OLEJ v tropech

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Sotekaedo

Re: OLEJ v tropech

Příspěvek od Sotekaedo »

10W40 jsem nasel na benzince tak slava alespon neco je tady k mani. 5W30 proto, ze v manualu psali 5w20, ale tady opravdu nesezenu - dokonce i HEMI motory tady berou 5w30, nebo neco jineho, kdyz 5w20 tak jedine dovoz z USA. Taky me prekvapilo, ze Honda udala do manualu jenom API, u Chrysleru jsem mel specifikaci rozhodne presnejsi. Dekuji za rady. Colommbo sedni do letadla a za 15000 jsi v tropech a pujcovny aut tady jsou - tudiz nic neni nemozne, ani jezdeni v tropech neni tak drahe.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: OLEJ v tropech

Příspěvek od Jerry3 »

BigBang píše:
Jerry3 píše:Domnívám se, že v Kostarice, stejně jako v USA, SAE 10W-40 skoro určitě nemají, jen 10W-30. :)
aha, zadal jsem do googlu 10w40 oil USA a asi druhý či třetí odkaz na walmart s xy oleji 10w40 :)
To máš tak: já nežiju na internetu, mne zajímá, co jsem schopen koupit, když přijdu do obchodu. A není to tak dávno (pravda, ten čas letí), kdy jsem si vozil oleje z USA, tedy dokud to ještě kvůli leteckým předpisům šlo. Pokud si to dobře pamatuji, tak jedno malé balení (996 ml ?) 10W-30 se dalo ve slevě pořídit za dva USD. Ale 10W-40 žádné...

Pravda, v Kostarice jsem nebyl, byť nepochybuji o tom, že jde o krásnou zemi. Ovšem pokud se do dané oblasti někdy soukromě vypravím, v první řadě navštívím Belize.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: OLEJ v tropech

Příspěvek od Colommbo »

Fahrer píše:5w-20....motor Hemi s MDS na jiný olej ani nefunguje....
Fahrer píše:Už jsme to tu řešili. Nefunguje vypínaní válců.
Ano, kolega z oplího klubu u svého Dodge 5.7 HEMI používá 5W20 od Mopar(u) a mění po cca 6tis.km. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: OLEJ v tropech

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:
Fahrer píše:5w-20....motor Hemi s MDS na jiný olej ani nefunguje....
Pitris píše:A smím se ptáti jak se takové 'ne'fungování projevuje....
Fahrer píše:....Nefunguje vypínaní válců.
Hmmm :? ale asi než napsat že nefunguje motor by bylo přesnější napsat že nefunguje ekokurvítko :x
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: OLEJ v tropech

Příspěvek od Pitris »

Sotekaedo píše:....me prekvapilo, ze Honda udala do manualu jenom API, u Chrysleru jsem mel specifikaci rozhodne presnejsi....
Honda většinou nikdy nepotřebovala nějaké 'spešl' normy - stačilo / stačí jí API a byť ACEA (resp. HTHS) neřeší, je vhodnější HTHS viskozita normální.... A než 5w20, tak určitě raději 5w30, 10w30 nebo 10w40
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: OLEJ v tropech

Příspěvek od Jezevcik »

Pitris píše:
Sotekaedo píše:....me prekvapilo, ze Honda udala do manualu jenom API, u Chrysleru jsem mel specifikaci rozhodne presnejsi....
Honda většinou nikdy nepotřebovala nějaké 'spešl' normy - stačilo / stačí jí API...
To ano, Jarku, ale zde jde o to, že se vůbec neobtěžovali se stupněm API. Prostě udali holé API. Ono to asi tak důležité nebude. Na americkém kontinentu koupíš olej a má moderní API. Tady je vidět, že i tak kvalitní motor se nezblázní, když tam nebude cosi dle neprůstřelné logiky VW.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: OLEJ v tropech

Příspěvek od Pitris »

Jezevcik píše:Na americkém kontinentu koupíš olej a má moderní API. Tady je vidět, že i tak kvalitní motor se nezblázní, když tam nebude cosi dle neprůstřelné logiky VW.
Nějako tak Tome :wink: a nejen podle VW, ale i dle ACEA.... Ale právě proto, že tady jde o tropy, tak něco viskóznějšího (aspoň z hlediska kinematické vizkozity), bo tam za Atlantikem i u 10w40 může být HTHS od 2,9mPa.s. (Nebo donedávna ještě bylo).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: OLEJ v tropech

Příspěvek od Durex »

Fahrer píše:
Pitris píše:
Fahrer píše:5w-20....motor Hemi s MDS na jiný olej ani nefunguje....
A smím se ptáti jak se takové 'ne'fungování projevuje :?: :shock: Jak je to třeba po studeném startu když i ta 5w20 je daleko viskóznější než 10w60 při provozní teplotě :?: Nebo nastaruješ HEMI a HNED má olej 80stupňů :?: Nebo to než se dosáhne provozní teploty oleje nemaže :?: :shock:
Už jsme to tu řešili. Nefunguje vypínaní válců.
Tenhle systém sem nikdy nepochopil. Ale to je mnou. Protože já sem menšinová skupina,než lidi,co si to kupují. Já když stojím na křižovatce na světlech,tak mě baví poslouchat 6, 8 nebo 12 válců. Proč z toho dělat 4 válec? To sem si ho mohl koupit rovnou ... :roll: A pokud bych neměl jinou možnost si ten motor koupit bez onoho udělátka a jediná věc,která by byla schopná onu "vychytávku" vypnout a tím byl olej o normální viskozitě,tak by to byl splněný sen a díky bohu za něj! :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Sotekaedo

Re: OLEJ v tropech

Příspěvek od Sotekaedo »

Dekuji za odpovedi, jenom kratka poznamka, tady je teplo a 3,5 l motor je zahraty podle teplomeru za necele 2 minuty. Jenom jestli jsem to tou 5w30 moc nepokazil. Predpokladam, ze olej budu menit nejak za mesic, dle planu cest, uz mam na nem nalitano pres 4500 km. Doporuceni od Pennzoilu bylo 6000 mil, zvyknu menit olej kolem 8000 - 8500 km. Pak uz tam dam
http://lubricants.petro-canada.com/en-c ... d=IM-7872E
je ten petro canada 10w40 ok?
Nekdy davno jsem slysel, ze motorovy olej dela pouze Petro canada, BP a Paramo, nevim co je na tom pravdy, zbyle znacky v podstae nakupuji olej od zminenych firem a jenom pridavaji nejake slozky a dal se to dava na trh pod jinou znackou, napr. Helix, Mobil 1 atd. To jsem ale jenom slysel, nevim co je na tom pravdy.
Dik.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: OLEJ v tropech

Příspěvek od Pitris »

Rozhodně si nepokazil s 5w30 víc než s 5w20. A systém i-VTEC je (téměř) bezproblémový, "chyběvzdorný" a bude fungovat s 0w20 i s 10w60. Ta výměna po 8tkm je O.K - stejně jako olej Petro-Canada 10w40.

A je fakt že základové oleje nevyrábí všechny firmy, a zrovna tak aditivační balíčky, ale určitě to není jen Petro-Canada, BP a Paramo. Je jich více a od nich si to další "výrobci" kupují podle toho jaké normy má "jejich" olej plnit. Více tady: http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... dove-oleje
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět