OLEJ v tropech
Moderátor: Colommbo
OLEJ v tropech
Zdravim,
jsem na Kostarice, tedy v tropicke oblasti, kde jsou teploty v rozmezi od +20 do +35 C celorocne. Mam Hondu Pilot 2008, 3,5 i-VTEC, kde mam podle vyrobce doporuceny motorovy olej 5W-20 specifikace API. To mi prijde do tak tepleho pocasi asi moc neprakticke. Jakou nahradu muzu tedy zvolit?
Dekuji moc za informaci.
S pozdravem
Ivan
jsem na Kostarice, tedy v tropicke oblasti, kde jsou teploty v rozmezi od +20 do +35 C celorocne. Mam Hondu Pilot 2008, 3,5 i-VTEC, kde mam podle vyrobce doporuceny motorovy olej 5W-20 specifikace API. To mi prijde do tak tepleho pocasi asi moc neprakticke. Jakou nahradu muzu tedy zvolit?
Dekuji moc za informaci.
S pozdravem
Ivan
Re: OLEJ v tropech
Vůbec bych se nebál oleje 5nebo10w40 od API SJ.
S výměnou do 10-ti tkm nebo po 1roce
S výměnou do 10-ti tkm nebo po 1roce
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: OLEJ v tropech
Hezká Honda. Vím o jedné na prodej. Za kolik to jezdí?
Co se toho oleje týče, mohli bychom vidět část uživatelského manuálu, kde jsou předepsání ohledně oleje?
Co se toho oleje týče, mohli bychom vidět část uživatelského manuálu, kde jsou předepsání ohledně oleje?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: OLEJ v tropech
Jezevcik tady zijeme v kopcich od 1100 do 3400 mnm. Kdyz jsme u Karibiku na rovine Pilot zere kolem 10- 11 litru ale v kopcich je to kolem 15. Tady se nejezdi rychle max 80 kmh, obcas na dalnici 100 kmh, ale jenom na par usecich. A s tim autem spokojenost. Odveze bez problemu 8 lidi, 4 kolka se tady hodi kdyz je prutrz a vody je pres 30 cisel na silnici, obcas bahno, takze spise nez na spotrebu tady kazdy hledi na spolehlivost. Poslu udaje az se dostanu ke kompu.
Dekuji za radu Pitris.
Ivan
Dekuji za radu Pitris.
Ivan
Re: OLEJ v tropech
No nejak mi blbne tisk do pdf - tady je odkaz na komplet uzivatelsky manual. http://cdn.dealereprocess.com/cdn/servi ... -pilot.pdf
strana 245-247 je o oleji.
Dik.
Ivan
strana 245-247 je o oleji.
Dik.
Ivan
Re: OLEJ v tropech
Sotekaedo: 5w-20. Některá auta to tak v Americe prostě mají. A i když to hlava neber, tak to tak prostě funguje. Resp., jak jsem tu už psal motor Hemi s MDS na jiný olej ani nefunguje. A to mají amíci teploty kolikrát skutečně pekelné.
Re: OLEJ v tropech
A smím se ptáti jak se takové 'ne'fungování projevuje Jak je to třeba po studeném startu když i ta 5w20 je daleko viskóznější než 10w60 při provozní teplotě Nebo nastaruješ HEMI a HNED má olej 80stupňů Nebo to než se dosáhne provozní teploty oleje nemažeFahrer píše:5w-20....motor Hemi s MDS na jiný olej ani nefunguje....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: OLEJ v tropech
Do tropov postačuje v pohode 20W-50,optimálne 20W-60 alebo 10W-60. V skutočnosti by bol dobrý i monogradny olej SAE 50 alebo SAE 40,ale okrem M6AD neviem,či sa ešte nejaký vyrába. A do tropov by som 5W-20 nepoužil,najma ked sa naloží pod kotol,tam to už 5W-20 nemusí ustát,a ani v meste v zápchach,ked olej prakticky nie je dostatočne chladený-to už ale závisí od technického riešenia.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: OLEJ v tropech
Pitris: Jestli kolega nemyslí, že třeba správně nefunguje to odpojování válců...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: OLEJ v tropech
No jako 20W50 tam mel puvodni majitel, ale to jsem jsi myslel, ze je to hodne mimo, tak jsem to vymenil za Pennzoil 5w30. Jinak rychle se tady nejezdi (mysleno v CR normalnich 140 kmh) - zacpy tady, ale jsou, hlavne v patek a i nedele byva docela husta, ale tak asi jak vsude, kde jsou vetsi mesta. Teploty nejsou tak drasticke jak v Praze v kvetnu a cervnu. Opravdu je to tady konstantne 20-32. Kdyz jsou vykyvy tak jenom na den dva, ale to je docela nevyznamne cislo. Ted jsme meli v noci 17 protoze vedle v Nikaragui byl hurikan a ten to tady docela rozhodil, jinak pohoda, klidek, tabacek.
Ale paradoxu tady je hodne - kdyz jsme byli u more, tak mi auto prestalo zamykat ridicove dvere. Kdyz jsme se vratili zpatky do hor tak se to vratilo do normalu.
Ale paradoxu tady je hodne - kdyz jsme byli u more, tak mi auto prestalo zamykat ridicove dvere. Kdyz jsme se vratili zpatky do hor tak se to vratilo do normalu.
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: OLEJ v tropech
Mno, nikdy jsem v tropech nejezdil a jezdit (asi) nebudu, ale 20W50 v motoru auta mi přijde už téměř hardcore a skok na 5W30 už tuplem... Ale motor to, předpokládám, přežil a při těch příjemných teplotách bych to viděl taky na běžnou (a dobrou) 10W40. Celoročně, samosebou... Good luck!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: OLEJ v tropech
Domnívám se, že v Kostarice, stejně jako v USA, SAE 10W-40 skoro určitě nemají, jen 10W-30.
Re: OLEJ v tropech
Už jsme to tu řešili. Nefunguje vypínaní válců.Pitris píše:A smím se ptáti jak se takové 'ne'fungování projevuje Jak je to třeba po studeném startu když i ta 5w20 je daleko viskóznější než 10w60 při provozní teplotě Nebo nastaruješ HEMI a HNED má olej 80stupňů Nebo to než se dosáhne provozní teploty oleje nemažeFahrer píše:5w-20....motor Hemi s MDS na jiný olej ani nefunguje....
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: OLEJ v tropech
aha, zadal jsem do googlu 10w40 oil USA a asi druhý či třetí odkaz na walmart s xy oleji 10w40Jerry3 píše:Domnívám se, že v Kostarice, stejně jako v USA, SAE 10W-40 skoro určitě nemají, jen 10W-30.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: OLEJ v tropech
Překvapilo mne, že v tom manuálu není zmíněn konkrétní stupeň API normy. A striktní určení viskozity je na Japonce také docela nezvyklé. Zřejmě specifikum tamního systému.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40