Olej - sekačka
Moderátor: Colommbo
Re: Olej - sekačka
SAE 30 je o trochu více teplotně zatížitelnější než 10w30, ale pokud s tím nebudeš sekat trávu na Sahaře a chceš dostát předpisu výrobce motoru ohledně API, dej Mobil.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej - sekačka
Tak jsem to tipnul dobře, díky!
EDIT: Sakra, teď na to koukám a už vím, jak jsi to myslel...jenže já se seknul, měl to být tenhle:
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... rden-4T-1l
Ale nějak jsem to špatně vyhledal, měl to být tento jednorozsahový.
EDIT: Sakra, teď na to koukám a už vím, jak jsi to myslel...jenže já se seknul, měl to být tenhle:
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... rden-4T-1l
Ale nějak jsem to špatně vyhledal, měl to být tento jednorozsahový.
Re: Olej - sekačka
Ono by to ale stejně mělo být -a bude- celkem jedno, 10w30 bude vhodnější na chladnější podmínky, "jenom" 30 zase na vyšší teploty protože SAE 30 je zhruba stejně teplotně zatížitelná jako 10w40....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej - sekačka
Jeden příklad proč zřejmě není nejlepší použití nejmodernějších špičkových olejů.
Před léty jsme s kamarádem někam vyjeli v jeho Š 120. Asi po ujetých 5-ti km (a po aspoň mírném zahřátí oleje) mu začala problikávat kontrolka mazání. Ihned mu došlo proč - den předtím měnil olej a místo 15W-40 tam dal plnou sysntetiku 5W-40 a myslel si jak dobře neudělal motoru.
Problém byl v tom, že motor má poměrně velké vůle a 5W-40 po zahřátí více zřídne a vůle jsou najednou příliš veliké.
Zastávám však názor, že motory v sekačkách jsou opravdu schopny jezdit na Lukanu, jak tady někdo vtipně poznamenal. Ty briggsy s rozvodem SV jsou opravdu konstrukčně na úrovni "druhé světové", takže zbaští všechno, ale takový špičkový olej 0W-30 mu asi moc dobře neudělá.
Navíc jsem v jiné diskuzi četl zkušenost dlouholetého servisáka zahradní techniky, kdy jeho zákazník krmil asi 10 let čtyřtakt převodovým (!!!) olejem a po rozborce byl motor naprosto OK. V servise byl jenom na seřízení a servisák (poctivka a zvědavec zároveň) motor rozebral preventivně, aby viděl ja po 10-ti letech vypadá. O převodovém oleji se od majitele dozvěděl náhodou až po servise .
Takže nějaký průměrný 15W-40 bude nejlepší volba.
Před léty jsme s kamarádem někam vyjeli v jeho Š 120. Asi po ujetých 5-ti km (a po aspoň mírném zahřátí oleje) mu začala problikávat kontrolka mazání. Ihned mu došlo proč - den předtím měnil olej a místo 15W-40 tam dal plnou sysntetiku 5W-40 a myslel si jak dobře neudělal motoru.
Problém byl v tom, že motor má poměrně velké vůle a 5W-40 po zahřátí více zřídne a vůle jsou najednou příliš veliké.
Zastávám však názor, že motory v sekačkách jsou opravdu schopny jezdit na Lukanu, jak tady někdo vtipně poznamenal. Ty briggsy s rozvodem SV jsou opravdu konstrukčně na úrovni "druhé světové", takže zbaští všechno, ale takový špičkový olej 0W-30 mu asi moc dobře neudělá.
Navíc jsem v jiné diskuzi četl zkušenost dlouholetého servisáka zahradní techniky, kdy jeho zákazník krmil asi 10 let čtyřtakt převodovým (!!!) olejem a po rozborce byl motor naprosto OK. V servise byl jenom na seřízení a servisák (poctivka a zvědavec zároveň) motor rozebral preventivně, aby viděl ja po 10-ti letech vypadá. O převodovém oleji se od majitele dozvěděl náhodou až po servise .
Takže nějaký průměrný 15W-40 bude nejlepší volba.
Re: Olej - sekačka
Hypoidní či honovací... hlavně že to maženávštěvník píše:Navíc jsem v jiné diskuzi četl zkušenost dlouholetého servisáka zahradní techniky, kdy jeho zákazník krmil asi 10 let čtyřtakt převodovým (!!!) olejem a po rozborce byl motor naprosto OK.
Re: Olej - sekačka
Moc to sem nepatří, ale chybný úsudek: po zahřátí jsou oleje 5w40 a 15w40 stejně viskóznínávštěvník píše:Jeden příklad proč zřejmě není nejlepší použití nejmodernějších špičkových olejů.
Před léty jsme s kamarádem někam vyjeli v jeho Š 120. Asi po ujetých 5-ti km (a po aspoň mírném zahřátí oleje) mu začala problikávat kontrolka mazání. Ihned mu došlo proč - den předtím měnil olej a místo 15W-40 tam dal plnou sysntetiku 5W-40 a myslel si jak dobře neudělal motoru.
