OLEJ v tropech

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Sotekaedo

OLEJ v tropech

Příspěvek od Sotekaedo »

Zdravim,
jsem na Kostarice, tedy v tropicke oblasti, kde jsou teploty v rozmezi od +20 do +35 C celorocne. Mam Hondu Pilot 2008, 3,5 i-VTEC, kde mam podle vyrobce doporuceny motorovy olej 5W-20 specifikace API. To mi prijde do tak tepleho pocasi asi moc neprakticke. Jakou nahradu muzu tedy zvolit?
Dekuji moc za informaci.
S pozdravem
Ivan
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: OLEJ v tropech

Příspěvek od Pitris »

Vůbec bych se nebál oleje 5nebo10w40 od API SJ.
S výměnou do 10-ti tkm nebo po 1roce :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: OLEJ v tropech

Příspěvek od Jezevcik »

Hezká Honda. Vím o jedné na prodej. Za kolik to jezdí?
Co se toho oleje týče, mohli bychom vidět část uživatelského manuálu, kde jsou předepsání ohledně oleje?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Sotekaedo

Re: OLEJ v tropech

Příspěvek od Sotekaedo »

Jezevcik tady zijeme v kopcich od 1100 do 3400 mnm. Kdyz jsme u Karibiku na rovine Pilot zere kolem 10- 11 litru ale v kopcich je to kolem 15. Tady se nejezdi rychle max 80 kmh, obcas na dalnici 100 kmh, ale jenom na par usecich. A s tim autem spokojenost. Odveze bez problemu 8 lidi, 4 kolka se tady hodi kdyz je prutrz a vody je pres 30 cisel na silnici, obcas bahno, takze spise nez na spotrebu tady kazdy hledi na spolehlivost. Poslu udaje az se dostanu ke kompu.
Dekuji za radu Pitris.

Ivan
Sotekaedo

Re: OLEJ v tropech

Příspěvek od Sotekaedo »

No nejak mi blbne tisk do pdf - tady je odkaz na komplet uzivatelsky manual. http://cdn.dealereprocess.com/cdn/servi ... -pilot.pdf
strana 245-247 je o oleji.
Dik.
Ivan
Fahrer
Příspěvky: 433
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: OLEJ v tropech

Příspěvek od Fahrer »

Sotekaedo: 5w-20. Některá auta to tak v Americe prostě mají. A i když to hlava neber, tak to tak prostě funguje. Resp., jak jsem tu už psal motor Hemi s MDS na jiný olej ani nefunguje. A to mají amíci teploty kolikrát skutečně pekelné.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: OLEJ v tropech

Příspěvek od Pitris »

Fahrer píše:5w-20....motor Hemi s MDS na jiný olej ani nefunguje....
A smím se ptáti jak se takové 'ne'fungování projevuje :?: :shock: Jak je to třeba po studeném startu když i ta 5w20 je daleko viskóznější než 10w60 při provozní teplotě :?: Nebo nastaruješ HEMI a HNED má olej 80stupňů :?: Nebo to než se dosáhne provozní teploty oleje nemaže :?: :shock:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: OLEJ v tropech

Příspěvek od Brembo »

Do tropov postačuje v pohode 20W-50,optimálne 20W-60 alebo 10W-60. V skutočnosti by bol dobrý i monogradny olej SAE 50 alebo SAE 40,ale okrem M6AD neviem,či sa ešte nejaký vyrába. A do tropov by som 5W-20 nepoužil,najma ked sa naloží pod kotol,tam to už 5W-20 nemusí ustát,a ani v meste v zápchach,ked olej prakticky nie je dostatočne chladený-to už ale závisí od technického riešenia.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: OLEJ v tropech

Příspěvek od Colommbo »

Pitris: Jestli kolega nemyslí, že třeba správně nefunguje to odpojování válců... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Sotekaedo

Re: OLEJ v tropech

Příspěvek od Sotekaedo »

No jako 20W50 tam mel puvodni majitel, ale to jsem jsi myslel, ze je to hodne mimo, tak jsem to vymenil za Pennzoil 5w30. Jinak rychle se tady nejezdi (mysleno v CR normalnich 140 kmh) - zacpy tady, ale jsou, hlavne v patek a i nedele byva docela husta, ale tak asi jak vsude, kde jsou vetsi mesta. Teploty nejsou tak drasticke jak v Praze v kvetnu a cervnu. Opravdu je to tady konstantne 20-32. Kdyz jsou vykyvy tak jenom na den dva, ale to je docela nevyznamne cislo. Ted jsme meli v noci 17 protoze vedle v Nikaragui byl hurikan a ten to tady docela rozhodil, jinak pohoda, klidek, tabacek.
Ale paradoxu tady je hodne - kdyz jsme byli u more, tak mi auto prestalo zamykat ridicove dvere. Kdyz jsme se vratili zpatky do hor tak se to vratilo do normalu.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: OLEJ v tropech

Příspěvek od Colommbo »

Mno, nikdy jsem v tropech nejezdil a jezdit (asi) nebudu, ale 20W50 v motoru auta mi přijde už téměř hardcore a skok na 5W30 už tuplem... :lol: Ale motor to, předpokládám, přežil a při těch příjemných teplotách bych to viděl taky na běžnou (a dobrou) 10W40. Celoročně, samosebou... :D Good luck! :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: OLEJ v tropech

Příspěvek od Jerry3 »

Domnívám se, že v Kostarice, stejně jako v USA, SAE 10W-40 skoro určitě nemají, jen 10W-30. :)
Fahrer
Příspěvky: 433
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: OLEJ v tropech

Příspěvek od Fahrer »

Pitris píše:
Fahrer píše:5w-20....motor Hemi s MDS na jiný olej ani nefunguje....
A smím se ptáti jak se takové 'ne'fungování projevuje :?: :shock: Jak je to třeba po studeném startu když i ta 5w20 je daleko viskóznější než 10w60 při provozní teplotě :?: Nebo nastaruješ HEMI a HNED má olej 80stupňů :?: Nebo to než se dosáhne provozní teploty oleje nemaže :?: :shock:
Už jsme to tu řešili. Nefunguje vypínaní válců.
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: OLEJ v tropech

Příspěvek od BigBang »

Jerry3 píše:Domnívám se, že v Kostarice, stejně jako v USA, SAE 10W-40 skoro určitě nemají, jen 10W-30. :)
aha, zadal jsem do googlu 10w40 oil USA a asi druhý či třetí odkaz na walmart s xy oleji 10w40 :)
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: OLEJ v tropech

Příspěvek od Jezevcik »

Překvapilo mne, že v tom manuálu není zmíněn konkrétní stupeň API normy. A striktní určení viskozity je na Japonce také docela nezvyklé. Zřejmě specifikum tamního systému.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Odpovědět