Oleje do dvoutaktních motorů.

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
DEXTER
Příspěvky: 18
Registrován: pát kvě 23, 2014 18:44
Bydliště: Mechov ( Brno-venkov )

Oleje do dvoutaktních motorů.

Příspěvek od DEXTER »

Na jednom foru http://www.offmoto.com/ proběhla debata o vhodnosti použití/záměny oleje do 2t motoru soutěžních motocyklů. Tak dávám dotaz sem.

Chtěl bych se zeptat,jestli je možné použít/vzájemně zaměnit olej do 2t závodního/ostrého motoru motocyklu s olejem do 2t motokáry,případně silniční 2t motorky ( vše ostré závodní stroje ) v mísícím poměru udávaným výrobcem stroje vzhledem k použití :?:
Olej by se ředil dle výrobce motoru/stroje,např moto KTM by se použil olej do silniční moto s ředěním dle výrobce moto KTM atd s motokárou,silniční moto.

Příklad :moto KTM EXC 250/300 2t řědění 1:50-60
:motokára s motorem TMracing ředění 1:25-30
:silniční moto Honda NSR 500 2t ředění 1:25-30

Příklad: olej Motul 800 2T Factory Line Road Racing API TC
https://www.motul.com/cz/cs/products/oi ... ange%5D=21

Color Visual Orange
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.927
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 157.4 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 19.2 mm²/s
Viscosity Index ASTM D2270 140
Flash point ASTM D92 274°C / 525°F

: olej Motul 800 2T Factory Line Off Road API TC
https://www.motul.com/cz/cs/products/oi ... ange%5D=21

Colour Visual Red
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.911
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 120.2 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 15.5 mm²/s
Viscosity Index ASTM D2270 135
Flash point ASTM D92 252°C / 485°F

: olej Motul KART GRAND PRIX 2T API TC
https://www.motul.com/cz/cs/products/oi ... ange%5D=46

Color Visual Red. (Amber until 04/2009).
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.916
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 16.9 mm ²/s
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 135 mm ²/s
Viscosity Index ASTM D2270 136 Pour point ASTM D97 -33°C / -27.4°F
Flash point ASTM D92 256°C / 492.8°F

PS. Ještě jestli bych mohl poprosit doplnit k odpovědi,zdali má odpovídající uživatel odborné znalosti/vzdělání v oboru olejů/tribotechniky. Není nutné uvést,ale pomohlo by to k vyvrácení pochybností.

Odpovědi budˇzkopíruji,nebo dám odkaz sem na toto vlákno/forum.


Předem děkuji.
Škoda Fabia engine BUD 1,4 16 V 59 kW Sunoco SYNTURO GOLD SAE 5W40
Ital

Re: Oleje do dvoutaktních motorů.

Příspěvek od Ital »

Nevím, já jsem v ostrém enduru Gas EC250 jezdil oleje jen dle mých pravidel:
1) syntetický nebo alespoň částečně syntetický
2) specifikace alespoň API TC nebo vyšší
3) vždy ten nejlevnější dostupný
4) může být i zahrádkářský

Výsledek: Motor fungoval vždy OK, opotřebení pístu na limit (0,06 mm, myslím) po cca 10000 km nebo snad 240 hod., nikasil bez měřitelného opotřebení. Takže ptát se mě na Motul 800 2T Factory blebleble je mimo můj vesmír. Ale mám za to, že kdybych takový olej používal, dopadl bych s motorem stejně (píst najel km k neuvěření), pouze bych byl o pár tisíc lehčí. Můj olej stál vždy do 200,- Kč/l. KTM - "každý týden montuji" možná tohle nevydrží ani s olejem Factory Racing Super Plus Ultra. Záleží jistě na zátěži. Jestli jezdíš furtfull, je to trochu jiné. Já jsem motor zbytečně neničil a plný výkon jsem využíval jen když jsem chtěl jet rychle, což bylo sice často, ale ne pořád.
Ital

Re: Oleje do dvoutaktních motorů.

Příspěvek od Ital »

Jo, a poměr jsem dával 1:50 stále.
Ital

Re: Oleje do dvoutaktních motorů.

Příspěvek od Ital »

Ještě bych doplnil, že u Gasu byl mechanismus přívěry náchylný na zanesení, takže bylo lépe používat plně syntetické oleje, pak se interval čištění o něco prodloužil. Čímž se nijak nezvyšuje max. limit ceny oleje 200 Kč/l. U jiné motorky (Honda CR 250, Suzuki RM 250, Husqvarna WR 250) jsem se s tímhle problémem nesetkal. Možná, že nějaký Motul 800 Factory blebleble by to řešil nebo by se interval čištění dále prodloužil, nemohu sloužit. Je to spíš vlastnost motoru Gasgas, např. v Hondě jsem kdysi používal i minerální olej a na přívěru jsem ani nesáhl, fungovala bez potíží. Ani u dalších jmenovaných strojů jsem mechanismus nečistil, zřejmě byl jiné konstrukce.
Odpovědět