Olej Superb 3.6 FSI
Moderátor: Colommbo
Olej Superb 3.6 FSI
Zdravím Vás,
obdobné téma tu je, nicméně se zvrhlo na diskuzi o filtrech, apod., tak si dovoluji založit nové.
Potřeboval bych poradit ohledně motorového oleje pro uvedený motor (atmosférická V6, DSG. 4x4). Nyní tam je koncernový standard Castrol Edge LL 5W30 a subjektivně mi přijde, že ač je přímo výrobcem vozu doporučován, nedělá tomu motoru moc dobře (obzvláště v intervalech výměny LL). Motor má najeto cca. 106tkm a chtěl bych pro něj to NEJ, co se nabízí (chtěli bysme spolu zůstat dlouho)! V současné době po nastartování vydává hodně divné zvuky, když se promaže a zahřeje, bývá to ok. Doručíte, prosím, konkrétní produkt? A zůstat u 5W30 (ale měnit častěji) anebo přejít třeba na 5W40, 0W40, ..W50? Jezdí ve smíšeném provozu (kombinace od velmi krátkých tratí (3km/3km, občas 30/30km dálnice....). Na LL by to mělo plnit normu VW 504.00, na pevný interval pak 502.00. Děkuji.
obdobné téma tu je, nicméně se zvrhlo na diskuzi o filtrech, apod., tak si dovoluji založit nové.
Potřeboval bych poradit ohledně motorového oleje pro uvedený motor (atmosférická V6, DSG. 4x4). Nyní tam je koncernový standard Castrol Edge LL 5W30 a subjektivně mi přijde, že ač je přímo výrobcem vozu doporučován, nedělá tomu motoru moc dobře (obzvláště v intervalech výměny LL). Motor má najeto cca. 106tkm a chtěl bych pro něj to NEJ, co se nabízí (chtěli bysme spolu zůstat dlouho)! V současné době po nastartování vydává hodně divné zvuky, když se promaže a zahřeje, bývá to ok. Doručíte, prosím, konkrétní produkt? A zůstat u 5W30 (ale měnit častěji) anebo přejít třeba na 5W40, 0W40, ..W50? Jezdí ve smíšeném provozu (kombinace od velmi krátkých tratí (3km/3km, občas 30/30km dálnice....). Na LL by to mělo plnit normu VW 504.00, na pevný interval pak 502.00. Děkuji.
Re: Olej Superb 3.6 FSI
Pokud motor vydává podivné zvuky, moc dlouho spolu nebudete...., to NEJ pro něj je hlavně udělat výměnu oleje a filtru a držet interval max. 10 - 15 000km nebo 1 rok. Tipů tady na fóru máte dost.
Re: Olej Superb 3.6 FSI
Už to tu bylo http://www.oleje.cz/forum/jaky-5w30-pro-3-6-t5690.html a jak píše e-panolin.
Podstatné je VW502.00 - na "LL" provoz se vykašli - a SAE a interval zvolit podle jízdních podmínek
0w30 - časté mrazivé starty a krátké jízdy
0w40 - časté mrazivé starty, krátké i dlouhé (nebo ostřejší) jízdy
5w30 - časté starty a krátké jízdy
5w40 - časté starty, krátké i dlouhé (nebo ostřejší) jízdy
1/(U olejů xw/30 je potřeba ještě "pohlídat" ACEA A3 nebo C3)
2/(U všech olejů je dobré si "pohlídat" - jestli bude - ACEA C3. Raději ne - a když ano, potom C3-10)
Při častých startech a krátkých (nebo ostřejších) jízdách měnit do 10-ti, při delších běžných do 15-ti tkm
A ze značek olejů - když vybereš renomovaného výrobce a prodejce - tak je celkem jedno jakou, ale
mezi TOP patří např. Millers CFS NT (ester nano), Millers EE (nano), Motul (ester), Mobil1 (SHC Technology)....
hodně dobré třeba Agip/Eni, Elf, Liqui Moly, Millers oils XF, Mogul, Motorex, Panolin, Shell, Yacco....
standardní / dobrá kvalita třeba Castrol EDGE, Gulf, Millers oils Trident, Mobil, Q8, Repsol, Sunoco, Texaco, Total, Valvoline....
Ale pokud motor vydává podivné zvuky - což může být (a asi i bude) důsledek používání sice výrobcem motoru přímo doporučovaného "LL" oleje a navíc ve spojitosti s dlouhými výměnnými lhůtami (které sice hlídá ŘJ - ale tím samým výrobcem motoru blbě "naprogramovaná"), tak tam už bude problém, který sice nynější výběr vhodnějšího oleje a správně zvolený interval výměny může oddálit, nicméně ho nevyřeší....
PS: a jestli byl fakt motor těch 100tkm ježděn na "LL" provoz, tak bych nyní první interval výměny oleje zkrátil tak na 3tkm....
Podstatné je VW502.00 - na "LL" provoz se vykašli - a SAE a interval zvolit podle jízdních podmínek
0w30 - časté mrazivé starty a krátké jízdy
0w40 - časté mrazivé starty, krátké i dlouhé (nebo ostřejší) jízdy
5w30 - časté starty a krátké jízdy
5w40 - časté starty, krátké i dlouhé (nebo ostřejší) jízdy
1/(U olejů xw/30 je potřeba ještě "pohlídat" ACEA A3 nebo C3)
2/(U všech olejů je dobré si "pohlídat" - jestli bude - ACEA C3. Raději ne - a když ano, potom C3-10)
Při častých startech a krátkých (nebo ostřejších) jízdách měnit do 10-ti, při delších běžných do 15-ti tkm
A ze značek olejů - když vybereš renomovaného výrobce a prodejce - tak je celkem jedno jakou, ale
mezi TOP patří např. Millers CFS NT (ester nano), Millers EE (nano), Motul (ester), Mobil1 (SHC Technology)....
hodně dobré třeba Agip/Eni, Elf, Liqui Moly, Millers oils XF, Mogul, Motorex, Panolin, Shell, Yacco....
standardní / dobrá kvalita třeba Castrol EDGE, Gulf, Millers oils Trident, Mobil, Q8, Repsol, Sunoco, Texaco, Total, Valvoline....
