Olej SCANIA

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Pepik

Olej SCANIA

Příspěvek od Pepik »

Zdravím pánové,chci se zeptat,dostal jsem motorový olej SCANIA LDF3,SAE10W-40,ACEA E7/E4 a chci
se zeptat,jestli ho můžu použít do Peugeotu 406 HDI,jelikož taky dávám 10W-40.Myslím že není co zkazit,protože dnešní kamiony taky používají motory Common Rail jako v mém autě,taktéž turbodmychadla.Co si o tom myslíte?
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej SCANIA

Příspěvek od Colommbo »

V olejích se zas tak moc nevyznám a ani v naftových motorech, jen mě napadá, že motory náklaďáků (třebas CR a turbo) pracují narozdíl od tvého HDI ve zcela odlišném (otáčkovém) režimu a tomu může být uzpůsoben i ten olej... :? Za sebe bych tedy jeho použití v osobních autech nedoporučoval... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej SCANIA

Příspěvek od Pitris »

Mezi oleji 10w40 do osobáku a oleji 10w40 pro kamiony je rozdíl asi takový jako mezi těmi motory - společné mají jen tu naftu. Ale jízdní podmínky, otáčky, tlaky, střední rychlost pístu, množství oleje, litrový výkon a krouťák je úplně jinde. A co takhle výkonnostní normy: osobák ACEA A3/B3 a kamion ACEA E7/E4 :?: :evil: Ty oleje mají stejné jen to SAE. Já bych ho tam nedával.... fakt moc neušetříš. :?
A krom toho, jak je common-rail háklivý na kvalitu nafty, tak potřebuje i správně aditivovaný olej; ten ACEA E7/E4 je aditivovaný JINAK....

Edit: Colommbo byl rychlejší 8) A mimo to pomlčím o tom, že pro mrazivé starty je vhodnější 5w40.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Pepik

Re: Olej SCANIA

Příspěvek od Pepik »

Tak je pravda že já točím někdy až ke 4000ot/min a kozel točí kolem 1500ot/min :? Takže dám radši opět Total Quartz a 25 litrů Scanie můžu akorát postavit do kouta :(
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej SCANIA

Příspěvek od Colommbo »

Myslím, že Pitris to osvětlil dostatečně srozumitelně, já to tak dobře neumím. A pokud máš to svoje hádéíčko trochu rád, bude to moudrý... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej SCANIA

Příspěvek od Pitris »

Ono nejde jen o otáčky - u nákladních motorů nastartuješ a jedeš; 300, 400, 500 km denně :shock: motor v optimální teplotě při většinou optimálních otáčkách. Kdežto osobák ? Většinou časté studené starty a přískoky po městě. Daleko dřív olej chemicky degraduje. Nehledě na množství oleje: v náklaďáku ho může být šestkrát sedmkrát více.... Věnuj/prodej ho do nějakého náklaďáku.... A Total Quartz je :wink:

Edit: A zase byl Colommbo rychlejší.... :lol:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Tempest

Re: Olej SCANIA

Příspěvek od Tempest »

To Pitris: Pumpa bývá většinou mazána naftou, tak proč myslíš, že common rail je náchylný na kvalitu oleje?
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: Olej SCANIA

Příspěvek od Mick 1 »

Pánové ruku na srdce.. myslíte že řidiči kamonů jezdí na rozdílný olej ve svých osobních autech? Ano - tazatel dostal na odborném foru správnou a kvalifikovanou odpověď , nicméně moje reálná zkušenost je bohužel jiná. Jeden človíček olej shodné specifikace(LKW E4/E7 10W/40) ale od Shellu dává do PD (kam by nesměl asi při dobré vůli přijít-není totiž 50501) a ejhle páč má i naftu směsnou - dává tomu autu šíleně a motor se blíží 300tis km a vše ok ... co si mám myslet? Mimochodem mu dělám ostatní servis krom olejů. A další opět jeho kolega to vzal na jiný - vyšší - level a stejný olej šupnul do nějaké "benzínové 1,6"!
Asi záleží na tom co člověk upřednostní,zda mu na motoru nějakým způsobem záleží,hodnota auta. Motor se Vám jistě (a to si troufám tvrdit na 99,9%) nezadře.. může být ale v určitých fázích provozu jiné opotřebení než by bylo s olejem doporučeným.. Ale taky tvrdím to, že radši třikrát po třech tisích "jakýkoliv" nový olej - než 40000km na supr long life.. Mimochodem když v kamionu brzdím motorovkou (není tam retarder) točí motor celé klesání 2100otáček . A většína lidí se do práce plíží podtočenými nafťáky okolo dvou tisíc kde může i lkw olej leccos zachránit.. Tohle není jakákoliv rada - spíš zkušenost jak to chodí. Hezký večer.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej SCANIA

Příspěvek od Pitris »

to Tempest: To ano, pumpa ano. Ale já měl na mysli CR spíš jak konstrukčně modernější typ motoru.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Autoxxxrady