Problém byl v tom, že motor má poměrně velké vůle a 5W-40 po zahřátí více zřídne a vůle jsou najednou příliš veliké....
(husté/řídké - jak chceš). Problém nebyl v použití 5w40 proto, že by byla "řídká" - ano, byla "řidší" než 15w40, ale při startu - za studena, ale s 5w40 asi nastal problém jinde - před lety, Š120 a olej 15w40: Je pravděpodobné že ta 15w40 byla API SD, SE nebo SF a 5w40 je API SJ, SL - tzn. že "pětka" mohla začít rozpouštět nějaké úsady v motoru a přicpat některý olejový kanál....
A krom toho - když je do zahradní techniky doporučen olej SAE 30, tak když se použije vícestupňový 15 nebo 10w40, je to v pohodě, protože viskozitně jsou 30 a xw/40 za tepla zhruba stejné,
kdežto ta 0w30 bude sice pro excelentní start, ale za tepla bude "řídká" - odpovídá SAE 20, a když by se ještě použil navíc třeba 0 nebo 5w30 ACEA A1, tak pak bude při zátěži problém - a velký....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej - sekačka
Znám jednoho, co má sekačku s motorem B&S 7 let a olej nikdy neměnil. Pouze dolívá...
Re: Olej - sekačka
Dobrý den, zajímal jsem se o oleje do benzínové 4taktní sekačky... a čtu i zde zajímavé diskuse. Mám dotaz - jaký je názor na použití oleje Mogul 10W40 ? Vlastním skútr, už dva, a tento olej s úspěchem používám, pro 4takt 50ccm uzduchový i 4takt 125ccm kapalinový. Vím že se používá i do 125ccm vzduchových. Dle informací které jsem doteď získal od servismenů, z internetu i od ostatních uživatelů skútrú i motorek je tento olej více než vhodný. Složení dává velkou rezervu pro mazání vysoko obrátkových a opravdu hodně zatěžovaných motorů (nikdo nechce jezdit jenom pomalu...), a má dostatečně velkou aditivaci - vysoce jakostní základy a přísady, antikoagulanty, detergenty, modifikátory filmu v tenkých vrstvách i tepelnou stabilitu v zatížených třecích plochách...atd atd, no asi podobně jako další velcí producenti olejů . ANO MUSÍ SE MĚNIT DLE KM ANEBO SEZONY...!!!
Nevidím zásadní rozdíl mezi jednoválcovým motorem sekačky a motorky, když motorka ev. skútr také točí od cca 1000ot. na volnoběh až do cca 12.500ot. ve špičce...
Díky za odpověď
Jan
Nevidím zásadní rozdíl mezi jednoválcovým motorem sekačky a motorky, když motorka ev. skútr také točí od cca 1000ot. na volnoběh až do cca 12.500ot. ve špičce...
Díky za odpověď
Jan
Re: Olej - sekačka
Pokud půjde o "moto"olej Mogul 10w40, nevidím problém ho použít....
U "auto"oleje bych byl opatrnější ale asi to "umaže" taky. Jen, že "moto"oleje jsou střihově odolnější.
U "auto"oleje bych byl opatrnější ale asi to "umaže" taky. Jen, že "moto"oleje jsou střihově odolnější.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej - sekačka
Samozřejmě je je možné diskutovat o čemkoliv, ale proč nedodržovat specifikaci výrobce?
Odpověd jaký olej je tím jasně daná.
http://www.briggsandstratton.com/us/en/ ... mendations
Plně postačuje olej od -20° do 40° C Olej 10W-30 a vlastnosti SF, SG, SH, SJ" nebo vyšší kategorie.
Což splní většina olejů pro atomobilový průmysl.
Doporučiji přečíst http://www.petroleum.cz/vyrobky/oleje-m ... ikace.aspx
Hlavně bych se držel zásad:
5. Pokud měníte olej nízké výkonnostní specifikace (M5AD, M6AD) za olej nový s vysokou výkonností, zkraťte u první výměny výměnnou lhůtu (dojde k vymytí úsad).
6. Nemíchejte minerální oleje (SAE 15W-40, 15W-50, 20W-30,40) s oleji syntetickými (SAE 0W a 5W-30, 40, 50).
Takže přeprodávači drazí, drazí přeprodejci nutně originálních olejů, pište co chcete, český človek není přece hlupák a umí si najít i pravdivé informace.
Odpověd jaký olej je tím jasně daná.
http://www.briggsandstratton.com/us/en/ ... mendations
Plně postačuje olej od -20° do 40° C Olej 10W-30 a vlastnosti SF, SG, SH, SJ" nebo vyšší kategorie.
Což splní většina olejů pro atomobilový průmysl.
Doporučiji přečíst http://www.petroleum.cz/vyrobky/oleje-m ... ikace.aspx
Hlavně bych se držel zásad:
5. Pokud měníte olej nízké výkonnostní specifikace (M5AD, M6AD) za olej nový s vysokou výkonností, zkraťte u první výměny výměnnou lhůtu (dojde k vymytí úsad).