Ale pokud motor vydává podivné zvuky - což může být (a asi i bude) důsledek používání sice výrobcem motoru přímo doporučovaného "LL" oleje a navíc ve spojitosti s dlouhými výměnnými lhůtami (které sice hlídá ŘJ - ale tím samým výrobcem motoru blbě "naprogramovaná"), tak tam už bude problém, který sice nynější výběr vhodnějšího oleje a správně zvolený interval výměny může oddálit, nicméně ho nevyřeší....
PS: a jestli byl fakt motor těch 100tkm ježděn na "LL" provoz, tak bych nyní první interval výměny oleje zkrátil tak na 3tkm....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Superb 3.6 FSI
čo do SII 3,6 cca 150tkm , doporučuje sa tam všeobecne longlife 504 kvôli karbonu v saní a podobne . Dá sa tam použiť napríklad 5w50 mobil1 napriek tomu že neplní ani 502 00?
dík
dík
- Colommbo
- Příspěvky: 9853
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej Superb 3.6 FSI
Motor, tuším, ještě není přímovstřik a tož zrovna 5W50 od Mobil1 bych se vůbec nebál...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej Superb 3.6 FSI
je to priamovstrek fsi ale na krátky interval má predpis aj 502
- BigBang
- Příspěvky: 1854
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej Superb 3.6 FSI
5w50 s VW 502.00 jsou např. yacco galaxie nebo penrite premium
hlavně ho měň často a pořádně proháněj nicméně při rozumným používání si myslím, že by stačila i „čtyřicítka“
hlavně ho měň často a pořádně proháněj nicméně při rozumným používání si myslím, že by stačila i „čtyřicítka“
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Olej Superb 3.6 FSI
Za tu cenu stěží seženeš lepší.
- Colommbo
- Příspěvky: 9853
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej Superb 3.6 FSI
Jak píše Jerry, Mobil1 je v případě value for money velmi dobrá třída. Osobně bych zvážil taky už zde zmiňovaný Yacco, dokonce i normu má... https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-GALA ... -d1907.htm
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej Superb 3.6 FSI
Důležitější než jestli Yacco či Mobil1 je včasná výměna toho oleje: krátké jízdy 10tkm a delší do 15-ti tkm 'LL' interval je vždycky pro motor to horší A toho následkem je karbon....ale občas motoru 'podržet pod krkem' taky jenom pomůže. A NEPODTÁČET
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Superb 3.6 FSI
Tak po cca 12tis km v lete môžem zhodnotiť . Olej 5w50 v tomto motore je úplná blbosť ktorú mi podsunulo pár ľudí čo tvrdili ako má tento motor permanentne 130st na oleji . Keby som sa pýtal známych čo na tom jazdia dozvedel by som sa to čo som sa dozvedel sám ... Ani v horských priechodoch v lete /vonkajšia teplota nad 30st/ a zaťažení motora som sa nedostal cez cca 107 stupňov , po diaľnici detto .
Kvôli reťazovému rozvodu , dvom prestavovačom a napínákom by som už tento olej nepoužil . Po výmene za 5w30 motor stíchol , studený štart kľudnejší a bez hrkotu ... Zaiste je ten MOBIL 5W50 super olej , ale v tomto aute zbytočný a možno skôr na škodu ...
Kvôli reťazovému rozvodu , dvom prestavovačom a napínákom by som už tento olej nepoužil . Po výmene za 5w30 motor stíchol , studený štart kľudnejší a bez hrkotu ... Zaiste je ten MOBIL 5W50 super olej , ale v tomto aute zbytočný a možno skôr na škodu ...
- Colommbo
- Příspěvky: 9853
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej Superb 3.6 FSI
Jak vidno, bude to případ od případu (zřejmě podle stavu motoru). A hlavně - mezi 5W30 a 5W50 při studených startech zas tak extra velký rozdíl nebude...camron píše:...Nyní tam je koncernový standard Castrol Edge LL 5W30 a subjektivně mi přijde, že ač je přímo výrobcem vozu doporučován, nedělá tomu motoru moc dobře (obzvláště v intervalech výměny LL)...V současné době po nastartování vydává hodně divné zvuky, když se promaže a zahřeje, bývá to ok...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej Superb 3.6 FSI
Jestli má olej ve vaně (bo tam se většinou měří) 107 stupňů, tak v hlavě je přes 130 a na pístních drážkách ještě víc. A to je moc (a obzvlášť na "třicítku"). A pokud je motor tišší s novou 5w30 oproti jeté 5w50, tak krom toho že nový olej se v motoru chová "tiššeji a nově", mě napadá jediné vysvětlení - ta 5w50 byla HODNĚ jetá (hodně tou vysokou teplotou zoxidovaná)....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Superb 3.6 FSI
tá 5w50 sa tak prejavovala od začiatku , menil som to po 12tis km, viacmenej dlhšie trasy a zase tak som to nenaháňal ...netvrdím že hore nebude iná teplota ale asi až taký rozdiel to pri 5,6L náplni nebude ...