Re: Olej SCANIA

Příspěvek od Autoxxxrady »

Vždyť oleje většinou jsou jak pro zážehové, tak i pro vznětové motory. Plní obě normy a motory se od sebe liší. E7 akorát není pro DPF jinak pro common rail může být.
Když je to olej určený pro nákladní vozy, tak nebude mít zbytečně ostatní ACEA normy pro osobní vozy i kdyby je plnil.
Například myslim MB 228,5 je jak pro nákladní, tak osobní vozy.
Správně vám to nikdo doporučovat nebude, ale reálně ten olej lze použít. Když budete mit VW 505.01 pro naftový čerpadlo tryska, tak ho taky můžete použít pro benzínový motor.
Naposledy upravil(a) Autoxxxrady dne stř pro 04, 2013 18:34, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej SCANIA

Příspěvek od Pitris »

Mick 1 píše:Ale taky tvrdím to, že radši třikrát po třech tisích "jakýkoliv" nový olej - než 40000km na supr long life....
To je taky pravda.... pokud tedy budeme uvažovat o "motoráku" alespoň "podobné viskozity....
Ale v motoru by mělo být to, co plní jeho výkonnostní normy. Ten motor se s "náklaďákovým" olejem asi fakt nezadře - a pokud by se ten olej měnil po třech tisících, asi by tam ani nebylo nějak větší opotřebení, ale.... prostě to není to, co tam má být - se všemi možnými riziky nevhodného oleje :(
Krom toho bych při tak častých výměnách postrádal tu (Pepikem zřejmě) očekávanou úsporu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Olej SCANIA

Příspěvek od Pedro »

Mick1-
Jsem rád,že to někdo nakousl.
Člověk znalý praxe.
Nechtěl jsem se vyjadřovat a jít proti proudu sám,zastávám stejný názor.
Olej podobné výkonnosti u nás funguje v motorech
Cumins 4,4 E 5
renault 9,8 E 3
iveco cursor 7,8 E4 a 5.
Z výsledků naší zkušebny se zde olej mění až dle rozborů,řádově hodně desítek tiskm.
Zkoušeno několik let na Mol a Eni,oba 10w-40 celoročně.
Z rozbouru vyšlo,že pokud se tento olej použije v "osobácích D",vyjma koncernu,kde díky jejich revo evo katasro technologiím je nutno z většiny novější produkce dodržovat normu,bude motor spokojen.
Ale vždy je nějaké ALE.
Je doporučeno,vzhledem k tomu,že velké diesely polykají naráz značné porce km,je tomu olej přizpůsobet,tzn.,že svoje idea schopnosti podá až po určité době,dá se říci po delší než "konvenční" olej do osodieselů,Proto se ve velkých motorech mění po hoooodně dlouhé době,bo se nevyčerpávají jeho vlastnosti,neb je značnou část života v idea podmínkách.
Proto je doporučeno,že když někdo tento olej použije v osobáku,je vhodné ho měnit 5-7000 km.
Předpokládá se,že si ho nikdo nekoupil úmyslně,že. Je zřejmě nějaká ulitá čórka,nebo nákup za krabičku Hrbatejch.
Zimní desítka vůbec není při tomto oleji v našem klimatu problém,jen si potřeba uvědomit,že zkrátka při couračkách,jede olej brzo na smetiště. A je-li za výše popsanou cenu...
Takže ho klidně nalej,první výměnu nech cca 3-4 tiskm a pak lehce prodluž.
Autoxxxrady

Re: Olej SCANIA

Příspěvek od Autoxxxrady »

Svoje idea vlastnosti musí podávat od začátku .)

Podle mě ty normy pro nákladní vozidla kladou větší důraz na oxidační stabilitu. Na obsah disperzantů, aby se nevytvářely úsady. Většinou mají i vysokou alkalickou rezervu. Vlastnosti, aby vydržely dlouhý nájezd. A musí se vypořádat s obsahem sazí.
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: Olej SCANIA

Příspěvek od Mick 1 »

Když ten olej neplatil... a píše 25l což může být 5x výměna... (dostal,našel,našetřil,odepsal,vyšolichal,...) a najede na výměnu do pěti tisíc km s investicí do ol.filtru, my mu poradíme že motor nebude pro jstotu za studena netočit do otáček a obecně se bude k motoru chovat šetrně .. pravděpodobně bude tazatel spokojen. Zakázaz mu to nemůžeme,vnutit taky ne.. ovšem říct každý svůj názor a on si zvolí zda do toho jde či ne.. Stejně už teď mu to vrtá v hlavě a stejně mu někdo jinde - nejspíš onen dárce - stejně řekne aby ho tam dal že to dělají přece všichni... 8)
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Olej SCANIA

Příspěvek od Brembo »

300 tisíc na diesel nie je vela,tolko by mal vydržat benzinák pri sušnejšom zaobchádzaní. Kto má diesel po 300 tisíc zruplovaný,tomu do ruky jedine krompáč a lopatu a hlbit základy pre elektráren.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Odpovědět