6. Nemíchejte minerální oleje (SAE 15W-40, 15W-50, 20W-30,40) s oleji syntetickými (SAE 0W a 5W-30, 40, 50).
Takže přeprodávači drazí, drazí přeprodejci nutně originálních olejů, pište co chcete, český človek není přece hlupák a umí si najít i pravdivé informace.
Re: Olej - sekačka
Tak ono ani na té stránce "briggsandstratton" není všechno "košer"
Podle toho jejich grafu - jak poznáš Synthetic 5w30 od 5w30 Podle nápisu na obalu Naivko....
A i olej 10w30 - který tam uvádějí jako doporučený - může být minerální, polo i plně syntetický. Co pak
A "a vlastnosti SF, SG, SH, SJ" nebo vyšší kategorie" je dost velký rozptyl. A dát po SF třeba SM ?
A ty stránky "petroleum" už taky leccos pamatují Olej M5AD - API SC/CB
Krom toho, že když uděláš to, co píší v bodě 5, tak za
1) při použití nového oleje s vysokou výkonností (API SL, SM, SN) do motoru dříve jezdícím na ten M5AD nebo M6AD - s nízkou výkonností, se ten motor pravděpodobně brzo dotočí, protože nejenom že dojde k vymytí úsad, ale velmi brzo i k ucpání některého olejového kanálu; a za
2) se stane přesně to co nemáš dělat podle bodu 6 - smícháš minerální olej s (polo)syntetickým....
Ono totiž už dávno nejde o (ne)syntetičnost. Ale jestli máš za to, že sis našel pravdivé informace
A pravdu máš v tom, že český člověk není hlupák a umí si najít neskutečné věci (a i blbosti)....
Podle toho jejich grafu - jak poznáš Synthetic 5w30 od 5w30 Podle nápisu na obalu Naivko....
A i olej 10w30 - který tam uvádějí jako doporučený - může být minerální, polo i plně syntetický. Co pak
A "a vlastnosti SF, SG, SH, SJ" nebo vyšší kategorie" je dost velký rozptyl. A dát po SF třeba SM ?
A ty stránky "petroleum" už taky leccos pamatují Olej M5AD - API SC/CB
Krom toho, že když uděláš to, co píší v bodě 5, tak za
1) při použití nového oleje s vysokou výkonností (API SL, SM, SN) do motoru dříve jezdícím na ten M5AD nebo M6AD - s nízkou výkonností, se ten motor pravděpodobně brzo dotočí, protože nejenom že dojde k vymytí úsad, ale velmi brzo i k ucpání některého olejového kanálu; a za
2) se stane přesně to co nemáš dělat podle bodu 6 - smícháš minerální olej s (polo)syntetickým....
Ono totiž už dávno nejde o (ne)syntetičnost. Ale jestli máš za to, že sis našel pravdivé informace
A pravdu máš v tom, že český člověk není hlupák a umí si najít neskutečné věci (a i blbosti)....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej - sekačka
Máš pravdu v tom,že tam něco není úplně přesné. Nicméně to poznáme my,pitvalové. Tupý ovladač si najde jen to co potřebuje a s tim si vystačí. Já se k nim částečně taky řadím,takže bych to udělal stejně.
U sekaček není až takový problém s výběrem oleje,skutečně schroupnou kde co. (dle známého v servisu). Osobně jsem jich moc nekuchal,takže musím dát na zkušenosti jiných. Měly by se ale dodržovat zásady s aditivací resp. s postupem ve výk.třídě,neskákat z M3AD do nějakých SL a výš.
Klidně jezdit stále na oleje nižších tříd,starší produkce,stále jsou k sehnání,raději častěji vyměnit než tam nacpat nějakej hajtek s tim,to si smlsne a mám pár let pokoj.
U sekaček není až takový problém s výběrem oleje,skutečně schroupnou kde co. (dle známého v servisu). Osobně jsem jich moc nekuchal,takže musím dát na zkušenosti jiných. Měly by se ale dodržovat zásady s aditivací resp. s postupem ve výk.třídě,neskákat z M3AD do nějakých SL a výš.
Klidně jezdit stále na oleje nižších tříd,starší produkce,stále jsou k sehnání,raději častěji vyměnit než tam nacpat nějakej hajtek s tim,to si smlsne a mám pár let pokoj.
Re: Olej - sekačka
No jestli údaje výrobce jsou nepoužitelné, tak už potom lze jen vařit mlhu. Jo jo cítím v zádech smích.
Re: Olej - sekačka
Schválně jsem se koukl na tento odkazBriggs píše:No jestli údaje výrobce jsou nepoužitelné, ...
http://www.briggsandstratton.com/us/en/ ... mendations
z něhož mi vyšlo, že mohu použít každý na americkém trhu běžně dostupný motorový olej, a ty "neamerické" vlastně rovněž, poněvadž ty v doporučeních chybí jenom proto, že se v USA nedají koupit tzv. za rohem. Takové "doporučení" výrobce zase silně pobavilo mě!
Re: Olej - sekačka
Ano, drze se Ti směju za zády do očí Smím vědět, JAK jak poznáš Synthetic 5w30 od 5w30Briggs píše:Jo jo cítím v zádech smích.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF