspěvek od Mytýsek »

FF píše:Citujem (Fosfor a životnost výfukových katalyzátorů Jaroslav Černý, Jiří Kroufek):
"Od ledna 1995 proto byla poprvé zavedena limitace obsahu fosforu v motorových olejích. První motorové oleje, kterých se tato limitace týkala, byly oleje specifikace API SH (ILSAC GF-1) a obsah fosforu byl limitován na max. 0,12 % hm. Koncem 90. let bylo zavedeno další zpřísnění fosforového limitu. Motorové oleje specifikace API SJ a SL (ILSAC GF-2 a GF-3) musely obsahovat maximálně 0,10 % hm. fosforu. Od ledna 2004 byla do klasifikace API uvedena další třída motorových olejů API SM (ILSAC GF-4), kde je koncentrace fosforu omezena již na max. 0,08 % hm. Současně byla jako ústupek konzervativnějšímu japonskému trhu zavedena i minimální koncentrace fosforu 0,06 % hm. proto, aby nové oleje mohly být využívány i ve starších motorech.
Na konci roku 2004 se limitace obsahu fosforu poprvé objevila i v systému evropské klasifikace motorových olejů ACEA [1-3,8]."

Takže z toho mi vyplýva, že pri klasifikáciách API platí "plná spätná kompatibilita".
Dobře, tady je to jasně řečeno, že ta koncentrace fosforu je nižší. A proč? No protože tam v tom oleji asi něco chybí ne..;)
FF

Příspěvek od FF »

...ale norma ACEA je komplexnejšia ako norma API. To API SM s ACEA A3 ani nehlo!
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

FF píše:...ale norma ACEA je komplexnejšia ako norma API. To API SM s ACEA A3 ani nehlo!
Jednoduše proto, že API SM má přímý dopad na to, co je v ACEA za lomítkem (tj. ve vztahu k "dieselové" specifikaci), nikoli před ním!
FF

Příspěvek od FF »

To je možné, ale keby API SM malo negatívny vplyv (teda, že by to danú normu ACEA nesplnilo - pred alebo za lomítkom) tak by ju tam nemohli uvádzať, respektíve nižšiu, no a keďže ja ACEA komplexnejšia ako API tak mám väčšiu istotu...
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

ACEA A3 (nebudeme-li vůbec přihlížet k tomu, co je za lomítkem) je natolik všeobjímající, že se do ní vejde ledaccos. Ostatně proto vznikly "podnikové" normy (GM, VW, Fiat...) zohledňující specifické, resp. vyšší nároky výrobce motoru. A obecná norma téměř nikdy nepostihuje délku intervalu výměny!!!
FF

Příspěvek od FF »

...ale tu sa začal riešiť problém (napriek názvu vlákna), že či norma API SM je stále vyššia ako API SL, lebo kvôli novším ekologickým predpisom sa musí znižovať obsah "niečoho" v novších olejoch s čím sa nepočítalo pri konštruovaní starších motorov.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

No právě o to jde! Většina zákazníků se totiž mylně domnívá, že čím "vyšší" norma, tím "kvalitnější" olej. Ale to zde neplatí a neplatí to ani v řadě jiných případů s motorismem vůbec nesouvisejících.
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

Ono taky hodně nových norem je zaměřeno spíše na ekologii než na výkon, užitek, parametry atd. Příklad pračky. Co se týče hodnocení spotřeby energie, tak to beru, ale poslední dobou už ty na spotřebu vody nejúspornější prostě tak nevymáchají jak ty o něco horší. Ve financích zase pokud to žere na cyklus o 5-10 litrů vody víc je úplná prkotina.
byloObrázek
je Obrázek
jan74
Příspěvky: 11
Registrován: čtv dub 20, 2017 7:17

Re: oleje GULF

Příspěvek od jan74 »

Gulf Formula G 5w-40 som cca 5 rokov dozadu používal v Suzuki Swift M13A.
Motor bol čistý, bez nánosov pri nastavovaní ventilov pri 110.000 km a prevádzke na LPG.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: oleje GULF

Příspěvek od NOVON »

Mno v ČR oleje GULF uplne vymizely,stejne jako cerpaci stanice..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: oleje GULF

Příspěvek od Pitris »

Úplně ne. Oleje (ještě) někde sehnat jdou a pár Gulfpump taky je.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: oleje GULF

Příspěvek od bloke »

Niečo na tom rozmáhajúcom sa miznutí, bude pravdy aj pre SR, kontrolne som si klikol na obchod, kde som Gulf za priaznivú a bez príplatku za vyzdvihnutie kúpil minulý rok (olejguru.sk), a tiež už neexistuje.
Pre Bratislavu teraz už narýchlo nevidím žiaden obchod s výdajným miestom.
Čerpačky sú iná téma, občas mi napadne ako málo značiek v SR už funguje, i keď tu bývali aj niektoré mnou oblúbené, trebárs Esso, Jet, Avanti, Aral...
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Odpovědět